Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 528 29 30 31 3288 89 90 91 92
J.Hollström
31.07.2015 15:27:43
Ambitus: Mulla oli tuo kaapeli testissä, kun äänitettiin bassoja Stratojen levylle. Tein nopeahkon a-b vertailun reamppaamalla ja jotain hyvää se teki yläpäälle.

Vielä kun joku hoitaa alapään niin homma on saletissa.
Jymi
31.07.2015 15:28:51
PIM: On se nyt ihme, että täällä on näin monta besserwisseriä, joiden mielestä juuri kitarateknologia on väärä paikka tuoda markkinoille uuteen teknologiaan perustuvia tuotteita.

Ei kun juuri oikea paikka. Kohdemarkkinoista löytyy rittävästi massaa joka ei ymmärrä asiaa niin ostajia löytyy riittävästi. Sen sijaan mainitsemillani markkinoilla tämän suuntainen markkinoiti voi olla vähän hankalaa.
Jymi
31.07.2015 15:32:10
Ambitus: Mulla oli tuo kaapeli testissä, kun äänitettiin bassoja Stratojen levylle. Tein nopeahkon a-b vertailun reamppaamalla ja jotain hyvää se teki yläpäälle.

Ongelma on siinä että tiesit milloin kaapeli oli mukana ketjussa. Tämän kaltaisi asiat pitäisi aina tehdä sokkotestinä niin, ettei soittaja näe milloin kaapeli on mukana ja milloin ei. Vielä riittävän monta testaajaa niin testi olisi uskottava.
teukka
31.07.2015 15:39:03
Pakko kommentoida: Heh, juum...
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Jymi
31.07.2015 15:40:18
Laulava Kylätohtori: Jos väittämäsi pitää paikkansa, niin millä perusteella oletat, että se punainen olisi toiminnan kannalta ratkaiseva väri, vaikka se parhaiten läpäisisikin ihmiskudosta. Ehkä muut aallonpituudet läpäisevät riittävästi, jolloin punaista ei tarvita. Ehkä ne muut aallonpituudet ovat juuri niitä, jotka vaikuttavat ja punainen olisi turha. Sulla on nyt pelkkiä oletuksia ja kuvitelmia omien ennakkoluulojen pohjalta, faktat loistavat poissaolollaan...

Juuri sen takia että ylipäänsä sitä valoa saataisiin aivoille asti. Huolimattomuutta suunnittelussa sanoisin.
Spiral
31.07.2015 15:41:10

gary field: Joko se työpäivä päättyi? :)

Joo, ei viitti omalla ajalla tämmösiä kinata.
Laulava Kylätohtori
31.07.2015 15:41:52
Jymi: Juuri sen takia että ylipäänsä sitä valoa saataisiin aivoille asti. Huolimattomuutta suunnittelussa sanoisin.

Minä sanon, että sinä et vaan ymmärrä suunnitteluperusteita tai toimintamekanismia, vaan mutuna oletat asioita, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Ambitus
31.07.2015 15:43:29

Jymi: Ongelma on siinä että tiesit milloin kaapeli oli mukana ketjussa. Tämän kaltaisi asiat pitäisi aina tehdä sokkotestinä niin, ettei soittaja näe milloin kaapeli on mukana ja milloin ei. Vielä riittävän monta testaajaa niin testi olisi uskottava.

Nojoo, tein testin reamppaalla ja sen jälkeen ab-vertailemalla äänitettyä signaalia. Analysaattoriakin tsekkailin hetken ja kyl ero oli korvinkin kuultavissa. Ei ole käärmesöljyä tämä.
Jymi
31.07.2015 15:47:15
Laulava Kylätohtori: Minä sanon, että sinä et vaan ymmärrä suunnitteluperusteita tai toimintamekanismia, vaan mutuna oletat asioita, joilla ei ole mitään todellisuuspohjaa...

Sinun helppo sanoa, kun et tiedä mitä kaikkia laitteita olen urani aikana ollut suunnittelemassa. Vaan kun tietäisit..
PIM
31.07.2015 15:48:22
Mä en nyt taas ymmärrä, miten korvavalo liittyy tähän yhtään mitenkään. Onko siinäkin kyse nanoteknologista vai miten? Käsittääkseni tätä kaapeliakaan ei ole tarkoitus työntää korvaan eikä sen ole luvattu helpottavan masennusta.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Jymi
31.07.2015 15:51:48 (muokattu 31.07.2015 15:54:20)
PIM: Mä en nyt taas ymmärrä, miten korvavalo liittyy tähän yhtään mitenkään. Onko siinäkin kyse nanoteknologista vai miten? Käsittääkseni tätä kaapeliakaan ei ole tarkoitus työntää korvaan eikä sen ole luvattu helpottavan masennusta.

Liittyy liittyy. Sitäkin markkinoidaan mielikuvilla joita ei ole tietellisesti riippumattoman tahon toimesta tutkittu tosiksi.
Jymi
31.07.2015 15:53:12 (muokattu 31.07.2015 15:53:57)
PIM: Mä en nyt taas ymmärrä, miten korvavalo liittyy tähän yhtään mitenkään. Onko siinäkin kyse nanoteknologista vai miten? Käsittääkseni tätä kaapeliakaan ei ole tarkoitus työntää korvaan eikä sen ole luvattu helpottavan masennusta.

Kun puhutaan nanotekniikasta niin ensinnä pitäisi erottaa toisistaan nanokuitu yms. nanotekniikka ja se mihin näissä spin yms. tekniikoissa viitataan eli nanoaalloinpituuksia käyttävään sähkötekniikkaan.

Minun on vaikea uskoa kitarataajuuksien yltävän vielä taajuuksille jossa nuo spin efektit toimivat.
PIM
31.07.2015 15:54:04
Jymi: Liittyy liittyy. Sitäkin markkinoidaan mielikuvilla joita ei ole riippumattoman tahon toimesta tutkittu tosiksi.

Käsittääkseni tässä nyt on viimeiset 20 sivua ollut puhe fysiikasta. Mutta ymmärrän kyllä tarpeesi hämmentää soppaa, kun asia-argumentit loppuvat.
Jymi
31.07.2015 15:56:38
PIM: Käsittääkseni tässä nyt on viimeiset 20 sivua ollut puhe fysiikasta. Mutta ymmärrän kyllä tarpeesi hämmentää soppaa, kun asia-argumentit loppuvat.

Asia-argumentteja ei lienee syytä enään toistaa. Mutta kerro minulla missä on oikeasti todisteet siitä että kaapelin ominaisuuksia voidaan muuttaa jälkikäteen toisen kaapelin toimesta ?

Tämä sotii täysin niitä oppeja vastaan mitä minä olen opiskeluissani ja urani aikana saanut. Missä on todisteet tällaisen ilmiön olemassaolosta ?
rintapek
31.07.2015 15:56:47

Jymi: Piezotapauksesta se energia muuntajan ensiöön tulee piezoanturilta. Siis loppujen lopuksi akkarin kannen värähtelystä. Piezomikki muuttaa värähtelyn liike-energian sähköenergiaksi ja jos vastassa on riittävän suuri impedanssi ettei kuormita anturia liikaa niin tämä energia riittää että systeemi toimii. Todellisuudessa DI boksille siis syötetään energiaa tässäkin tapauksessa.

Niin siis sähköähän siinä piuhassa kulkee ja se on peräisin kannen värähtelystä joo.

Mut ei sitä tule tippaakaan enempää jos väliin laitetaan passiivinen DI- boxi. Silti se impedanssinmuutos jeesaa signaalin kulkua vahvistimelle ja balansointi mahdollistaa vähän pidemmänkin letkun käyttämisen.

Mut lisää energiaa siihen ei tuoda mistään.

Eli kyl ihan passiivinenkin komponentti piuhassa tekee hyvinkin "jotain" sille signaalille.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
Tympee Huttunen
31.07.2015 15:57:53
PIM: Käsittääkseni tässä nyt on viimeiset 20 sivua ollut puhe fysiikasta. Mutta ymmärrän kyllä tarpeesi hämmentää soppaa, kun asia-argumentit loppuvat.

Mitkä asia-argumentit, kun edes tota patenttia ei ole luettu? Kyl mä toisaalta vähän ymmärrän, miksi sitten pitää alkaa nauramaan korvavaloille.
Jymi
31.07.2015 15:59:39 (muokattu 31.07.2015 16:00:25)
rintapek: Niin siis sähköähän siinä piuhassa kulkee ja se on peräisin kannen värähtelystä joo.

Mut ei sitä tule tippaakaan enempää jos väliin laitetaan passiivinen DI- boxi. Silti se impedanssinmuutos jeesaa signaalin kulkua vahvistimelle ja balansointi mahdollistaa vähän pidemmänkin letkun käyttämisen.

Mut lisää energiaa siihen ei tuoda mistään.

Eli kyl ihan passiivinenkin komponentti piuhassa tekee hyvinkin "jotain" sille signaalille.

Sähkö = energiaa.

Energiaa ei saada di boxilla lisää mutta sitä tulee piezolta riittävästi di boxin muuntajan toimintaan. Tehoa tai energiaa muuntaja ei lisää vaan päinvastoin sen häviöt vähentävät sitä. Sen sijaan muuntajan muuntosuhde on tehty siten, että jännite kasvaa eli signaalin taso nousee toisiossa.

Red cable on sen sijaan suoraa piuhaa. Siinä ei jännitettä nosteta vaan päin vastoin siinä on pelkkiä häviöitä.
PIM
31.07.2015 16:11:38
Lastinen: Mitkä asia-argumentit, kun edes tota patenttia ei ole luettu? Kyl mä toisaalta vähän ymmärrän, miksi sitten pitää alkaa nauramaan korvavaloille.

Aika heikoissa kantimissä on todistely, jos paras argumetti sille miksei kaapeli voi toimia on se, että jotain toista tuotetta on markkinoitu joskus samantyyppisin mainoslausein.
Spiral
31.07.2015 16:14:36

PIM: Aika heikoissa kantimissä on todistely, jos paras argumetti sille miksei kaapeli voi toimia on se, että jotain toista tuotetta on markkinoitu joskus samantyyppisin mainoslausein.

Oletpa lukenut valikoiden, Jymi on esittänyt vaikka kuinka paljon argumentteja joihin kukaan ei ole osannut sanoa mitään vastaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)