Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jalometalli 2015
1 2
Herrasmiekkoinen
03.08.2015 21:18:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haun perusteella aiemmilta vuosilta oli omat keskustelut muttei tältä, perustan siis tällekin vuodelle.
 
Onko m.nettiläisiä lähdössä? Itse tässä ihan lähellä asuessa lähden tietysti, lipunkin ostin heti kun tulivat myyntiin. Esiintyjälista taas kerran melko kovia nimiä täynnä:
 
SAXON (UK)
OBITUARY (USA)
CRADLE OF FILTH (UK)
SATAN (UK)
HELL (UK)
BATTLE BEAST
SOTAJUMALA
JESS AND THE ANCIENT ONES
ALFAHANNE (SWE)
STARGAZERY
WENGELE
OBSCURE BURIAL
CØNSTANTINE
ENCRYPTED
DARK TRANQUILLITY (SWE)
CANDLEMASS (SWE)
INQUISITION (USA)
ANNIHILATOR (CAN)
TRIBULATION (SWE)
A.R.G.
LOST SOCIETY
SHINING (SWE)
HOODED MENACE
FLESHPRESS
TYRANEX (SWE)
MORS SUBITA
MORBID EVILS
LORD FIST
SADISTIK FOREST
EVIL DRIVE
HOME STYLE SURGERY
 
Itselle ei tosin tänä vuonna suurimpia henkilökohtaisia suosikkeja sattunut kohdalle, Obituary, Tribulation ja Hooded Menace ainoita jotka aion ehdottomasti nähdä. Ihan jees -bändejä sitten enempikin. A.R.G.:n viime näkemästäkin jo jokin tovi ja on aina toiminut.
 
"Muskettisoturit ja karhunpyynti. Ei musiikilta voi enempi vaatia.aah." -megatherium
TTV
03.08.2015 21:21:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tullaan kyllä. Mukava kattaus ja kivahan se on Oulussa poiketa 23 vuoden jälkeen :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Maxwell von Karma
04.08.2015 14:26:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa ihmeessä miten Helvetti ja Saatana vetivät. Noita olisi ollut kiva mennä kattomaan, mutta ei, ei Ouluun asti. Klubeille saatana.
 
No ei noin Sergei, nyt mä soitan teille.
Decadetroll
04.08.2015 15:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuota viikonloppuna pitää tulla huudeille kuuntelemaan ja juomaan kaljaa. En ostanu lippuja, pihalla olen koko ajan.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
bedlam
04.08.2015 16:07:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menossa oon, lähinnä Annihilatorin takia. Kokonaisuutena mulle selkeesti heikoin vuosi aikoihin, mutta kannatuksen vuoksi. Ja enpä ole kertaakaan käyny jaloilemassa tuolla alkuperäisessä paikassa, ihan jo senkin takia.
 
http://www.petrilampela.net
Kulkunen
04.08.2015 16:54:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkotus olisi mennä apukädeksi härväämään. Kattauksessa ei hirveästi kiinnostavia nimiä itselle ole, saapa nähdä jaksaako tai ehtiikö siellä mitään käydä sen kummemmin tsekkailemassa.
 
Rakenna talo niin löydät tien tai rakenna tie niin tulee talo vai miten hä.
Herrasmiekkoinen
07.08.2015 10:52:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänäänhän se alkaa! Jokunen viimehetken muutos tuli, Bonehunter korvaa Morbid Evilsin ja Inquisition sekä Tribulation vaihtavat soittoaikoja päikseen.
 
Vittumaista flunssaa ollut koko viikon eikä näytä hellittävän, mutta olen tainnut olla ainoastaan -08 ja viime vuonna Jalometallissa terveenä, että eiköhän tämäkin vuosi särkylääkkeellä mene.
 
"Muskettisoturit ja karhunpyynti. Ei musiikilta voi enempi vaatia.aah." -megatherium
TTV
07.08.2015 11:12:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulussa ollaan jo, just kävin tiedustelemassa festarialueen. Leppoisa meininki, mörrimöykyt alkaa kömpimään koloistaan katukuvaan :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Eos
08.08.2015 13:32:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herrasmiekkoinen: Inquisition sekä Tribulation vaihtavat soittoaikoja päikseen.
 
Tuota, onko tietoa pitääkö tuo jalometallin sivuilla oleva aikatailu paikkaansa, siis Inquisition 19:30-20:30 ja Tribulation 21:30-22:30, vai onko tuohon tullut muutos?
 
Herrasmiekkoinen
08.08.2015 14:35:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eos: Tuota, onko tietoa pitääkö tuo jalometallin sivuilla oleva aikatailu paikkaansa, siis Inquisition 19:30-20:30 ja Tribulation 21:30-22:30, vai onko tuohon tullut muutos?
 
Joo, noin menee, aiemmin olivat siis toisinpäin.
 
Maxwell von Karma: Kertokaa ihmeessä miten Helvetti ja Saatana vetivät. Noita olisi ollut kiva mennä kattomaan, mutta ei, ei Ouluun asti. Klubeille saatana.
 
Hell oli tosi kova, toimiva ja hieno show. Satan taas ei itselle kolahtanut, eniten ilostutti sillä keikalla kovasti tanssaava vanha viiksekäs papparainen.
 
"Muskettisoturit ja karhunpyynti. Ei musiikilta voi enempi vaatia.aah." -megatherium
Decadetroll
08.08.2015 15:02:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulipa rapelo joka on jalointa mallia.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Maxwell von Karma
08.08.2015 18:18:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herrasmiekkoinen:
 
Hell oli tosi kova, toimiva ja hieno show.

 
Uuh, vähintä mitä näiltä uskalsi odottaa. Bower on mestari viihdyttäjänä ja laulajana. Tuliko mitään uutta matskua, näiden kun pitäisi pian majottautua studion uumenin äänittelemään.
 
No ei noin Sergei, nyt mä soitan teille.
TTV
09.08.2015 21:09:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin, ensimmäinen Jalometalli onnistuneesti takana. Bändeistä Cradle ja Annihilator lunastivat odotukset loistavilla esityksillä. Annihilatorin setistä edelleen uupui Never Neverland biisi, jonka oisin toivonut kuulevani. Positiivista yllätystä edusti Tribulation, jota en ollu aiemmin kuullu ja nyt sitten heti kolahti ja laitoin levyt ostoon.
 
Tapahtumapaikka oli mielenkiintoinen, molempien päivien aikana sai kävellä aika hemmetisti lavojen, olutalueen, ruokapaikan ja vessojen välissä. Mäkinen maasto pisti olemattomat lihakset koville, nyt on jalat kipeenä ;-) Järjestelyt oli muuten tosi onnistuneet, mutta bajamajojen käsidesit ja vessapaperit loistivat poissaolollaan. Tähän olisi järjestäjät saaneet panostaa. Sitten se pieni kuitti lerssilasseille ja kikkelikalleille; miksi vitussa niissä vessakopeissa on kuseskeltava pitkin seiniä ja miksei sitä istumareunusta voi nostaa ylös ennen pelleilyään? Itse en tykkää istua omassa kusessa, enkä todellakaan toisten kusessa. Naisväki ei myöskään arvosta kuseskelijoita...
 
Oulun meininki vaikutti leppoisalta ja ystävällisestä verrattuna vaikkapa pääkaupunkiseutuun. Arina-hotelli oli hyvä, samoin Cantinan pizzat. Lapsuuden flashbackina havaitsin jopa Galleria-kauppakeskuksen olevan vielä paikallaan, joskin Diskeri levykauppa oli hävinnyt jo ilmeisen kauan aikaa sitten :-)
 
Jos ens vuoden bändikattaus pitää sisällään muutaman helmen päivää kohden, niin kaupunkiviikonloppuloma Oulussa on varma ainakin meidän perheelle.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
jigsore
10.08.2015 00:45:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lauantain vaan paikalla ja parhaat oli Candlemass, Inquisition ja Fleshpress. Lähinnä Annihilatorin vuoksi lipun ostin ja oli karvas pettymys, kiitos kammottavien saundien. Varmaan jostain ruokakojun luota olis kuullut muutakin kuin basarin. DT:tä jaksoin noin puoli biisiä nostalgia-aikeissa, mutta tajusin lähteä sisään Fleshpressin vielä soittaessa. Ihan kannattava reissu.
bedlam
10.08.2015 07:09:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jigsore: Lähinnä Annihilatorin vuoksi lipun ostin ja oli karvas pettymys, kiitos kammottavien saundien. Varmaan jostain ruokakojun luota olis kuullut muutakin kuin basarin.
 
Olin lavan edessä vasemmalla ja siihen en tuollaista basarin jytinää havainnut ollenkaan, kuulosti ihan hyvälle. Harmitti vaan se kellonaika, ei oikein ollu vielä meininki päällä puol viis.
 
Mulle tää oli tänä vuonna bändien puolesta vähän semmonen "välivuosi" Annihilatoria lukuunottamatta kun ajattelee viime vuosien kattauksia (Testament, Atheist, Kreator, Carcass, Death Angel, Sacred Reich, Overkill yms), mutta jospa taas ens vuonna ois vähän enemmän mieleistä. Taidan olla myös valtaosan kanssa eri mieltä siinä, että mun mielestä viime vuonna festari oli melkeinpä paremmalla paikalla.
 
http://www.petrilampela.net
slowdive
10.08.2015 12:30:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lapsuuden flashbackina havaitsin jopa Galleria-kauppakeskuksen olevan vielä paikallaan, joskin Diskeri levykauppa oli hävinnyt jo ilmeisen kauan aikaa sitten :-)
 
Missähän lie on Veikko?
 
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
Påskägg
11.08.2015 22:05:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bedlam: Olin lavan edessä vasemmalla ja siihen en tuollaista basarin jytinää havainnut ollenkaan, kuulosti ihan hyvälle. Harmitti vaan se kellonaika, ei oikein ollu vielä meininki päällä puol viis.
 
Mulle tää oli tänä vuonna bändien puolesta vähän semmonen "välivuosi" Annihilatoria lukuunottamatta kun ajattelee viime vuosien kattauksia (Testament, Atheist, Kreator, Carcass, Death Angel, Sacred Reich, Overkill yms), mutta jospa taas ens vuonna ois vähän enemmän mieleistä. Taidan olla myös valtaosan kanssa eri mieltä siinä, että mun mielestä viime vuonna festari oli melkeinpä paremmalla paikalla.

 
Mun mielestä kattaus oli paras vuosiin. Monet nuo mainitsemasi ravaa Suomessa kyl jatkuvasti.
 
INTO THE JUNGLE'S DEPTH,INTO THE DESERT STORM
bedlam
12.08.2015 06:24:23 (muokattu 12.08.2015 06:25:30)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Påskägg: Mun mielestä kattaus oli paras vuosiin. Monet nuo mainitsemasi ravaa Suomessa kyl jatkuvasti.
 
Varmaan etelässä joo, mutta ei täällä päin. Mutta joo makuasiahan tuo on, ittellä meni lähinnä kaljotteluksi tänä vuonna mutta hauskaa oli silti.
 
http://www.petrilampela.net
Decadetroll
12.08.2015 10:39:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sisäpiirin tietoa: jalometalli 2016 pääesiintyjä perjantaina on Arttu Wiskari ja lauantaina Cheek.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
bedlam
12.08.2015 11:27:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Sisäpiirin tietoa: jalometalli 2016 pääesiintyjä perjantaina on Arttu Wiskari ja lauantaina Cheek.
 
Ennenhän yksi seuraavan vuoden "pääesiintyjistä" muuten julkistettiin aina toisen illan lopuksi, ei ole tainnut parina vuonna enää tapahtua moista?
 
Jalometallille täytyy kyllä antaa pojot, että ei ole hirveästi missään kohtaa taipunut kosiskelemaan "suurta yleisöä". Oman kotikylän järjestämät pikkufestarit esim. olivat aluksi selkeästi metalliväelle suunnattu juhla, mutta nyt siellä on parina vuonna ollut Tuure Kilpeläistä ja Lauri Tähkää seassa. Karmea kohtalo.
 
http://www.petrilampela.net
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «