Aihe: Yksinkertaisia, hienoja fillejä?
1 2 3
Antti1997
29.05.2004 22:14:21
No niin, no antakaas vähän vinkkejä semmosista hienonkuulosista filleistä, mitkä on kuitenkin kohtalaisen helppo oppia, ja ei tarvis mitään tuplaiskuja jne. En oo nähny kirjastossakaan mitään kirjaa mistä löytyis mitään hienoa.. =I Tietysti niitä keksii ite lisää mutta mitäs teiltä löytyy?
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua.
JeeVes
29.05.2004 23:34:43
Yksinkertaisuus on kaunista.

Aloitat vaikka flämillä virveliin ja siitä vaan pari tomi iskua. Flämit fillin alussa rokkaa kyllä kuin hirvet, ne on aika käytettyjä. Kannattaa kuunnella paljon hyviä levyjä ja tsekkailla mitä ja missä kohdissa rumpalit siellä soittaa minkälaisia fillejä.
Aika on rahaa, eikä minulla ole kumpaakaan.
J. Cool
29.05.2004 23:36:57

kuuntele jeff porcaroa ja steve gaddia
aivan hirrveetä menoa!
Antti1997
29.05.2004 23:40:17

Nevöhöörd. Kyllä mä oon aika paljon "kopioinu" monista biiseistä, mutta tuli vaan mieleen kysyä muiltakin.
Antti1997
29.05.2004 23:40:59
Aloitat vaikka flämillä virveliin ja siitä vaan pari tomi iskua. Flämit fillin alussa rokkaa kyllä kuin hirvet

Mikä on fläm?
Henga
29.05.2004 23:59:08
Mikä on fläm?

Lyöt ghost-iskun juuri ennen "normaalia" iskua.
Alpha
30.05.2004 10:55:51
Lyöt ghost-iskun juuri ennen "normaalia" iskua.

Saa muutes fillin kuulostamaan hyvältä. Toinen vaihtoehto on, että lyöt kaks iskua ennen varsinaista filliä...
Mikko A
30.05.2004 15:29:11 (muokattu 30.05.2004 15:31:24)
HIMin Kaasulla on mun mielestä yks semmonen tosi kivan kuulonen ja tosi yksinkertanen juttu joka sopii tietynlaisiin paikkoihin aivan käsittämättömän hyvin eli kahdeksasosina
BD - TT - FT - HH
Haitsun aukastaan just siihen haitsun iskuun ja pidetään se auki sen kahdeksasosan ajan ja suljetaan. Sitten jatketaan tiukalla kasibiitillä (haitsuun). Mielettömän hyvältä kuulostaa ainakin HIMin biiseissä.

Edit: Ekan iskun voi tietty lyödä myös snareen tai kolmesta tomista pienimpään.
I hate your sex!
MoonDog
30.05.2004 15:54:04
Mikko A: missäs kappaleissa tuo filli esiintyy? Ja missä kohdissa? Pari kappaletta kuuntelin hätäisesti läpi tuossa tuota vähän vanhempaa tuotantoa mutta ei ainakaan silmille/korville hypännyt tuo filli, vaikkakin melko samanlaisia kuului useampikin.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
Mikko A
30.05.2004 16:01:34
Mikko A: missäs kappaleissa tuo filli esiintyy? Ja missä kohdissa? Pari kappaletta kuuntelin hätäisesti läpi tuossa tuota vähän vanhempaa tuotantoa mutta ei ainakaan silmille/korville hypännyt tuo filli, vaikkakin melko samanlaisia kuului useampikin.

Ööh, en mä niitä kipaleita muista, kun en varsinaisesti HIMiä kuuntele, semmonen fiilis olis että Right here in my armsissa olis ainakin, mutta en oo varma alkuunkaan.
I hate your sex!
JeeVes
30.05.2004 16:26:44

No niin, siinä sitä hyvää musaa...kyllä nimittäin noi pojat osaa.
Antti1997
30.05.2004 16:31:52

Missäs yhtyeissä herrat soittavat?
Niskamies
30.05.2004 16:34:27
Kuuntele Tower of Poweria. Etenkin biisissä "So Hard To Go" on erittäin maukkaita fillejä. Hidas biisi, sopii nopeet triolifillit tosi hyvin.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
JeeVes
30.05.2004 21:09:51

Jeff Porcaro : ToTo
Steve Gadd : Esiintyy aika monessa eri studio-levyssä. Muun muassa Steely Dan-bändissä ja monessa muussakin.
Speedy
30.05.2004 22:37:52

Jeff Porcaro : ToTo
Steve Gadd : Esiintyy aika monessa eri studio-levyssä. Muun muassa Steely Dan-bändissä ja monessa muussakin.

Kuten myös Porcaro on studio kettuja, monella levyllä.. Vanhempia levyjä tosin kannattaa etsiä, jos mielii Porcaroa kuunnella.. Jos en nyt ihan väärin muista niin taisi kuolla 94?? Yksi parhaista Porcaron levyistä mun mielestä on Jacksonin Thriller..;) Ja myös Steely Danin levyllä..

Porcaron "Rosanna komppihan" on kuuluisa komppi, josta kiistellään että miten se menee, ja se on ihan mieletön komppi..=) Siis kyseessä on Toton biisi.. Komppi kyllä on "kopioitu" Steely Danin Babylon sister, joka on itsensä herran soittama, ei sillä..

Kaikkien Itseään kunnioittavien rumpalien tulisi tuntea toi komppi, suosittelen.. kuunnelkaa..;)
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Antti1997
30.05.2004 23:59:39
Porcaron "Rosanna komppihan" on kuuluisa komppi, josta kiistellään että miten se menee, ja se on ihan mieletön komppi..=) Siis kyseessä on Toton biisi.. Komppi kyllä on "kopioitu" Steely Danin Babylon sister, joka on itsensä herran soittama, ei sillä..

Hain WinMX:llä n.20 sekuntia alusta tuota biisiä, niin et varmaan tarkoita sitä intron komppia? Voisitko koittaa tabittaa sen jos se kerran on niin hyvä? En omista yhtäkään Toton levyä...
Henga
31.05.2004 00:23:30
Hain WinMX:llä n.20 sekuntia alusta tuota biisiä, niin et varmaan tarkoita sitä intron komppia? Voisitko koittaa tabittaa sen jos se kerran on niin hyvä? En omista yhtäkään Toton levyä...

voe voe voe..
Antti1997
31.05.2004 00:24:50
voe voe voe..

Mitämitäö? =)
AP
31.05.2004 09:44:42

No, tutustumisen voi aloittaa vaikka drummerworld.comista, missä on Gaddilta lukuisia videoclippejä. Eihän niissä nyt suoranaisesti fillejä esitellä mutta messevää soitantaa on muuten.

Suosittelen investoimaan myös yhteen tai kahteen Wigwamin levyyn. Omia suosikkejani ovat Nuclear Nightclub (-75 vuodelta muistaakseni) sekä Lucky Golden Stripes and Starpose. Näiltä voi hyvin omaksua tyylitajua ja maltillisia mutta groove-pitoisia fillejä ála Ronnie Österberg.
K100 #7
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)