Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha dxs 15 vs dsr118w
1
iekku84
01.08.2015 11:32:41 (muokattu 01.08.2015 12:04:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon miettiny aktiivi subeja Dxr10 kaappien seuraksi.
Tarjontaa/mahdollisuutta kuunnella ei joensuun seudulla ole joten nyt olen ihan puheiden varassa.
Dxs 15 subeja näyttäisi saavan käytettynä hyvin, mut tekeekö sillä/ sellaisilla mitään? Vai olisiko viisainta suoraan isoveljeen tarttua.
Käytännön kokemuksia kaipaisin en kirjoitteluja lukeneiden tietoa. Rock ja punk touhuissa ja pikku clubeilla korkeintaan mukana.
 
Miul on kyl hiton hyvät passiivi subit ja mietin välillä et tekisin niistä aktiiviset, mutta aktiivisubien vahvistinosia ei taida saada irtaaltaan..
Jos tiedät mistä saisi niin se olisi paras vaihtoehto. Elementit 15/6600w/8ohm
 
Yamaha Recording Custom ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
Örkinrumilus
01.08.2015 13:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sulla on tommoset passiivisubit niin ei muuta kun laatupääte kylkeen, mitotat budjetin subien budjetin mukaan niin alkaa löytymään. Tai sit inuke prossulla ja antaa soittaa.
 
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
iekku84
01.08.2015 14:33:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Örkinrumilus: Jos sulla on tommoset passiivisubit niin ei muuta kun laatupääte kylkeen, mitotat budjetin subien budjetin mukaan niin alkaa löytymään. Tai sit inuke prossulla ja antaa soittaa.
 
Juu siis noita subbasia soittaa nyt t-amps 2400 mk-x stereona. Mut hitto kun pitää alkaa kannella kamoja jonnekkin, niin aina mörkönä se kantaminen. Puhtia se pääte kyllä tarjoilee 2x650w/8ohm, mut pitäisikö hieman vahvistintehoa sit vaan kohotta ja kalustoa keventää. Ihnottava se räkkiloota raijata..
Noista inukeista jäi jostain joku teksti päähän kumisemaan et vaihtoehdot et hajoa tai palaa eli ei kestäviä ja tinaukset vähän mitä sattuu. Miehekkäitä numeroita kyllä.
Tuossa yhtä mietin jos passiivi subbasilla jatkaisi niin yamaha p-7000s pääte. Toki saavutettu muutos täkistä -5kg.
Aktiivit houkuttelisi kun saisi yhden johtohirviön vähemmäksi.
 
Yamaha Recording Custom ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
miffe
02.08.2015 23:55:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iekku84: Miul on kyl hiton hyvät passiivi subit ja mietin välillä et tekisin niistä aktiiviset, mutta aktiivisubien vahvistinosia ei taida saada irtaaltaan..
Jos tiedät mistä saisi niin se olisi paras vaihtoehto. Elementit 15/6600w/8ohm

 
Hypex valmistaa useita erilaisia vahvistinmoduuleja.
 
entinen turkulainen
Sami_T
03.08.2015 21:31:22 (muokattu 04.08.2015 03:02:45)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon itse käyttäny DXS 15, DSR 118W ja aika montaa muutakin vehjettä.
 
DXS 15 on aivan onneton vekotin, mökää tulee vähän ja se on melkosen sellanen "yksinuottinen" asia mitä sieltä tulee ulos. Tulee vanhat Cerwin-Vegat mieleen, paitsi niistä sentään tuli meteliä =)
 
DSR 118W soundaa huomattavasti paremmalta mutta siitäkään ei lähde meteliä määräänsä enempää. Jos sitä ajaa (syystä tai toisesta) sillai että klippivalo rupeaa vilkahtelemaan niin ulos tulee todella epämääräistä räpinää ja kuolonkorinaa. Tästä syystä luovuttiin noista vuokrakäytössä kokonaan kun oletettavaa on että ton saa hajalle vähän liian helposti. Jos vola on kohtuullinen ja on järki ja korvat päässä niin ihan ok peli kuitenkin.
 
Tällä hetkellä meillä pyörii "heittosubeina" Turbosound Milan M18B-subeja missä mun nähdäkseni on paras hinta-/laatusuhde tossa hintaluokassa ( < 1000 e) , tosin en mä mitään rock- / punk-hommia lähtis ihan noin pienillä kamoilla tekemään...
 
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
iekku84
04.08.2015 13:37:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Mä oon itse käyttäny DXS 15, DSR 118W ja aika montaa muutakin vehjettä.
 
DXS 15 on aivan onneton vekotin, mökää tulee vähän ja se on melkosen sellanen "yksinuottinen" asia mitä sieltä tulee ulos. Tulee vanhat Cerwin-Vegat mieleen, paitsi niistä sentään tuli meteliä =)
 
DSR 118W soundaa huomattavasti paremmalta mutta siitäkään ei lähde meteliä määräänsä enempää. Jos sitä ajaa (syystä tai toisesta) sillai että klippivalo rupeaa vilkahtelemaan niin ulos tulee todella epämääräistä räpinää ja kuolonkorinaa. Tästä syystä luovuttiin noista vuokrakäytössä kokonaan kun oletettavaa on että ton saa hajalle vähän liian helposti. Jos vola on kohtuullinen ja on järki ja korvat päässä niin ihan ok peli kuitenkin.
 
Tällä hetkellä meillä pyörii "heittosubeina" Turbosound Milan M18B-subeja missä mun nähdäkseni on paras hinta-/laatusuhde tossa hintaluokassa ( < 1000 e) , tosin en mä mitään rock- / punk-hommia lähtis ihan noin pienillä kamoilla tekemään...

 
Tuollaista kaipasinkin. Eli dxs 15 ja dsr 118w ei tee minusta hullua hurskaampaa.
Eli järkevin pitää toistaiseksi passiivisena alapää. Juu noi on sellaisille keikoille hätätapauksia varten. Eikös turbosound ole nykyisin behringerin tuote? Tota milania pitää kuitenkin vilkuilla. Mut juuri nyt palasin maan pinnalle kun investoin talon lumiesteisiin ja samoilla lämpimillä touranin moottorin vikavalo syttyi, niin selvä peli ettei nyt ainakaan pariin kuukauteen viel tapahdu mitään...
 
Yamaha Recording Custom ja Paiste signature on yhdessä kiva setti!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «