Aihe: Omistan Marshallin ja kaikki on hyvin.
1 2 3 4 59 10 11 12 1320 21 22 23 24
heviäijä
30.07.2015 21:09:17 (muokattu 30.07.2015 21:10:41)
Marsun jcm 900(dual reverb) kiinnostaisi hankkia, ja mietin että mitenkähän tuo kotisoitossa menee? 2x12 kaappia ajattelin. Tosin tuohonhan vaikuttaa elementtien herkkyys, huoneen koko, naapurien sietokyky ym. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia 50w nupista kotisoitossa isomalla kaapilla. Oliko se marshall vai joku toinen merkki jonka master vola on aika herkkä. Eräs tuttuni sanoi soittaneensa ysisatasella kotioloissa, mutta tämä taisi olla vain väliaikaista. Vahvarilla olisi myös hyvin potentiaalisesti treeniskäyttöä, joten siksi tuo 50w kiinnostaa. Ei pitäisi jäädä rumpalin jalkoihin. Vai olisiko kenties järkevämpää miettiä soundia pienellä volalla ja masterin säädettävyyttä ym. kuin wattimäärää? Ja ei kiitos narinaa "osta jcm 800, 900 on täys paska" Sen ei ole pakko olla dual reverb eikä sen ole missään nimessä pakko olla marshall.
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!
Shredator
30.07.2015 21:31:52

heviäijä: Marsun jcm 900(dual reverb) kiinnostaisi hankkia, ja mietin että mitenkähän tuo kotisoitossa menee? 2x12 kaappia ajattelin. Tosin tuohonhan vaikuttaa elementtien herkkyys, huoneen koko, naapurien sietokyky ym. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia 50w nupista kotisoitossa isomalla kaapilla. Oliko se marshall vai joku toinen merkki jonka master vola on aika herkkä. Eräs tuttuni sanoi soittaneensa ysisatasella kotioloissa, mutta tämä taisi olla vain väliaikaista. Vahvarilla olisi myös hyvin potentiaalisesti treeniskäyttöä, joten siksi tuo 50w kiinnostaa. Ei pitäisi jäädä rumpalin jalkoihin. Vai olisiko kenties järkevämpää miettiä soundia pienellä volalla ja masterin säädettävyyttä ym. kuin wattimäärää? Ja ei kiitos narinaa "osta jcm 800, 900 on täys paska" Sen ei ole pakko olla dual reverb eikä sen ole missään nimessä pakko olla marshall.

Mulla on ollut kotona:
- Jcm 2000
- Jcm 900
- jcm 800
- JMP 2203 ja Plexi 1987 on nyt. Kaikki toimivat yhtä hyvin tai huonosti. Ollut sekä 1x12, 2x12 että 4x12. Kotioloissa. Because I Can.

Marsun masteri on todella herkkä. Paras tulos on ollut ppimv:llä ja loopissa olevan räkkiefektin yhteistyöllä. Volumen saa tiputettua makkaritasolle. Jotkut käyttää myös keinokuormaa.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
rainmaker
30.07.2015 21:58:44
Hankin pari kuukautta sitten Marshallin ja kaikki on hyvin. JCM 2000 tsl100 tällä kertaa. Soundeissa ei oo valittamista, mutta kanavaa vaihdettaessa cleanin ja säröosaston välillä on sellanen ärsyttävä volumeniiaus. Sen verran asiaa Googlettelin, että kyseessä on ominaisuus eikä ainakaan löytämissäni lähteissä asialle mitään osattu tehdä.

Onko muut huomanneet ko. volumedroppia kanavaa vaihdettaessa, kokeneet sitä ongelmalliseksi tai jopa löytäneet jotain ratkaisua "ongelmaan"?
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
Metalkallo
31.07.2015 01:15:10 (muokattu 31.07.2015 01:27:41)
heviäijä: Marsun jcm 900(dual reverb) kiinnostaisi hankkia, ja mietin että mitenkähän tuo kotisoitossa menee? 2x12 kaappia ajattelin. Tosin tuohonhan vaikuttaa elementtien herkkyys, huoneen koko, naapurien sietokyky ym. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia 50w nupista kotisoitossa isomalla kaapilla. Oliko se marshall vai joku toinen merkki jonka master vola on aika herkkä. Eräs tuttuni sanoi soittaneensa ysisatasella kotioloissa, mutta tämä taisi olla vain väliaikaista. Vahvarilla olisi myös hyvin potentiaalisesti treeniskäyttöä, joten siksi tuo 50w kiinnostaa. Ei pitäisi jäädä rumpalin jalkoihin. Vai olisiko kenties järkevämpää miettiä soundia pienellä volalla ja masterin säädettävyyttä ym. kuin wattimäärää? Ja ei kiitos narinaa "osta jcm 800, 900 on täys paska" Sen ei ole pakko olla dual reverb eikä sen ole missään nimessä pakko olla marshall.

Kato heviäijä niitä 1w marsuja, nytkin torilla on tai ainakin oli yksi sellainen, tosin se oli muistaakseni jtm jossa ei ole bass, middle ja treble säätöjä. Nuo 1w marsut on hyviä varmasti kotiin kun niissä voi pudottaa sen ulostulon 0.1w jolloin purkkia pystyy luukuttamaan kovemmin. Niistä lähtee myös 1w:na aikamoinen mökä mitä nyt muiden kirjoituksiin uskominen.

Nuo ei ole mitään leluja vaan ihan marsuja, vain 1w versiona. Tuollaisen 1w jcm800 kun löytäist ja hankkisit niin varmaan lähtis rock rock ja muut. Vähän itsellänikin hakusessa ehkä tuommoinen.

Mulla on itselläni Blackstar HT Club 50w nuppi jossa on master volume ja hyvin voi soitella kotona. Marsu on tosiaan eri hieman kuitenkin, ne isommat nupit kuin 1w.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Gary the pine
31.07.2015 14:52:39
Kait noi on vähän makuasioita, mä soittelen kotona ja reeniksellä JMP-Superbassilla...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Metalkallo
31.07.2015 15:40:22
heviäijä: Joo olen huomannut jtm:n 1w ei bänditreenejä varmaan vedetä, mutta muuten tuosta saisi oikein kivaa soundia varmasti. Pidän vintage marsujen soundista. Luulen kuitenkin että jcm olisi hyvä. Katsotaan katsotaan.

En ole koskaan itse kokeillut jcm900, mutta kannattaa varmaan katsoa myös noita jcm2000 sarjan marsuja myös.

JCM800 on kyllä varmaan paras ja sen itse ostaisin mikäli olis varaa. Toisena mulle tulis tuo jcm2000 made in england ei vietnam vaikka ei ne vietnam versiotkaan kait huonoja ole täysin?
hallu
01.08.2015 05:09:47
Metalkallo: En ole koskaan itse kokeillut jcm900, mutta kannattaa varmaan katsoa myös noita jcm2000 sarjan marsuja myös.

JCM800 on kyllä varmaan paras ja sen itse ostaisin mikäli olis varaa. Toisena mulle tulis tuo jcm2000 made in england ei vietnam vaikka ei ne vietnam versiotkaan kait huonoja ole täysin?

Mikä niissä vietnamversioissa on huonoa? pljon vikoja? eivät kestä? soundi persiistä???
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Metalkallo
01.08.2015 13:21:59 (muokattu 01.08.2015 17:00:43)
hallu: Mikä niissä vietnamversioissa on huonoa? pljon vikoja? eivät kestä? soundi persiistä???

No en minä kunnolla tiedä mikä niissä on vikana, mutta ainakin sanotaan, että ne olis hieman halvemman tuntuisia rakenteeltaan. Tiedä sitten?

Kyllä minä kuitenkin ottaisin mieluummin englannissa tehdyn jos samaan rahaan saan kuin vietnamissa tehdyn. Sitä tässä lähinnä tarkoitin. Torillakin noita englannissa tehtyjä liikkuu aika ajoin.
von spets
01.08.2015 14:19:03 (muokattu 01.08.2015 14:23:02)
BTW, mitä olen ite testaillut Marshalleja, niin aika moni on mielestäni ollut melko räikeän kuuloinen, eli hurjasti diskanttia ja ohut bassotoisto. Oma 2203 oli hyvä esimerkki. Kun sain sen, alkoi ihmettely että tuonko kanssa nyt pitäisi elää?! Tuoko muka on se klassinen Marshall-soundi?! Sitten mulle riitti ja pistin sisään Metroampin P2P levyn + saman firman FX-loopin ja aloin opetella modaamista. Sen jälkeen kaiutinkaapin muokkaaminen.. sitten putket. Nyt mulla on JCM800 joka soi hiljaisellakin volalla tosi nätisti ja tasapainoisesti ihan etuastesäröllä. Päätepörinät tulee esiin vasta masterin ollessa kasissa ja mökää on järjettömästi/käyttökelvottomasti. Keikkoja on tullut tehtyä onnistuneesti tällä koneella jo useamman vuoden aikana hissukseen 20-30. Master max 2,5!!!
Kuva ennen keikanalkua:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.ne … 12245429e8e49fd4e2b&oe=563A06CE

Tämä tiedoksi niille jotka ovat "langenneet" nettihypetykseen 2203:n mahtavuudesta.

Pointtini on
- Pienillä modauksilla Marsuista saa kelvollisia jos ei soundi miellytä.
- Panosta kaiutinkaapin valintaan!!! Ei kantsi pihtailla sen kanssa!
- On aina hyvä testata vahvaria bändin kanssa ennen kuin ostaa sen. Jos vaan on mahdollista.
- RTF etuasteputket on loistavat!
- Kuuntele sitä Marsu-kasaasi monen metrin päästä, siellä missä yleisösi on. pikku sermi kajareiden edessä levittää soundia tilaan ja poistaa piikin kuulijoiden korvista.

Sitten on kaikki hyvin :)
www.facebook.com/thebadcaseband
Epävirtuoosi
01.08.2015 17:50:09

Omassa 50w dual reverbissä ainakin on takana tehonpuolitusnappula 50/25w. En ole koittanut miten toimii mutta kaippa se jotain tekee. Enkä ymmärrä narinaa 900 soundeista. Hyvin ne potkii.
Gary the pine
01.08.2015 17:53:26
von spets:
- Kuuntele sitä Marsu-kasaasi monen metrin päästä, siellä missä yleisösi on. pikku sermi kajareiden edessä levittää soundia tilaan ja poistaa piikin kuulijoiden korvista.

Tai sit se halvin modi; tee niinku Randy ja käännä se pino naama seinään päin ja anna mennä, häviää turhat kihinät sinne seinän ja pinon väliin :-)
B-tone-flat
01.08.2015 20:14:15
Gary the pine: Tai sit se halvin modi; tee niinku Randy ja käännä se pino naama seinään päin ja anna mennä, häviää turhat kihinät sinne seinän ja pinon väliin :-)

Tai niin kuin Blackmore, basistia ja laulajaa päin ettei itse tarvi kärvistellä.
Marshall Amps have a Black Tone and thundering sound of a good ol' Alabama Train.
Gary the pine
01.08.2015 20:38:58
B-tone-flat: Tai niin kuin Blackmore, basistia ja laulajaa päin ettei itse tarvi kärvistellä.

Ja se on niille aivan oikein, oppivat olemaan :-)
jumara
02.08.2015 23:18:02 (muokattu 02.08.2015 23:18:29)
Metalkallo: No en minä kunnolla tiedä mikä niissä on vikana, mutta ainakin sanotaan, että ne olis hieman halvemman tuntuisia rakenteeltaan. Tiedä sitten?

Ei pidä paikkaansa. Uutta DSL:ää kopeloineet ovat sitä mieltä, että sen piirilevyt on toteutettu huomattavasti järkevämmin, huoltoystävällisemmin ja vähemmän onnettomuusherkästi kuin vanhassa JCM2k-mallissa. Uudessa sarjassa ei myöskään ole ollut pahemmin lastentauteja, epätasalaatuisia putkisatseja (JJ?) on kyllä ollut. Rakenteellisesti eroa on mm. vaneerin vaihtumisessa puristekuituihin, mutta tällä ei ole juurikaan merkitystä nuppien kohdalla.

Soinnillisestikin ovat hyviä pelejä, joidenkin käyttäjien mukaan mm. JCM2k-sarjaa vaivannut kanavien välinen soinnillinen ero olisi tasoittunut uudessa mallissa. Oheisessa klipissä Göteborgin jäbä tekee pienen shootoutin uuden DSL:n ja 77 JMP:n välillä, jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä uuden DSL:n potentiaalista.

https://www.youtube.com/watch?v=JKUj5HixM0g

Vietnamin DSL:t ovat ihan rautaista kamaa, uskomukset liittyvät enemmän ennakkoluuloihin kuin todellisiin käyttökokemuksiin. Ison yrityksen offshore production herättää luonnollisesti myös poliittisia reaktioita, mutta se keskustelu pitää käydä muualla kuin soundi- ja kamaforumeilla.
Parhaimmat kitarasointini läpi vuosien olen saanut englantilaisvalmisteisilla Marsalkka-putkivahvistimilla ja keltaisilla POMO-yliajopolkimilla.
Metalkallo
03.08.2015 07:07:26
jumara: Ei pidä paikkaansa. Uutta DSL:ää kopeloineet ovat sitä mieltä, että sen piirilevyt on toteutettu huomattavasti järkevämmin, huoltoystävällisemmin ja vähemmän onnettomuusherkästi kuin vanhassa JCM2k-mallissa. Uudessa sarjassa ei myöskään ole ollut pahemmin lastentauteja, epätasalaatuisia putkisatseja (JJ?) on kyllä ollut. Rakenteellisesti eroa on mm. vaneerin vaihtumisessa puristekuituihin, mutta tällä ei ole juurikaan merkitystä nuppien kohdalla.

Soinnillisestikin ovat hyviä pelejä, joidenkin käyttäjien mukaan mm. JCM2k-sarjaa vaivannut kanavien välinen soinnillinen ero olisi tasoittunut uudessa mallissa. Oheisessa klipissä Göteborgin jäbä tekee pienen shootoutin uuden DSL:n ja 77 JMP:n välillä, jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä uuden DSL:n potentiaalista.

https://www.youtube.com/watch?v=JKUj5HixM0g

Vietnamin DSL:t ovat ihan rautaista kamaa, uskomukset liittyvät enemmän ennakkoluuloihin kuin todellisiin käyttökokemuksiin. Ison yrityksen offshore production herättää luonnollisesti myös poliittisia reaktioita, mutta se keskustelu pitää käydä muualla kuin soundi- ja kamaforumeilla.

Tää on kyllä hyvä kuulla! Kiitos! :)
H.Corruption
07.08.2015 20:49:34
rainmaker: Hankin pari kuukautta sitten Marshallin ja kaikki on hyvin. JCM 2000 tsl100 tällä kertaa. Soundeissa ei oo valittamista, mutta kanavaa vaihdettaessa cleanin ja säröosaston välillä on sellanen ärsyttävä volumeniiaus. Sen verran asiaa Googlettelin, että kyseessä on ominaisuus eikä ainakaan löytämissäni lähteissä asialle mitään osattu tehdä.

Onko muut huomanneet ko. volumedroppia kanavaa vaihdettaessa, kokeneet sitä ongelmalliseksi tai jopa löytäneet jotain ratkaisua "ongelmaan"?

Mä en muista omassa TSL:ssä tuollaista huomanneeni. Tosin clean-kanavaa tulee käytettyä todella harvoin.

Täytyypä kokeilla, kun seuraavan kerran menen treenikämpälle.
Metalkallo
07.08.2015 21:55:37
Omistan marsuja ja kaikki on aika hyvin. :)

JTM1, lead 100 mosfet ja valvestate 8240 stereo chorus, itte tykkään kyllä vaikka pari noista onkin trankku ja hydridi. Tuo 8240 on varsinkin jäänyt mun silmäteräksi ja sain sen melkein ilmaiseksi, enpä olisi ikinä uskonut että siitä saattaa tulla mun paras marsu, siinä vaan on hyvät soundit puhtaana että säröllä ja sillä onnistuu kaikki.

Mosfetti toimii parhaimmin säröllä vaikka kyllä sillä puhtaitakin joten kuten soittelee. Ihan hyvän kuuloinen särö vaikka on trankku.

JTM1 onkin sitten se uus tuttavuus ja aika holy grail soundi mulle. Kunhan vaan saan keinokuorman niin kyllä lähtee! :D
Muovinen
08.08.2015 11:21:24

von spets: BTW, mitä olen ite testaillut Marshalleja, niin aika moni on mielestäni ollut melko räikeän kuuloinen, eli hurjasti diskanttia ja ohut bassotoisto.

Pointtini on
- Panosta kaiutinkaapin valintaan!!! Ei kantsi pihtailla sen kanssa!
- On aina hyvä testata vahvaria bändin kanssa ennen kuin ostaa sen. Jos vaan on mahdollista.
- RTF etuasteputket on loistavat!

Hyviä pointteja, eritoten tuo kaappiasia ja se, että testaa bändin kanssa. Yksinään soitteluun Marsu voi olla räikeän tuntuinen mutta basson ja rumpujen kanssa täydellisesti leikkaava ilman räikeyttä. Ite en tykänny 212 komeroista, vaan vasta 412 toi autuuden, jopa niinkin arkisilla kuin V30-elementeillä, jotka on myös aika puukokkaat. Toki soitan pääasiassa humpparikitaroilla.
Shredator
11.08.2015 17:00:10

Jos jotakuta kiinnostaa, niin tein tuossa taannoin vertailun Marshallin JMP 2203 (vm 79) ja JCM800 2203x-reissuen välillä. Kitara on Gibson LP, välissä on toisella kiekalla TS808 boostaamassa. Kaappina Mesan 1x12 (Celestion Greenback G12M) ja Shuren 57:lla suoraan Cubaseen.

Soittoon en panostanut, vaan yritin demonstroida miltä nämä soundaa kotivolumilla :) Eikä tietenkään myöskään uusintaottoja...

http://maihinnousu.net/s/24608
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)