Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5128 129 130 131 132215 216 217 218 219
Juzpe
10.08.2015 12:21:23

Mr. Speed: Arvaa naristaisiinko tästäkin sitten netissä kun joku paja EI SUOSTU tekemään jotain? :D

Normaalisti. :D

Asiaakin oli:

Tiistaina/ keskiviikkona tulloo demopätkää Red Devilistä. Jos on jotain toiveita pätkissä käytettäviin skittoihin, purkkeihin, mikitykseen, soitettaviin asioihin tai muuhun sellaiseen liittyen, niitä saa panna vaix pikiksellä tai tänne ketjuun. Jätän sitten toiveet huomioimatta ja soitan pelkkää ylinopeustilua wahin kanssa.
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
stratomaster
10.08.2015 13:10:24

Juzpe: Yleensäkin kitarakamojen hankinnassa on sellainen ongelma, että soittotatsia ja soittotaitoa ei saa rahalla vaan siihen pitää panostaa ja asiaan perehtyä helvetinmoisella draivilla ja intohimolla vuosikymmenten ajan samalla perehtyen erilaisiin kitara+vahvistin+spedut yhdistelmiin, koska kitaristin ammattitaidon kannalta se koko instrumenttikokonaisuuden hallinta on todella olennainen asia.

Tässä ollaan niin asian ytimessä, että paiskasin plussalla.

Itselläni on ollut viitisen vuotta käytössä Dusty Road Combo. Takana varmaan 500 tuntia soittoa tuolla vahvistimella, ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen sen soundeihin. Käytän lähes pelkästään puhdasta kanavaa, ja sen edessä joitakin pedaaleja. Perussoundini löytyy noilla: Mad Proffan SHOD -> Dusty. Tuohon eteen hyvä strato tai Les Paul, niin soundi on täydellinen mun tarpeisiini, olipa keikka tai treenit. Loput on jätkästä kiinni.

Tuo crunch-kanava on jäänyt minulle hiukan vieraaksi. Ei sillä, että se olisi jotenkin huono, mutta mulle ehkä hiukan tarpeeton, kun puhtaasta kanavasta löytyy se, mitä tarvitsen.
Juzpe
10.08.2015 13:50:50

stratomaster: Tässä ollaan niin asian ytimessä, että paiskasin plussalla.

Itselläni on ollut viitisen vuotta käytössä Dusty Road Combo. Takana varmaan 500 tuntia soittoa tuolla vahvistimella, ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen sen soundeihin. Käytän lähes pelkästään puhdasta kanavaa, ja sen edessä joitakin pedaaleja. Perussoundini löytyy noilla: Mad Proffan SHOD -> Dusty. Tuohon eteen hyvä strato tai Les Paul, niin soundi on täydellinen mun tarpeisiini, olipa keikka tai treenit. Loput on jätkästä kiinni.

Tuo crunch-kanava on jäänyt minulle hiukan vieraaksi. Ei sillä, että se olisi jotenkin huono, mutta mulle ehkä hiukan tarpeeton, kun puhtaasta kanavasta löytyy se, mitä tarvitsen.

Mä oon kans kolme päättäriparia ajanu loppuun tolla BT:n 2550:lla 4 vuoden aikana, eikä oo mitään ongelmaa ollu soundien suhteen. Pari levyä, about 100-150 keikkaa. Zöyndit on ollu kohdallaan ja pelkällä nupilla + ehjällä piuhalla pärjää.

Dustyn Crunch-kanavaa en oo kauheesti testaillu, muuta kuin 2+2 prototestissä ja BT:n pajalla Crossroadin 2. kanavana. Eniten käyttis se minusta oli overdriven tai trebleboosterin "alustaksi" niin, että boosti on pois päältä ja gainia on snadisti yli puolen välin. Sit siihen 808, TS9, Rangemaster tee äm äs niskaan. Vähän sillai niingy perus JCM 800-marsullakin ajais. Les Pauli kiinni lakun toiseen päähän ja melko hyvät tiluliidisoundit saa Queenin ja Van Halenin soittoon. Aika reilustihan siinä Dustyn Crunchissa on (esikuvien hengessä) ylämiddleä ja varsin läpitunkeva soundi muutenkin. Onko se ny sitte toivottava ominaisuus, riippuu "hiukan" niin sanotuista makuasioista.

Edelliseen lisään vielä sen, että kyllä mun mielestä kovimmilla kitaristeilla on aina ollut persoonallinen tatsi/ soundimaailma. EVH:n frankenstrat + variac, Mayn AC30 top boost täysii + Red Special + Treblebooster, Slashin Les Paul + Jubilee... Oishan noita miljuuna muutakin. Ne jätkät on olleet tyylilleen ja soundilleen uskollisia ja päässeet omalla visiollaan alansa huippunimien joukkoon. Eikait sinne ole asiaa jos vaan apinoi muiden soundeja ja tyylejä yksyhteen. Kyllä mun kitarasoundi on aika pitkälti verrattavissa omaan puhe- tai lauluääneen siinä mielessä, että se on kuitenkin mun itseilmaisun ja ulosannin ehkä jopa näkyvin osa.
teleman
10.08.2015 13:51:24
Juzpe: Yleensäkin kitarakamojen hankinnassa on sellainen ongelma, että soittotatsia ja soittotaitoa ei saa rahalla vaan siihen pitää panostaa ja asiaan perehtyä helvetinmoisella draivilla ja intohimolla vuosikymmenten ajan samalla perehtyen erilaisiin kitara+vahvistin+spedut yhdistelmiin, koska kitaristin ammattitaidon kannalta se koko instrumenttikokonaisuuden hallinta on todella olennainen asia.

Hienosti muotoiltu, noinhan se pitkälti menee.
Komppikitaristi
Kontiak
10.08.2015 15:25:40
Mr. Speed: Arvaa naristaisiinko tästäkin sitten netissä kun joku paja EI SUOSTU tekemään jotain? :D

Paja voi lisäksi säätää hinnoitteluaan.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Juzpe
12.08.2015 00:15:52 (muokattu 12.08.2015 00:31:34)

Jas- såå, elicks ja mitä näitä ny on... pari demopätkää sain raavittua, joten tästä sitten:

Ensiksi muutama juttu.
Äänityskalusto:
- Shure Beta 57, 30mm pölykupin reunasta akselin suuntaisesti
- Mackie Onyx firewire-tiski
- Cubase 5
Kitarat:
- Halla Custom Instruments JulesPaul, perinteinen Les Paul hyvin miedoilla humbuckereilla.
- Fender Mexico Startocaster Texas Specialeilla
- Jackson Soloist USA, Duncanin JB/59 setillä
Spedut:
- TG Music One After 808
- Jaska's Music Garage Texas Ranger 2
- Kojones Tone Bender Fuzz
- Kojones Anal Look Delay
Kaappi:
- Bluetone 2x12, G12-65H

Soittajana käytin ihan itseäni. Samoin äänittäjänä. Jälktuotantoa ei sitten ollutkaan.

Vahvarin säädöt näkyvät kuvassa:

https://db.tt/ERVVKaD6

Reverb on auki puhtaasta kanavasta about 2/3 maksimista ja särökanavasta 1/3. Texas Ranger pätkässä on myös delay päällä tuomassa stadionin tuntua tilutukseen.

Pedaalien:

https://db.tt/yO1DdeIa

Ja ne soundiklipit:
Les Paul & puhdas Kanava

https://db.tt/ezSn5Tvj

Starto & puhdas Kanava

https://db.tt/tDOlMJ70

Les Paul ja särökanava

https://db.tt/oZqs9O5x

Strato ja särökanava

https://db.tt/khsEi1yU

Les Paul ja TG 808:lla buustattu särökanava

https://db.tt/SzwuDZ89

Les Paul ja Texas Rangerilla buustattu särökanava

https://db.tt/8bejAh61

Jackson ja TG 808:lla buustattu särökanava

https://db.tt/mg3E6MoP

Strato, Tonebender ja puhdas kanava

https://db.tt/Cvvq9cEz

Pari klippiä vielä tarvitaan, eli ainakin tuo puhdas kanava DynaCompin kera, koska ainakin mun soittotatsilla on lähes mahdotonta soittaa puhtaalla soundilla stratolla, ilman kompuraa, koska siitä tulee hirveetä rölöä kuten tuosta testipätkästäkin huomaa.
Spiral
12.08.2015 08:47:35

Juzpe: Jas- såå, elicks ja mitä näitä ny on... pari demopätkää sain raavittua, joten tästä sitten:

Kiitos näistä! Tykkäsin säröpätkistä paljon (puhtaita en kuunnellut :).
steelduck
12.08.2015 08:49:28

Mainiota... tämä vaan lisäsi kuumotusta.
Juzpe
12.08.2015 09:02:27 (muokattu 12.08.2015 09:05:02)

Semmone pikku judska tossa äänitellessä sattui, että yleensä soitan puhtaalla soundilla näppäilemällä suurelta osin ja nyt tuli kyllä pikattua. Sillai käy joskus ku rekkihiki iskee.
Mutjoo... pedaalien kans toimii minusta melko lailla niingy pitää. Minusta hirveen tärkee, että styrkkarista asiallisen perussoundin ja speduilla voi sit laittaa lisää hönkää/ väriä/ whatever.
Laulava Kylätohtori
12.08.2015 10:10:33
Juzpe: Dustyn Crunch-kanavaa en oo kauheesti testaillu, muuta kuin 2+2 prototestissä ja BT:n pajalla Crossroadin 2. kanavana. Eniten käyttis se minusta oli overdriven tai trebleboosterin "alustaksi" niin, että boosti on pois päältä ja gainia on snadisti yli puolen välin. Sit siihen 808, TS9, Rangemaster tee äm äs niskaan. Vähän sillai niingy perus JCM 800-marsullakin ajais. Les Pauli kiinni lakun toiseen päähän ja melko hyvät tiluliidisoundit saa Queenin ja Van Halenin soittoon. Aika reilustihan siinä Dustyn Crunchissa on (esikuvien hengessä) ylämiddleä ja varsin läpitunkeva soundi muutenkin. Onko se ny sitte toivottava ominaisuus, riippuu "hiukan" niin sanotuista makuasioista.

Mulla on samat asetukset Crunchilla, kun käytän speduja. Boost pois ja gain about klo 13. Mielestäni juuri tuolla toimii parhaiten TS:t, Texas Ranger ja useimmiten fuzzitkin.

Mutta treeniksellä itsellä on usein boost pois, gain alle puolenpäivän ja kitaran volumesta vielä vähän pakkia. Master on täysillä, mutta Crunchin volume kohtuullisen pienellä. Kaappina on Bluetonen 2x12", jossa Taydenin Smooth Alnico ja True Brit, joka on Greenback-johdannainen. Lähtee kyllä loistavat lähes puhtaat ja reunarosot straton kaulamikillä. Ja kitaran volasta saa säröä säädettyä puhtaasta vähän ruttuisempaan. Ja soundi on aivan huikea. Eli kannattaa testailla pienemmilläkin gaineilla, sillä Crunch kanava toimii myös 'puhtaana' kanavana loistavasti. Itsellä on itse asiassa jäänyt Clean kanava todella vähälle käytölle.

Edelliseen lisään vielä sen, että kyllä mun mielestä kovimmilla kitaristeilla on aina ollut persoonallinen tatsi/ soundimaailma. EVH:n frankenstrat + variac, Mayn AC30 top boost täysii + Red Special + Treblebooster, Slashin Les Paul + Jubilee... Oishan noita miljuuna muutakin. Ne jätkät on olleet tyylilleen ja soundilleen uskollisia ja päässeet omalla visiollaan alansa huippunimien joukkoon. Eikait sinne ole asiaa jos vaan apinoi muiden soundeja ja tyylejä yksyhteen. Kyllä mun kitarasoundi on aika pitkälti verrattavissa omaan puhe- tai lauluääneen siinä mielessä, että se on kuitenkin mun itseilmaisun ja ulosannin ehkä jopa näkyvin osa.

Joo, yhdenkään nimimiehen soundi ei perustu siihen, että on haettu viimeisen päälle jonkun muut kamat ja soundi ja vedetty sillä. Kyllähän näillä visionääreillä on aina se oma soundi, joka toimii siinä omassa jutussa.
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Tappivanukas
18.08.2015 17:13:14 (muokattu 20.08.2015 21:51:30)
Tuli koeponnistettua ACDC II ja Express nuppeja viikon verran, kun olivat lainassa. Ajattelin hieman viikon aikana tulleita mietteitä jakaa näistä.

ACDC II ilmeisesti eroaa tuosta perinteisestä mallista vain sillä, että siinä on sisäänrakennettu Variac, Harry korjatkoon jos asia on toisin. Kyseinen vahvistin oli varustettu neljällä EL34 putkella eli tehoa oli sen 100w. Kotona soitin tätä Bluetonen 1x12 kaapilla, joka sisälsi Weberin 1225 kaiuttimen sekä treeniksellä ja viikonlopun aikana kahdella keikalla 4x Celestionin G12M sisältävän Marshallin 1960BX kaapin kautta. Kotona soittaessa en saanut tuota heräämään kauhean hyvin henkiin. Testasin sitä 100w ja 50w asetuksilla, mutta silti tuntui, että tuo tarvitsee enemmän volyymiä kuulostaakseen hyvältä. Treeniksellä ja keikalla tilanne muuttui täysin, kun pääsi aukaisemaan volaa ja soittamaan 4x12 kaapin läpi. Kotona tuo saundasi hieman sirisevältä ja ohuelta, mutta isolla volalla saundista tuli kivan rapea ja ison botnekas, menemättä kuitenkaan tukkoon. Käytin Plexi-kanavaa rytmien soittamiseen ja Crunch-kanavaa leadeihin. Plexi-kanava tuntui tekevän sen juurikin mitä nimi onkin. Multa löytyy Marshallin '72 JMP 50w ja täytyy sanoa, että tämä ehkä oli jopa parempi yksilö ainakin soittotuntuman perusteella. ACDC pysyi selkeästi paremmin kasassa kuin Marshall. Marsussa alapää rupeaa lepattamaan varsinkin isommalla volalla ikävästi ja itse en ainakaan tykkää sellaisesta soittotuntumasta. Vierekkäin en kerennyt näitä valitettavasti vertailemaan, joten saudieroa ja paremmuutta näiden välillä on vaikea spekuloida. Mitään älytöntä särömäärää tuosta kanavasta ei yksinään lähtenyt, mutta ilman purkkeja pystyy rokit vetämään ja kevyemmät hevit. Tykkäsin kuitenkin boostata tuota Carl Martinin Plexitonella, jolloin demppeihin sai lisäjytkyä. Isommat soinnut erottuivat hyvin vaikka säröä olikin ja saundi oli muutenkin erittäin selkeä. Tämä oli varmaan ensimmäinen vahvari, jolla tuntui keikalla, että kaikki on lapasessa ja tiedän mitä teen. Puhtailla ei oikeastaan tullut soitettua muuten kuin puhdistamalla säröt potikalla pois, joten niihin en liikaa ota kantaa. Puhdistui kuitenkin erittäin hyvin ja kuulosti hyvältä vaikkei varmastikkaan Fender puhtaista puhutakkaan. Crunch-kanavalla kokeilin hetken soittaa riffejä, mutta en niin välittänyt sen luonteesta. Se oli pehmeämmän ja löysemmän tuntuinen ja saundinen kuin Plexi-kanava, joten käytin sitä vain leadeihin. Siinä tarkoituksessa se toimi erittäin hyvin. Variacin sielunelämään en oikein päässyt kiinni. Mielestäni se pehmensi saundia ja tuntumaa liikaa, joten en käyttänyt sitä ollenkaan. Variacissa oli siis 3-asentoinen kytkin. 1-asennossa ei ollut päällä, 2-asennossa vaikutti hieman ja 3-asennossa aika paljon. Tuo kannattaa kokea itse, jotta tietää pitääkö siitä vai ei. Potikoiden asennoilla tuntui olevan väliä tämän vahvistimen kanssa. Treblen kanssa varsinkin piti olla tarkkana, ettei saundi olisi raastava, lieko sitten syynä nuo kiinalaiset G12M kaiuttimet?
Yhteenvetona voin sanoa, että hyvä vahvistin joka hoitaa hienosti esikuviensa tontit, mutta on mielestäni monipuolisempi kuin ne sekä soittotuntuma oli parempi. Rumpalikin itseasiassa innostui kehumaan tämän saundia vaikkei juurikaan ikinä mitään ole sanonut.

Express jonka sain lainaan oli varustettu 6V6 putkilla. Soitin tätä vain kotona Bluetonen 1x12 kaapilla Weberin 1225 kaiuttimella varustettuna. Heti alkuun täytyy sanoa, että tämä on paras ja parhaimman kuuloinen vahvistin millä olen koskaan soittanut. Särön laatu ja luonne olivat aivan täydelliset omaan mieltymykseeni. Kutsuisin tätä Pleximarsulta saundaavaksi highgain koneeksi, olematta ylikireä tai ylikompressoitu vaikkakin tämä on luonteeltaan tiukempi kuin edellämainittu. Purentaa oli aivan älytön määrä ja kiitos loistavan dynamiikan se korostui kovempaa pikatessa, tämä yllytti vaan enemmän soittamaan kovemmalla asenteella. Pinch harmonicit kuulostivat myös täyteläisemmiltä kuin millään muulla vahvistimella vaikken näitä liikaa viljelekkään ala Zakk Wylde. Vaikka Heat ja Gain potikat olivat aivan täysillä ei saundi ollut mitenkään tukkoinen tai ylisäröinen. Tästä sain ensimmäisen kerran samasta kanavasta todella hyvän komppisaundin ja leadsaundin. Potikalla sai puhdistettua miedompiin rokkisäröihin hyvin, kuten myös maltillisemmilla säröasetuksilla. Puhtaisiin ei tullut tälläkään keskityttyä muuten kuin puhdistamalla potikalla. Dynamiikkaa tässä tosiaan on todella paljon, joka korostuu varsinkin miedommilla säröillä. Koen kuitenkin tämän dynamiikan yhdeksi hienoimmista puolista tämän vahvistimen kanssa. Vaikka se vaatii hieman enemmän, antaa se myös enemmän, kun soittaa oikeasti asenteella. Herkistely ja tunteiden välittäminen soittoon onnistui hienosti sen ansiosta. Tässäkin suuren särömäärän alta kuului hienosti isojen sointujen sävelet. En tiedä oliko vahvistin luonteeltaan tummempi vai johtuuko tuosta Weberin elementistä, että trebleä pidin klo 14-15:ssa ja Cut-säädin, joka ilmeisesti vaikutti ylätaajuuksiin oli täysillä. Liian tumma tämä ei missään nimessä ollut, mutta verrattuna tuohon ACDC-nuppiin oli tämä tummempi.
Yhteenvetona voin sanoa, että henkilökohtaisesti mulle "THE VAHVISTIN JA SAUNDI". Suosittelen kaikille testaamaan ehdottomasti vaikka tuosta dynamiikasta kovasti pelotellaankin, sen takia ymmärrän kyllä myös miksi kaikki eivät tästä pidä. Olisin tällä soittanut nuo viikonlopun keikat, mutta kahden kitaristin bändissä tuo sooloboostaus on mielestäni must. Syyskuussa on myös tarkoitus ottaa tämä uudelleen testipenkkiin EL34 putkilla ja käyttää tätä bändini äänityksissä.

Loppuun vielä suuret kiitokset Harrylle ja Bluetonelle lainasta! Ruvettiin tässä suunnittelemaan mulle tuosta Expressistä 2+2 päätteellä varustettuna nuppia niin saan hoidettua tuon boostaamisen sitten tarvittaessa. Härskisti mainostan vielä, että ostakaan torilta pois mun Mesa Mark III Red Stripe kaikilla herkuilla, jotta saan tuon Express tilauksen laitettua eteenpäin. :)
Juzpe
20.08.2015 10:11:47

Tappivanukas: Tuli koeponnistettua ACDC II ja Express ...

Parit tsöyndiklipit oisit voinna äänittää kyl. Tars varmaan ittekki piruuttaan toi AikkaDaikka testata ja sit verrata tamperelaisen ja helsinkiläisen TW-näkemyksen eroja.
Tappivanukas
20.08.2015 10:35:59
Juzpe: Parit tsöyndiklipit oisit voinna äänittää kyl. Tars varmaan ittekki piruuttaan toi AikkaDaikka testata ja sit verrata tamperelaisen ja helsinkiläisen TW-näkemyksen eroja.

Itseasiassa tuli vähän äänitettyä Expressiä, joten voin siitä lyhyen pätkän laittaa kun himaan kerkeän.
Tappivanukas
20.08.2015 20:59:59 (muokattu 20.08.2015 21:04:10)
Tässäpä tätä pätkää Expressistä. http://maihinnousu.net/a/3563

Kamppeina pätkässä toimi PRS P22 59/09 mikeillä, Bluetone Express nuppi 6V6 putkilla, Bluetone 1x12 kaappi Weberin 1225 elementillä ja äänitysmikkinä oli Sennheiser e906. Mikki oli muutaman sentin päässä elementistä ja kai hieman sivussa keskikohdasta, en jaksanut pahemmin miettiä paikkaa, kun nopeasti nuo tein. Master muistaakseni oli lähemmäs klo 9, Gain täysillä, Heat täysillä, Treble klo 16 tai sinne päin, Middle täysillä, Bass klo 10 tai sinne päin, Cut täysillä ja Voicing kytkin 2-asennossa. Ensin tulee pätkää rummuilla ja tuplatuilla kitaroilla hieman levitettynä ja sitten samat riffit ruotsiksi, mutta yhdellä kitaralla keskellä. Mitään jälkikäsittelyä ei ole tehty. Enjoy!
Laulava Kylätohtori
20.08.2015 21:08:58
Tappivanukas: Tässäpä tätä pätkää Expressistä. http://maihinnousu.net/a/3563

Kamppeina pätkässä toimi PRS P22 59/09 mikeillä, Bluetone Express nuppi 6V6 putkilla, Bluetone 1x12 kaappi Weberin 1225 elementillä ja äänitysmikkinä oli Sennheiser e906. Mikki oli muutaman sentin päässä elementistä ja kai hieman sivussa keskikohdasta, en jaksanut pahemmin miettiä paikkaa, kun nopeasti nuo tein. Master muistaakseni oli lähemmäs klo 9, Gain täysillä, Heat täysillä, Treble klo 16 tai sinne päin, Middle täysillä, Bass klo 10 tai sinne päin, Cut täysillä ja Voicing kytkin 2-asennossa. Ensin tulee pätkää rummuilla ja tuplatuilla kitaroilla hieman levitettynä ja sitten sama ruotsiksi, mutta yhdellä kitaralla keskellä. Mitään jälkikäsittelyä ei ole tehty. Enjoy!

Mielenkiintoista. Treble klo 16 ja cut täysillä? Mulla cut on puolenpäivän paikkeilla ja treble jossain klo 11. Tosin soittelen stratolla, mutta eipä sitä Lespalla tarvitse juurikaan muutella. Kaapissa on Tayden Smooth (mikä tietysti selittää asiaa, mutta olikos tuo Weberkin alnico?)ja True Brit.

Hyvä soundi, vaikka itselle vierasta genreä. Itsellä kuitenkin aika lailla erilaista soundia, vaikka itselläkin 6V6-pääte. Monipuolinen vehje. :)

Ja minusta yksi Expressin hienous on soittotuntuma, josta ei saa käsitystä kuin itse soittamalla...
Tappivanukas
20.08.2015 21:28:27
Laulava Kylätohtori: Mielenkiintoista. Treble klo 16 ja cut täysillä? Mulla cut on puolenpäivän paikkeilla ja treble jossain klo 11. Tosin soittelen stratolla, mutta eipä sitä Lespalla tarvitse juurikaan muutella. Kaapissa on Tayden Smooth (mikä tietysti selittää asiaa, mutta olikos tuo Weberkin alnico?)ja True Brit.

Voi olla, että muistan väärin, mutta mielikuva aika vahva on. Toi Weber on aika tumma elementti. Ennen mulla oli tossa WGS Green Beret ja se oli huomattavasti kirkkaampi ja sirisevämpi. Tossa Weberissä on muutenkin, jotenkin "puisempi" saundi ja tuntuma. Keraaminen on tuo ja Pre-Rola dopella. Tota saa kyllä alniconakin, mutta siitä ei ole kokemusta.

Laulava Kylätohtori: Hyvä soundi, vaikka itselle vierasta genreä. Itsellä kuitenkin aika lailla erilaista soundia, vaikka itselläkin 6V6-pääte. Monipuolinen vehje. :)

Monipuolisuudesta olen samaa mieltä, vaikka Harry mulle tota mainostikin vähän one-trick ponyna. Sitä EL34 testiä odotan kovasti ja suurempia volyymeja.
Laulava Kylätohtori
20.08.2015 21:37:46 (muokattu 20.08.2015 21:38:21)
Tappivanukas: Voi olla, että muistan väärin, mutta mielikuva aika vahva on. Toi Weber on aika tumma elementti. Ennen mulla oli tossa WGS Green Beret ja se oli huomattavasti kirkkaampi ja sirisevämpi. Tossa Weberissä on muutenkin, jotenkin "puisempi" saundi ja tuntuma. Keraaminen on tuo ja Pre-Rola dopella. Tota saa kyllä alniconakin, mutta siitä ei ole kokemusta.

Juu, en tarkoittanut, että muistaisit väärin. Luulen, että elementit tekevät eron. Mulla on toisessa kaapissa Taydenin Brit 60:t (keraamiset) ja kyllä se on aika tavalla tummempi kuin tuo alnico-kaappi. Sanoisin, että Brit on ehkä miellyttävämpi suuremmilla säröillä ja alnico loistava, kun gainia on vähän, master isolla ja vetelee straton kaulamikillä menemään.

Monipuolisuudesta olen samaa mieltä, vaikka Harry mulle tota mainostikin vähän one-trick ponyna. Sitä EL34 testiä odotan kovasti ja suurempia volyymeja.

Muistelisin, että tuota mainostettiin enemmän särökoneena, mutta oikeilla putkilla, kaapilla ym. siitä lähtee myös huikeat puhtaat. Voipi myös olla, että meikäläisen puhtailla fiilistely ei ole sellaista käyttöä, mihin Express on ensisijaisesti suunniteltu, mutta pääasiahan on, että soundi on loistava. :)
steelduck
20.08.2015 22:33:16

No jopas.... kuullostipa hyvältä. (GAS)
Juzpe
21.08.2015 08:55:39 (muokattu 21.08.2015 08:56:01)

Aika lailla eri meining ku mun Kojones-Expressissä. Hyvä soundihan tossa Bluetonessakin, ei siinä mitään. Säröäkin kuulostas irtoovan melko paljo enempi. Soundin luonne on huomattavasti modernimpi tossa sun versiossa. Kyl tollakin soundilla mielellään vetäs.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)