Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland cube 40 & 80xl
1
Tuoppi99
29.07.2015 18:12:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu elikkä oon vähäsen uuden vahvistimen laittamista suunnitellu. Entinen on Fendering g-dec jr. 5 vuotta olen soittanut ja soittelen ihan omassa huoneessa joskus joitain pieniä esiintymisiä. Joten etsiskelen semmosta perus hyvää kotiinkin sopivaa vahvistinta. Oon vähän katsellut kyseisiä Rolandeja. Kuulisin mieluusti kokemuksia vahvistimista. Kertokaa omia mielipiteitänne hyvistä ja huonoista puolista. Ekstrana vielä sellainen, että olisiko jollakin minkäänlaista käsitystä siitä voisiko kyseiset Rolandit sopia hyvin Esp ltd ec-1000 kitaran kanssa soitteluun jossa on paikalla Seymour duncanin jb ja 59 mikit sillä sellaisen kitaran olen hommaamassa myös :).
 
pappasfin
29.07.2015 18:52:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Juu elikkä oon vähäsen uuden vahvistimen laittamista suunnitellu. Entinen on Fendering g-dec jr. 5 vuotta olen soittanut ja soittelen ihan omassa huoneessa joskus joitain pieniä esiintymisiä. Joten etsiskelen semmosta perus hyvää kotiinkin sopivaa vahvistinta. Oon vähän katsellut kyseisiä Rolandeja. Kuulisin mieluusti kokemuksia vahvistimista. Kertokaa omia mielipiteitänne hyvistä ja huonoista puolista. Ekstrana vielä sellainen, että olisiko jollakin minkäänlaista käsitystä siitä voisiko kyseiset Rolandit sopia hyvin Esp ltd ec-1000 kitaran kanssa soitteluun jossa on paikalla Seymour duncanin jb ja 59 mikit sillä sellaisen kitaran olen hommaamassa myös :).
 
En näe mitään syytä miksi ei Esp Ltd EC-1000 sopisi Rolandin kaveriksi, samoin vaikka päätyisit johonkin muuhunkin vahvistimeen.
 
Jos ite tykkäät noiden soundimaailmasta niin sehän on pääasia.
 
Mulla on joskus ollut Rolandin Cube 30X ja ihan kiva laite se oli ja tarpeeksi monipuolinen soundimaailmaltaan eli soitteli laidasta laitaan, luulis, että nuo sun mainitsemat Rolandit ajaa asiansa ihan tarpeeksi hyvin, tärkeintä on se että ite tykkäät siitä mitä ostat ja se vastaa sun tarpeita.
 
PappaSFin
Metalkallo
29.07.2015 19:05:42 (muokattu 29.07.2015 19:06:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysi täältä yhden ketjun jossa tuosta Roland 80:stä jotain juttua.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=206427
 
Kannattaa miettiä haluaako trankun vai putkivahvistimen. Putkivahvarissa paremmat puhtaat soundit, mutta toki myös enemmän huollettavaa sitten aikanaan.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Tuoppi99
29.07.2015 19:18:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti olen kanssa tuota Tech 21 trademarkkin 30 wattista harkinnu. Loppujen lopuksi nuo Rolandit eivät kuitenkaan mikään iso askel eteenpäin olisi tuosta mun tämän hetkisestä Fenderistä.
 
Tuoppi99
29.07.2015 19:21:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi musaliikkeen kauppias kerran kerto kun kyselin kitaran oston jälkeen, että millasen vahvistimen hommaisi ton Fenderin tilalle. Niin se sano, että yks parhaista vaihtoehdoista hänen mielestään olisi hyvä putkivahvistin ja sitten säröpedaali olisko tommosen setin hommamisessa järkeä?
 
gazorlac
29.07.2015 19:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cubet on ihan päteviä ja monipuolisia laitteita. Oon kerran soittanu jollain 24 wattisella cubella reenitkin, ei loppunu volume, tosin aika pieni koppi oli.
 
Kannattaa tsekata myös Blackstarin HT ja ID sarjalaiset.
 
pappasfin
29.07.2015 19:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Yksi musaliikkeen kauppias kerran kerto kun kyselin kitaran oston jälkeen, että millasen vahvistimen hommaisi ton Fenderin tilalle. Niin se sano, että yks parhaista vaihtoehdoista hänen mielestään olisi hyvä putkivahvistin ja sitten säröpedaali olisko tommosen setin hommamisessa järkeä?
 
Monesta hyvästä putkivahvistimesta lähtee itsessään tarpeeksi säröä eli ei välttämättä tarvita erillistä säröpedaalia.
 
Mikä on vahvistimen osalta sun budjettisi maksimi hinta?
 
PappaSFin
Tuoppi99
29.07.2015 19:36:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tuota näillä näkymin suunnillen max 400e riippuen miten saan tavaroita myytyä :D. Joten katselen pää asiallisesti käytettyjä
 
Kefiiri
29.07.2015 19:47:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Cubella vetää vallan hyvin, mutta jossain vaiheessa putkihype joka tapauksessa aiheuttaa putkivahvarin hommaamisen.
 
En ole musiikin asiantuntija.
ÄrGee
29.07.2015 19:48:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ensimmäinen vahvistin oli Cube 30, ja voin kertoa että jo Blackstarin HT-5 hakkaa sen joka osa-alueella. Halvoista mallintavista puuttuu dynamiikka ja riittävät säätömahdollisuudet aivan täysin, vaikka niistä saakin monenlaista ääntä pihalle.
 
Omalla kohdalla paras vaihtoehto kotisoitteluun on ollut mallintava prosessoriefekti erillisen laitteen tai pelkän tietokoneohjelman muodossa. Ja äänet ulos erillisen äänikortin sekä aktiivikaiuttimien avulla.
 
pappasfin
29.07.2015 20:14:39 (muokattu 29.07.2015 20:18:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on yksi putkari vaihtoehto muusikoiden netin torilta
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1026966
 
http://www.laney.co.uk/products/product_details/72 (valmistajan sivu)
 
https://www.youtube.com/watch?v=7pqaQHog444 (tuossa hieman soundia mutta varauksella pitää kuunnella näitä kun ääntä on mahdollisesti käsitelty esim. jälkikäteen).
 
vaikka on 5 wattia niin on puhkuu hyvin ääntä pihalle.
 
Kaveriksi jossain vaiheessa särkijä jos ylipäätään tarvis.
Olen ite tuota joskus testaillu ja meinannu ostaakin ja on varsin hyvä soundinen vahvari ja syö hyvin pedaaleitakin mitä niitä kokeillu tuon kanssa testaten.
 
Jos jostain löydät H&K:n Switchbladen 50W kombon edullisesti niin kannattaa miettiä hankintaa,mulla on tuollainen kotona, taipuu hyvin moneen tyyliin soundillisesti.
 
Tuossa nyt muutama mitä mielen tuli ja osu tuo Lionheart silmiin torilta.
 
PappaSFin
iec
30.07.2015 10:22:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: ... voisiko kyseiset Rolandit sopia hyvin Esp ltd ec-1000 kitaran kanssa soitteluun jossa on paikalla Seymour duncanin jb ja 59 mikit sillä sellaisen kitaran olen hommaamassa myös :).
 
SD 59 kokemuksia ei mulla ole, mutta mnetissä tuota mallia pidetään asiallisena kaulamikkinä. JB on mulla ollut tallamikkinä parissa kitarassa ja sitä voin suositella vilpittömästi. Eli mikkien puolesta tuo kitara on vallan mainio. Ja soi varmasti ihan hyvin monenlaisten vahvarien kanssa. Kyllä mäkin suosittelisin juuri tuota ec-1000-versiota jossa on nuo SD:n mikit, ennemmin kuin sitä emg-aktiivimikkiversiota (jos musatyyli on enemmän rock kuin metal)
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
LemmyKILLmister
05.08.2015 23:05:36 (muokattu 05.08.2015 23:13:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin 80-wattisen cuben hankintaa, kun vaikutti lukion musiikinluokassa niin kovalta peliltä ja vanha kombo alkaa olemaan liian vikainen. Minulla on ennestään särö-, chorus- ja wah-pedaalit, joita tulee käytettyä tasaisesti todella paljon. Mietitytti kun kuulin, etteivät mallintavat vahvistimet ja säröpurkit sovi yhteen. Useimmat biisit joita soitan menevät ilman taukoja, joten säröstä olisi vaihdettava kliiniin ilman käsiä. Onko teillä kokemuksia 80-wattisesta cubesta säröpurkin kanssa, toimiiko hyvin?
 
Särösaundini ei tarvitse olla mikään hienostunut vintagesärö, tarvitsen vain alapäätä ja säröä saundiin tarpeeksi. Kunhan kuulostaa raskaalta.
 
Others were made of aluminium, Freddie Mercury
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «