Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender custom shop tilaus
1 2 3
Mr. Speed
17.08.2015 12:28:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Eiköhän nuo ole vähän turhia kysymyksiä. Jos raha ei ole ongelma (kuten selvästi ei ole) ja soittaminen ei ole pääasia niin tilaus vaan vetämään. Sillähän se selviää. Jos taas haluat vain soittaa niin American Standard on riittävän hyvä siihen tarkoitukseen, ellei sitten halua jotakin todella erikoista customia, jossa straton jotakin tiettyä ominaisuutta on muutettu merkittävästi. Pienemmät modaukset voi tehdä itse tai teettää jossakin suhteellisen halvalla (verrattuna CS:n hintaan).
 
Kuunnelkaa tätä profeettaa!
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/115393.jpg
HBM
17.08.2015 12:33:13 (muokattu 17.08.2015 12:39:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin turhamaiselta kuin se kuulostaakin, niin jos tekee mieli syystä tai toisesta ostaa Fenderin Custom Shopin Masterbuilt -kitara, niin sellainen kannattaa ostaa, vaikka ne Amfisoundit ja kaiken pesevät Toikaitkin yms. on varmasti hyviä kitaroita.
 
Jollekin voi olla esim. iso juttu soittofiiliksen kannalta se, että saa soittaa saman merkkisellä kitaralla kuin esikuvansa ja joka voi olla vieläpä saman Masterbuilderin valmistama kuin esikuvansa kitara.
 
Kannattaa tosiaan tsekata eurooppalaisten jälleenmyyjien valmis tarjonta ensin ennen kuin lahtee tilaamaan mitään, sillä aika monella suuremmalla liikkeellä on aika monipuolinen valikoima erilaisilla spekseillä hyllyssä valmiina, niin ei tarvitse turhaan odottaa jopa useampaa vuotta. Noiden eurooppalaisten jälleenmyyjien lisäksi muutama amerikkalainenkin jälleenmyyjä myy kitaroita Suomeen jälleenmyyjäsopimuksesta huolimatta.
 
Noiden CS Fendereiden laadusta sen verran, että itse olen kaksi CS Fenderiä tilannut ulkomailta sokkona ja kummankaan suhteen ei ole ollut laadussa huomauttamista. Toisessa oli ainoa miinus se, että siinä on kullatut osat, mutta laukussa olikin krominen kampi ja tuhkis, mutta sekin asia korjattiin jälleenmyyjäliikkeen toimesta ja minulle lähetettiin kotiovelle kullatut tuhkis ja kampi.
 
Rämppy
17.08.2015 12:53:55 (muokattu 17.08.2015 12:58:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turhamaisuus-kortti on mun mielestä kateellisten kortti. Ja se, että jollain american standardilla pitää pärjätä...90 % mnettiläisistä pärjäilisi varmaan squier affinityllä ja micro cubella ja kaikki sitä kalliimpi on sitten turhamaisuutta. Ja jos ei pärjää noilla halpiksilla, niin se on sitten soittajassa vika -enemmän vaan treeniä ja asennetta :D
Toiset ostelee makeita prätkiä, toiset veneitä, jotkut hevosia, mnettiläiset soittokamaa. Ja kukin ostaa mieltymystensä ja rahkeidensa mukaan.
 
Saahan sitä sanoa.
Kunnallisjäte
17.08.2015 13:56:45 (muokattu 17.08.2015 13:59:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oman kustomin teettämisessä on aina se miina, että ne pienet omat yksityiskohdat jotka tekee siitä persoonallisen ovatkin juuri niitä, minkä takia kukaan muu ei koskaan halua kitaraa omistaa.
Näin niin kuin jälleenmyynti mielessä.
 
Tietysti Fenderinkin omalla customilla tulee takkiin ja rajusti jos haluaa joskus kitaraa vaihtaa tai siitä luopua. Ketjun aloittajan tilanteessa kuitenkin hankkisin ehdottomasti Fenderin, mutta en ennen kuin euroopan F Masterbuild jälleenmyyjien käytettyjen valikoima olisi tiukasti syynätty.
 
Vielä semmoinen pointti, joka taas ei aloittajalle ihan sovi, on että jenkeissä on lukuisia pajoja, jotka kopioivat Fenderin klassikkomalleja. Käytännössä näistä pajoista saa Made In USA Masterbuild-tason kitaroita eli yhden rakentajan tekeleitä huomattavasti Fenderiä edukkaammin. Osa rakentajista voivat jopa olla ex-Fender-miehiä. Ja kyllä, ymmärrän että osalle kitaran on oltava ameriikan yhdysvalloissa tehty, jotta siinä on sitä mojoa.
 
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
_OKe_
17.08.2015 15:45:40 (muokattu 17.08.2015 15:55:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin hienoja kommentteja tullut kiitos siitä. Täällä nyt kun on tätä että mene kauppaan ja osta mieleisesi, kyllä hyvä vaihtoehto. Pääasiassa haen nyt sitä OMAA sekä ulkonäön, että kaikilla muilla spekteillä mitkä itselle tuntuu parhaalta.
Varmasti kyllä löytyy tuolta jostain päin maailmaa joku kitara mikä miellyttää, tai joku esim. Am std tele mutta sitten alkaa se "modaaminen" vaihdetaan vähän mikkijä laitetaan vähän uutta satulaa,tallaa,virittimiä yms.
Eli juurikin tämä oma custom kitara mitä ei tarvitse muunnella tai mitään.
 
Eli yhteen veto tällä hetkellä korkealla ovat Amfisound,Fender CS ja Ruokangas.
 
iec
17.08.2015 15:45:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: ... Ja kyllä, ymmärrän että osalle kitaran on oltava ameriikan yhdysvalloissa tehty, jotta siinä on sitä mojoa.
 
Ja meksikolaisissa kitaroissa on vastaavasti sitä mojitoa :D - Sorry offtopic, mutta oli pakko -
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
mpekkanen
17.08.2015 16:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässäkin voisi olla yksi hyvä soitinrakentaja, jos kiinnostaa. Tekee kyllä ihan perinteisiä telejäkin ja myös hyvinkin erikoisilla pintakäsittelyillä, jos vain haluaa. Laadukkaita soittimia joka tapauksessa. Saa varmasti sellaisen kuin tilaa.
http://www.flyingfinnguitars.fi/f_front.html
 
Toki on niitä pajoja Lottosen, Ruokankaan, Amfisoundin ja tämän Nevalaisen lisäksi muitakin kotimaassa joilta saa todella hyviä kitaroita.
 
antnis
17.08.2015 16:20:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On myös hyvä pitää mielessä, että ne speksit, jotka vaikka tänä vuonna tuntuvat olevan juuri ne omat, eivät välttämättä ensi vuonna enää sellaisia olekaan, jolloin alkaa modaaminen...mikä on tietty ihan ok, mutta ei pidä luulla, että joku tietyssä tilanteessa itselle teettämä vehje olisi sen ikuisempi kuin mikään muukaan.
 
Gabe
17.08.2015 16:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunnallisjäte: Oman kustomin teettämisessä on aina se miina, että ne pienet omat yksityiskohdat jotka tekee siitä persoonallisen ovatkin juuri niitä, minkä takia kukaan muu ei koskaan halua kitaraa omistaa.
Näin niin kuin jälleenmyynti mielessä.

 
Pakko sanoa että kannattaa unohtaa koko homma jos jälleenmyynti on vähänkään mielessä siinä kohtaa kun on ostamassa 4-6 tonnin kitaraa uutena. Siitä ei saa omiaan takaisin ja myynti tulee olemaan pitkä prosessi, oli se valmistaja ihan mikä tahansa. Jos katsot noita Master Build CS Fendereiden torihintoja niin ei ne ole yhtään sen parempia kuin mitä vaikkapa käytettyjen Amfisoundien, Ruokankaiden.. jne.
 
antnis: On myös hyvä pitää mielessä, että ne speksit, jotka vaikka tänä vuonna tuntuvat olevan juuri ne omat, eivät välttämättä ensi vuonna enää sellaisia olekaan, jolloin alkaa modaaminen...mikä on tietty ihan ok, mutta ei pidä luulla, että joku tietyssä tilanteessa itselle teettämä vehje olisi sen ikuisempi kuin mikään muukaan.
 
Hyvä valmistaja osaa kyllä kysellä ja haastaa tilaajaan mielipiteitä siinä spekseistä keskustellessa sopivasti. Tuollaisesta tele-tyylisestä nyt ei niin erikoista saakaan etteikö se olisi hyvä vielä vuosien päästä. Hyvä tele on vähän kuin hyvät farkut, sopii lähes joka tilanteeseen ja tuntuu aina hyvältä. ;)
 
Itselläkin suurimmat "erikoisuudet" oli: Brasilian ruusupuu, rosterinauhat, lukittuvat virittimet, reunalista koivusta, abalone helmiäis otelautamerkit. Otelauta ja kaulaprofiili ovat ne mitkä on tuntuneet parhaimmilta jo viimeiset.. kuusi vuotta? Talon puolesta tuli lämpökäsitellyt puut ja kurvikkaampi rungon muoto joiden ansiosta on kevyt kitara ja mukava soittaa. Eli kohtalaisen perinnehenkinen ja simppeli kitara, sellainen jolla on menty jo kauan.. mutta parempi. Turhaan niitä Custom kitaroita pelkää, ei niissä nyt niin paljon speksattavaa ole ja valmistaja auttaa kyllä.. ja pajallekin pääsee kokeilemaan kaulaa jne.
mpekkanen
17.08.2015 17:02:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: On myös hyvä pitää mielessä, että ne speksit, jotka vaikka tänä vuonna tuntuvat olevan juuri ne omat, eivät välttämättä ensi vuonna enää sellaisia olekaan, jolloin alkaa modaaminen...mikä on tietty ihan ok, mutta ei pidä luulla, että joku tietyssä tilanteessa itselle teettämä vehje olisi sen ikuisempi kuin mikään muukaan.
 
Tämä on kyllä täysin totta.
 
Olen kyllä maininnut tämän asian monessakin ketjussa, mutta laitetaan nyt vielä kertaalleen.
Olin saanut hommattua hyvä soundiset kitarat, vahvarit, kaapin ja muutaman efektin joita tarvitsin. Ne toimivat keikoilla ja treeneissä noin 15 vuotta. Rahaa paloi aikalailla, että nuo kyseiset minulle hyvät vehkeet tuli hommattua. Sitten sairastuin syöpään ja vaikka olenkin nyt siitä parantunut, eli olen remissio vaiheessa on kaikenlaiset bänditouhut ja keikkailut jääneet. Eläkkeellä jouduin ja soittohommaat pyörii enää lähinnä omaksi iloksi ja terapiaksi kotosalla.
 
Eihän tällaista kaikille tapahdu ja ei mahdollisia sairauksia voi kukaan ennustaa. Kuitenkin niin se elämä heittelee, ettei kukaan voi huomisesta tietää. Itsellä kyllä bänditouhujen loputtua muuttui myös soittaminen enemmän blues, jazz ja kansanmusiikin suuntaan. Joten enää en niillä kauan palvelleilla ja hyvillä treeni/keikka-vehkeillä tekisi nykyisessä musassa/soitannossa juuri mitään. Siksipä ne silloin sairastuttua tulikin myytyä ja eipä niitä niin ikävä enää ole. Hyviä mustoja jäi bänditouhuista, mutta tavarat ovat vain tavaroita. Vakavasti kun sairastuu, niin se laittaa miettimään muutenkin monenkinlaisia arvoja hieman uusiksi ja turhapa silloin on sellaista kerätä jolla ei ole kunnolla käyttöä.
Niin se tahtoo muuttua myös ihmisten maku soittamisen ja musiikin kuuntelemisenkin suhteen.
Aika paljon olen tavannut myös sellaisiakin kitaristeja, että kitaroita & muita vehkeitä on ollut varmaan omakotitalon hinnan verran ja sitten loppujen lopuksi eläkepäivillä on pärjätty yhdellä tai kahdella akustisella.
 
Olipa tässä nyt sitten Fenderin tai jonkun kotimaisen kitaran tilaamisesta kysymys, niin tärkeintä on kuitenkin se että se tule käyttöön. Tai voihan niitä seinällekkin ostaa, mutta itse näkisin soittimien hommaamiselle aina jonkinlaisen soitannollisen tarpeen.
Jokainen voi kuitenkin tehdä miten haluaa ja jos täältä alkaisi kysymään mitä kannattaa jokaisenkin tehdä missä ja milloin, niin tuskinpa se kenelläkään oikeasti niin toimisi. Ei silloinkaan, vaikka neuvojat yrittäisivät ihan oikeasti auttaa. Itse ne päätökset on viimekädessä tehtävä.
 
Laulava Kylätohtori
17.08.2015 18:00:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Tämä on kyllä täysin totta.
 
Olen kyllä maininnut tämän asian monessakin ketjussa, mutta laitetaan nyt vielä kertaalleen.
Olin saanut hommattua hyvä soundiset kitarat, vahvarit, kaapin ja muutaman efektin joita tarvitsin. Ne toimivat keikoilla ja treeneissä noin 15 vuotta. Rahaa paloi aikalailla, että nuo kyseiset minulle hyvät vehkeet tuli hommattua. Sitten sairastuin syöpään ja vaikka olenkin nyt siitä parantunut, eli olen remissio vaiheessa on kaikenlaiset bänditouhut ja keikkailut jääneet. Eläkkeellä jouduin ja soittohommaat pyörii enää lähinnä omaksi iloksi ja terapiaksi kotosalla.
 
Eihän tällaista kaikille tapahdu ja ei mahdollisia sairauksia voi kukaan ennustaa. Kuitenkin niin se elämä heittelee, ettei kukaan voi huomisesta tietää. Itsellä kyllä bänditouhujen loputtua muuttui myös soittaminen enemmän blues, jazz ja kansanmusiikin suuntaan. Joten enää en niillä kauan palvelleilla ja hyvillä treeni/keikka-vehkeillä tekisi nykyisessä musassa/soitannossa juuri mitään. Siksipä ne silloin sairastuttua tulikin myytyä ja eipä niitä niin ikävä enää ole. Hyviä mustoja jäi bänditouhuista, mutta tavarat ovat vain tavaroita. Vakavasti kun sairastuu, niin se laittaa miettimään muutenkin monenkinlaisia arvoja hieman uusiksi ja turhapa silloin on sellaista kerätä jolla ei ole kunnolla käyttöä.
Niin se tahtoo muuttua myös ihmisten maku soittamisen ja musiikin kuuntelemisenkin suhteen.
Aika paljon olen tavannut myös sellaisiakin kitaristeja, että kitaroita & muita vehkeitä on ollut varmaan omakotitalon hinnan verran ja sitten loppujen lopuksi eläkepäivillä on pärjätty yhdellä tai kahdella akustisella.
 
Olipa tässä nyt sitten Fenderin tai jonkun kotimaisen kitaran tilaamisesta kysymys, niin tärkeintä on kuitenkin se että se tule käyttöön. Tai voihan niitä seinällekkin ostaa, mutta itse näkisin soittimien hommaamiselle aina jonkinlaisen soitannollisen tarpeen.
Jokainen voi kuitenkin tehdä miten haluaa ja jos täältä alkaisi kysymään mitä kannattaa jokaisenkin tehdä missä ja milloin, niin tuskinpa se kenelläkään oikeasti niin toimisi. Ei silloinkaan, vaikka neuvojat yrittäisivät ihan oikeasti auttaa. Itse ne päätökset on viimekädessä tehtävä.

 
Onhan tässä paljon asiaa ja aika samoilla linjoilla olen monessakin asiassa. Mutta liialla varovaisuudella voi koko elämä jäädä elämättä. Ja jos on ok duunissa, niin mitä väliä, vaikka pistäisi 10000 kitaraan? Miksi pitäisi ostaa Squier, koska silläkin pärjää? Mihin sitä raha pitäisi oikein säästää? Käärinliinoissa ei ole taskuja, että mitään täältä ei saa mukaansa, kun kerran lähdetään. Ja kuten sanoit, sitä ei voi tietää, koska se päivä on, eikä minusta voi elää niin, että sillä perusteella jättää asioita tekemättä.
 
Mikä tämä koko pärjäämis-aspekti edes on? Kuka elää kaikessa sen mukaan, millä pärjää. Asuu parakissa, ajaa moposkootterilla, ei harrasta mitään, syö vain makaronilaatikkoa ja oman kasvimaan porkkanoita, koska niilläkin pärjää. Minusta koko pärjäämis-juttu on aivan järjetön. Eihän tällaista millään muullakaan elämän osa-alueella pidetä. Autoksi Lada ja veneeksi soutupaatti, koska niilläkin pärjää. Matkailu voi olla oman kylän kotiseutumuseoon, koska niilläkin muistoilla pärjää vanhainkodissa - eikä sitä dementoituneena kuitenkaan mitään muista, että turha se on muistojakin hankkia. Ja koko matkailu on turhaa, koska ilmankin pärjää.
 
Otetaan tämä nyt huumorilla, mutta sen suhteen olen tosissani, että koko pärjäämis-ininä on kitarakamojen suhteen (ja varsinkin toisten kitarakamojen suhteen) on melkoisen naurettavaa kitinää. Eikä tämä nyt ole suoraan mpekkaselle (jolla on asenne ihan kunnossa), vaan ihan yleisesti.
 
Meikä pärjäisi hyvin Squierilla, mutta en tiedä yhtä syytä, miksi minun pitäisi sellaisella soittaa...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
iec
17.08.2015 18:12:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu jos on varaa ja mahdollisuus elämäntilanne huomioiden laittaa harrastukseen 10000€ niin siitä vain. Sen luulisi olevan muille ihmisille ihan sama ostaako veneen, moottoripyörän vai kitaran. Se nyt vaan on ihmisille tyypillistä että pitää päästä pätemään ja besserwisseröimään muiden hankinnoista keskusteltaessa. Ilmeisesti tässäkin aiheessa kuitenkin on tuotu esiin erilaisia vaihtoehtoja ja niistä ketjun aloittaja sitten voi puntaroida mitä tekee. Eli ihan hyvää keskustelua kuitenkin ;)
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
petrip
17.08.2015 18:13:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Meikä pärjäisi hyvin Squierilla, mutta en tiedä yhtä syytä, miksi minun pitäisi sellaisella soittaa...
 
Näin juuri. Objektiivisesti tämä saattaisi olla totta monen kohdalla. Kuitenkin on niin, että kaikki ne asiat, jotka inspiroivat muusikkoa, ovat subjektiivisesti juuri oikeita valintoja. On se sitten coolit aurinkolasit, 200 euron ihmejohto, CS Fender yms. Omaa elämää tässä eletään...
 
Sarko
17.08.2015 18:31:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori:
Mikä tämä koko pärjäämis-aspekti edes on? Kuka elää kaikessa sen mukaan, millä pärjää. Asuu parakissa, ajaa moposkootterilla, ei harrasta mitään, syö vain makaronilaatikkoa ja oman kasvimaan porkkanoita, koska niilläkin pärjää. Minusta koko pärjäämis-juttu on aivan järjetön. Eihän tällaista millään muullakaan elämän osa-alueella pidetä. Autoksi Lada ja veneeksi soutupaatti, koska niilläkin pärjää. Matkailu voi olla oman kylän kotiseutumuseoon, koska niilläkin muistoilla pärjää vanhainkodissa - eikä sitä dementoituneena kuitenkaan mitään muista, että turha se on muistojakin hankkia. Ja koko matkailu on turhaa, koska ilmankin pärjää.

 
Sinänsä ottamatta kantaa kitarakamoihin niin kyllähän yhteiskunnassamme on runsaasti ihmisiä jotka joutuvat miettimään pärjäämistään esim. esittelemiesi skenaarioiden puitteissa sekä konteksteissa. Parempi ehkä sanoa että joudutaan tyytymään johonkin ennemmin kuin pärjäämään, varsinkin elämiselle sekä hengittämiselle vähemmän välttämättömissä asioissa.
 
Mut mä meen takas tonne dadaan :)
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
mpekkanen
17.08.2015 18:38:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, en minä ole mieletäni liputtanut minkään Squierin tai muunkaan halvan kitaran puolesta jos joku kaveri on Custom Shop kitaraa itselleen teettämässä. Erilaisia vaihtoehtoja on kyllä siinäkin, millainen kannattaa tilata tai voi tilata ja mistäkin. Sekin on vain minun mielipiteeni ja jokaisen kannattaa muodostaa ne ihan itse. Joskus kylläkin voi täältä muiden kirjoituksista löytyä ihan hyviäkin huomiota, joita ei ole tullut itselle mieleen.
 
Itse elän omassa elämän tilanteesta johtuen hieman toisin moneen verrattuna ja laitan nykyään enemmän rahaa matkailuun, kuin soittimiin. Käyn edelleen kontrolleissa säännöllisesti ja ei tässä elämän tilanteessa oikein tee mieli laittaa rahoja vuosien custom kitaraprojekteihin kun mennään kuitenkin pienemmillä askelilla eteenpäin. Minulle matkailu tuo hieman vaihtelua eläkeläisen arkeen, vaikka ei ole vara koko ajan matkustellakkaan. Eikä muutenkaan kierrellä maailmaa ihan mielinmäärin.
 
Ymmärsin kyllä, ettei tämä heitto Tohtorilta ollut minulle. Jokainen mielestäni arvio itse millaiset soittokamat tarvitsee tai ovat riittävät.
Ei täältä soittimia kukaan taida mukaansa saada kuitenkaan kun lähtö tulee. Tärkeintä varmaan, että tekee sellaista mistä itse tykkää ja laittaa rahansa myös niihin asioihin jotka tuovat mielihyvää.
 
Eikä tosiaan kannata miettiä mahdollisia sairauksia jne. Elämän tilanteet kuitenkin muuttuvat ja se on osa ihan normaalia elämää. Vaikka joku kitara maksaisikin aika paljon, niin kyllä silläkin voi soitella vuosia ja saada monenlaisia kokemuksia ja muistoja. Siinäkin tapauksessa, että se kitara tulisi syystä tai toisesta joskus myytyä.
Kuitenkaan minkään Custom kitaran teettämisessä ei minusta kannattaisi miettiä mitään mahdollisia myyntiarvoja. Jos sellaisia miettii, niin minusta silloin ei vielä kannattaisi hankkia olenkaan minkäänlaista Custom soitinta. Tosin jokainen saa kyllä käyttää rahansa ihan miten haluaa.
 
iec
17.08.2015 19:03:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Joo, en minä ole mieletäni liputtanut minkään Squierin tai muunkaan halvan kitaran puolesta jos joku kaveri on Custom Shop kitaraa itselleen teettämässä. Erilaisia vaihtoehtoja on kyllä siinäkin, millainen kannattaa tilata tai voi tilata ja mistäkin. Sekin on vain minun mielipiteeni ja jokaisen kannattaa muodostaa ne ihan itse. Joskus kylläkin voi täältä muiden kirjoituksista löytyä ihan hyviäkin huomiota, joita ei ole tullut itselle mieleen.
 
Itse elän omassa elämän tilanteesta johtuen hieman toisin moneen verrattuna ja laitan nykyään enemmän rahaa matkailuun, kuin soittimiin. Käyn edelleen kontrolleissa säännöllisesti ja ei tässä elämän tilanteessa oikein tee mieli laittaa rahoja vuosien custom kitaraprojekteihin kun mennään kuitenkin pienemmillä askelilla eteenpäin. Minulle matkailu tuo hieman vaihtelua eläkeläisen arkeen, vaikka ei ole vara koko ajan matkustellakkaan. Eikä muutenkaan kierrellä maailmaa ihan mielinmäärin.
 
Ymmärsin kyllä, ettei tämä heitto Tohtorilta ollut minulle. Jokainen mielestäni arvio itse millaiset soittokamat tarvitsee tai ovat riittävät.
Ei täältä soittimia kukaan taida mukaansa saada kuitenkaan kun lähtö tulee. Tärkeintä varmaan, että tekee sellaista mistä itse tykkää ja laittaa rahansa myös niihin asioihin jotka tuovat mielihyvää.
 
Eikä tosiaan kannata miettiä mahdollisia sairauksia jne. Elämän tilanteet kuitenkin muuttuvat ja se on osa ihan normaalia elämää. Vaikka joku kitara maksaisikin aika paljon, niin kyllä silläkin voi soitella vuosia ja saada monenlaisia kokemuksia ja muistoja. Siinäkin tapauksessa, että se kitara tulisi syystä tai toisesta joskus myytyä.
Kuitenkaan minkään Custom kitaran teettämisessä ei minusta kannattaisi miettiä mitään mahdollisia myyntiarvoja. Jos sellaisia miettii, niin minusta silloin ei vielä kannattaisi hankkia olenkaan minkäänlaista Custom soitinta. Tosin jokainen saa kyllä käyttää rahansa ihan miten haluaa.

 
Kieltämättä tuollainen tilanne kuin sinulla laittaa elämänarvot kyllä uusiksi. Pitää miettiä uusiksi mitkä asiat ovat tärkeitä ja mitkä eivät. Samoin näin perheellisenä joutuu miettimään esimerkiksi lasten harrastukset yms kesälomareissut. Omalla kohdalla kitarakamppeet jäävät kyllä kakkoseksi siinä vaiheessa jos mietitään tehdäänkö perheen kanssa kesälomareissu, vai ostaako iskä uuden kitaran tai vahvarin. Täytyy sanoa, että ennemmin satsaan minäkin elämyksiin kuin materiaan (eli arvostan jäsen mpekkasen näkemystä suuresti). Mutta tietysti saa niistä itselle hyvistä kitarakamppeistakin kyllä kicksejä - sitä en voi kieltää :) Ainakin mulla nuo harvat musiikilliset esiintymistilaisuudet ovat kyllä todella arvokkaita ja ei siinä kyllä mieti soittaessa, että minkälaisilla kamppeilla tässä soitetaan.
 
En tiedä onko olemassa hatunnostohymiötä, mutta voisin sellaisen eleen kyllä mpekkaselle tehdä. Äijällä on kadehdittava arvomaailma.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
darrell
17.08.2015 19:30:50 (muokattu 17.08.2015 19:31:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HBM:
 
Jollekin voi olla esim. iso juttu soittofiiliksen kannalta se, että saa soittaa saman merkkisellä kitaralla kuin esikuvansa ja joka voi olla vieläpä saman Masterbuilderin valmistama kuin esikuvansa kitara.

 
Olipa syy mikä tahansa, niin soittimen pitää inspiroida.
Jos on CS soitin hakusessa, niin ei ole mitään järkeä ostaa kuikka, vaikka se on strato siinä kuin kaikki muutkin, periaatteessa.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
petteri m
17.08.2015 20:06:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darrell: Olipa syy mikä tahansa, niin soittimen pitää inspiroida.
Jos on CS soitin hakusessa, niin ei ole mitään järkeä ostaa kuikka, vaikka se on strato siinä kuin kaikki muutkin, periaatteessa.

 
Ja jos on pakko saada CS niin olisi hyvä päästä valitsemaan se usean joukosta.
Tuolla niitä on, ja riittävästi, suoraan hyllystä. Lento Muncheniin ja siittä sata kilsaa vasemmalla. Siellä on noita.
 
http://www.musikhaus-hermann.de
 
_OKe_
17.08.2015 20:06:37 (muokattu 17.08.2015 20:14:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin nyt rupeaa taas aiheet menemään ohi suun kun ruvetaan puhumaan omista elämän tilanteista, asunnoista, matkailuista, mistä milloinkin jälleenmyynti arvosta tai jostakin vastaavasta. (En ole tulossa myymään kitaraa)
Tätä voisi keskustella sänkyjen,kaiuttimien,naisten kautta myös että kun vanhaan rupeaa kuitenkin kyllästymään ja jostain löytyy parempi ja vähemmän käytetty.
Kyllä varmasti jossain kohtaa tulee hommattua joku eri kitara ja sillä rämpyteltyä
 
Aloitin keskustelun sen takia kun minustakin tuo on helvetin kova hinta laittaa kitaraan kaavakkeiden perusteella 2500€.
Haluisin tietää jos joku on tilannut pitääkö tuo paikkansa vai onko täyttä paskaa.
Nyt on noussut pari varteenotettavaa suomalaista tekijää ja nimimiehiä, miltä saa itse suunnitelllun kitaran hyvässä lykyssä alle 3500€, kiitos siitä. Itse kun on katsellut vaan näitä mainstream merkkejä ja ohittanut kaiken muun.
Välttämättä en sulje ajatusta valmiinakaan ostettua kitaraa liikkestä, jos se vain miellyttää minua niin "sisäisestikin" kuin ulkoisestikin.
Mutta olisi se pirun hienoa olla sellainen kitara kun on halunnut/toivonut
 
pappasfin
17.08.2015 20:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noita muitakin kuin Fender, esim. Tom Anderson Guitarworks, josta voi tilailla.
 
Noita ei hirveesti kaupoissa ole valmiiksi, ainoa mitä tiedän on Levytukku Oy:ssä Helsingissä
 
http://www.levytukku.fi/tom_anderson_drop_top_tiger_eye
 
Just joku on ostanu sen toisen vähän vastaavan tummemmalla värityksellä.
 
Mä ite mietin Fenderin CS:ää ja monta muuta kun hain 3:lla singlecoililla varustettu ja sitten menin ja kokeilin TA:n ja homma oli siinä. Helvetin hyviä kitaroita nuo.
 
Mutta tämä on vain yksi näkökanta ja merkki-ehdotus muiden joukossa.
 
PappaSFin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «