Sarko 07.08.2015 16:28:17 | |
---|
Kuuntelin noi Swart-demot sekä Stalker-demon, molemmat kuulostivat oikein hyviltä peleiltä hyvän soittajan käskytyksessä. Erilaisia toki luonteeltaan, mutta siinä ei ole kyse vahvistimen "hyvyydestä" vaan ihmisten erilaisista mieltymyksistä. Hivenen Salkkareiden tunnari tuntuu soivan kun lahkolaiset ja fanipojat otettu diskurssiin mukaan. Eikös näitä termejä kritisoitu jo joku viiskyt sivua sitten? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Gabe 07.08.2015 16:38:58 (muokattu 07.08.2015 17:15:34) | |
---|
Antaa olla. |
toivase 07.08.2015 16:41:34 | |
---|
petrip: Sivullisen huomautus: Miten täällä voidaan vertailla tietyn vahvistimen soundeja kun aika monella tuntuu olevan enemmän tai vähemmän customoitu vahvistin? Näinhän se on. Kaveri oli modauttanut Dusty Roadiinsa särökanavaksi Naylor SD60:n hi gain -piirin. |
Mr. Speed 07.08.2015 16:41:56 (muokattu 08.08.2015 11:42:49) | |
---|
|
Sarko 07.08.2015 16:42:53 | |
---|
Mr. Speed: Hoho :D Gabella taitaa olla vahvaa pyllykipua kun tarvitsee solvata käyttäjiä vahvareiden lisäksi :D Hieno homma että tarjoat kemoterapian poistumalla ketjusta. Kun postailee hymiöitä niin kaikki on vaan läppää hei, älä oo tosikko :) "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
Mr. Speed 07.08.2015 16:44:37 (muokattu 08.08.2015 11:42:54) | |
---|
|
Mr. Speed 07.08.2015 16:46:05 (muokattu 08.08.2015 11:43:01) | |
---|
|
steelduck 07.08.2015 16:46:35 (muokattu 07.08.2015 23:03:34) | |
---|
............. |
steelduck 07.08.2015 23:05:48 (muokattu 08.08.2015 09:35:35) | |
---|
Juttelin tuossa Gaben kanssa kahdenkesken ja ymmärrän nyt sapetusta paremmin. Stalkeria ei tullut Turusta käsin testattua, kun luotti sanaan että olisi parempi kuin Champ tyylinen mitä oli pyytänyt - ei kuitenkaan sitten ollut, koska oli halunnut champ tyylistä ja siinä tuli taloudellisestikkin takkiin. Tuo kokemus yhdistettynä siihen, että tolkuttomalla viilauksella aikaisemmista Bluetoneista ei löytynyt sitä haluttua omaa soundia laittoi lopulta heittämään pyyhkeen kehään ja harmistus purkautui sitten täällä. Koko sirkuksesta voidaan porukalla yhteenvetona mielestäni ottaa opiksi, että ei kannata ostella kokeilematta ja jos se "perusmalli" esim vakio Dusty Road ei ole todella lähellä sitä toivottua, niin ei kannata lähteä modaamiskierteeseen, vaan katsoa suosiolla jotain toista ratkaisua tai mallia. Itse ainakin olen aikaisemmin digannut Gaben innokkuudesta tutkia kamoja ja toivotaan, että homma jatkuu taas myöteisemmissä tuulissa. Himospeksaajat ovat kuitenkin minusta tämän palstan suola... :) |
Oliks kellään sitä stalkeria lainata äänitykseen? Se mulle jäi vähä niingy epäselväks. Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Sarko 07.08.2015 23:30:24 | |
---|
Wanha totuus: "ei se hinkkaamalla parane". "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
markkuilari 08.08.2015 03:38:16 | |
---|
Mr Speed: Näinhän se on. Gabe ei toki itse ole missään vaiheessa itse ollut mitenkään provokatiivinen, harjoittanut suoranaista vittuilua käyttäjiä kohtaan ja sen jälkeen naureskele kun saakin vittuilua takaisin. Vitsillähän sitä vaan heeeeeiiiii No, tätähän tämä Mnet nykyään on. Jos olet eri mieltä lahkon kanssa, niin Jumalat rankaisevat. |
