Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 531 32 33 34 3588 89 90 91 92
Sarko
01.08.2015 12:14:34
No nyt ollaan kyllä syvällä pelissä!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Hatfairy
01.08.2015 16:07:52
Savolaisethan saa väittää, että toimii mutta johan täällä on pari asiaan paneutunutta fyysikkoa todistaneet, etteivät he ymmärrä toimintaa joten uskokaa jo ETTEI SE TOIMI.
Mr. Speed
01.08.2015 16:09:44
Hatfairy: Savolaisethan saa väittää, että toimii mutta johan täällä on pari asiaan paneutunutta fyysikkoa todistaneet, etteivät he ymmärrä toimintaa joten uskokaa jo ETTEI SE TOIMI.

Hehe :D Hassuja puhut. Tottakai signaalitielle asetettu uusi lenkki vaikuttaa signaaliin. Se, että onko vaikutus hyvä, huono tai huomaamaton on sitten lenkistä ja kuulijasta kiinni.
Gabe
01.08.2015 16:31:44
Hatfairy: Savolaisethan väittää, että toimii mutta..

Oletko koskaan tavannut yhtään savolaista myyntimiestä? Nehän väittää mustankin valkoiseksi.
Jukka Häikiö
01.08.2015 17:51:06

No nyt on sitten kokemus plakkarissa. Strato-Spectraflex piuha-Red cable-Swart=Jos jotain eroa oli, niin oli kyllä jo niin marginaalista....jos jonkun muun mielestä ero on merkittävä, eiku siitä vaan sitten ostoksille....
Ihan sai vielä olla kuunteluoppilaana vieressä, niin ei tullut sitä "olla kuulevinaan efektiä" mikä joskus itse jotain testatessaan tulee...

=Juu, en ostaisi, kuten myös en ostaisi näitä ylikalliita kitarapiuhojakaan, pari sellaista joskus sain ihan ilmasin, eipä ollut virkaa, ihan hienosti on pärjätty siedettävän hintaisilla Klotzin ja Spectraflexin ym. piuhoilla.

Tiiä onko tullut jossain yhteydessä mainittua, kun jostain artikkelista luin jonkun kitaransoittajan maininneen kielien olleen keikalla loppu, jo yhden biisin jälkeen, siis sointi kadonnut, höh mä sanon, mitähän vaikkapa Stevie Ray-vainaa ois tuumannut tuohon kommenttiin?

Polli tahtoo keksin, Polli tahtoo keksin, Polli tahtoo keksin....juujuu, samaan papukaijaporinan luuppiin tässä taas päätyy:Kyllä se soittaja on alku/loppupelissä se tonen alkulähde ja kamat se marginaalinen peuhulandia, toki hyvä soittaja kykenee hyödyntämään hyvät kamat ja niiden tuomat mahdollisuudet ihan eri tavalla, kuin keskinkertainen(kuten allekirjoittanut). Tosin se mainiompi soittaja saa ne huonommatkin pelit soimaan hyvin. Niin monesti on joskus tullut parjattua omia soittokamoja, kunnes on tullut se oikea pelimanni paikalle....siihen on se urputus aina tyssännyt.

Mainio dokkari tuli joskus Steinwayn flyygeleistä, siinä oli asia kiteytetty aika fiksusti, hyvän ja loistavan eroista, saattaa löytyä jostain Yle-areenasta/jostain.

Noniin, taas pukkaa köökkitsykolokiaa:
"kamarumba on mainio tapa paeta laiskuuttaan/lahjattomuuttaan, harrastaa samaan syssyyn vielä materialismia, syvällä on meikänkin lusikka siinä soppalautasella, toimii vielä komeana barrikaadina soittamaan oppimiselle"

Eiköhän se ollu tää yskäsy taas täsä....(toivottavasti)
Terveisiä pizzerian nurkasta.... -herra Huu
Zeeboo
01.08.2015 17:51:17 (muokattu 01.08.2015 18:38:25)
Gabe: Oletko koskaan tavannut yhtään savolaista myyntimiestä? Nehän väittää mustankin valkoiseksi.

Eläppä kuule viäristele meijjän myyntiratekijaa. Myö vua huastellaa, ja vastapeluri sitte käsittää niinku käsittää. Meijjän tisklaimerin mukkaan vastuu on aena kuulijalla tae lukijalla.
White men can't Monk
Hatfairy
01.08.2015 18:26:40
Gabe: Oletko koskaan tavannut yhtään savolaista myyntimiestä? Nehän väittää mustankin valkoiseksi.

Nehän vuan sanoo, että suattaa se musta olla valkostakkii. Tai sitten ei. Ja piuha voepi toimia tai olla toemimatta.
Åboensis
01.08.2015 18:32:33

Jukka Häikiö: No nyt on sitten kokemus plakkarissa. Strato-Spectraflex piuha-Red cable-Swart=Jos jotain eroa oli, niin oli kyllä jo niin marginaalista....jos jonkun muun mielestä ero on merkittävä, eiku siitä vaan sitten ostoksille....
Ihan sai vielä olla kuunteluoppilaana vieressä, niin ei tullut sitä "olla kuulevinaan efektiä" mikä joskus itse jotain testatessaan tulee...

Siis mitä, oikeasti menit ja kokeilit mokomaa? Mihin unohtui Mnetin motto "ostamatta ei testata"? Eikä vakuuttanut? Vaikka kyllähän tuo signaalitie jo lähtökohtaisesti näyttäisi aika laadukkaalta... ehkä siinä ei sitten ollut enää parantamisen varaa ;D?

Niin monesti on joskus tullut parjattua omia soittokamoja, kunnes on tullut se oikea pelimanni paikalle....siihen on se urputus aina tyssännyt.

Juu, tätä nöyryyttä tarjotaan meikäläisellekin aina vähän väliä. Sitten voikin itsekseen todeta notta "emmä enää mitään uusia kamoja tartte, mä tartten harjotusta". Ja sen jälkeen romut Torille ja uutta tilalle...
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Gabe
01.08.2015 18:51:38
Jukka Häikiö: No nyt on sitten kokemus plakkarissa. Strato-Spectraflex piuha-Red cable-Swart=Jos jotain eroa oli, niin oli kyllä jo niin marginaalista....jos jonkun muun mielestä ero on merkittävä, eiku siitä vaan sitten ostoksille....

=Juu, en ostaisi, kuten myös en ostaisi näitä ylikalliita kitarapiuhojakaan, pari sellaista joskus sain ihan ilmasin, eipä ollut virkaa, ihan hienosti on pärjätty siedettävän hintaisilla Klotzin ja Spectraflexin ym. piuhoilla.

Isolla Plussalla paiskasin.

Kiva että saatiin vähän konkreettista kokemusta mukaan. Näin vähän epäilinkin tämän olevan. Pakko sanoa että hieman kyllä laski proffan pisteet meikäläisen silmissä.
Tympee Huttunen
01.08.2015 18:57:15
Gabe: Isolla Plussalla paiskasin.

Kiva että saatiin vähän konkreettista kokemusta mukaan. Näin vähän epäilinkin tämän olevan. Pakko sanoa että hieman kyllä laski proffan pisteet meikäläisen silmissä.

Se on jännä, että nyt testi onkin ollut konkreettinen kokemus, kun tulos sopii omiin ennakkoluuloihin. Ambituksen Stratovarius-levyn äänitykset A/B-testeineen ja havaintoineen taas ei mahdu "vähän konkreettista kokemusta" alle.Tai Midpricen kokemukset? Tosin mä luulen, että myös mun korva ei eroa kuule, mut pian se nähdään toivottavasti.
Arkka
01.08.2015 19:01:54

Lastinen: Se on jännä, että nyt testi onkin ollut konkreettinen kokemus, kun tulos sopii omiin ennakkoluuloihin. Ambituksen Stratovarius-levyn äänitykset A/B-testeineen ja havaintoineen taas ei mahdu "vähän konkreettista kokemusta" alle.Tai Midpricen kokemukset? Tosin mä luulen, että myös mun korva ei eroa kuule, mut pian se nähdään toivottavasti.

Tämä vahvasti. Täytyy myös huomata, että vaikutus on kaiketi kokonaisuudesta riippuvainen aivan kuten piuhan kapasitanssin kohdalla. Eli eri kamat, eri merkitys.
Arkka
01.08.2015 19:49:28

Gabe: Vai oliko se sittenkin käyttäjästä kiinni? Jukka setä tilutti niin nopeasti ettei sitä nanoteknologiakaan enää pystynyt nopeuttamaan. No ei, valmistajan sivuilla ei kuitenkaan sanota että se ei toimisi yhtä hyvin kaikissa ympäristöissä.

Ei sanota muidenkaan kamojen kohdalla. Mutta siis oon siinä sun kanssa samoilla linjoilla, että käyttäjäkokemukset on hyviä. Ei pelkästään jäsen Jukka Häikiön, jonka kokemuksen vilpittömyyttä en epäile, vaan myös muiden, varsinkin jos niistä jo yksi on tehty studio-olosuhteissa. Odotellaan joko omaa rikastumista tai lisää muiden kokemuksia ihan rauhassa, eikä hätiköidä suuntaan tai toiseen ;)
Gary Enfield
01.08.2015 19:55:11
On siitä mutuilusta ollu aika paljon iloa. Monta artikkelia on tullu luettua ja tiedän nanohommeleista huomattavasti enemmän kuin viikko sitten. Siis mun lähtötasoon suhteutettuna, ei yliopistotasoon. Vinkvink, nudgenudge.
Tympee Huttunen
01.08.2015 20:01:54
Gabe: Eikös se nyt vain hyvä ole että tällaisiin seäikeisiin kirjoittelee ne joilla sitä oikeaa käyttökokemusta näistä on? Vai onko hyödyllisempää muka mutuilla, vertailla käppyröitä ja keskustella nanoteknologiasta? :) Aion tuota itsekin kokeilla mutta nämä kaksi esiin tullutta käyttökokemusta ovat olleet aika paljon ristiriidassa myyjän mainoslupausten kanssa.

Juu tottakai on. Musta on ihan hauska pöhinä, kun on jotain lähdemateriaalia fysiikan ilmiöihin koskien "käärmeöljyä" ja niistä keskustellaan ennen kuin edes itse on kokeillut. Toki pitää muistaa, että vaikka jokin ilmiö olisikin havaittu ja olisi todellinen, niin sekään ei tietty takaa, että ihminen sitä voisi havannoida. Siistiä onkin, kun tulee käyttäjäkokemuksia ja vielä ristiriitaisia sellaisia. Niin monta muuttujaa ja niin monta mysteeriä. Mulle tää ei ole "busted", vaikka piuha tuskin mulle yhtään mitään lisäarvoa toisikaan - edes toimiessa.

Vai oliko se sittenkin käyttäjästä kiinni? Jukka setä tilutti niin nopeasti ettei sitä nanoteknologiakaan enää pystynyt nopeuttamaan. No ei, valmistajan sivuilla ei kuitenkaan sanota että se ei toimisi yhtä hyvin kaikissa ympäristöissä.

F-musiikin sivuilla on muuten aika mainoslauseet. Tai oli ainakin eilen.
Gabe
01.08.2015 20:09:47
Lastinen: F-musiikin sivuilla on muuten aika mainoslauseet. Tai oli ainakin eilen.

Näköjään. :D

Boostia, crunchia tai laulavaa overdriveä ... ilman että soittimesi perussoundi muuttuu.
Oan
01.08.2015 21:18:28
Gabe: Eikös se nyt vain hyvä ole että tällaisiin seäikeisiin kirjoittelee ne joilla sitä oikeaa käyttökokemusta näistä on? Vai onko hyödyllisempää muka mutuilla, vertailla käppyröitä ja keskustella nanoteknologiasta? :)

Miksi näitten pitäisi olla jotenkin napit vastakkain? Tässä on nyt kyse kuitenkin myös siitä että _mitä_ oikeastaan ollaan myymässä (tai ostamassa tai kokeilemassa). Eli onko kyse vain hifipiuhan tuomasta efektistä josta saatan tykätä minä muttei naapurin eukko ('realistinen hypoteesi'), vai onko oikeasti pelissä jokin aidosti uusi teknologinen ratkaisu jolla voi kauaskantoiset seuraukset ('piuhakauppiaat')? Edellisessä käyttäjätesteillä on varmaankin isompi arvo, mutta se kumpaan koriin tämä keikahtaa on vielä auki joskin ehkä pahasti jo kallellaan.

Toinen pointti on se, että tän alan sovelluksilla voi tulevaisuudessa olla ihan oikeasti paljon vaikutusta (jos olisi aikaa, rahaa ja kiinnostusta niin pistäisin jo itse firmaa läjään jne). Ei ole huono alkaa niitä miettiä kitaraveijonkaan, vaikka sitten tällaisen hämäräkeissin kautta.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
midprice
01.08.2015 21:25:42

Pah, mä taida jaksaa enää tän kymmenen sivun väännön lukemisen jälkeen mitään klippejä väsätä.
Gary Enfield
01.08.2015 21:45:22
midprice: Pah, mä taida jaksaa enää tän kymmenen sivun väännön lukemisen jälkeen mitään klippejä väsätä.

Sääli, mutta hyvin ymmärrettävää. Että olisko sillä sitten mitään väliä.
Lunnu
01.08.2015 21:56:10
Viihdyttävää. Oikein viihdyttävää. Jotenkin tästä innovaatiosta tulee mieleen lasten kanssa katsomastani 'Jali ja suklaatehdas' leffasta Willy Wonkan teleportaatiokeksintö jota hän sovelsi ainoastaan siihen että tv katsoja voi halutessaan saada suklaalevyn vastaanottimeensa.
Nostalgy is not what it used to be
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)