heviäijä 08.08.2015 20:52:53 | |
---|
Mitkä olis hyvät kuulokkeet musan kuunteluun ja kitaran soittoon tietokoneen kautta? Katoin sennheiser hd201:ta ja repesin naurusta. Mitäs paskaa noin halvat on? Budjetti voisi olla 50-100€ saako hyvää/kohtuullista? SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
pappasfin 08.08.2015 22:18:49 (muokattu 08.08.2015 22:27:05) | |
---|
heviäijä: Mitkä olis hyvät kuulokkeet musan kuunteluun ja kitaran soittoon tietokoneen kautta? Katoin sennheiser hd201:ta ja repesin naurusta. Mitäs paskaa noin halvat on? Budjetti voisi olla 50-100€ saako hyvää/kohtuullista? Mulla on käytössä Shure SRH440, ihan hyvin pärjänny noilla ja ainakin mun korvaani ihan hyvän kuulloiset. Alta satasella saa ainakin StPaulsista http://www.stpaulssound.fi/tuote/sh … srh-440-suljetut-kuulokkeet/srh440/ (Hintaseurannassa tietona, että CDONissa ois n. 83 euron hintaan). Mutta onhan noita kuulokkeita vaikka kuinka mistä valita, tuo on vaan mikä itelläni on ollut käytössä vuosia ja hyvin ovat toimineet. Kandee oston yhteydessä miettiä sitäkin haluaako suljetut tai puoliavoimet. PappaSFin |
freakingenius 08.08.2015 22:20:32 | |
---|
heviäijä: Mitkä olis hyvät kuulokkeet musan kuunteluun ja kitaran soittoon tietokoneen kautta? Katoin sennheiser hd201:ta ja repesin naurusta. Mitäs paskaa noin halvat on? Budjetti voisi olla 50-100€ saako hyvää/kohtuullista? Mikäs tossa hinnassa niin huvittavaa on? Jos luureissa lukee Sennheiser niin eihän se tarkoita että ne ovat maailman parhaat. Kyllähän Sennheiser tekee kalliimpiakin. AKG:t on kai myös aika suosittuja. Itellä on AKG K240 ja ne on kyllä hyvät omaan käyttöön. |
Generalissimo 08.08.2015 22:26:18 | |
---|
pappasfin: Mulla on käytössä Shure SRH440, ihan hyvin pärjänny noilla ja ainakin mun korvaani ihan hyvän kuulloiset. Alta satasella saa ainakin StPaulsista http://www.stpaulssound.fi/tuote/sh … srh-440-suljetut-kuulokkeet/srh440/ (Hintaseurannassa tietona, että CDONissa ois n. 83 euron hintaan). Mutta onhan noita kuulokkeita vaikka kuinka mistä valita, tuo on vaan mikä itelläni on ollut käytössä vuosia ja hyvin ovat toimineet. Mulla on Shuren pykälää isompi - mutta rakenteeltaan identtinen - versio, oliko se srh840, jonka hinta on siinä 150€ kieppeillä. Ainakin nuo kuulokkeet ovat kirkkaat, tarkat ja tasapainoiset ja herkemmät, mitä esim AKG-k271 mitä olen myös käyttänyt. Toisaalta noissa Shureissa on se "ongelma", että esim miksatessa kuulostaa "liian hyvältä", ts kuulokkeet antavat anteeksi tiettyjä taajuskorostusksia, tai kuoppia, tai tavallaan automaattisesti balansoivat taajuuksia... onko tämä sitten hyvä vai huono, en tiedä. Mutta noissa kuulokkeissa mulla on murtunut kumpikin sanka. Vaikka soundissa hakkaa AKGt, niin kestävyydessä ei millään. Typerää tehdä tuon hintaluokan kuulokkeen kestävyyttä vaativimmat osat jostain millisestä muovikuoresta... Toki saanut pika/kakskomponenttiliimalla/rautalangalla taas kuosiin, mutta kuitenkin. |
Generalissimo: Mutta noissa kuulokkeissa mulla on murtunut kumpikin sanka. Vaikka soundissa hakkaa AKGt, niin kestävyydessä ei millään. Typerää tehdä tuon hintaluokan kuulokkeen kestävyyttä vaativimmat osat jostain millisestä muovikuoresta... Toki saanut pika/kakskomponenttiliimalla/rautalangalla taas kuosiin, mutta kuitenkin. Shuren luurien rakenteellinen kestävyys saa kyllä multakin vitunmoiset haukut. Perkele kun enemmän aikaa menee liimaillessa sankoja takaisin paikalleen kuin itse työnteossa mitä varten ne on alunperin hankittu. Beyerdynamicin 770:stä tykkäsin kyllä kovasti, sekä soundin, että kestävyyden puolesta. Mahtaa vaan ketjun aloittajan 100:n egen budjetti pamahtaa muutamalla kybällä yli niiden kanssa. Niille annan yhden levyn äänittämisen perusteella kyllä vahvan tukeni. On hyvät pöntöt soundiltaan, ergonomialtaan ja kestävyydeltään. Tietty AKG:n 271 "industry standard" luurit on kans varma valinta. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
pappasfin 09.08.2015 12:06:34 (muokattu 09.08.2015 12:07:35) | |
---|
hmm.. mielenkiintoista tuo Shuren sankojen hajoaminen, itellä on ihan hyvin kestänyt noi, nyt pikkasen sangan päälaella oleva "nahka" rispaantuu mutta mulla on ollu noi käytössä vuosia, oisko n. 5 vuotta ollu käytössä. PappaSFin |
sustain65 09.08.2015 12:19:44 | |
---|
Mulla on kanssa murtunut Shuren muovinen tai muovipäällysteinen sanka, malli on SRH940. Sanka ei ole kuitenkaan irtipoikki, vaan kuulokkeet toimivat edelleen. |
heviäijä 09.08.2015 14:06:35 (muokattu 09.08.2015 14:08:21) | |
---|
Miksi beyerdynamics 770 luurien taajuusvaste on noin iso? Ei kukaan kuule 35 000hz taajuuksia. EDIT: Etsin kuulokkeita joilla voi kuunnella musaa myös puhelimesta. Onko hyviä sellaisia jotka sopii myös samalla kitaransoittoon ja pysytään max 150€ budjetissa? SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
Juzpe 09.08.2015 14:35:13 | |
---|
heviäijä: Miksi beyerdynamics 770 luurien taajuusvaste on noin iso? Ei kukaan kuule 35 000hz taajuuksia. EDIT: Etsin kuulokkeita joilla voi kuunnella musaa myös puhelimesta. Onko hyviä sellaisia jotka sopii myös samalla kitaransoittoon ja pysytään max 150€ budjetissa? Miksei noi AGK 271:et tai Beyerin 770:t? Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
heviäijä 09.08.2015 14:37:48 | |
---|
No nuo kiinnostaa. Pitää vaan laittaa asiat tärkeysjärjestykseen mitä ostaa ensin. SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
Alienseedx6x 09.08.2015 15:28:22 | |
---|
Mä oon soitellu AKG K271 MKII luurien läpi ja mun mielestä ne on ehdottomasti kokeilun arvoset luurit. Hinta oli jotain 150e, mut kerran se vaan kirpasee ja sit on ainakin kunnon kuulokkeet musan kuunteluunkin! Muistan ku testailin vaik mitä luureja ja melkeen kaikki vääristi jotenki sitä perus soundii. Nois tulee vielä 2 piuhaa mukana. Muistaakseni 3 ja 5 metriset, ja nuo on helvetin mukavat päässäkin. Vaikka sessiot venyis pitkäänki ni ei paina ollenkaan ja ovat mukavan kevyetki. Ääni niille, ehdottomasti! Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?? |
Generalissimo 09.08.2015 15:31:48 | |
---|
Alienseedx6x: Mä oon soitellu AKG K271 MKII luurien läpi ja mun mielestä ne on ehdottomasti kokeilun arvoset luurit. Hinta oli jotain 150e, mut kerran se vaan kirpasee ja sit on ainakin kunnon kuulokkeet musan kuunteluunkin! Muistan ku testailin vaik mitä luureja ja melkeen kaikki vääristi jotenki sitä perus soundii. Nois tulee vielä 2 piuhaa mukana. Muistaakseni 3 ja 5 metriset, ja nuo on helvetin mukavat päässäkin. Vaikka sessiot venyis pitkäänki ni ei paina ollenkaan ja ovat mukavan kevyetki. Ääni niille, ehdottomasti! Jos budjetti on maks 150e, niin akg k271 tai shure srh840 ovat käsittääkseni aika suositut tuossa luokass ja imo ihan syystä. Kummassakin omat hyvät ja huonot puolensa, pitää sitten puntaroida mikä itselle on tärkeintä. Sanoisin, että soittohommiin shuret aika jees, mutta taajuuksien vääristelyn takia ehkä akgt miksaukseen. |
Antti1 09.08.2015 15:53:03 | |
---|
heviäijä: Miksi beyerdynamics 770 luurien taajuusvaste on noin iso? Ei kukaan kuule 35 000hz taajuuksia. Miksei? Ei siitä ole mitään haittaakaan. Eihän useimmat äänilähteetkään toista noin korkeita taajuuksia, joten ihan sama. Monet laitteet toistavat ääntä paljon yli ilmoitettujen toistorajojen, kyse on ainoastaan vain mittaustavasta. Ääni alkaa tietyn rajapisteen jälkeen vaimenemaan. Joku ilmoittaa 3dB vaimentuman rajataajuuden ja toinen valmistaja taas vaikka jonkun mielivaltaisen 20dB vaimentuman kohdalla, jotta numerot näyttävät paremmalta. |
Ziggy Bubba 09.08.2015 20:23:20 (muokattu 09.08.2015 20:38:48) | |
---|
Puhelimesta kuuntelussa on hyvä olla luureissa riittävä herkkyys, eli pitkälti pieni ohm-lukema. Tartteeko olla suljetut? Niitä täällä on pitkälti tarjottu. Karkeasti sanottuna avoimilla saa enemmän äänenlaatua rahaa vastaan. Bassopotkua tosin suljetuissa tuppaa olemaan enemmän, DT770 hyvänä esimerkkinä. Tykkäätkö tasaisesta ja tarkasta toistosta vai vähän bassokkaammasta? K271 on ekana mainittua, DT770 kivasti bassosta potkiva. Avoimissa kuulokkeissa äänessä on usein enemmän "ilmaa", eli biisi tuntuu soivan isommassa tilassa. Hyviä avoimia on ainakin Sennheiserin HD558 ja 598, potkua pitäs riittää myös puhelimesta. E: AKG:n uudempi suljettu luuri K550 on aika pätevä peli myös, vaikkakin bassoa oli omaan makuun vähän kevyesti. Audio Technica M50 on varmaan suosituin suljettu luuri maailmalla reilulla satasella. |
heviäijä 09.08.2015 23:08:52 | |
---|
Pystyykö puhelin ajamaan 55ohmisia kuulokkeita? SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
Generalissimo 09.08.2015 23:28:19 | |
---|
heviäijä: Pystyykö puhelin ajamaan 55ohmisia kuulokkeita? joo.......... |
heviäijä 09.08.2015 23:30:02 | |
---|
Verkkokaupan palautteen mukaa monet tarvii kuulokevahvistinta AKG K272 ja ne on 55ohm SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. |
Generalissimo 09.08.2015 23:32:11 (muokattu 09.08.2015 23:32:53) | |
---|
heviäijä: Verkkokaupan palautteen mukaa monet tarvii kuulokevahvistinta AKG K272 ja ne on 55ohm tännää kuuntelin kännyllä 55ohmisilla akgk271 |
Ziggy Bubba 09.08.2015 23:47:47 (muokattu 09.08.2015 23:48:05) | |
---|
Joissain luureissa voi olla yllättävän pieni ulostuloteho. Jos se taas on normitasoa, etkä tykkää tosi kovalla volyymillä soittaa, vois riittää. |
Antti1 09.08.2015 23:51:50 | |
---|
Ziggy Bubba: Joissain luureissa voi olla yllättävän pieni ulostuloteho. Tarkennetaan vähän: herkkyys. Kaiutinelementit on täysin passiivisia, eikä niissä ole ulostulotehoa lainkaan. |