Tartteeko tohon sekoittaa lakkaa jos maalaa kynäruiskulla? Ajattelin tehdä Les Pauliin Cherry Sunburstin. Eka pohja keltaiseksi ja sitten reunoille Cherryä. Niin, haluaisin semmoisen läpinäkyvän. " Se joka polkee paskaa ei tiiä mitään, mut se joka lopettaa sen polkemisen ei tiiä sitäkään! " |
Mikko Kankaanpää 31.05.2004 18:14:25 | |
---|
Ei kai siihen lakka saa sotkea. Tosin en ruiskulla ole maalannut, mutta nimikin kertoo että veteen se sekoitetaan. Eikös lakoille ole omat väriaineensa. Mikko |
Mikko Kankaanpää 31.05.2004 18:15:32 | |
---|
Niin ja kannattaa kysellä maalikaupaista ja valmistajilta neuvoa. Yleensä saa hyvää ja osaavaa palvelua! |
vrajala 01.06.2004 00:00:14 | |
---|
Juu, ei kannata sekoittaa vesiliukoisia ja hiilivetyliukoisia aineita keskenään. Eivät oikein pelaa halutulla tavalla. Toki kokeilla voit johonkin purkkiin mutta ei sitä kannata kitaraan asti laittaa. Mä en tiedä saako spriipetsaukseen tarkoitettuja aineita liukenemaan lakan kanssa. En ole kokeillut enkä kuullut muidenkaan kokeilleen. Mutta kuten Mikko sanoi, niin kannattaa ihan oikeasti kysellä niiltä maalikaupan myyjiltä. Ne osaavat auttaa tällaisissa asioissa. Juu, varmast näi, mää kysyi? |
northman 01.06.2004 02:34:20 | |
---|
Minä olen tehnyt burstin nyt viimeksi( ja jopa onnistuneesti )sillain että ruiskutin keltasen vesipetsin alle ja tein sopivan sabluunan ja ruiskutin punaisen perään...petsin ruiskutukseen käytin semmosta muovirunkosta "kynäruiskua" joka sekoittaa maalin ja ilman ulkopuolella ja joita saa halpakaupoista kympillä tai alle ,jopa halvemalla. vaahteran syitä voi vahvistaa maalaamalla /petsaamalla puu tummalla värillä ensin ja hiomalla maali ym pois jolloin ainoastaan syyt jää tummaksi ,suosittelen kokeilemaan mutta tietysti hukkapalalla ensin :-) |