Sarko 08.08.2015 05:26:23 | |
---|
markkuilari: No, tätähän tämä Mnet nykyään on. Jos olet eri mieltä lahkon kanssa, niin Jumalat rankaisevat. Höpö höpö, nyrkkitappeluun tarvitaan kaksi. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
steelduck 08.08.2015 09:29:44 | |
---|
Uusi pikku projekti käyntiin. :) Minulla on treenikämpällä vanha Marsun JCM800 ja kotona Bluetone Wizard II jossa JVM800 tyyppinen crunch ja Fender tyyppinen cleani, jota on tullut soitettua kohta pari vuotta päivittäin. Nyt on tullut kuuneltua Orange soundeja lähiaikoina ja katsottua käytettyjä 50w Rockerverb 1:siä, kunnes tajusin että sehän käyttää 6V6 putkia päätteessä, kuten tuo Wizardikin. Nopea yhteyden otto Harrylle ja kuulemma viikossa crunch osasto muutetaan Rockerverb tyyppiseksi. Korostetaan nyt vielä viime aikojen kirjoitusten valossa, että olen ollut TODELLA tyytyväinen tuohon Wizardiin. Miksi sitten menen sitä nyt muuttamaan? Koska se on mahdollista ja muutos on kivaa - pääsee kokeilemaan jotain uutta. Viherpiipertäjä sisällänikin on tyytyväinen, kun ei tule ostettua uutta runkoa, vaan vanhasta saa tehtyä vaikka mitä murto-osalla uuden vahvistimen hinnasta. Juuri tämä tekee minusta Bluetonesta aivan huippulafkan ja tuo hieno lakattu tweed kotelo matchaavan 1x12" kaapin kanssa mahdollistaa vanhvistimen pitämisen tuossa olohuoneen nurkassa. Osaan kuvitella jos yrittäisin tuoda siihen vaikka Orangen tai Dual Rectifierin, niin vaimo kärräisi sen kellariin aika nopeasti. :D 2+2 Dusty tai Crossroads projektikin etenee hissukseen tuon treenikämpällä olevan JCM800:sen kaveriksi. |
madu 08.08.2015 09:44:01 (muokattu 08.08.2015 09:46:46) | |
---|
Mulla on täällä parilla käyttäjällä aiemmin ollut Dusty Road, jonka Clean kanavaan olen kovasti ollut tyytyväinen ja sen päälle saa pedaaleilla hyvin tehtyä tarvittavat Crunchit varsinkin jäsen s0r0666 rakentaman loistavan STD plexi pedaalin kanssa. Nyt olis tarkoitus tuon hieman tarpeettomaksi jääneen crunch/JCM800 kanavan tilalle modata Bluetonella SLO henkinen kanava ja rakentaa siitä enemmän high gain kanava. Mietiskelen sitä vielä, että kannattaako samalla vaihdella nuo päättärin 6v6 putket 6L6 putkiksi vai onkohan tuossa tarkoituksessa tuolle SLO kanavalle mitenkään eduksi kyseinen muutos? 6L6 saa käsittääkseni ainakin lisää headroomia ja liene cleanienkin kanssa eduksi sitä myöden. Bluetonen pajalla tähän varmaan saan myös hyvät vinkit mutta toki jos jollain on heittää omat ajatuksensa tähän kommentiksi niin en laita pahaksi :) |
Juzpe 08.08.2015 10:22:20 | |
---|
madu: Mulla on täällä parilla käyttäjällä aiemmin ollut Dusty Road, jonka Clean kanavaan olen kovasti ollut tyytyväinen ja sen päälle saa pedaaleilla hyvin tehtyä tarvittavat Crunchit varsinkin jäsen s0r0666 rakentaman loistavan STD plexi pedaalin kanssa. Nyt olis tarkoitus tuon hieman tarpeettomaksi jääneen crunch/JCM800 kanavan tilalle modata Bluetonella SLO henkinen kanava ja rakentaa siitä enemmän high gain kanava. Mietiskelen sitä vielä, että kannattaako samalla vaihdella nuo päättärin 6v6 putket 6L6 putkiksi vai onkohan tuossa tarkoituksessa tuolle SLO kanavalle mitenkään eduksi kyseinen muutos? 6L6 saa käsittääkseni ainakin lisää headroomia ja liene cleanienkin kanssa eduksi sitä myöden. Bluetonen pajalla tähän varmaan saan myös hyvät vinkit mutta toki jos jollain on heittää omat ajatuksensa tähän kommentiksi niin en laita pahaksi :) Se dustyn crunch kanava muuttuu high gain kanavaksi kun laittaa siihen Jaskan Texas Rangerin eteen hanat kaakossa. :D Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira |
Rämppy 08.08.2015 11:37:48 | |
---|
Stalkerista sen verran, että lainasin valmistajalta ko. combon (perusversio, 1x10) muutamaksi päiväksi. Testailin lähinnä stratolla ja spedulaudalla, jossa säröttiminä ts-tyyppiset purnukat. Mun mielestä tuo combo toimi hyvin od-pedaalien kanssa. Tietenkin purkeista piti säätää gainit pienemmälle kuin esim. Twin Reverbin kanssa, joka on headroomiltaan ihan eri luokkaa kuin 6V6 -päättäreillä toimiva 15W combo. Kun Stalkerin oman gain -asetuksen piti maltillisena suhteessa master volumeen, vahvistin söi hyvin säröpolkimia. Ja puhtaat soundit tuossa on ihan täyttä asiaa. Mun mielestä hyvä alusta esim tube screamereille. Saahan sitä sanoa. |
Mr. Speed 08.08.2015 11:41:28 (muokattu 08.08.2015 11:44:47) | |
---|
markkuilari: No, tätähän tämä Mnet nykyään on. Jos olet eri mieltä lahkon kanssa, niin Jumalat rankaisevat. Sä olet Bluetone-ketjussa. Kai sä tajuat, että tällä hetkellä sä siis olet se oven taakse tuleva ja väkisin oven väliin mononsa asettava saarnamies? |
Mr. Speed 08.08.2015 11:42:01 | |
---|
steelduck: Juttelin tuossa Gaben kanssa kahdenkesken ja ymmärrän nyt sapetusta paremmin. Stalkeria ei tullut Turusta käsin testattua, kun luotti sanaan että olisi parempi kuin Champ tyylinen mitä oli pyytänyt - ei kuitenkaan sitten ollut, koska oli halunnut champ tyylistä ja siinä tuli taloudellisestikkin takkiin. Tuo kokemus yhdistettynä siihen, että tolkuttomalla viilauksella aikaisemmista Bluetoneista ei löytynyt sitä haluttua omaa soundia laittoi lopulta heittämään pyyhkeen kehään ja harmistus purkautui sitten täällä. Koko sirkuksesta voidaan porukalla yhteenvetona mielestäni ottaa opiksi, että ei kannata ostella kokeilematta ja jos se "perusmalli" esim vakio Dusty Road ei ole todella lähellä sitä toivottua, niin ei kannata lähteä modaamiskierteeseen, vaan katsoa suosiolla jotain toista ratkaisua tai mallia. Itse ainakin olen aikaisemmin digannut Gaben innokkuudesta tutkia kamoja ja toivotaan, että homma jatkuu taas myöteisemmissä tuulissa. Himospeksaajat ovat kuitenkin minusta tämän palstan suola... :) Sama homma. Kiitos Gabe selvennyksestä. Nyt kun hommasta tietää kaksi puolta, niin on helppo ymmärtää koko kuviota. |
madu 08.08.2015 11:43:33 | |
---|
Juzpe: Se dustyn crunch kanava muuttuu high gain kanavaksi kun laittaa siihen Jaskan Texas Rangerin eteen hanat kaakossa. :D Toki näin mutta boostaamalla erilaisilla pedaaleilla en ole saanut siitä irti ihan niin mieluisaa soundia ja tuo crossroadin kolmoskanava on miellyttänyt enemmän. |