Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Helpot kappaleet akustisella
1 2 3
Dezer
13.08.2015 20:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyiskö teiltä helppoja biisejä soitettavaksi akustisella. Perheeltä rupee tulemaan korvista nää pari kappaletta mitä olen yrittäny reenata joka nyt kuulostaa kissan rääkkäykseltä.
 
Tarvitsen biisi ehdotukset joka sisältää linkkinä tabsit eli vaikka näin, sekä biisien olisi hyvä löytyä tubesta.
 
Johnny Cash_- Hurt
http://www.songsterr.com/a/wsa/johnny-cash-hurt-chords-s4938
youtube.com/seosoitetähän
 
Erittäin helppoja biisejä kaipailen , olen vielä tasolla että pitää tuijottaa kaulaa kun vaihtaa otetta mutta perus soinnit osaan melkeen jo ulkoa jopa kaulalla että päässä.
Tarkotan lähinnä tälläsiä biisejä missä käytetään esim
 
Am G E C D A jne, "barre" otteisiin ei vielä pygee.
 
Kappaleet saa olla rock, pop ulkomaisia tai kotimaisia.
 
Itsellä sutii tyhjää siksi kyselen biisi ehdotuksia.
 
Apulannan , lupasit mulle biisiä olen tässä nyt pyöritelly edes takas eli jotain samankaltasia ehkä ?
 
73nd3r
13.08.2015 22:16:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites olis, jos kokeilisit "4 Chords Song" idealla, samat neljä sointua toimii linkin mukaan 73 laulussa, ja aika äkkiä löydät päälle muutaman kotimaisenkin iskelmän. Vähenee perheen kyllästyminen, ja opit neljä sointua aika äkkiä.
Linkin sointujen tilalle voi laittaa C-G-Am-F.
 
Ja se linkki: http://www.buzzfeed.com/alanwhite/7 … ith-the-same-four-chords#.emrP6MEga
 
Dezer
13.08.2015 23:54:34 (muokattu 14.08.2015 00:03:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin tuota kautta ensimmäisen kappaleen joita alkaan huomenna välittömästi tutkimaan lisää.
 
En tiedä tarkotitko enemmänkin piruiluina jostain syystä tuon linkin vai ihan tosissaan mutta jokatapauksessa jouduin vähä kaiveleen että löysin jotkut tabut tähän yhteen biisiin minkä löysin listalta.
 
Kutakuinkin tarkoitin tälläsiä kappaleita :
 
Bon Jovi_- It's My Life Chords
http://www.songsterr.com/a/wsa/bon-jovi-it-s-my-life-chords-s3048
 
Näyttää juuri sellaiselta kappaleelta mitä yritin ensimmäisessä postauksessa tarkoittaa. Eli Am Em G C ja tuon saattaa saada kuulostamaan kappaleelta ?
 
Loppuun saakka en listaa kelannu vielä kun löysin tuon ensimmäisen jota harjotella mutta saitteko nyt kiinni tästä mitä yritän hakea tässä ?
 
Siksi kyselen koska olen niin aloittelija etten kehtaa mennä vielä edes kitara kurssille jossa käydään perusteita läpi koska mä en tajua tästä musiikista muutakuin sen verran että yleensä ääni tulee kaiuttimista
 
EDIT :
 
Toinen biisi jo :
 
Red Hot Chili Peppers_- Otherside
http://www.songsterr.com/a/wsa/red- … ili-peppers-otherside-chords-s23785
 
Onkohan noi "ohjeet" oikein ??????? Eli soitanko vain noin biisin mukana ja se on siinä ? Vai voisko joku tulkata nyt tätä mun taktiikkaa vähä suomeksi ?
 
73nd3r
14.08.2015 09:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole piruilua, vaikka tuo neljän soinnun idea hauska onkin. Aattelin, että se vie sua yhden rappusen ylöspäin kitarismin loputtomilla portailla. Vilkaise se Axis Of Awesomen video linkistä, niin saat ideasta kiinni.
 
Netin erilaisilla sointusivustoilla on kyllä materiaalia, jolla pääsee soittelemaan. Paljon siellä on myös virheellisiä soinnutuksia/tabeja, mutta siinäkin on yks rappu kun huomaa missä ohjeet menee pieleen.
Yleisin on varmaan ultimate-guitar.com ja kotimaisista tabinetti.com.
 
Mun suositus kyllä on että menet kitarakurssille, aloittelijoita siellä on muutkin - ja jokainen meistä on joskus ollut aloittelija. Kehitysvauhti on kurssilla ihan eri kuin itse opettelemalla, ja moni perusvirhe jää kurssin kautta pois.
Ja: varmista että kitara on säädöissä ja vireessä.
 
Dezer
14.08.2015 11:35:08 (muokattu 14.08.2015 11:40:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei kiitos :) Säikähdin jo että heti mulle piruillaan kun pyytää vähä apua :P
Miten tämän kanssa sitten pitäisi toimia, heitin pari esimerkkiä ylempänä äsken ja nyt löysin yhden suosikki kappaleistani samanlaisen "ohjeistuksen".
 
Tässäkin näköjään on vain 4 eri otetta. Eiks nuo oo tyylii 4 maailman helpointa ? Mutta miten tuon ohjeen mukaan noilla pitäs soittaa toi biisi ?
 
Tämä biisi :
https://www.youtube.com/watch?v=sYAYq9fbCqs
http://www.songsterr.com/a/wsa/five … the-bleeding-acoustic-chords-s32818
 
Sivu näyttää 4 helppoa, mutta mutta.. voitko suomentaa mulle ton idean tässä kitaran ja sivuston 4 otteen välillä ?
 
Käsittääkseni osaan nämä perus otteet jo hyvin ulkoa kitaralla sekä mielessäni. Vielä ei vain ole aika millekkään kitara kurssille ennenku ymmärrän jotain muutakin kuin sormien paikan kaulan alussa. Oon teoriaa yrittäny tutkia paljon netistä ja kirjoista mutta kun olen toiminnan miehiä enemmänkin, opin siis tekemällä en lukemalla.
 
EDIT: Olen nyt heitelly helppoja biisejä mielestäni helpoilla otteilla , ehkä tarvitsenki enempi tuollaista suomennosta koko tähän systeemiin niin että tyhmäkin ymmärtää. En oikein tiedä itsekkään.
 
pvais
14.08.2015 15:57:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa katsoa YouTubesta hakusanalla "Martyzsongs acoustic".
 
Ovat englanniksi mutta videot ovat niin selkeitä oppitunteja että ei haittaa. Paljon mukavia, helppoja muutaman soinnun ralleja.
 
Old Guitar
14.08.2015 21:36:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin varustetussa kirjastossa on pilvinpimein laulukirjoja laidasta laitaan, joissa on merkitty laulujen soinnut, useissa myös sointuotteet visuaalisesti kuvattuna.
 
Valitse vain kiinnostavia lauluja ja opettele niiden soinnut. Alkuun riittävät pelkät perussoinnut C, G, Am, Em jne. jos soinnun edessä on joku numero esim. Am7, C6, niin ne voi huoletta soittaa perusointuina. Pikku hiljaa voi kokeilla esim. mainittuja seiska- ja kutossointuja, ym., kuulostella niiden sointia ja kuinka ne sopisi lauluun jne.
 
Muutamalla soinnulla voi säestää jo suurinta osaa lauluista. Näin opit säestämään itseäsi kitaralla.
 
Ota iisisti - loppu lähestyy...
Dezer
14.08.2015 23:22:50 (muokattu 14.08.2015 23:31:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista, mutta. Eikö kirjasto ole jo vanhanaikaista :P Kaikki on nykyään internetissä. :D Olen kuitenkin estynyt menemään kirjastoon joten hyväksi vaihtoehdoksi jää tämä skynetti.
 
Mulla on tässä näppäimistön vieressä tälläinen opas
http://kirjasto.kuopio.fi/covers/ma … c3f-89af-4f1d-849a-2527639dfdd2.png
 
Olen joutunu hyppimään sivuja yli mutta nyt menen about puolessa välissä, hyppiny siksi sivuja koska "turhaa" asiaa mihin sormet ei vielä kykene.
 
Mutta oman harjotuksen kannalta yritän etsiä niitä helppoja biisejä.
Kysytääs näin päin, mitä biisejä löytyy jotka on tunnistettavissa esim. nuotion ääressä ilman rumpuja sekä laulua ja ettei liian helpoksi mee niin helpoilla soinnuilla.
 
Eli tunnistettavia nuotiolauluja ilman laulua ainoastaan kitaralla soitettuna helpot soinnut ja niihin ohjeet/tabulat/tai_muuta_semmoista. Rock! Rock!
 
Youtubesta toki löytyy kaikkee mukavaa mutta aikaa menee paljon hukkaan kun joutuu jatkuvasti tutkia pelikuvana miten sielä sormet liikkuu missäkin
 
edit:
Mä siksi kyselen näitä helppoja biisejä kun se pitää motivaation yllä kun huomaat osaavas edes jotain temppuja kitaralla. Samaa settiä veivatessa rupee tulemaan korvista ulos niinkuin kun persujen munattomat puheet.
 
Gary Enfield
14.08.2015 23:54:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kortti on lukossa mikään ei estä ottamasta kopioita, yleensä 20 senttiä pala.
 
Laulu on myös hyvin suositeltavaa, jos ei julkisesti niin kotona. Tukee huomattavan paljon soittoa ja auttaa eteenpäin.
 
Jos haluaa laulattaa muita, muttei itse kykene niin vaikkapa Chris Isaakin Wicked Heart, hm a e. Tai mitä tahansa kaikkien tuntemia biisejä. Vaikka ei itse laulaisi mukana niistä saa paremman otteen kun on kotona ynissyt mukana. Kun aikansa on ynissyt sitä huomaa, ett mitä vittua, voinhan mää laulaakin, sen minkä osaan.
 
Dezer
14.08.2015 23:58:51 (muokattu 15.08.2015 00:00:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

:D :D Niin tässähän mä yritän hakea niitä biisejä mitä harjotella mutta kun te takerrutte vääriin asioihin esim mun kirjastokorttii, ei mulla oo sellasta ollu 20 vuoteen ainakaan :P Mutta ekassa postauksessa mainittin kun sutii tyhjää itellä näiden biisien kohdalla mitkä olis helppoja niin pyysin apua teiltä että saisin helppoja harjoteltavia. :D
 
Mä oon mies, ei onnistu keskittyä kahteen samanaikaisesti ku sormien liikuttelu vie paljon huomiota joten tuo laulu saa nyt jäädä toistaseksi :D
 
Gary Enfield
15.08.2015 00:11:43 (muokattu 15.08.2015 00:11:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dezer: :D :D Niin tässähän mä yritän hakea niitä biisejä mitä harjotella mutta kun te takerrutte vääriin asioihin esim mun kirjastokorttii, ei mulla oo sellasta ollu 20 vuoteen ainakaan :P Mutta ekassa postauksessa mainittin kun sutii tyhjää itellä näiden biisien kohdalla mitkä olis helppoja niin pyysin apua teiltä että saisin helppoja harjoteltavia. :D
 
Nää on just niitä hyviä neuvoja, ite yrität määrätä mitä ne olis.
 
Kirjastokortin saa kuka tahansa suomen kansalainen ja vaikkei oliskaan niin saa, kunhan on osoite. Eikä maksa mitään.
 
Juicen biiseistä monet, kaikki tuntee, Hector, Olkinainen on suosittu, Palefacen Helsinki-Shangrila, em am ja d, jos oikein muistan. Pistä googlaten jos niiden pitää olla netistä, kirjoitat chords tai tabs biisin nimen perään.
 
Gary Enfield
15.08.2015 00:15:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dezer: :D :D Niin tässähän mä yritän hakea niitä biisejä mitä harjotella mutta kun te takerrutte vääriin asioihin esim mun kirjastokorttii, ei mulla oo sellasta ollu 20 vuoteen ainakaan :P Mutta ekassa postauksessa mainittin kun sutii tyhjää itellä näiden biisien kohdalla mitkä olis helppoja niin pyysin apua teiltä että saisin helppoja harjoteltavia. :D
 
Mä oon mies, ei onnistu keskittyä kahteen samanaikaisesti ku sormien liikuttelu vie paljon huomiota joten tuo laulu saa nyt jäädä toistaseksi :D

 
Kitaransoiton opettelu on työlästä, sen oppimiskäyrä on alkupäässä soittimista pahimmasta päästä.
 
Gary Enfield
15.08.2015 00:36:41 (muokattu 15.08.2015 00:37:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täsmennetään vielä. Haet netistä sointuja biiseihin joista tykkäät. Kun nappaa, eli soinnut on sellaiset joita voit soittaa, kuuntelet alkuperäistä ja yrität imitoida sen rytmiä. Kuuntele kitaraa, älä valitse pianobiisejä. Hyväksy soinnut joissa on yksi barree mukana, monessa on esm h-molli, kyllä se siitä lähtee. Jos ei lähe mee kurssille tai ota tunteja.
 
ja ynise mukana, se auttaa.
 
73nd3r
15.08.2015 01:11:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dezer: Sivu näyttää 4 helppoa, mutta mutta.. voitko suomentaa mulle ton idean tässä kitaran ja sivuston 4 otteen välillä
 
EDIT: Olen nyt heitelly helppoja biisejä mielestäni helpoilla otteilla , ehkä tarvitsenki enempi tuollaista suomennosta koko tähän systeemiin niin että tyhmäkin ymmärtää. En oikein tiedä itsekkään.

Nyt en oikein ymmärrä tuota 'suomennos'-kysymystä...
Noissa sointumerkinnöissä matalaE on vasemmalla, ohutE oikealla ja niissä oletetaan, että soittaja tietää mikä sormi painaa mitäkin kieltä. Jos ongelma on siinä, niin googlaamalla soinnun nimi löytyy kyllä kuvia joissa sormetkin on merkattu.
Muuten, jos se kitarakurssi vaan jänskättää niin oisko sulla joku kokeneempi kaveri jolta sais apuja?
 
Dezer
15.08.2015 01:31:16 (muokattu 15.08.2015 01:49:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos, saadaan aikaseksi hyvää keskustelua.
 
Motivaatio ei lopu, olen melkeen sairaseläkkeellä oleva uggeli joka hommas kitaran että sai tekemistä ja sisältöä päiviin mikä pitää mielen virkeänä. Tää on niin mun juttu, epävarmuuttani täälä kyselen biisejä jotka olis helppoja koska en todellakaan ymmärrä noista tabseista onko ne esim oikein koska en tahdo opetella väärinkään asioita koska silloin ne monesti oppii väärin ja kitaralla saattaa olla hankala ruveta kääntämään väärää oikeaksi.
 
Siksikin kyselen koska olen paljo yrittäny erilaisia biisejä soittaa noista tabseista/chordseista mutta korvakuulo on jokakerta aivan erimieltä mitä "paperilla".
 
Tähtäin kitaran kanssa ei toki ole missään maailman starojen joukossa lähinnä nuotiomeininki riittää. Mutta se että kun kuvittelen mielessäni jostain biisistä poistettavan rummut ja laulu jne ja kun seuraan tabseja ei se mene läheskään niinkuin pitää. Tubesta mm. kattonu bändien live vetoja akustisilla että näkee missä sormet kulkee kaulalla ja verrannu johki tabeihin niin ei nuo tabsit oo sinnepäinkään.
 
Näitä mä tässä nyt ihmettelen, 2kk abouttia oon opetellu kitaran kanssa ja mielestäni kehittyny aivan helvetisti ja matkaa on jäljellä äärettömän paljon, kun en esim saa yhtään barre otetta soitettua puhtaasti.
 
edit: Meen kyllä varmasti kitarakurssille kunhan pääsen hieman edes kärryille tässä hommassa. Elikkä, noi perus C D A G Em Am on hallussa kunhan kaulalle saa katsoa samalla kun vaihtaa otetta, silti noita tabseja seuratessa kun löytyy helpoilla soinnuilla niin mättää itellä nyt.
 
Edit taas :
Mistä tiedän tästä :
http://www.songsterr.com/a/wsa/five … the-bleeding-acoustic-chords-s32818
 
Otteet joo näkyy ja helpot eiks vaan ? Miten tuosta nyt selviää sitten montako kertaa räpäytän ja miten nopeaa ? Ja onhan nuo soinnut kaulan alkupäässä ?
 
Gary Enfield
15.08.2015 01:31:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dezer: Kiitos vastauksista, mutta. Eikö kirjasto ole jo vanhanaikaista :P.
 
Sen verran täytyy vielä reagoida, että jos kerran valmiiksi tiedät niin mitä kyselet. Kirjasto on muusikon paras kaveri, oikeasti. Siis aikuisten oikeasti. Jos sitä osaa käyttää.
 
penatuna
15.08.2015 14:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kertsit riittää, niin tuosta...
 
https://www.youtube.com/watch?v=qJYkAZeFIKI
 
Old Guitar
17.08.2015 12:07:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akustiset kappaleet kuulostavat akustisella usein samalta esim. Bob Dylan, Neil Young ynnämonetmuut.
 
Ota iisisti - loppu lähestyy...
Dezer
17.08.2015 15:57:34 (muokattu 17.08.2015 16:17:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No löytyyhän niitä pikkuhiljaa ympäri tubea... Kiitos avusta ;) ;P
 
Ville Valo feat. Natalia Avelon - Summer Wine
https://www.youtube.com/watch?v=gOaMva1OpWk
 
Apulanta - Lupasit mulle
https://www.youtube.com/watch?v=RO9ODZaxUq0
 
Red Hot Chili Peppers - Otherside
https://www.youtube.com/watch?v=rn_YodiJO6k
Tämän pystyy melkeen kokonaan :/
 
Tää on mahtava !
Animals - House of the Rising Sun
https://www.youtube.com/watch?v=5A-4VGfx5lU
 
Rupee löytymään pikkkuhiljaa katsomatta otteetkin nämä perus siis.
 
Lisää saa toki heitellä että saan mahdollisimman monipuolisesti heitellä otteita ja sitä kautta pääsen taas pykälää eteenpäin. Rok Rok !!
 
helmi...
Lita Ford_- Close My Eyes Forever Chords
http://www.songsterr.com/a/wsa/lita … -close-my-eyes-forever-chords-s7844
 
Dezer
27.08.2015 17:22:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nojoo. Nuo "perussoinnut" rupee tuntuun äffää lukuunottamatta näpeis ja vaihtelu virkistää. Löysin kappaleen joka saattaa toimia seuraavana "tasonousuna" ja kuitenkin helpohkon näkönen ilman barreja vissiinki. En vieläkään tutustu noihin barre otteisiin koitan ne kiertää melko kaukaa vielä.
 
Mutta se kappale. Ja tässä tarkotan nimenomaan näitä G6 Dsus2 Cadd9 Asus2 Esus4
http://www.songsterr.com/a/wsa/limp … zkit-behind-blue-eyes-chords-s63892
 
Tuosta, nuo varmaan luokitellaan vielä perussoinnuiksi tai jotain mutta siinä olis taas 5 uutta sointua...Huomiotta jää vielä B ja Bm tuolta kyseiseltä linkkaamaltani sivulta.
Perehdyn noihin sitte kunnolla tulevaisuudessa nuo Bm B F kaltaiset otteeet jotka käsittääkseni alkaa olla niita barreja tai jotain.
 
Korjatkaa ihmeessä jos selitän ihan puutaheinää täälä ja muutenkin tahtoisin tietää mitä mieltä tai miten tekisitte mun tilanteessa. Kiitos.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «