Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uuden vahvistimen hommaaminen.
1 2
Tuoppi99
02.08.2015 23:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen jo pari kirjoitusta tehnyt tietyistä vahvistimista joissa olen kysellyt niistä. Kitaran suhteen loppujen lopuksi ostin uuden Schecter c-1 classicin jossa on Seymour duncanin jb ja jazz mikit. Seuraavana on vuorossa tosiaan vahvistin.. se sais maksaa max. 400e ja tulee ihan koiti soitteluun ja satunnaisiin esiintymisiin. Entinen vahvistin on Fender g-dec jr. Hommasin tämän kun 5 vuotta sitten aloitin kitaran soiton ja siitä asti olen sillä soitellut. Nyt kuitenkin alkaa haluttaa jo parempaa saundia. Uuden vahvistimen tosiian pitäisi olla suhteellisen hyvä melodisessa ja metallissa. Olisi hyvä että ottaisi hyvin vastaan pedaalit joten varmaankin putkivahvistin olisi paras vaihtoehto? Onko esim. nuo blackstarin putkivahvistimet mistään kotoisin? Kiitän jo etukäteen vastauksistanne :). Ehdotelkaa vaihtoehtoja.
 
Tuoppi99
02.08.2015 23:48:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esikuvia ovat Marty Friedman, Kirk Hammet, Steve Vai, Eddie Van Halen, Mark Knopfler, Eric Clapton yms. Eli tällaisten tyyppien musaa soittelen ja paljon muutakin joten hakusessa on sellainen vahvistin tosiaan joka hoitais kiitettävästi joka osapuolen jos tuohon hintaa sellaisen löytäisi :).
 
steelduck
02.08.2015 23:55:06 (muokattu 02.08.2015 23:55:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöinen menee budjettiin ja on älyttömän monipuolinen laite:
https://www.youtube.com/watch?v=YCO3ZvCu7yg
 
Metalkallo
03.08.2015 07:05:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstarin putkivahvareista varmaan tuommoinen HT 20 olis ihan passeli suht pieni mutta tehokas.
https://www.blackstaramps.com/products/ht-studio20/
 
Komboon voi aina vaihtaa sitten kajarin toiseen jos ei miellytä valmis soundi. Tuossa on myös master volume joten särökanavaa pystyy tuuttaamaan kovemmin ilman naapurien häirintää.
 
Jos haluaa myös hyvät puhtaat soundit niin putkivahvarista ne lähtee. Tietty saa tankustakin suht hyvät, mutta ei ne yleensä putken puhtaita voita.
 
Monista vahvareista lähtee erilainen ääni joten kantsii kuunnella testejä mikä kuulostaa sulle parhaimmalta.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
jhlamm
03.08.2015 11:38:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samoin peaveyn vypyr sarja on varteen otettava, mikäli noita löytyy sopuhintaan. Särömaailman puolesta hintaisekseen erittäin mahtavaa. Kliinit menettelee.
 
Onko tuossa hinnassa sitten mukana oltava kaappi? Vai pitääkö kyseessä olla kombo vai nuppi ja kaappiyhdistelmä. Kotisoittoon ja samalla keikoille sopivan löytäminen voi olla omasta kokemuksesta tuskallista.
 
Itse torilta bongasin komboista: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1029381 mutta kotona on melko kovaääninen.
 
Toinen kova kombo hintaisekseen on Line6 Flextone. Niissä uudemmissa III-malli on melkotykit metallisoundit kun jaksaa ruuvailla ja tehoakin riittää. Trankkuvahvistimena soundi lähtee myös pienemmillä volilla (tämä olisi oma valinta tolla budjetilla)
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Tuoppi99
08.08.2015 14:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten tuo blackstar ht5r ollenkaan verrattavissa tuohon 20w versioon. Nimittäin semmoista pystyisin käymään täällä Rovaniemellä musiikkiliikkeessä testaan.
 
Metalkallo
08.08.2015 17:22:19 (muokattu 08.08.2015 17:24:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Onko muuten tuo blackstar ht5r ollenkaan verrattavissa tuohon 20w versioon. Nimittäin semmoista pystyisin käymään täällä Rovaniemellä musiikkiliikkeessä testaan.
 
HT5r ja HT20 on aika eri eläimiä mitä soundiin tulee kun ekassa on vain 2 pienempää putkea ja toinen on täysin putkivahvari. Onhan nuo silti soundinsa suhteen hieman verrattavissa toisiinsa kun Blackstar kuulostaa Blackstarilta oli mikä versio vaan. HT20 on kuitenkin lämpöisemmän sointinen kun on täysputkari.
 
HT5:ssa ei ole master volumea toisin kuin HT20:ssä on joten HT20:llä pystyy helpommin soittaan kovempaa ilman naapurien häirintää. Vaikka HT5 on vain 5w niin se on aika kovaääninen silti kun volaa nostaa ja volaa ei pysty ainakaan kerrostalossa nostamaan täysille millään.
 
Mun neuvo on, että jos molemmat löytyy sun lähellä olevasta liikkeestä niin käy ihmeessä testaan kunnolla niitä.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
novo
08.08.2015 17:55:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en vain kykene suosittelemaan HT-20 -vahvainta kellekään, se oli tumppu ja muutenkin kehno kotona ja reeniksellä.
 
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla." vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.."
taikatatti
09.08.2015 08:29:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Blackstar ID30 combo, ylivoimaisesti parasta mitä tuohon hintaan saa. Metallisoundit kohdallaan ja tarvittaessa taipuu muuhunkin :)
 
Once you go smooth sack, you never go back - Spencer Sotelo
steelduck
09.08.2015 14:46:04 (muokattu 09.08.2015 14:46:41)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taikatatti: Blackstar ID30 combo, ylivoimaisesti parasta mitä tuohon hintaan saa. Metallisoundit kohdallaan ja tarvittaessa taipuu muuhunkin :)
 
No tuota minäkin yritin tarjota. En ostaisi tuolla budjetilla halvimman päät putkivahvistinta - siitä ei tule kuin vihaiseksi vaan mieluummin parhaamman pään mallintavan, kuten Blackstarin ID sarja. Tuolla budjetilla muistaakseni irtoaa jo ID60, joka on jo tarvittaessa tolkuttoman äänekäs ja silti sillä voi soitella kerrostalossa ihan mainioilla soundeilla.
 
Icy-Sun
09.08.2015 14:48:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: HT5r ja HT20 on aika eri eläimiä mitä soundiin tulee kun ekassa on vain 2 pienempää putkea ja toinen on täysin putkivahvari.
 
HT5:ssa ei ole master volumea toisin kuin HT20:ssä on joten HT20:llä pystyy.

 
Itselläni on kotisoittelussa HT5 ja kyllä se ihan putkivahvari on, eikä mikään hybridi. Mastervola myös löytyy. Hyvä laite ja möykkää saa omakotitalossa niin paljon, että ikkunat helisee. Bändisoitossa turhan pieni elementti. Säräosasto ei ehkä armottomimpaan mättöön yllä. Puhdas kaava Les Paulilla hieman tukkoinen, mutta pätevä all around-laite.
 
steelduck
09.08.2015 16:40:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Itselläni on kotisoittelussa HT5 ja kyllä se ihan putkivahvari on, eikä mikään hybridi.
 
HT-1/HT-5 use diode clipping and are hybrids while the others (20, 40, 60 and 100) are all tube.
 
petteri m
12.08.2015 23:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Olen jo pari kirjoitusta tehnyt tietyistä vahvistimista joissa olen kysellyt niistä. Kitaran suhteen loppujen lopuksi ostin uuden Schecter c-1 classicin jossa on Seymour duncanin jb ja jazz mikit. Seuraavana on vuorossa tosiaan vahvistin.. se sais maksaa max. 400e ja tulee ihan koiti soitteluun ja satunnaisiin esiintymisiin. Entinen vahvistin on Fender g-dec jr. Hommasin tämän kun 5 vuotta sitten aloitin kitaran soiton ja siitä asti olen sillä soitellut. Nyt kuitenkin alkaa haluttaa jo parempaa saundia. Uuden vahvistimen tosiian pitäisi olla suhteellisen hyvä melodisessa ja metallissa. Olisi hyvä että ottaisi hyvin vastaan pedaalit joten varmaankin putkivahvistin olisi paras vaihtoehto? Onko esim. nuo blackstarin putkivahvistimet mistään kotoisin? Kiitän jo etukäteen vastauksistanne :). Ehdotelkaa vaihtoehtoja.
 
Ei kirjalliset suositukset auta sinua tässä yhtään. Mene kauppaan testailemaan omalla kitaralla ennakkoluulottomasti. Kerro myyjälle suoraan että olet alustavasti testaamassa vasta. Älä usko myyjän juttuja, tässä ei myyntipuheet auta. Ota lempispedut mukaan jos tarpeen. Kun se sinulle hyvä kama osuu kohdalle niin huomaat sen kyllä siitä että se ei jätä rauhaan, palaat siihen ajatuksissasi koko ajan ja muistelet sitä innolla. Se voi olla halvempi kuin ajattelit, hyvä. Jos se onkin kalliimpi niin säästä vielä ja osta se sitten.
 
Laulava Kylätohtori
12.08.2015 23:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

petteri m: Ei kirjalliset suositukset auta sinua tässä yhtään. Mene kauppaan testailemaan omalla kitaralla ennakkoluulottomasti. Kerro myyjälle suoraan että olet alustavasti testaamassa vasta. Älä usko myyjän juttuja, tässä ei myyntipuheet auta. Ota lempispedut mukaan jos tarpeen. Kun se sinulle hyvä kama osuu kohdalle niin huomaat sen kyllä siitä että se ei jätä rauhaan, palaat siihen ajatuksissasi koko ajan ja muistelet sitä innolla. Se voi olla halvempi kuin ajattelit, hyvä. Jos se onkin kalliimpi niin säästä vielä ja osta se sitten.
 
Plussalla pläjäytin, ei mulla muuta...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Tuoppi99
13.08.2015 15:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu siis tietty testaamalla selviää mut halusin kysellä vaihtoehtoja ku rn ihan heti pääse kunnon musaliikkeeseen. Että sitku menee niin tietää mitä testata.
 
opel99
13.08.2015 16:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

steelduck: HT-1/HT-5 use diode clipping and are hybrids while the others (20, 40, 60 and 100) are all tube.
 
no ni siinä sitä oltiin juuri kun olin asennoitunu hommaamaan jommankumman kotisoitteluputkariksi.onks bugera v5 ja laney cub10 kans hybridejä?
 
ei se ikä vaan asenne
hevikukko
13.08.2015 20:29:35 (muokattu 13.08.2015 22:16:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vain mahdollista niin suosittelen suoraan Blackstarin HT40 Comboa. Edelleen tähän asti testaamistani vekottimista ykköslaite ja en vaihda lähitulevaisuudessakaan pois. HT40 Combon hyvä puoli on pystyä soittelemaan Bedroom volumella ja vielä hyvillä soundeilla.
 
Soittelin Mesan Single Rectifierilla, 2:90 Triaxis setillä ja Mark IV nupilla 4x12 Oversized kaapin kautta ja Blackstar HT40:stä saa samat soundit ulos siis todella hiljaisella volumella. Treeneissä riitti maximissaan puolet Combon volumesta. Suosittelen niin kotiin, treeneihin kuin vaikka keikallekin. Vikoja ei ole tullut yhtään vastaan ikinä. Koputetaan puuta :D
Tämä siis vain, mikäli tuon tyylinen soundipolitiikka kiinnostaa? Britti ja USA samassa paketissa.
 
P.S Efektit toimii loistavasti Blackstarin Loopissa.
 
Allekirjoitus:
Celeb
13.08.2015 21:30:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on HT5R combo ja HT20 nuppi. HT20 on näistä paljon parempi sekä kotona että treeniksellä. Harmi vaan että on vähän iso, ei sovi kodin sisustukseen niin hyvin kuin HT5, joten saa pysyä treenikämpällä. Suosittelen silti molempia himaan, mutta etusijalla HT20.
 
Metalkallo
13.08.2015 22:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hevikukko: Jos vain mahdollista niin suosittelen suoraan Blackstarin HT40 Comboa. Edelleen tähän asti testaamistani vekottimista ykköslaite ja en vaihda lähitulevaisuudessakaan pois. HT40 Combon hyvä puoli on pystyä soittelemaan Bedroom volumella ja vielä hyvillä soundeilla.
 
Sama juttu tuolla HT Club 50 nupilla joka tietty on vain nuppimalli tuosta HT40:stä. Oli mulla vielä jokin aika sitten ja hyvä oli, mutta marsu vei taas yhden miehen. :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
hevikukko
14.08.2015 20:14:55 (muokattu 14.08.2015 20:15:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Sama juttu tuolla HT Club 50 nupilla joka tietty on vain nuppimalli tuosta HT40:stä. Oli mulla vielä jokin aika sitten ja hyvä oli, mutta marsu vei taas yhden miehen. :)
 
Mulla oli tuo HT50 nuppi myös ja ihan samanlainen tehoiltaan ja soundeiltaan kuin HT40 Combo. Nupin kanssa on helpompi valita eri kaappi ja kaiutin-yhdistelmät, joten sanon vaan itse tykästyneeni eniten Celestion Seventy 80 kajariin jonka Combo jo suoraan tarjoaakin.
 
Allekirjoitus:
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «