Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midi keyboard Logic Pro X ongelma
1
Alkosolisti
29.07.2015 12:59:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
kun nyt olen tuloksetta yrittänyt yhdistää skebaa Tascam US-144 mkII-äänikorttiin, olin jo valmis vaihtamaan harrastusta, KUNNES muistin, että osaan soittaa myös koskettimia.
 
Eli: olen yhdistänyt M-key v-2 MIDI-kiipparin tuohon edellä mainittuun äänikorttiin midi-kaapelilla ja ja äänikortti on yhdistetty koneeseen. kiipparin yhdistäminen USB:llä suoraan koneeseen onnistuisi myös, mutta paikat on jo varattu muille vehkeille.
Yhdistin kiipparin äänikorttiin ja kun soitan koskettimia, äänikortissa palaa Midi in-valo. Tästä huolimatta Logic Pro X ei tunnista midi signaalia. Olen nyt yrittänyt etsiä tähän pulmaan ratkaisua, mutta en ole sitä löytänyt.
 
Tietokone on Macbook Pro. Käyttis OSX Yosemite 10.10.3.
 
Alkosolisti
05.08.2015 19:41:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka surulliseksi tulenkaan, kun hakkaan koskettimiani kuulematta pienintäkään vinkaisua.
Eikö kukaan teistä kauniista ihmisistä osaa auttaa minua?
 
-T0BBE-
05.08.2015 21:07:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meneekö midisignaali perille, jos kokeilet yhdistää kiipparin suoraan USB:lla koneeseen?
 
Ongelma voi olla melkein missä vaan. Pitäisi melkeen tulla paikan päälle ihmettelemään, että voisi auttaa kunnolla. Mulla oli noin vuosi sitten samanlainen ongelma Rme UCX - äänikortin ja Logic 9 kanssa. Kiipparista midipiuhalla tuli äänikorttiin asti tavaraa, mutta ei enää softaan saakka. Sama kiippari toimi USB:n kanssa moitteetta. En keksinyt mikä oli ongelma. 6 kk ongelmasta kokeilin huvikseni uudestaan ja ongelma oli hävinnyt itsestään.
 
anapena
05.08.2015 21:58:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko Tascamin tuorein driveri ladattu ja asennettu?
Näkyykö Tascam Ohjelmat/Lisäohjelmat/Ääni-ja Midiasetukset/Midi-ikkunassa sillai aktiivisena?
Logicin midi-raidan inputtiin pitäisi kaivella se Tascamin portti näkyviin ja käyttöön. En ole Logic-miehiä, niin on paha nyhjästä tarkemmin. Jos homma pelaa usbn kautta niin...hubia kenties?
 
Istu ja pala!
Kalmo
06.08.2015 12:43:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan vain varmennukseksi:
Mitä tarkoitat sillä, ettei Logic tunnistav MIDI-signaalia? Onko sinulla softasyna ladattuna? Vai soittaako Logic MIDIn ääniksi automaattissesti jollain geneerisellä synalla, jota ei tarvitse erikseen ladata?
Oletko aikaisemmin muilla vempaimilla onnistuneesti käyttänyt softasynia?
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «