hollmi-5 16.08.2015 21:21:30 | |
---|
Speedy: Nilles on kyllä huippu.. Ihan eri levelillä kun Emmanuelle Caplette.. Ihan killeri-filli 1:20 jälkeen https://www.youtube.com/watch?v=0mQ8tndFEKU Aijaa! Mulle Emmanuelle kolisee paremmin. Mutta nousevien nykyrumpaleiden suurin osa junnaa jossain tekniikameressä ja soitto on suorituspainotteista mutta muusikkoutta ei ole helppo havaita. Eihän tämä tietysti ole pelkästään rumpaleiden ongelma. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Speedy 16.08.2015 22:01:11 | |
---|
hollmi-5: Aijaa! Mulle Emmanuelle kolisee paremmin. Mutta nousevien nykyrumpaleiden suurin osa junnaa jossain tekniikameressä ja soitto on suorituspainotteista mutta muusikkoutta ei ole helppo havaita. Eihän tämä tietysti ole pelkästään rumpaleiden ongelma. Juu-u.. Eniten hänessä minua häiritsee se ylipirteys ja teennäisyys.. Toisaalta en ole kuullut soitossa mitään minua puhuttelevaa, minulle se on liian teknisistä lähtökohdista kumpuavaa soittoa - ulkoa opeteltuja lickejä hymyn, joka ei vaikuta tulevan luonnostaan, kanssa saa aikaan fiiliksen että hän ei tee sitä hommaa tosissaan. Ehkä on väärin sanoa että tulee vaivaantunut olo, mutta hieman kiusaantunut.. Pitäisi kuulla jotain levyä missä hän soittaa, onko semmosia? Minusta, tai ainakin minun on vaikea kuulla muusikkoutta pelkän rumpuvideon perusteella. Minulle muusikkous on paljon muutakin kuin se hyvin ulkoa opeteltu biisi. Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
statistiÖ 16.08.2015 22:07:17 | |
---|
jazzmies: Soittajana todella keskitasoinen. Pukeutuis edes raflaavasti, että tässä olisi jokin bizarre elementti. Sittenhän joku saattaisi huomata, että Annika on nainen. Hän voisi olla rohkeampi, mutta ikä (kokemus) tuo kyllä lisää, soittoonkin kaikkea. Tekniikka ja temput on jo. Nykytyyliin vedettyä ämeriikän studioliveä, harmitonta, aitoja saundeja rumpuihin kaipaan näissä. Löysin eilen tällaisen hienon palan menneisyyttä. Tässä on toisena rumpalina Denardo Coleman. Ja muutama muu mun tyks soittaja https://www.youtube.com/watch?v=Dya_khNpNts ¤ RLRR LRLR RLRR LRLR ¤ Jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ "Nainen taipuu mihin vain, miksi pitäisi?" ¤ |
jazzmies 16.08.2015 22:32:48 | |
---|
statistiÖ: Löysin eilen tällaisen hienon palan menneisyyttä. Tässä on toisena rumpalina Denardo Coleman. Ja muutama muu mun tyks soittaja https://www.youtube.com/watch?v=Dya_khNpNts Ai juma että tämä on hienoa. Tämä on musiikkia. Aitoja jazzia, ja jazzissahan kuuluu improvisoida eikös juu? Näin tämän bändin tosin aikalailla päivittyneellä kokoonpanolla 1991 elämäni ensimmäisillä Pori Jazzeilla. Silloin meni yli, mutta tämähän on älyttömän hyvää musiikkia! "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Anonymous-jazz 17.08.2015 01:12:00 | |
---|
jazzmies: Ai juma että tämä on hienoa. Tämä on musiikkia. Aitoja jazzia, ja jazzissahan kuuluu improvisoida eikös juu? Näin tämän bändin tosin aikalailla päivittyneellä kokoonpanolla 1991 elämäni ensimmäisillä Pori Jazzeilla. Silloin meni yli, mutta tämähän on älyttömän hyvää musiikkia! Videosta voi vain todeta, että "MILLOIN SE MUSIIKKI ALKAA". "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
keelis 17.08.2015 11:36:18 | |
---|
|
Epämuusikko 17.08.2015 12:22:39 (muokattu 17.08.2015 12:29:52) | |
---|
Speedy: Minulle muusikkous on paljon muutakin kuin se hyvin ulkoa opeteltu biisi. Samikset. Hymyhommaan en ota kantaa. Itellekin kolisee Nilles enemmän kuin Capu, mutta tällä hetkellä en vapaaehtoisesti kuuntele kummankaan musa-antia. Ornette Colemania kuuntelen sujuvasti, mutta noihin sähkörumpusoundeihin tuossa kontekstissa en ehkä totu ikinä. En tottunut Song X:llä enkä nyt. Kuulemma Colemanin kanssa soittamaan pääsy oli melkoinen temppu. Ainakin yks kaverini on siinä onnistunut, mutta siihen liittyi jotain kummallisia pääsykokeenomaisia rituaaleja. Tasaisin väliajoin pitää muistuttaa itseä ja muita tämän videon olemassaolosta ja miettiä että olisko kannattanu jäädä kotio. https://www.youtube.com/watch?v=xObvb77GzQE "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Speedy 17.08.2015 12:24:13 | |
---|
keelis: Tosin Garstkalle plussat hävyttömän hyvästä ideasta. Ai, mikä se? Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse |
keelis 17.08.2015 12:38:01 | |
---|
Speedy: Ai, mikä se? Idea oli ehkä huonohko sanavalinta. Biisivalinnasta pidin. Siis siitä, että valitaan aivan hirvittävä biisi ja soitetaan 3-minuutin verran choppeja päälle. Yleensä rumpalit valitsevat taustanauhakseen Anikan tyylistä muniin(vaginaan)-puhaltelua-fuusio-kummeli-urheiluruutu-intro-musiikkia. |
jazzmies 17.08.2015 13:11:38 | |
---|
Epämuusikko: Ornette Colemania kuuntelen sujuvasti, mutta noihin sähkörumpusoundeihin tuossa kontekstissa en ehkä totu ikinä. Vähän aikaa kun kasvat isoksi vielä, niin totut varmasti. Onhan muuten jännä konsepti. 1960-luvun alussa Ornetella oli se levy Free Jazz, jossa oli tuplakvartetti. Nyt on tuplatrio sähkösoittimin, mistä vain poikkeaa akustinen rumpusetti, ja "kylänvanhimpana" lisäksi itse Ornette. Mielettömiä kudoksia tekevät nuot kaksi kitaraa ja bassoa. Juuri siten, mihin yksi soittaja per soitin ei pysty. Ja musiikki alkaa heti alusta. Jos se ei jäsenny kuulijan korvissa, niin minä ja Ornette emme ole siihen syypäitä. "Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
Kimd 17.08.2015 15:33:47 | |
---|
jazzmies: Ai juma että tämä on hienoa. Tämä on musiikkia. Aitoja jazzia, ja jazzissahan kuuluu improvisoida eikös juu? Näin tämän bändin tosin aikalailla päivittyneellä kokoonpanolla 1991 elämäni ensimmäisillä Pori Jazzeilla. Silloin meni yli, mutta tämähän on älyttömän hyvää musiikkia! Kaljakin on pahaa aluksi :D Harrastelija harrastelija rumpali |
Epämuusikko 18.08.2015 00:08:09 | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Weetoz 18.08.2015 10:47:26 | |
---|
Sind Sie A-P Nikkola? |
jabajee 18.08.2015 18:01:11 | |
---|
Hollmi-5:
Siihen aikaan tehtiin rummut paremmasta kamasta, kuin nykyään. Siitä sulla tosin ei ole kokemusta, kun sinun omat tuon aikakauden kamat edustaa nykyajan Milleniumtasoa... |
Kailis 19.08.2015 00:55:15 | |
---|
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
hollmi-5 23.08.2015 14:13:05 | |
---|
Soundit, piuhat ja kajarit. |
jazzmies 23.08.2015 16:43:35 | |
---|
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä." |
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin. |
sahkuifk 23.08.2015 18:00:11 | |
---|
Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. |
Duro 23.08.2015 18:08:17 (muokattu 23.08.2015 18:32:02) | |
---|
sahkuifk: Tän on pakko olla muokattu? Tai siis eihän kukaan voi tehdä työtään noin huonosti? Tuosta vedosta tais olla ihan keltasessakin lehdistössä juttua, että ei olleet katsojat kovin tyytyväisiä. EDIT: Kimball. Huhu. Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici |