Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaraplugareista ääntä pihalle kaapin kautta!
1
Alienseedx6x
09.08.2015 10:15:55 (muokattu 09.08.2015 10:17:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjes kaikille!
Mulla olis tällänen ongelma että pitäis saada Amplitubesta ääni ilmoille. Eli mitä tarvin siihen tietokoneen ja kaapin väliin? Vai selviäisköhän pelkästään päätevahvistimella? Interfasena on Steinbergin CI1. Se ei varmaan riitä?
Kiitos kaikille jo etukäteen. Tähän asti oon soittanut vaan kuulokkeilla AKG K271 MKII, mitkä on toiminut ihan superloistavasti ääanitellessä, soittaessa ja miksailuissa! Mut nyt haluisin sit naapureiden iloks saada soitettua ilman kuulokkeita. Ja onhan siin muutenki enemmän fiilistä ku saa vähä sitä äänenpainetta siihen soittoon..
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
Gary Enfield
09.08.2015 11:09:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotku aktiivimonitorit siihen korttiin kiinni. Käy sitten soittoon, miksaukseen ja kuunteluun. Kotisoittoon musta paras vaihtoehto kun soundit tulee tietsikalta.
 
tender.insanity
09.08.2015 11:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aktiivikajarit, joo.
 
Mulla on itselläni tuommoinen Rolandin GA-112 vahvari. Paskat soundit itsessään, mutta toimii pirun hyvin mallintavien kanssa niin kotisoitossa kuin keikallakin. On kuin iso pa kaiutin, eikä väritä juurikaan ääntä. Saan saman soundin suoraan nauhoittaessa kuin vahvarin läpi soitellessa.
 
Alienseedx6x
09.08.2015 11:56:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viime viikol tilasin T-kaupasta m-audio bx5 d2 pienet aktiivimonitorit tähän puuhapisteeseen. Tilaa on niin vähän et siks päädyin noinkin pieniin telkänpönttöihin. Onnistuukohan se soittelu sit noilla plus tolla pienel interfacella? Minkä tasoset noi monitorit on noin niinku muuten? Siks kysyn ku se tilaus tuli tehtyä vähän hätäpäissä, koska vanhasta bassosta katrkes kaula ja oli helvetinmoinen kiire tilata uus basso. Siihen kuumeeseen sit otin Epiphonen Thunderbirdin kun monet arvostelut sitä ylisti..
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
Antti1
09.08.2015 12:12:57 (muokattu 09.08.2015 12:13:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Netistä löytyy arvosteluja, kun kirjoitat Googleen. Pääpiirteittäin lukemani mukaan näin: vähän sotkuinen toisto ja alapää ei ulotu kovinkaan matalalle. Hintaluokassaan kuitenkin ihan käyttökelpoinen kaiutin.
 
Onnistuu se soittaminen niilläkin, jos on onnistunut kuulokkeillakin.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Alienseedx6x
09.08.2015 15:19:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos teille vastauksista, ja sori tuo kun meni hiukka offtopicin puolelle.. Nyt vaankieli pitkällään odotellaa koska T-kaupan paketti saapuu.. Tohon amplitubeen meinasin vielä jonkun midi-bedaalin hankkia. Siitä pitääki nyt alkaa lukemaan ja opiskelemaan koska niistä en ymmärrä yhtään mitään! Mut tää on varmaan kaikkein järkevin soittotapa kerrostalossa? Blackstarin HT-1;kin hotsitti niin helvetisti, mutta kun tosiaan ollaan kerrostalossa..
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
Entropia666
09.08.2015 16:33:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on guitar rig 5 ja äänet tulee ihan perus stereovahvarin ja pönttöjen läpi pihalle. En oo kaivannu aitoo vahvaria kotia sen jälkeen kun vein oman mölytoosan reenikselle yli kolme vuotta sitten.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Alienseedx6x
09.08.2015 16:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites ku oon jostain lukenu et jos soittelee noit plugareita jonkun kajarin/monitorin läpi, nii pitäis ottaa ne kaappisimulaatiot pois päältä? Kuinka paljon se vaikuttaa siihen yleis-soundiin? Onks sulla Entropia mitään midi-lankkuu siinä kun kiinostais tietää et kuin ne toimii ja mikä olis sellanen hyvä ja monipuolinen mistä pystyis vaihtelee efektejä ja vahvareita tällee kotisoitossa, kun ton hiiren kans pelleily on sellasta jatkuvaa säätämistä et tuntuu ku se ruuvailu menis välil soittamisen eelle.. Olikohan tarpeeks epäselvästi selitetty??
 
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen??
Antti1
09.08.2015 16:53:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alienseedx6x: Mites ku oon jostain lukenu et jos soittelee noit plugareita jonkun kajarin/monitorin läpi, nii pitäis ottaa ne kaappisimulaatiot pois päältä?
 
Et ole ymmärtänyt lukemaasi, tai sit joku puhuu paskaa. Täyden kaistan kaiuttimista soittaessa kaiutinsimulaatio kannattaa yleensä olla päällä, kitarakaapin kautta on aivan toinen juttu.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «