Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper 5.xx keskustelua
1 2 3 4
Ianuarius
13.08.2015 09:47:30 (muokattu 13.08.2015 09:50:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaper 5 on pitkän odotuksen (?) jälkeen julkaistu.

http://reaper.fm
 
Itse en edes tiennyt että tuollainen on tulossa, kun nelosversiolla on pärjännyt aivan loistavasti. Tässä sitä nyt kuitenkin ollaan! Mukana mm. IDE LUA-skriptien koodailuun ja suuria parannuksia videoiden kanssa työskentelyyn. Tässä tarkempaa changelogia:
 
https://audiosex.pro/threads/reaper-5-0-in-process-now-released.15753/
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
daredevil
13.08.2015 16:58:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsopa vaan. Vaikuttaa erittäin hyvältä.
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
JohnJ
14.08.2015 11:33:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos se nyt niin että kolmosversioon ostettu lisenssi ei enää toimi tässä?
 
Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1
mattim
14.08.2015 11:35:17 (muokattu 14.08.2015 11:35:31)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JohnJ: Olikos se nyt niin että kolmosversioon ostettu lisenssi ei enää toimi tässä?
 
Perinteisesti lisenssi on toiminut kahden version verran, eli esim 3-4.
 
Right now I need a telecaster through a Kemper turned up to twelve..
Antti1
14.08.2015 13:37:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Perinteisesti lisenssi on toiminut kahden version verran, eli esim 3-4.
 
Jep, v4.99 on viimeinen versio kolmosen aikana ostetuille. Tietää itsellekin päivitystä jossain kohtaa kotikoneelle.
 
Töissä mä oon nyt tehnyt päivän verran hommia tolla vitosella ja en huomannut mitään merkittävää eroa. Ehkä niitä sit on pinnan alla enempi piilossa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
tommijk
17.08.2015 14:44:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä ketään OS X reaper käyttäjää? Mitään eroja plugarien suhteen käyttääkö AU vai VST tyyppiä?
 
Megadethh2
17.08.2015 15:57:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=zmRndKJExvg
 
Tuossa on ainakin vähän demonstraatiota noista uusista ominaisuuksista, ihan käteviä lisäyksiä kyllä, varmaan voisin siirtyä käyttämään Reaperia videoidenkin tekemiseen kun oma videoiden kanssa työskentely on sen verran simppeliä, että Reaper hoitaa homman ihan tarpeeksi hyvin kun on muutenkin jo melko tuttu ohjelma.
 
Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark.
penatuna
20.08.2015 12:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos videosta! Mulle ehkä tärkein uudistus on tuo itemien sisäinen automaatio. Selkeyttää kummasti isompaa projektia, kun ei tule enää niin paljon automaatioraitoja muutaman säädön takia.
 
sammakko54
25.08.2015 03:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen pärjännyt hyvin 4.versiolla. Tuskin ihan heti päivitän. On muuten loistava ohjelma ja suuri arvostus ohjelman tekijäporukkaa kohtaan.
 
Hippien kaveri.
saastara
26.08.2015 12:15:09 (muokattu 26.08.2015 14:18:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuliko tähän midi-kontrollerien juttelu edestakasin? Kun tähän mennessä on onnistunut ainoastaan HUI ymv protokollien kautta?
 
"As long as there is music I am immortal and I have lived forever if I can remember a song"
Hanok
27.08.2015 07:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minua vähän hämää tuo, että raitanäkymässä on vaihdettu vol-"liuku" "potikaksi". Sinänsä tilan säästö on hyvä, mutta nyt vol ja pan näyttävät samalta. Hämmensi ekoissa pikatesteissä. Muuten ei vielä mikään harmita.
 
tommijk
27.08.2015 09:37:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanok: Minua vähän hämää tuo, että raitanäkymässä on vaihdettu vol-"liuku" "potikaksi". Sinänsä tilan säästö on hyvä, mutta nyt vol ja pan näyttävät samalta. Hämmensi ekoissa pikatesteissä. Muuten ei vielä mikään harmita.
 
Eikö tuo ole helppo korjata muuttamalla track layoutia?
 
penatuna
27.08.2015 10:44:19 (muokattu 27.08.2015 10:44:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommijk: Eikö tuo ole helppo korjata muuttamalla track layoutia?
 
Joo ja vanhat teemat löytyvät nopeasti valikosta Options -> Themes. Itse käytän vieläkin Reaper 3:n teemaa, koska se on mielestäni selkein.
 
Hanok
27.08.2015 16:27:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Joo ja vanhat teemat löytyvät nopeasti valikosta Options -> Themes. Itse käytän vieläkin Reaper 3:n teemaa, koska se on mielestäni selkein.
 
Aivan, eipä siinä mitään sen kummempaa ongelmaa.
 
Itse yritän käyttää Reaperia mahdollisimman pitkälti default-asetuksilla. Silloin on helppoa tarvittaessa siirtyä käyttämään sitä eri koneella, tai ottaa vaikka väliaikainen asennus läppäriin tms. Mobiiliasennuskin olisi tietysti yksi mahdollinen lähestymistapa, kaikessa on puolensa.
 
Mutta siitä täytyy Reaperia edelleen kiitellä, että käyttöönotto on todella nopeaa. Viime viikolla keksin vähän ennen keikkaa että senhän voisi tallentaa. Puolessa tunnissa latasin, asensin ja konffasin Reaperin, asensin ja säädin audio interfacen kuntoon ko. läppärissä ja tein tarvittavat testit.
 
tommijk
28.08.2015 08:32:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanok: Itse yritän käyttää Reaperia mahdollisimman pitkälti default-asetuksilla. Silloin on helppoa tarvittaessa siirtyä käyttämään sitä eri koneella, tai ottaa vaikka väliaikainen asennus läppäriin tms.
 
Asetuksetkin pystyy kätevästi importtaamaan esim. läppäriin. Itse oon tallentanut sähköpostiin pöytäkoneen asetukset tiedoston, joka on helppo käydä hakemassa jos tarvii vieraalla koneella alkaa reaperilla leikkimään.
 
sammakko54
28.08.2015 19:58:49 (muokattu 28.08.2015 20:00:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommijk: Asetuksetkin pystyy kätevästi importtaamaan esim. läppäriin. Itse oon tallentanut sähköpostiin pöytäkoneen asetukset tiedoston, joka on helppo käydä hakemassa jos tarvii vieraalla koneella alkaa reaperilla leikkimään.
 
Tämä on kyllä loistava ominaisuus. Muutenkin tuntuu, että jokainen uusi asia tai tapa tehdä on toteutettavissa. Googlella on helppo etsiä miten, sillä monella muullakin on varmasti tullut sama mieleen. Tänään viimeksi usean kappaleen renderöinti kerralla samasta projektista.
 
Hippien kaveri.
Kousi
04.10.2015 12:17:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistähän johtuu että joissain VSTi -plugareissa kun valitsee jonkun presetin, se vaihtuu seuraavan tahdin alussa aina yhteen toiseen tiettyyn presettiin? Jotkut softasynat tekevät tuota, toiset taas toimivat oikein eli kun valitsen presetin, se myös "lukittuu" käyttöön silloin.
 
Antti1
04.10.2015 12:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kousi: Mistähän johtuu että joissain VSTi -plugareissa kun valitsee jonkun presetin, se vaihtuu seuraavan tahdin alussa aina yhteen toiseen tiettyyn presettiin? Jotkut softasynat tekevät tuota, toiset taas toimivat oikein eli kun valitsen presetin, se myös "lukittuu" käyttöön silloin.
 
Midin joukossa voi olla komento vaihtaa soundia.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
simple_impulse
04.10.2015 17:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Midin joukossa voi olla komento vaihtaa soundia.
 
Eli Reaperissa View->Mode: Event list, kursori riville jossa on komento PC ja painat delete, niin lakkaa VST valinnat vaeltelemasta. :D Muista vaihtaa View->Mode: takaisin piano rolliin...
 
Kousi
04.10.2015 17:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyypä kokeilla näillä eväillä, kiitosta vain!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «