Aihe: Mad Professor RED Cable -käärmeöljyä vai mullistava uutuus?
1 2 3 4 523 24 25 26 2788 89 90 91 92
Jymi
31.07.2015 13:33:45
Lastinen:Ja hei, toi kuula-esimerkki kertoi vain sitä, että ilman ulkopuolista energiaa virtaukseen voi vaikuttaa positiivisesti.

Kuulaesimerkkissäsi alkuperäistä ratapätkää muokattiin. Red cable ei kuitenkaan muokkaa alkuräisäistä signaalipätkää vaan tuo lisämatkaa sen loppuun.
PIM
31.07.2015 13:36:42
Onkos paikalla automiehiä? Automiehet ainakin tietävät, että mahdollisimman lyhyt pakoputki ei tuota mahdollismman suurta tehoa ja että pakoputkea muuttamalla tai vaihtamalla saadaan kone tuottamaan enemmän tehoa vaikka imupuolelle tai itse moottoriin ei tehtäisi mitään muutoksia. Eli tässä valossa fysikaalisesti on täysin mahdolista jonkun systeemin perään liisättävällä laitteella parantaa koko järjestelmän hyötysuhdetta.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Spiral
31.07.2015 13:37:16

Laulava Kylätohtori: Midpricen käyttäjäkokemus kertoo, että toimii, itse uskon sitä paljon enemmän kuin näitä fysiikan lakeihin vetoavia wannabe-fyysikkoja.

Vetoat auktoriteettiin?

Sehän on klassinen argumenttivirhe, että vedotaan auktoriteettiin tai tässä tapauksessa fysiikan lakeihin. Jos kerran fysiikan lait osoittavat kaapelin ja siinä käytetyn tekniikan toimimattomaksi, niin se pitää todistaa, eikä vain kirjoitella, että fysiikan lait sitä ja tätä.

Fysiikan lakeihin vetoaminen ei ole auktoriteetteihin vetoamista, koska ne ovat lukuisten empiristen näyttöjen vahvistamia.

Tähän pätee edelleen se "extraordinary claims require extraordinary evidence" sanonta, eli ikiliikkujaa esittävän pitää esittää jotain evidenssiä väitteelleen, sillä kaikki nykytietämys viittaa siihen että se ei ole mahdollista.

Edelleen odotan vastausta siihen että miten komponentin lisääminen signaalitielle voi parantaa koko systeemin hyötysuhdetta, jos oletataan ettei minkään komponentin hyötysuhde oli 100%, tai vaikka olisikin.

Jos sanoisin että johto ei toimi koska naapurin Jormalla on iso jorma ja se sanoi että tuskinpa toimii niin se olisi auktoriteetteihin vetoamista.
Jymi
31.07.2015 13:37:48
Lastinen: Mä sanoisin niin, että toi elektronien liikeradan luominen auttaa elektroneja käyttämään sille annettua tilaa paremmin hyväkseen ja kokonaisvaikutus on, että johdon kokonaishäviö pienenee. Kun elektronit normaalisti pakkaantuu ulkokehälle, se käyttää johtimen pinta-alaa huonommin hyväkseen. Jos sä voit jossain kohtaa muokata virtausta niin, että ne käyttävät pinta-alaa paremmin hyväkseen, niin kompensoit koko johdon häviötä. Mitään energiaa ei siis luoda.

Alkuperäiset virtaustukokset (mikrofonin lähtöimpedanssi, kaapeli-impedanssi ja vahvistimen tuloimpedanssi) ovat ja pysyvät vaikka väliin pistettäisiin pätkä suprajohdetta, joka on varmasti paremmin johtavaa kuin red cable.
Tympee Huttunen
31.07.2015 13:38:52
Jymi: Kuulaesimerkkissäsi alkuperäistä ratapätkää muokattiin. Red cable ei kuitenkaan muokkaa alkuräisäistä signaalipätkää vaan tuo lisämatkaa sen loppuun.

Ei kuularata muutenkaan ole verrattavissa tohon kaapeliin. Mä vain kerroin esimerkistä, johon magneetilla voisi vaikuttaa. Ei takerruta siihen.
Tympee Huttunen
31.07.2015 13:43:44
Jymi: Alkuperäiset virtaustukokset (mikrofonin lähtöimpedanssi, kaapeli-impedanssi ja vahvistimen tuloimpedanssi) ovat ja pysyvät vaikka väliin pistettäisiin pätkä suprajohdetta, joka on varmasti paremmin johtavaa kuin red cable.

Ei tossa ole ylimääräisen johdon johtamisesta kysymys. Vaan elektronivirran muokkaamisesta niin, että se käyttää kaapelia paremmin hyväkseen.
Genitalripper
31.07.2015 13:43:44
Jotenkin mä luulisin, että ovat yliopistoilla suht tarkkoja ettei fysiikan lakeja rikota, kuulemma pahimmillaan moinen voi johtaa jopa erottamiseen. Toisaalta jos tosiaan ei käy jonkun maalaisjärkeen niin...
73nd3r
31.07.2015 13:45:10
"Käyttäjäkokemus kertoo, että toimii" on mulle aina naurun aihe, ja perusteluna täysin nolla - vrt. magneettiranneke, laihdutustuotteet yms; markkinointikäytössä sillä usein perustellaan juuri käärmeöljyjä, joiden toimintaa/tehoa ei voi osoittaa millään mittarilla.
Ihmisluonne vaan on sellainen, että aistihavaintoihin ei hirveesti kannata luottaa - ja varsinkin rahallinen satsaus tuo mukanaan havaintoja muokkaavaa ennakko-odotusta.

Minulla kun tuo fysiikka on aika rapakunnossa näin siitepölyaikaan erityisesti, niin eiköst ihan tavan multimeetterillä vois mitata tuon punanauhan tehokkuutta?
Spiral
31.07.2015 13:47:05

Genitalripper: Jotenkin mä luulisin, että ovat yliopistoilla suht tarkkoja ettei fysiikan lakeja rikota, kuulemma pahimmillaan moinen voi johtaa jopa erottamiseen.

Päinvastoin, jos osottaisi että fysiikan lakeja oltaisiin rikottu niin yliopistolla oltaisiin vähintäänkin riemuissaan, Nobelihan siitä pamahtaisi heti.
Vaatisi vaan jonkinlaista evidenssiä, tämä väite.
Laulava Kylätohtori
31.07.2015 13:50:35
Spiral: Vetoat auktoriteettiin?

Älä viitsi. Säälittävää.

Fysiikan lakeihin vetoaminen ei ole auktoriteetteihin vetoamista, koska ne ovat lukuisten empiristen näyttöjen vahvistamia.

Sanoinkin, että auktoriteetteihin vetoaminen on argumentointivirhe ja rinnastin jatkuvan fysiikan lakeihin vetoamisesi vastaavaan argumetointivirheeseen, koska et ole vielä kertaakaan todistanut yhtään mitään. Vain yrittänyt todistaa omia mutujuttujasi vetoamalla fysiikan lakeihin tyyliin 'tämä ei voi toimia, koska fysiikan lait'.

Pistä nyt ne fysiikan lait tänne, joiden mukaan se ei voi toimia ja todista väitteesi. Olet väittänyt, että se ei toimi, koska on fysiikan lakien vastainen. Todista nyt väitteesi muutenkin kuin hokemalla samaa fraasia koko ajan.
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Jymi
31.07.2015 13:51:07 (muokattu 31.07.2015 13:57:49)
Laulava Kylätohtori: Sama asia. Kenenkään ymmärrys ei riitä todistamaan johtoa toimivaksi tai toimimattomaksi.

Kyllä riittää. Itsellänikin on aivan varmasti riittävä koulutus ja työkokemus vaikeampienkin sähköisten kytkentöjen analysointiin kuin kitara-piuha-vahvistus kokonaisuus. Impedassien summa ja impedanssisovitukset ovat ihan peruslaskutoimituksia sähkötekniikassa.

Midpricen käyttäjäkokemus kertoo, että toimii, itse uskon sitä paljon enemmän kuin näitä fysiikan lakeihin vetoavia wannabe-fyysikkoja.

Miten on käyttäjäkokemuksista on poissuljettu se, ettei kaapeliin uskova testaaja tiedostamattaan soita hieman voimakkaammin red cablen kanssa koska alitajuisesti ohjaa soittoaan uskomustaan vahvistavasti ?
Tympee Huttunen
31.07.2015 13:51:09
73nd3r:

Minulla kun tuo fysiikka on aika rapakunnossa näin siitepölyaikaan erityisesti, niin eiköst ihan tavan multimeetterillä vois mitata tuon punanauhan tehokkuutta?

Ei. Et sä ainakaan luotettavia tuloksia saa. Normimultimeetterit mittaa resistanssia tasajännitteellä. Pitäisi syöttää heikkoa vaihtovirtaa eri taajuuksilla ja vertailla tuloksia jollain analysaattorilla.
PIM
31.07.2015 13:51:13
Genitalripper: Jotenkin mä luulisin, että ovat yliopistoilla suht tarkkoja ettei fysiikan lakeja rikota, kuulemma pahimmillaan moinen voi johtaa jopa erottamiseen. Toisaalta jos tosiaan ei käy jonkun maalaisjärkeen niin...

Olen ymmärtänyt, että uusien fysiikanlakien löytäminenkin olisi osa akateemisen tutkimuksen tavoitteista ellei jopa se tärkein tavoite. Voin toki olla väärässäkin.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Tympee Huttunen
31.07.2015 13:52:21
PIM: Olen ymmärtänyt, että uusien fysiikanlakien löytäminenkin olisi osa akateemisen tutkimuksen tavoitteista ellei jopa se tärkein tavoite. Voin toki olla väärässäkin.

Ja mitään fysiikan lakeja ei tolla rikota.

Toi ei luo energiaa.
Laulava Kylätohtori
31.07.2015 13:53:05
73nd3r: "Käyttäjäkokemus kertoo, että toimii" on mulle aina naurun aihe, ja perusteluna täysin nolla - vrt. magneettiranneke, laihdutustuotteet yms; markkinointikäytössä sillä usein perustellaan juuri käärmeöljyjä, joiden toimintaa/tehoa ei voi osoittaa millään mittarilla.
Ihmisluonne vaan on sellainen, että aistihavaintoihin ei hirveesti kannata luottaa - ja varsinkin rahallinen satsaus tuo mukanaan havaintoja muokkaavaa ennakko-odotusta.

Joo, juuri näin. Mutta silti se käyttäjäkokemus on tässä tapauksessa paljon uskottavampi kuin näiden selvästi mitään fysiikasta ymmärtämättömien todistelut...
Jymi
31.07.2015 13:56:24 (muokattu 31.07.2015 13:56:32)
Lastinen: Ei tossa ole ylimääräisen johdon johtamisesta kysymys. Vaan elektronivirran muokkaamisesta niin, että se käyttää kaapelia paremmin hyväkseen.

Kuule mikään lisäpätkä ei voi muuttaa elektronivirtaa vanhan kaapelipätkän osalta. Mietis edelleen sitä kuularataa. Vanhassa rataosuudessa olevat tukoskohdat ovat ja pysyvät vaikka perään laitettaisiin kuinka leveää baanaa tahansa.

Kyllä se vaan niin on että vanha kaava Z = Z1 + Z2 +... Zn pitää edelleen paikkansa.
Genitalripper
31.07.2015 13:57:18
73nd3r: Minulla kun tuo fysiikka on aika rapakunnossa näin siitepölyaikaan erityisesti, niin eiköst ihan tavan multimeetterillä vois mitata tuon punanauhan tehokkuutta?

Oleellisintahan tuossa olisi saada mittaustulos siitä, että vaikuttaako, ja jos niin miten, tuohon ennen punaista tulevaan piuhaan ja kitaraan. Mä en sähkö saati nanofysiikasta niin paljoa ymmärrä että viitsisin funtsia, mutta kyllä mä pystyn hyväksymään ajatuksen, että tuo ne elektronit luvatunlaisesti pystyy järjestämään koko ketjussa, tapahtuu nanotasolla niin paljon kummallisempiakin asioita.

Spiral: Päinvastoin, jos osottaisi että fysiikan lakeja oltaisiin rikottu niin yliopistolla oltaisiin vähintäänkin riemuissaan, Nobelihan siitä pamahtaisi heti.
Vaatisi vaan jonkinlaista evidenssiä, tämä väite.

Tottapa tuokin, en mä sitä näinpäin osannutkaan ajatella, vitsi takasin. Vaikka ilmeisesti tässä tapauksessa ei rikettä olekaan tapahtunut, vaan perustuu jo ennestään tunnettuun ilmiöön. Tulipa vaan mieleen sekin, että kuinka iso osa tämän tuotteen potentiaalisesta asiakaskunnasta on kiinnostunut saati pätevä tulkitsemaan noita fysiikaalisia toimintaperiaatteita joita toimintaan liittyy. En nimittäin usko että kovin viihdyttävää luettavaa on.
Laulava Kylätohtori
31.07.2015 13:57:49
Jymi: Kyllä riittää. Itsellänikin on aivan varmasti riittävä koulutus ja työkokemus vaikeampienkin sähköisten kytkentöjen analysointiin kuin kitara-piuha-vahvistus kokonaisuus. Impedassien summa ja impedanssisovitukset ovat ihan peruslaskutoimituksia sähkötekniikassa.

Toki toki tottakai, sen nyt näkee heti kirjoituksistasi. Siksipä ei kannata enää haaskata kallista aikaasi turhaan väittelyyn. Mutta kaikesta huolimatta olen varsin skeptinen kompetenssistasi arvioida nanotekniikkaa.

Miten on käyttäjäkokemuksista poissuljettu se, ettei kaapeliin uskova testaaja tiedostamattaan soita hieman voimakkaammin red cablen kanssa koska alitajuisesti ohjaa soittoaan uskomustaan vahvistavasti ?

Ei mitenkään. Olen jo monta kertaa sanonut, että käyttäjäkokemus on tässä tapauksessa edelleen se eniten luotettava vaihtoehto.
Spiral
31.07.2015 14:05:32

Laulava Kylätohtori: Pistä nyt ne fysiikan lait tänne, joiden mukaan se ei voi toimia ja todista väitteesi.

Tuosta voi lähteä kertailemaan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Conservation_of_energy
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)