Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5129 130 131 132 133215 216 217 218 219
Laulava Kylätohtori
21.08.2015 09:06:46
Juzpe: Aika lailla eri meining ku mun Kojones-Expressissä. Hyvä soundihan tossa Bluetonessakin, ei siinä mitään. Säröäkin kuulostas irtoovan melko paljo enempi. Soundin luonne on huomattavasti modernimpi tossa sun versiossa. Kyl tollakin soundilla mielellään vetäs.

Taitaa olla myös säätökysymys, koska omasta Bluetonesta "lähtee" myös aika erilainen soundi. Olisi kyllä hauska päästä testaamaan rinnakkain BT:tä & Kojones-Expressiä. Ehkä voisi onnistua ensi kuun puolenvälin aikoihin, olisin näillä näkymin "taas" tulossa Tampereen suuntaan. Jos sattuu aikataulut kohtaamaan...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Juzpe
21.08.2015 09:31:09

Laulava Kylätohtori: Taitaa olla myös säätökysymys, koska omasta Bluetonesta "lähtee" myös aika erilainen soundi. Olisi kyllä hauska päästä testaamaan rinnakkain BT:tä & Kojones-Expressiä. Ehkä voisi onnistua ensi kuun puolenvälin aikoihin, olisin näillä näkymin "taas" tulossa Tampereen suuntaan. Jos sattuu aikataulut kohtaamaan...

Mä oon vähä ikäänku rundilla, mutta kysyä kannattaa aina.
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
harryk
21.08.2015 09:31:29

Meidän kokemuksien mukaan Express on aika kranttu siihen mikä kaiutin siinä on kiinni. Olemme testanneet niitä lukuisien erilaisten elementtien kanssa. Express on jo lähtöön aika kirkassoundinen peli, joten joku ET65/Greenpack toimii sen kanssa hyvin. En laittaisi siihen myöskään pelkkää alnico-elementtiä kiinni. Olemme kehittäneet uusiin Bluetone Expresseihin 3-asentoisen Voicing-kytkimen, jolla on iso vaikutus bassotaajuuksiin ja siihen esim. miten ao. vahvari säröytyy eri tilanteissa.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Juzpe
21.08.2015 09:50:06

harryk: Meidän kokemuksien mukaan Express on aika kranttu siihen mikä kaiutin siinä on kiinni. Olemme testanneet niitä lukuisien erilaisten elementtien kanssa. Express on jo lähtöön aika kirkassoundinen peli, joten joku ET65/Greenpack toimii sen kanssa hyvin. En laittaisi siihen myöskään pelkkää alnico-elementtiä kiinni. Olemme kehittäneet uusiin Bluetone Expresseihin 3-asentoisen Voicing-kytkimen, jolla on iso vaikutus bassotaajuuksiin ja siihen esim. miten ao. vahvari säröytyy eri tilanteissa.

Kojonesin Express on enemmän taas alamiddlepainotteinen, eli yläpäätä on melko maltillisesti ja säröytyminen on lievästi fuzzahtavaa. Tosin kyseessä ei ole kovinkaan suora kopio, vaan enemmänkin kaverin oma versiointi aiheesta. Peruskytkentä on sama, mutta joidenkin komponenttien arvoja rukattiin koeajon perusteella. Kaappina on ollu Behkun 4x12 kurapaskalaatikko, jolla soundi on osastoa "ihan jees" mutta omalla 2x12 BT G12-65H kaapilla soundi on sitten melko lailla helvetin hyvä.
harryk
21.08.2015 10:01:56

Expressistä ei oikeastaan ole olemassa yhtä virallista kytkistä. Ken Fisher teki kaikki vahvarit tietojeni mukaan tilauspohjalta, jolloin asiakkaan omat toiveet vaikuttivat myös jonkun verran ao. vahvarin kytkentään.
Juzpe
21.08.2015 10:42:57

harryk: Expressistä ei oikeastaan ole olemassa yhtä virallista kytkistä. Ken Fisher teki kaikki vahvarit tietojeni mukaan tilauspohjalta, jolloin asiakkaan omat toiveet vaikuttivat myös jonkun verran ao. vahvarin kytkentään.

Näin mäkin olen ymmärtänyt. Jossain juutuubissa oli kahden Expressin keskinäinen vertailu ja kyllähän ne oli ihan eri meiningin vehkeitä toisiinsa nähden. Molemmat hyviä ja soittajakin oli kova ko. demolla. Hieno peli tommonen on kyllä.

Mun expressi on jollain venäläisillä NOS-putkilla toteutettu versio. Kojones ehkä kertoo tai ei kerro lisää. :D
Juzpe
21.08.2015 11:25:55

dropD: Neuvostovalmisteisilla NOS-putkilla oli tämä testissä ollut yksilökin varustettu. Lieneekö samoja putkiloita.

Oliko Kojonesin tuotantoa? Jos oli niin saattas olla mun nuppikin. Merbau-kotelo ja presesncen sijaan persence :D
dropD
21.08.2015 12:09:18

Juzpe: Oliko Kojonesin tuotantoa? Jos oli niin saattas olla mun nuppikin. Merbau-kotelo ja presesncen sijaan persence :D

Tarkoitin tätä Tappivanukkaalla testissä ollutta Bluetone-yksilöä. Vähän epätarkasti ilmaisin. Omaan korvaan tuo kuulostaa parhaalta EL34:lla, mutta vaatii niillä aika paljon reippaammin volaa.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Laulava Kylätohtori
21.08.2015 12:14:39
dropD: Tarkoitin tätä Tappivanukkaalla testissä ollutta Bluetone-yksilöä. Vähän epätarkasti ilmaisin. Omaan korvaan tuo kuulostaa parhaalta EL34:lla, mutta vaatii niillä aika paljon reippaammin volaa.

Suunnitelmissa ollut itselläkin pistää EL34:t tuohon. Onhan ne siinä joskus käyneetkin. Ja muistelisin, että varsinkin silloin siinä testikoneessa, jota testasin ennen oman ostoa, oli juuri tuota, että volaa piti olla jo vähän reilummin. Muutenkin minusta EL34:t ovat muissakin vahvareissa vähän sellaisia, ettei se paras soundi irtoa pienimmillä volumeilla.

No, pitää laittaa TADin EL34:t tilaukseen ja testata taas oikein ajatuksen kanssa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
steelduck
24.08.2015 11:22:25 (muokattu 24.08.2015 11:23:17)

Kävin aamulla hakemassa Bluetonen pajalta Wizard II:seni joka oli siellä "oranssittavana". Eli siinä ollut hyvin palvellut JCM800 tyyppinen crunch kanava muutettiin ensimmäisen sukupolven Orange Rockerverbin tyyppiseksi. Wizardissahan on 6v6 putket kuten alkuperäisessa Rockerverbissä, joten etunen sopii siihen mainiosti.

Minulla on JCM800:nenkin joten tuo Wizardin JCM800 oli turhan saman tyylinen ja olen aina digannut Orangen pörinästä. Nopean lounastaukotestin perusteella olen todella tyytyväinen. Nyt lähtee semmoiset pörinät, että laastit putoo seinistä. :D
steelduck
24.08.2015 11:24:16 (muokattu 24.08.2015 12:17:38)

tuplat....
novo
24.08.2015 14:43:08
steelduck: Kävin aamulla hakemassa Bluetonen pajalta Wizard II:seni joka oli siellä "oranssittavana". Eli siinä ollut hyvin palvellut JCM800 tyyppinen crunch kanava muutettiin ensimmäisen sukupolven Orange Rockerverbin tyyppiseksi. Wizardissahan on 6v6 putket kuten alkuperäisessa Rockerverbissä, joten etunen sopii siihen mainiosti.

Minulla on JCM800:nenkin joten tuo Wizardin JCM800 oli turhan saman tyylinen ja olen aina digannut Orangen pörinästä. Nopean lounastaukotestin perusteella olen todella tyytyväinen. Nyt lähtee semmoiset pörinät, että laastit putoo seinistä. :D

Mulla on Crossroads ja Rockerverb mk1, kyllähän ne aika eri pelejä on keskenään, mutta ois jännä kuulla "kumpi kopio on parempi" :D
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
steelduck
24.08.2015 16:29:08

novo: Mulla on Crossroads ja Rockerverb mk1, kyllähän ne aika eri pelejä on keskenään, mutta ois jännä kuulla "kumpi kopio on parempi" :D

Niin olisi, jos asut jossain pääkaupunkiseudulla niin voin tulla nupin kanssa käymään ja kokeillaan. :)
novo
24.08.2015 18:26:52
steelduck: Niin olisi, jos asut jossain pääkaupunkiseudulla niin voin tulla nupin kanssa käymään ja kokeillaan. :)

Njääh, korkeintaan Tampereelle asti muutan ja sillonkin vahvarit jää Jyväskylään treenikselle.
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
Hatfairy
26.08.2015 10:46:39
Pieni mutta reilusti käyttömukavuutta paranta korjausehdotus bluetonen verkkosivuille: Uutisissa olisi suora linkki siihen sivuun, jota on päivitetty. Esim tuo asiakaskohtaiset mallit, ettei erikseen tarvitse valikosta hakea mistä se löytyy.
harryk
26.08.2015 11:01:00

Hatfairy: Pieni mutta reilusti käyttömukavuutta paranta korjausehdotus bluetonen verkkosivuille: Uutisissa olisi suora linkki siihen sivuun, jota on päivitetty. Esim tuo asiakaskohtaiset mallit, ettei erikseen tarvitse valikosta hakea mistä se löytyy.

Tuo on hyvä idea. Selvitämme saako tuohon meidän kotisivusoftan uutisosioon laitettua tarvittavan linkin.
Juzpe
31.08.2015 22:15:56 (muokattu 31.08.2015 22:20:54)

Hilijastako pitelee?

Tuplattiin tänään Red Devilin säröpuolen V1:en konkat (Harryn luvalla toki :D ). JTM 45:een/ Superbassiin pohjautuvalle tonestäkille toi JCM800:en normaali 680nF katodikonkka antoi pikkuisen liian vähän alapäätä ja sen tuplaamiseen yhdistetty suotokonkan tuplaus trimmasi koneen soundin lopullisesti kohdilleen. Nyt ei auta ku lähtee kylille tekemään kenttätesti. Parilla keikalla tuo kone on jo ollutkin ja hyvin pelittää, tämän hienosäädön jälkeen vielä paremmin.

Pieni etusputkitesti kai tarttis ton kans tehdä, tai sit vaan tunkis perusmallin TADia työkalupakkiin ja vetäs niillä.
Tappivanukas
06.09.2015 18:51:28 (muokattu 06.09.2015 18:52:03)
Mesa meni vihdoin kaupaksi ja nyt on sitten uuden Bluetonen aika. Alunperin tarkoituksena oli tilata Express jossa olisi volumeboost sooloja varten. Asiaa mietittiin kuinka tämä toteutettaisiin ja tarkoitus oli tehdä Express 2+2 päättellä. Kun tämä idea saatiin Harryn kanssa muovattua haluttuun muotoon, sain idean että olisi kiva jos vahvistimessa olisikin kaksi Express etuastetta, jolloin voitaisiin hakea optimaaliset rytmi- ja soolosaundit kohdilleen. Tämäkin saatiin järjesteltyä fiksusti ja olisi ollut mahdollinen toteuttaa. Express on kuitenkin aika pitkälti crunch/lead kone, vaikka sillä saakin ihan nättiä cleania aikaiseksi volumepotikan avulla. Päässä kuitenkin kolkutti ajatus ihan oikeasta clean kanavasta, joten kysyin sen toteuttamista seuraavaksi tähän pakettiin. Ehtona oli edelleen, että Express kanavaan täytyisi saada volumeboost. Kaiken toivomani jälkeen päädyimme vahvistimeen jossa on: Blackface Twin/Deluxe clean kanava (sama kuin Dusty Roadissa?) ja Express crunch kanava kahdella PPIMV:lla sekä 2+2 pääte joihin tulee 6L6 ja EL34 putket. Kanavia ja boostia tullaan ohjaamaan jalkakytkimellä. Deluxe Blackface Twin Express 2+2 varmasti kuulostaisi kivalle mallinimelle, mutta Harry päätyi antamaan tälle nimeksi Bluetone Octopus, koska meillä oli puhetta, että tästä tulisi mahdollisesti tuotantoon menevä malli. Tämän on määrä valmistua Turenki Tonefesteille 18.10.2015 mennessä, jonne Harry on pyytänyt tätä lainaan demotettavaksi. Sinne siis kaikki innokkaimmat kuuntelemaan!
steelduck
06.09.2015 20:25:21

No nyt on aika huikea setti tulossa... haen huomenna pajalta Dusty 2+2.sen testiin ja sitten lähdetään rakentamaan uutta bluetone tännekkin. Mulla on jo Marshall JCM800 ja päässä on pyörinyt vaikka mitä optioita crunchkanavalle... tuo Octopus kuullostaa ainakin paperilla tosi asialliselta. Pitää tutkia tuokin kortti. :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)