![]() 18.07.2015 20:21:19 | |
---|---|
Myrkky Nuoli: Pitkästä aikaa Tone Bendereiden äärellä. Täytyypä siis kysäistä: itselläni on P90 kepukka ja Lionheart ja lempparifuzzikseni tuolla kombolla on muodostunut muistaakseni GGG:n TB2-klooni, joka soundaa jostain kumman syystä aivan erilaiselta kuin muut kokeilemani Tonebenderit. Laite on kaikin puolin huonossa kunnossa ja esim. LED ei pala kunnolla jne. mutta jostain syystä vermeksestä lähtee sellainen tosi mehukas, kanttiaallolta kuulostava ruttu joka siis miellyttää omaa korvaani suuresti. Osaisitko sanoa, mistä em. ero mahtaisi johtua ja löytyisiköhän jostain jotain mahdollisesti vähän luotettavampaa/hifimpää/jne. samantyylistä purkkia? | |
![]() 18.07.2015 20:41:57 | |
Aamuhaamu: Täytyypä siis kysäistä: itselläni on P90 kepukka ja Lionheart ja lempparifuzzikseni tuolla kombolla on muodostunut muistaakseni GGG:n TB2-klooni, joka soundaa jostain kumman syystä aivan erilaiselta kuin muut kokeilemani Tonebenderit. Laite on kaikin puolin huonossa kunnossa ja esim. LED ei pala kunnolla jne. mutta jostain syystä vermeksestä lähtee sellainen tosi mehukas, kanttiaallolta kuulostava ruttu joka siis miellyttää omaa korvaani suuresti. Osaisitko sanoa, mistä em. ero mahtaisi johtua ja löytyisiköhän jostain jotain mahdollisesti vähän luotettavampaa/hifimpää/jne. samantyylistä purkkia? Transistorien valinta ja biasointi muuttaa koko pelin vaikka ei olisikaan eq-muutoksia tehty. Siitä lienee kyse. Hifimpää en voi suositella, koska tuota juttua ei voi tehdä hifisti. Räkäisyys on se pointti ja se luonne katoaa heti kun sitä saundia siistii. Luotettavan saa kyllä tehtyä mistä vaan tone benderistä kun valkkaa trankut oikein. Tai sitten Silicon-versio, joka ei tosin kuulosta ihan samalta, mutta lähelle pääsee. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 19.07.2015 07:23:35 | |
Myrkky Nuoli: Transistorien valinta ja biasointi muuttaa koko pelin vaikka ei olisikaan eq-muutoksia tehty. Siitä lienee kyse. Hifimpää en voi suositella, koska tuota juttua ei voi tehdä hifisti. Räkäisyys on se pointti ja se luonne katoaa heti kun sitä saundia siistii. Luotettavan saa kyllä tehtyä mistä vaan tone benderistä kun valkkaa trankut oikein. Tai sitten Silicon-versio, joka ei tosin kuulosta ihan samalta, mutta lähelle pääsee. Kiitoksia tästä! Täytynee alkaa katselemaan noita bias-potikoilla/trimmereillä varustettuja (OX Fuzz II...) laitoksia sitten? Tulisiko jengille mieleen sattumalta mitään pedaaleja, joista saattaisi irrota jotain vastaavanlaista squarewavemaista, laulavaa leadiruttua? | |
![]() 01.08.2015 09:36:50 | |
Näin se vaan vielä vanhankin yllättää.. En ole oikein ikinä ollut futsimiehiä, treblebuusterit on kyllä aina maistunut. Tossa joku aika sitten sain vaihdossa Lovepedalin Bonetenderin ja yllätyksekseni aloin diggailemaan siitä kovasti. Kohta ennen kuin huomasinkaan oli soittohuoneen lattia puolillaan erilaisia fuzzeja. Od:t ei enää tunnu oikein miltään. Olen täysin koukussa noihin lootiin! Tossa yksi päivä sain nenilleni Sunbenderiltä, sen toiminta vaikutti jotenkin oudolta ja epäilin olisiko siitä patteri menossa tai olisiko se jopa rikki. Julmetun säätämisen jälkeen paljastui että sen käytökseen vaikuttaa todella paljon mihin ja millä sitä ajaa. Telellä soittaessa pientä pohjasäröä Rockettin Animalista ja tone meni ihan tukkoon kun taas IK 808 pohjalla tone oli kuten kuuluukin. Eilen illalla kokeilin sitä kaverin LP:llä ja sillä toiminta ei taasen ollut niin herkkää.. Ihania lootia! Tästä ei varmaan kukaan saa mitään irti mutta oli pakko avautua, fuzzin käyttö muokkaa itselläni soittotyyliä ja avaa uusia ovia mikä on enemmän kun jees. FUZZ ON! "I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler | |
![]() 01.08.2015 09:44:03 | |
Heh... mainiota purkkeja ovat... itse olen huomannut, että Fuzzit aiheuttavat spontaaneja privaattijameja. Nappeja kun vääntelee, niin yhtäkkiä voi löytyä soundi joka sitten vie soittoa pitkän tovin ihan omiin suuntiin. Delayt tuppaavat tekemään samaa joskus ja nyt on tullut metelöityä vibe, fuzz, delay yhdistelmällä. | |
![]() 01.08.2015 10:00:39 | |
steelduck: Heh... mainiota purkkeja ovat... itse olen huomannut, että Fuzzit aiheuttavat spontaaneja privaattijameja. Nappeja kun vääntelee, niin yhtäkkiä voi löytyä soundi joka sitten vie soittoa pitkän tovin ihan omiin suuntiin. Delayt tuppaavat tekemään samaa joskus ja nyt on tullut metelöityä vibe, fuzz, delay yhdistelmällä. Juuri noin! Privaattijamit on timanttia. Ei ollenkaan paskempi yhdistelmä! Tarvii itekkin taas hamuta univibe kun tyhmyyksissäni menin moisen myymään. Ei vaan ole mitään torilla silloin kun olis tarve, joku aika sitten sai valita minkä MDV:n ottaa.. "I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler | |
![]() 01.08.2015 13:22:46 | |
steelduck: Heh... mainiota purkkeja ovat... itse olen huomannut, että Fuzzit aiheuttavat spontaaneja privaattijameja. Nappeja kun vääntelee, niin yhtäkkiä voi löytyä soundi joka sitten vie soittoa pitkän tovin ihan omiin suuntiin. Juurikin näin. :D Paras vasta keksityn fuzz soundin kuvailu minkä olen kuullut oli: "Se on upea soundi kun se alkaa mennä tukkoon, ensin tulee sellainen suriseva pieraisu ja nuotti kuuluu vasta hiukan sen jälkeen. " | |
![]() 17.08.2015 20:16:52 | |
Terveisiä Lontoosta. Tässä on perjantaista lähtien kierrelty kaupunkia lähimmäkseen jalkasin. Denmark Streetin kaupat nähty ja Macari's ista tuli kotiin tuliaisiksi tuotavana Colorsoundin Fuzz Box. Antoivat sitten D*A*M version mulle sen halvemman hinnalla, syytä en tiedä. Halvemman varasin ja kalliimman sain. No en valita :) Huomenna kotiinlähtö ja kotiin luukutteleen uutta yhden nipukan fuzzia... (((MORE FUZZ))) | |
![]() 17.08.2015 20:19:05 | |
the-Antero: Terveisiä Lontoosta. Tässä on perjantaista lähtien kierrelty kaupunkia lähimmäkseen jalkasin. Denmark Streetin kaupat nähty ja Macari's ista tuli kotiin tuliaisiksi tuotavana Colorsoundin Fuzz Box. Antoivat sitten D*A*M version mulle sen halvemman hinnalla, syytä en tiedä. Halvemman varasin ja kalliimman sain. No en valita :) Huomenna kotiinlähtö ja kotiin luukutteleen uutta yhden nipukan fuzzia... Ohhoh, toi D*A*Min versio on aika tyyris. Ne Tone Benderit himottaa mutta voi jumalauta missä hinnoissa ne on... "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 18.08.2015 10:24:08 | |
Itse en denmark streetillä keväällä pörrätessäni uskaltanut edes testata noita vehkeitä. Oisi varmaan matkakassa tyhjennyt siihen paikkaan... | |
![]() 18.08.2015 15:08:31 | |
the-Antero: Colorsoundin Fuzz Box. Oikea kunnon luolamiehen fuzzi. Laitahan mietteitä sitten, ja pikaviestiä jos et tykkää. :D | |
![]() 18.08.2015 15:30:40 | |
Gabe: Oikea kunnon luolamiehen fuzzi. Laitahan mietteitä sitten, ja pikaviestiä jos et tykkää. :D Kotelo on sisältä niin tyhjä, että saattaa toimia reverbinäkin. http://www.macaris.co.uk/userfiles/fuzzbox02.jpg | |
![]() 18.08.2015 15:32:24 (muokattu 18.08.2015 17:41:22) | |
Gabe: Oikea kunnon luolamiehen fuzzi. Laitahan mietteitä sitten, ja pikaviestiä jos et tykkää. :D Onhan toi nyt härskeintä pitkään aikaan. Törkee soundi. Siis nyrkillä naamaan niin että paikat irtoo hampaista mutta samalla silti riittävän hellä. Vaikuttaa melko läpleikkaavalta soundilta. Pitää kokeilla bändin kanssa vaikka eipä laudassa oo tilaa tolle millään. :D Pääsin turvatarkastuksessa kunnon syyniin pedaalin ansiosta kun ei ollu mitään ruumaan menevää isompaa kassia ja pedaali kulki repussa :D no mikäs siinä... (((MORE FUZZ))) | |
![]() 19.08.2015 09:22:12 | |
J-PPP: Kotelo on sisältä niin tyhjä, että saattaa toimia reverbinäkin. http://www.macaris.co.uk/userfiles/fuzzbox02.jpg Perinne-fuzz paljastuikin multsariksi, hähää! | |
![]() 19.08.2015 11:46:44 | |
Muovinen: Perinne-fuzz paljastuikin multsariksi, hähää! Eih, nytkö se mojo katos? Näin vakavasti ottaen on kyllä monipuolinen laitos ollakseen vain yhden nmiskan fuzzi. Tossa kuvaa kiinnostuneille http://muusikoiden.net/dyn/users/138396.jpg (((MORE FUZZ))) | |
![]() 20.08.2015 12:37:53 | |
Hei tuli mieleen tällainen että muutamissa fuzzeissa joita on tullut omistettua tai kokeiltua on ollut "ominaisuutena" sellainen että kun kitaran volan laittaa nollalle niin kuuluu jotain häiriöääntä. Riippuen fuzzista niin sellaista rätisevää ääntä. Kun volaa nostaa kitarasta ihan vähän niin häiriö katoaa. Mistä tämä johtuu? Ja mikä tähän vaikuttaa? Ainakin jos vahvarissa on säröä yhtään enempi niin tämä efekti kuuluu selkeämmin. Etenkin humbukkereilla tuota on ilmennyt. Ainakin näillä fuzzeilla on ollut tuo taipumus Z.Vex Fuzz Factory, Roger Mayer Classic Fuzz, Malekko Fuzz, Colorsound Fuzz Box sekä Catalinbread Sabbra Cadabra. (((MORE FUZZ))) | |
![]() 02.09.2015 01:48:07 | |
Auttakaa miestä mäessä ja myykää mulle Fulltone Octafuzz! Vaihdossa/myynnissä MXR La Machine. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1039960 sääh | |
![]() 02.09.2015 09:28:35 | |
Kertokaapas fuzz heavy userit, että mitkä mikit toimii parhaiten fuzzien kanssa? Oma näkemykseni on, että vintage-henkiset alle 6 kohmiset, mutta toisaalta SSL-1:t ovat tällaiset, mutta eivät kuitenkaan fuzzien parhaita ystäviä (käytössä siis vain kaula- ja keskimikki). Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun miettii 'fuzzmikkejä'? Talla tosin on aina ongelma. Kitara-piuha-vahvari-meininki vaatii tallaan sinkkuhumpparin, mutta fuzzittelu normisinkun. Yhtälö, jota ei voi ratkaista kuin kahdella kitaralla, mutta toisaalta, kuka jaksaa raahata montaa kitaraa treeneihin ja vaihdella niitä biisin mukaan... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 02.09.2015 09:46:19 (muokattu 02.09.2015 09:46:52) | |
Laulava Kylätohtori: Kertokaapas fuzz heavy userit, että mitkä mikit toimii parhaiten fuzzien kanssa? Oma näkemykseni on, että vintage-henkiset alle 6 kohmiset, mutta toisaalta SSL-1:t ovat tällaiset, mutta eivät kuitenkaan fuzzien parhaita ystäviä (käytössä siis vain kaula- ja keskimikki). Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun miettii 'fuzzmikkejä'? Riippuu paljon mistä fuzzista on kyse. Lähinnä Facet ovat nirsoja noiden mikkien kanssa, liian kuuma/bassokas lyö soundin tosi helposti tukkoon. Mutta ei ne miedotkaan aina ole parhaalta kuullostaneet, riippuu paljon musutakin kalustosta ja omasta mausta. Muffien ym. erikoisempien fuzzien kanssa en ole huomannut mitään kummempaa. Enemmän se tuntuu olevan vahvistimesta kiinni, fuzzit tykkää headroomista. :) 50w ja EL34:set ovat yleensä hyvä lähtökohta, 6V6 ja alle 20w taas yleensä ei ole toiminut. Enpäs ole fuzziakaan polkaissut päälle kolmeen kuukauteen. :) Mulla on koko lauta itseasiassa ollut lainassa jo ties kuinka kauan.. myiskö pois koko paskan. | |
![]() 02.09.2015 09:51:14 | |
Laulava Kylätohtori: Kertokaapas fuzz heavy userit, että mitkä mikit toimii parhaiten fuzzien kanssa? Oma näkemykseni on, että vintage-henkiset alle 6 kohmiset, mutta toisaalta SSL-1:t ovat tällaiset, mutta eivät kuitenkaan fuzzien parhaita ystäviä (käytössä siis vain kaula- ja keskimikki). Mihin kannattaa kiinnittää huomiota, kun miettii 'fuzzmikkejä'? Talla tosin on aina ongelma. Kitara-piuha-vahvari-meininki vaatii tallaan sinkkuhumpparin, mutta fuzzittelu normisinkun. Yhtälö, jota ei voi ratkaista kuin kahdella kitaralla, mutta toisaalta, kuka jaksaa raahata montaa kitaraa treeneihin ja vaihdella niitä biisin mukaan... mä oon kyl ihan hyvällä menestyksellä käyttänyt kaikenlaisia mikkejä; matalatehoisia, kuumia, singlecoileja, humbuckereita... you name it. Sellaseen tyypilliseen classic rock fuzz hommaan singlecoilit tai muut matalatehoisemmat mikit toimii tietty paremmin mut kyllä kuumilla ja tummasaundisemmilla humbuckereillakin saa ihan mahtavaa menoo aikaseks, mut se meno on sit vaan aika erilaista. "Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)