Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä paras pystypiano alle 10 000€ ?
1
Jenni00
04.08.2015 18:23:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olisi todella hyvä pystypiano 0-10 000€ hintaluokassa? Mitä mieltä olette Yamahan/Kawain pianoista?
 
_Teme_
05.08.2015 11:12:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenni00: Mikä olisi todella hyvä pystypiano 0-10 000€ hintaluokassa? Mitä mieltä olette Yamahan/Kawain pianoista?
 
Oma pianomaikka joskus suositteli Yamahan U3:a. Käytettynä vissiin jonkun viiden tonnin kieppeillä pyörii hinnat. Uutena varmaan sen 10 000.
 
''I've always thought that if you aren't a little nervous, then you aren't risking enough.'' John Densmore
Jenni00
07.08.2015 09:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta, kyselisin vielä että onko niin, että 10 000€ flyygeli on huonompi kuin 10 000€ piano? Onko ääni laadukkaampi pianossa silloin?
 
_Teme_
07.08.2015 10:58:09 (muokattu 07.08.2015 10:58:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenni00: Kiitos vastauksesta, kyselisin vielä että onko niin, että 10 000€ flyygeli on huonompi kuin 10 000€ piano? Onko ääni laadukkaampi pianossa silloin?
 
Tähän voi varmaan joku viisaampi vastata :D
 
''I've always thought that if you aren't a little nervous, then you aren't risking enough.'' John Densmore
ganesha
07.08.2015 22:25:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

en tiedä, onko mulla joku aukko sivistyksessä ja termit hukassa, mut oon aina kuvitellut että pystypiano tarkoittaa sitä perinteistä ns. normipianoa ja flyygelit on sit erikseen?!?
 
outoniemi
08.08.2015 19:12:46 (muokattu 08.08.2015 19:15:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ganesha: en tiedä, onko mulla joku aukko sivistyksessä ja termit hukassa, mut oon aina kuvitellut että pystypiano tarkoittaa sitä perinteistä ns. normipianoa ja flyygelit on sit erikseen?!?
 
Niinhän se onkin.
 
@Jenni:
Kymppitonnilla saa kyllä todella hyvän pystypianon ja ihan kohtuullisen käytetyn flyygelin. Mutta ne on kuitenkin niin erilaiset soittimet, että ei voi suoraan verrata. Itse ostaisin nyt tuolla rahalla kyllä flyygelin, mutta muutama vuosi sitten ostin suunnilleen tuon hintaisen Yamaha U1 silent pianon. Tarpeet muuttuu :)
 
Jenni00
09.08.2015 10:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites sitten se silent piano, siihen ilmeisesti saa liitettyä kuulokkeet? Vaikka siinä on sähköisiä laitteita niin kuullostaako kuinka paljon normi pianolta?
 
outoniemi
09.08.2015 20:03:30 (muokattu 09.08.2015 20:05:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenni00: Mites sitten se silent piano, siihen ilmeisesti saa liitettyä kuulokkeet? Vaikka siinä on sähköisiä laitteita niin kuullostaako kuinka paljon normi pianolta?
 
No siis kuulostaa normaalilta akustiselta silloin kun ei ole silent-moodissa. Kuulokkeiden kanssa on sitten digitaalipiano. Itse en kauheasti tykkää, se silent mekanismi vaikuttaa hiukan pianon kosketukseen ja ääneen, koska vasaroita ei voi säätää lähemmäs kieliä. Mutta useimpia ei haittaa, eli kokeilla kannattaa ensin ja verrata soittamista tavalliseen.
 
Mutta jos tilaa on niin samalla rahalla saisi myös ihan hyvän akustisen pianon ja digitaalisen erikseenkin ja digitaalisessa on toimintoja moninverroin silentiin verrattuna.
 
Kannattaa myös vähän miettiä mihin tilaan piano tulee. U1 on jo melkoisen kovaääninen kerrostalon betonikopperossa ja U3 on vielä suurempi. Suuruus on pystypianoissa etu yleensä vain silloin kun ääntä saa tulla paljon. Flyygelit on vähän eri kun niissä sitä dynamiikkaa on yleensä enemmän hiljaiseenkin suuntaan. Yleensäkin se laadukas ääni ei ole vain pianosta kiinni vaan myös akustiikasta. Kaupassa piano voi kuulostaa tosi hyvältä ja kotona sitten ei ollenkaan samalta.
 
Pianon ostaminen ei ole helppoa, kun ne on myös niin yksilöitä :)
 
baron
09.08.2015 20:30:42 (muokattu 09.08.2015 20:35:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin Yamaha C3 silent flyygelin. En tykkää silent moodista mutta asun kerrostalossa ja jos yöllä sattuu tulemaan inspis niin silloin silent on käyttökelpoinen.
Mulla on ollut pari akustista pystypianoa aikaisemmin (vanha käytetty Blüthner ja uusi pikku Yamaha) ja kyllä flyygeli vaan on hirveän paljon mukavampi, sekä soundin että kosketuksen puolesta.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «