Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Shure 57 rock-demoiluun
1 2 3
finlanderr
18.08.2015 12:52:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin kyseisen mikin ja mbox 2 mini on asianmukaisesti confattu. Onko olemassa threadia joka käsittelisi mikin sijoittelua kaappiin nähden?
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
azlag
18.08.2015 12:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=223533 - tuossa?
 
Mikko L
19.08.2015 16:13:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo on paras mutta vaikein mikki kitaran äänitykseen. Varmaan helpoiten saa hyvän soundin kun laitat mikin käytännössä melkein koskettamaan kitarakaapin kangasta. Sitten muista että jokainen kaiutin sun kitarakaapissa kuulostaa radikaalisti eriltä eli kokeile kaikkia erikseen ja päätä mikä on parhaan kuuloinen. Älä laita mikkiä keskelle kaiutinta. :)
 
Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
Arkka
19.08.2015 16:49:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Netistä luetut lähtökohdat voi olla hyviä, mutta älä sit liikaa niitä tuijota vaan lähde ihmeessä ite kokeileen, sillä se avartuu, että miten saundi muuttuu. Se myöskin riippuu mausta ja muista kamoista, joten tää on niitä juttuja, joita ei oikein voi edes neuvoa. Mulla esim. on isokaapissa 57 vähän epäortodoksisessa kulmassa ja aika tosi reunassa mut hyvin toimii noin niin kuin omasta mielestä omiin juttuihin.
 
PJS
19.08.2015 17:04:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko L: Tuo on paras mutta vaikein mikki kitaran äänitykseen. Varmaan helpoiten saa hyvän soundin kun laitat mikin käytännössä melkein koskettamaan kitarakaapin kangasta. Sitten muista että jokainen kaiutin sun kitarakaapissa kuulostaa radikaalisti eriltä eli kokeile kaikkia erikseen ja päätä mikä on parhaan kuuloinen. Älä laita mikkiä keskelle kaiutinta. :)
 
No paras ja paras.... Mut paremman puutteessa ihan käyttis. :D
 
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Entropia666
19.08.2015 17:26:32 (muokattu 19.08.2015 17:27:42)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikko L: Tuo on paras mutta vaikein mikki kitaran äänitykseen. Varmaan helpoiten saa hyvän soundin kun laitat mikin käytännössä melkein koskettamaan kitarakaapin kangasta. Sitten muista että jokainen kaiutin sun kitarakaapissa kuulostaa radikaalisti eriltä eli kokeile kaikkia erikseen ja päätä mikä on parhaan kuuloinen. Älä laita mikkiä keskelle kaiutinta. :)
 
En kyllä allekirjota tätä missään muodossa. Senkun MD421 on huomattavasti parempi kitarasoundille ja kankaassa kiinni tulee aika näkkäriä soundia, niinku tossa yllälinkatussa mun tekemässä soundimatriisissa voi havaita. Vielä parempi on jos kombottaa useamman mikin ja ottaa niista ison soundin ulos. More is more.
 
Tosin SM57 pitää paikkansa hyvänä keikkamikkinä, pienikokoinen, leikkaa läpi miksauksesta ja löytyy joka mestasta.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Arkka
19.08.2015 17:36:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siis 57 on paras 57-saundiin. Joku muu johonkin muuhun.
 
Juzpe
19.08.2015 17:38:44 (muokattu 19.08.2015 17:41:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: En kyllä allekirjota tätä missään muodossa. Senkun MD421 on huomattavasti parempi kitarasoundille ja kankaassa kiinni tulee aika näkkäriä soundia, niinku tossa yllälinkatussa mun tekemässä soundimatriisissa voi havaita. Vielä parempi on jos kombottaa useamman mikin ja ottaa niista ison soundin ulos. More is more.
 
Tosin SM57 pitää paikkansa hyvänä keikkamikkinä, pienikokoinen, leikkaa läpi miksauksesta ja löytyy joka mestasta.

 
Ihan sillai vaan faktana kerron semmosen, että use your illusion albumien kitarat on hyvn pitkälti äänitetty 57:lla aksiaalisesti kartion keskellä ja kankaassa kiinni. Tosin eihän Mike Clink mistään mitään tajua, mutta...
 
Itse käytän Röden NT2:sta about metrin päässä ja jos tarttee saada lisää dynkkydynkkyä Beta 57 30-45 asteen kulmaan keskelle kartiota, siten että mikki osoittaa em kulmassa kartion ulkoreunaa kohti.
 
Vittuilupuolelta totean sen verran, että parempi vs. huonompi vastakkainasettelu soundien suhteen on melko lailla lapsellista. Eri soundeille on korkeintaan eri käyttötarkoituksia ja toiset soundit toimii kontekstissa paremmin kuin toiset ja siltikin näkemykset on subjektiivisia. Se että joku soundi/ mikitys toimii teinirässissä ei tarkoita sitä, että sama soundi/ mikitys toimis jatsissa.
 
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
Entropia666
19.08.2015 17:53:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Ihan sillai vaan faktana kerron semmosen, että use your illusion albumien kitarat on hyvn pitkälti äänitetty 57:lla aksiaalisesti kartion keskellä ja kankaassa kiinni. Tosin eihän Mike Clink mistään mitään tajua, mutta...
 
Niin noh, soundihan on 100% subjektiivinen asia. Joku tykkää näkkäristä, joku ei. Uskallan jopa heittää ilmoille niinkin radikaalin väitteen, kuin että kaappi, elementti ja nuppi vaikuttavat todella paljon. Mun kamoilla SM57 kankaassa kiinni keskellä kuppia takaa kyllä todella munattoman sirkkelin, kun taasen kolme sormea irti kankaasta pölykupin reunalla tuo todella mehevän räsmedöl-soundin.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Juzpe
19.08.2015 18:26:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Niin noh, soundihan on 100% subjektiivinen asia. Joku tykkää näkkäristä, joku ei. Uskallan jopa heittää ilmoille niinkin radikaalin väitteen, kuin että kaappi, elementti ja nuppi vaikuttavat todella paljon. Mun kamoilla SM57 kankaassa kiinni keskellä kuppia takaa kyllä todella munattoman sirkkelin, kun taasen kolme sormea irti kankaasta pölykupin reunalla tuo todella mehevän räsmedöl-soundin.
 
Sit ku jätät noi "esitän tämän absoluuttisena faktana, että MD421 on paree ku 57"- avaukset pois ja faktalla höystät mielipidettäsi, niin uskottavuus paranee kummasti. Mehevä räsmedöl-soundi on ihan täysin kuulijan korvien välissä. Sun mehevä räsmedöl- soundi saattaa esim. jonkun mielestä olla munaton ja mitäänsanomaton dynamiikaltaan paskaksi lanattu vessanpönttösärö. Samoin se soittaja vaikuttaa melko paljon siihen lopputulokseen.
 
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
Mr. Speed
19.08.2015 18:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Sit ku jätät noi "esitän tämän absoluuttisena faktana, että MD421 on paree ku 57"- avaukset pois ja faktalla höystät mielipidettäsi, niin uskottavuus paranee kummasti. Mehevä räsmedöl-soundi on ihan täysin kuulijan korvien välissä. Sun mehevä räsmedöl- soundi saattaa esim. jonkun mielestä olla munaton ja mitäänsanomaton dynamiikaltaan paskaksi lanattu vessanpönttösärö. Samoin se soittaja vaikuttaa melko paljon siihen lopputulokseen.
 
Elä ny oo noin negatiivinen! Kohta JJ ei voi enää kirjotella muuta ku ittelleen pikaviestejä.
Karvamammutti
19.08.2015 19:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SM57 on kyllä oikein yleispätevä mikki minkä tahansa mikittämiseen, mutta kuten jo tuossa aiemmin todettiin se osaa olla hankala käyttää. Tämä hankalakäyttöisyys on myös positiivinen ominaisuus, sillä se taas monipuolistaa mikkiä. Sillä on saatavissa täten hyvinkin monenlaista soundia monestakin vehkeestä.
 
"Jaa, no ei tässä nyt sit varmaan lähetä mihinkää." -Tommi Mäkinen
Dropped C
19.08.2015 20:08:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ei saa laittaa keskelle? Entä jos varta vasten haluaa presence kihinän narulle? Hewi medal nääs?
 
Entropia666
19.08.2015 20:24:11 (muokattu 19.08.2015 20:25:50)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Sit ku jätät noi "esitän tämän absoluuttisena faktana, että MD421 on paree ku 57"- avaukset pois ja faktalla höystät mielipidettäsi, niin uskottavuus paranee kummasti. Mehevä räsmedöl-soundi on ihan täysin kuulijan korvien välissä. Sun mehevä räsmedöl- soundi saattaa esim. jonkun mielestä olla munaton ja mitäänsanomaton dynamiikaltaan paskaksi lanattu vessanpönttösärö. Samoin se soittaja vaikuttaa melko paljon siihen lopputulokseen.
 
Jopas pillastuttiin. Niinkuin todettu, soundi on 100% subjektiivinen juttu. Ois tietty voinu kirjottaa, että mun mielestä. Tosin tää on keskustelupalsta, joten oletuksena jokainen kirjottelee tänne mielipiteitä. _Mun_ mielestä MD421 pesee SM57:n dynaamisena mikkinä. Tosin yhdessä molemmista saadaan todella hyvä soundi ulos. Ks. www.haje.fi/mikkitesti , siellä on klippejä.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Entropia666
19.08.2015 20:31:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Elä ny oo noin negatiivinen! Kohta JJ ei voi enää kirjotella muuta ku ittelleen pikaviestejä.
 
Odotan innolla äiän panosta tähän ketjuun. Blackletter soundireferenssinä?
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Mr. Speed
19.08.2015 20:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Odotan innolla äiän panosta tähän ketjuun. Blackletter soundireferenssinä?
 
Hoho :D Tais osuu aika ikävästi jos kaivellaan vajaa 6 vuotta vanhoja juttuja. Pitäsköhän sun vähän Tinderöidä, niin saisit tota otsaerektiota vähän hellitettyä :D
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=12563998
 
Aika Juccizmaisesti esität "omaa mielipidettäs" faktana jonka voi todeta jostain. Ehkä sulla on vielä joskus itsetunto edes sillä tasolla, että pystyt ottaa kritiikkiä vastaan. Sä oot nyt about sillä tasolla kuin mä olin Blackletterin demon aikaan.
Entropia666
19.08.2015 20:42:46 (muokattu 19.08.2015 20:48:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Hoho :D Tais osuu aika ikävästi jos kaivellaan vajaa 6 vuotta vanhoja juttuja. Pitäsköhän sun vähän Tinderöidä, niin saisit tota otsaerektiota vähän hellitettyä :D
 
Eiku mä aattelin reenata tulevaa rundia varten tässä nyt. Mimmi on jo tossa vieressä valmiina sit sen jälkee.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=12563998
 
Aika Juccizmaisesti esität "omaa mielipidettäs" faktana jonka voi todeta jostain. Ehkä sulla on vielä joskus itsetunto edes sillä tasolla, että pystyt ottaa kritiikkiä vastaan. Sä oot nyt about sillä tasolla kuin mä olin Blackletterin demon aikaan.

 
No joo, ois pitäny laittaa että henk.koht. en allekirjoita omiin kokemuksiin perustuen. Oli meikä blackletterin tasolla tai ei, mutta ainakin kunnollisen soundin sain kaivettua molemmille lätyille. Kritiikistä natisemisesta jätän ohjeet tähän: https://fstoppers.com/critiques/why … -should-ignore-most-criticism-71311 . Suosittelen chekkaaman erityisesti kohdat Credibility ja Never Let Feedback Suppress Your Passion.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Mr. Speed
19.08.2015 20:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Eiku mä aattelin reenata tulevaa rundia varten tässä nyt.
 
No joo, ois pitäny laittaa että henk.koht. en allekirjoita omiin kokemuksiin perustuen. Oli meikä blackletterin tasolla tai ei, mutta ainakin kunnollisen soundin sain kaivettua molemmille lätyille. Kritiikistä natisemisesta jätän ohjeet tähän: https://fstoppers.com/critiques/why … -should-ignore-most-criticism-71311

 
Hyvä homma. Blackletterin demo ei oikein palvele tätä ketjua, koska sen soundissa ei ole SM57:aa. Paska se soundi on, mutta se ei tainnukkaan johtua mikityksestä. Ihan niinkun olisit sen varjolla yrittänyt jotenkin tyhjentää mun kommenttia, joka ei edes liittynyt mitenkään soundiin, vaan kykyyn ottaa vastaan kritiikkiä.
 
Ei mun tarvi lukea netistä ohjeita kritiikin vastaanottamista varten. Mä osaan käsitellä sen ihan itse, tai jos olen kritiikin esittäjän kanssa eri mieltä, niin keskustelen asiasta. Kannattaa sunki opetella se, niin elämästä tulee helpompaa oma käsitys voi avartua. Kans harrastelijoilta voi tulla kullan arvosia huomiota, koska suurin osa musaa kuuntelevista ihmisistä on just harrastelijoita. Usein ne ei myöskään suhtaudu liian analyyttisesti hommiin. Kun ymmärtää, että kritiikki koskee tuotosta eikä sinua, niin se on helpompi käsitellä.
 
Mitä dadaan tulee, niin kannattaa kans peilata saamiaan vastauksia ehkä siihen, että mitä on mahdollisesti tullut sanottua pohjustukseksi.
Entropia666
19.08.2015 21:05:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Hyvä homma. Blackletterin demo ei oikein palvele tätä ketjua, koska sen soundissa ei ole SM57:aa. Paska se soundi on, mutta se ei tainnukkaan johtua mikityksestä. Ihan niinkun olisit sen varjolla yrittänyt jotenkin tyhjentää mun kommenttia, joka ei edes liittynyt mitenkään soundiin, vaan kykyyn ottaa vastaan kritiikkiä.
 
Ei ne ohjeet ollu mulle, vaan teille. Ei mulla mitää syytä ottaa mitää vastaan keltään kenen omat soundirefenssit on mitä on. Kuuntelen ennemmi niitä ketkä on saanu jotain hyvää pihalle. Esim. niinku sitä ukkoo joka sano että MD421 on kokeilemisen arvoinen ja sitä toista ukkoo joka sano että SM57 sen parina on ollu aika monen klassikkolevyn kulmakivi. Ja sitä ukkoo kuka sano että mee niitten kapuloiten kaa reenikselle, tee systemaattinen taulukko missä liikutat mikkiä eka sentti sivulle kerrallaa ja sitte sentti poispäin. Sitten analysoit sitä soundia kotona hallituissa olosuhteissa etkä siellä reeniksellä metelissä. Suosittelen kaikille.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Mr. Speed
19.08.2015 21:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Ei ne ohjeet ollu mulle, vaan teille. Ei mulla mitää syytä ottaa mitää vastaan keltään kenen omat soundirefenssit on mitä on. Kuuntelen ennemmi niitä ketkä on saanu jotain hyvää pihalle. Esim. niinku sitä ukkoo joka sano että MD421 on kokeilemisen arvoinen ja sitä toista ukkoo joka sano että SM57 sen parina on ollu aika monen klassikkolevyn kulmakivi. Ja sitä ukkoo kuka sano että mee niitten kapuloiten kaa reenikselle, tee systemaattinen taulukko missä liikutat mikkiä eka sentti sivulle kerrallaa ja sitte sentti poispäin. Sitten analysoit sitä soundia kotona hallituissa olosuhteissa etkä siellä reeniksellä metelissä. Suosittelen kaikille.
 
Joo, tajusin. Ja mä totesin, että mä osaan käsitellä kritiikkiä ilman ohjeitakin. Kannattaa kans tajuta se, ettei sisältöön ja soundiin liittyvässä kritiikissä tarvi olla ns. tekijämies. Vai pitääkö sulla kriitikon sanoa, että "olis ollu parempi jos elementti olis soitettu enemmän sisään" tai "olis ollu parempi jos olisit pistäny ton mikin lähemmäs conee". Joku soundi nyt on aika paljon muustakin kuin niistä kamoista ja mikityksestä kiinni. Sitä saa ihan älyttömästi muutettua jälkikäteen ihan EQ:lla.
 
Nyt jos meet soundin hyvyyden subjektiivisuuden taakse ja sillä perustelet sen, että jätä ottamatta huomioon kritiikkiä joiltain, niin mitä järkeä siinä kritiikissä on? Mitä järkeä on pyytää kritiikkiä jos sä vaan tahdot selkääntaputtelua? Ethän sä kehity mihinkään suuntaan, jos ainoa kritiikki ja palaute, jonka suostut ottaa vastaan, pitää olla samaa mieltä sun kanssa hyvästä soundista. Totta kai soundin hyvyys on subjektiivista, mutta kannattaa olla valmis joskus hylkäämään se omasta mielestä paras soundi ja kokeilla. Kuka tietää, että löydät vielä jotain kivempaa. Tai voi olla, että se sun käsitys siitä oman soundin hyvyydestä vaan vahvistuu.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «