Aihe: Pieni ja yksinkertainen putkicombo studioon ja keikoille
1 2
Wesgu
23.07.2015 11:08:19
Tuo Rikstonen C6bc on kyllä loistava vaihtoehto! GB12 on ison kuuloinen kaiutin, vaikka koppa hieman pienempi onkin.
Life's too short for bad tone!
Osteri
23.07.2015 11:14:42
Vladi: pieni ja hyväsoundinen putkicombo, joka olisi suht näppärä roudailla mukana ja joka ei olisi turhan monimutkainen.....mitä kannattais tsekkailla?

Itse olen ollut tyytyväinen clean + rock osastolla Hughes & Kettner vahvistimiin.
Torilla näyttäisi olevan just nyt muutamia 20W comboja hintahaarukassa 250-400. Haitanneeko tuo jos on muutama watti yli oman käsityksesi? Käsitystähän voi tarvittaessa muuttaa ja ei noi muuten niin isoja ole roudata. Hyvä soundi prioriteetiksi. Suosittelen tsekkaamaan.
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Hezus
23.07.2015 14:13:25
Laney L5T-112, elikkäs 5W kombo (EL84, G12H 70th anniversary): http://www.laney.co.uk/products/product_details/72

Ei ihan yksinkertaisin, eli 2 kanavaa, kaiku ja efektilooppi, mutta soundit ja hinta on kohillaan.
Soundi lähtee sormista ja mopo käsistä..
Rämppy
23.07.2015 15:22:50
Kefiiri: Jos viisiwattisetkin tosiaan lasketaan, niin Voxin AC4TV, jossa on 10" kaiutin, on kyllä mainio. Soitin moisella lainavahvarilla keikan, ja tykkäsin rapsakasta soinnista kovasti.

Mulla oli pitkään tämä kaukoidän ihme. Hyvät soundit, mutta laatu ei lopulta vakuuttanut. Aikamoista hurinaa oli altis pitämään. Ei auttanut putkien vaihto ja moni paja ilmoitti, että me ei huolleta tällaisia himmeleitä. Hurinat ja surinat ovat ikäviä just niissä tilanteissa, joissa tuollainen pikkucombo on omiaan eli hiljaa soitellessa.
Hommasin tilalle Bluetone Barflyn. Hämmästyttävän äänetön kaikenlaisten hurinoiden ja brummien osalta, vaikka soittaisi häiriölähteiden vieressä. Hyväsoundinen simppeli laite, josta lähtee varsinkin lisäkaapin kanssa ääntä myös kevyempään bändisoittoon. Saattaisi toimia myös pikkukeikoilla baarikärpäsenä.

Voxin Camridge 15 (made in Korea) on muuten yllättävän hyvä combo. Soundeiltaan tämä hybridi on saman tyyppinen kuin em. AC4TV, mutta ilman surinoita. Tästä saa kotisoitossa varsin hyvää särösoundiakin ja puhtaat soundit ovat erinomaiset. Lisäksi aivan loistava tremolo ja lisäkaappiliitäntä. Tätä aliarvostettua helmeä myydään yleisesti toreilla satasen pintaan. Kotisoittajalle loistava vehje, kevyessä bändisoitossakin menettelee lisäkaapin kanssa vaikka tähän tarkoitukseen löytyy parempiakin. Mulla on ollut tällainen yli 15 vuotta ja kerran siihen on tehty joku muutaman kympin remontti.
Saahan sitä sanoa.
Vladi
23.07.2015 15:25:51
Kiitos kaikille, tässä alkaa olla aikamoinen liuta koneita tsekattavaks. Vox-soundimaailma on kieltämättä varsin mieluinen, mutta niin on Tweed-henkiset koneetkin... On tää vaikeeta. Pitänee viettää jokunen minuutti Youtubessa ja ehkä myös musaliikkeissä testaten. :)
Harashoo tovaarish!
klobasa
23.07.2015 16:57:08
Vladi: Kiitos kaikille, tässä alkaa olla aikamoinen liuta koneita tsekattavaks. Vox-soundimaailma on kieltämättä varsin mieluinen, mutta niin on Tweed-henkiset koneetkin... On tää vaikeeta. Pitänee viettää jokunen minuutti Youtubessa ja ehkä myös musaliikkeissä testaten. :)

Jox Vox -soundimaailma on mieluinen, niin kannattaa laittaa torille ostoilmoitis Rikstone C15 sarjan koneesta. Itse möin vasta jokusen kympin yli sun budjetin megaversion k.o. vahvarista, jossa oli purkireverb, purkitremolo, kaksi kanavaa, 1x12" jne. herkut. Yksikanavaisia on usein mennyt torilla n. 500e pintaan. Soundiltaan noi on olleet aivan täyttä hunajaa ja rakenteeltaan melkoisen eri planeetalta kuin saman hintaluokan piirilevylaitteet.
wuchi
26.07.2015 21:42:10
Sarko: Helsingin Kitarapajalla ois näemmä tarjolla Dynacord Twen II. 6G2 Princetoniin perustuva eurocombo muinaisilta ajoilta, 590e.

http://kitarapaja.com/pics/ampdctwen1_1024_765.JPG

Tätä kannattaa harkita. Ehdottomasti testaamisen arvoinen, jos mahdollisuus on. Soi hyvin pienemmälläkin volumella. Keskiäänisempi kun perus fendertouhu, tosin niin taitaa olla 6G2 kytkentäkin. Itse olen todella tyytyväinen.
Meisselimies
27.07.2015 10:27:41
Pakko nostaa esille myös Marshallin SL-5, 1/5 wattia, hyvä digireverb, kaksi kanavaa ja 12" Celestion Vintage 30 heti valmiina. Uudessa on vähän signature-lisää, mutta käytettynä löytyy varmasti sopuhinnalla.
Steve Vain Elämää
uduwudu
27.07.2015 16:06:18
Sarko: Helsingin Kitarapajalla ois näemmä tarjolla Dynacord Twen II. 6G2 Princetoniin perustuva eurocombo muinaisilta ajoilta, 590e.

http://kitarapaja.com/pics/ampdctwen1_1024_765.JPG

Twen II on hyvä vahvistin ja sopisi kyllä varmasti tollaseen menoon. Hyvä puhdas soundi, tremolo ja toimii hienosti säröpedaaleitten kanssa. Ja kaiken lisäksi vielä kevyt roudata.
Vladi
30.07.2015 18:12:00 (muokattu 30.07.2015 18:13:25)
Päivitellään tänne senverran, että mitään ei oo tullut vielä hankittua, mutta senverran olen saanut karsittua, että EL84-päätteinen kone on hakusessa. Siinä soundissa ja soittotatsissa on jotain hyvin mieleistä. Mun oli tarkoitus käydä paikallisessa liikkeessä testaamassa Vox AC15C1, mutta eipä niitä siellä ollut. Mainostivat kovasti uutta AC10-mallia, joka olis pian tulossa sinne.

Käyn tässä viikon reissailemassa ja sen jälkeen olis tarkoitus käydä kaverin luona testaamassa tuo AC15C1. Sitten on varmaan taas hieman viisaampi, tai niin ainakin toivon.

E: Ai niin, kävin soittelemassa Orange OR 15:lla, joka oli hemmetin hauska vehje. Se ei vaan ollut combo ja siinä on ehkä turhankin paljon säröä tarjolla. Toisaalta pienillä putkivaihdoksilla sitäkin asiaa pystyy säätämään...
Harashoo tovaarish!
WanhaWihtahousu
30.07.2015 19:25:35

Itsellä hakusessa olisi 1x12 combo. Tulisi käyttöön axen kanssa 4 cable methodilla, joten efeketilooppi pitää olla ja mielellään laadukas sellainen. Kaksi kanavaa pitää olla, puhdas saisi olla mahdollsimman puhdas ja särökanava saisi taipua rokkiin. Heviä ei tarvi lähteä, mutta fuzzien kanssa saisi tulla toimeen. Pääasiassa soitan ambient-hommia: shimmeriä, hulluna kaikua ja delaytä. Budjetti olisi n. 500€.

Blackstarin ht-20 olen katsastanut. Olisiko muita vaihtoehtoja? Tattis!
Nyt loppuu tuo homostelu. Sotaveteraanit eivät taistelleet että voisitte miehissä hoonata toistenne peräaukkoja. Rintamalla ei homosteltu, kunnioittakaa veteraaneja kiitos 1939-1945. -Quru
Wäiski
30.07.2015 19:53:21
Vladi: Päivitellään tänne senverran, että mitään ei oo tullut vielä hankittua, mutta senverran olen saanut karsittua, että EL84-päätteinen kone on hakusessa. Siinä soundissa ja soittotatsissa on jotain hyvin mieleistä. Mun oli tarkoitus käydä paikallisessa liikkeessä testaamassa Vox AC15C1, mutta eipä niitä siellä ollut. Mainostivat kovasti uutta AC10-mallia, joka olis pian tulossa sinne.

Käyn tässä viikon reissailemassa ja sen jälkeen olis tarkoitus käydä kaverin luona testaamassa tuo AC15C1. Sitten on varmaan taas hieman viisaampi, tai niin ainakin toivon.

Ostin joku aika sitten Voxin AC15C1-mallin ja pikku modausten jälkeen (orkkisputket olivat aika huonot ja kaikutankki myös) yllätyin laitteen hintahupisuhteesta. Kaksi kanavaa, kelvollinen kaiku tankin vaihdon jälkeen, upea tremolo (ohjaa oikeaan tapaan pääteputkien biasta) ja kokonaisuutena hyvä VOX-soundi. Säröpurkkien kanssa Vox on vähän valikoiva. Painoa on kyllä kiitettävästi kokoisekseen.

Toinen verraton mutta ohan eriluonteinen kone on Fenkun 5e3 Tweed Deluxe (klooni). Vox ja 5e3 ABY-kytkimen perään niin onpahan soundia moneen lähtöön. Tweed Deluxe painaa alle puolet pikkuvoxista.
Osteri
30.07.2015 20:23:51
Vladi: ... senverran olen saanut karsittua, että EL84-päätteinen kone on hakusessa. Siinä soundissa ja soittotatsissa on jotain hyvin mieleistä. ...

No mitäs mä sanoin, Hughes & Kettner auttaa.
Sulle varmaan maistuisi malli Statesman Quad EL84. Sekllaiseen olin tyytyväinen soittelun aktiiviaikana. Älä kävele ohi......
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
gazorlac
30.07.2015 21:22:17
WanhaWihtahousu: Itsellä hakusessa olisi 1x12 combo. Tulisi käyttöön axen kanssa 4 cable methodilla, joten efeketilooppi pitää olla ja mielellään laadukas sellainen. Kaksi kanavaa pitää olla, puhdas saisi olla mahdollsimman puhdas ja särökanava saisi taipua rokkiin. Heviä ei tarvi lähteä, mutta fuzzien kanssa saisi tulla toimeen. Pääasiassa soitan ambient-hommia: shimmeriä, hulluna kaikua ja delaytä. Budjetti olisi n. 500€.

Blackstarin ht-20 olen katsastanut. Olisiko muita vaihtoehtoja? Tattis!

Päällimäisenä tulee mieleen tuon Blackstarin ohella Laney IRT30 ja H&K Tubemeister 18. Kaikki hyväsoundisia vaihtoehtoja.

Itellä ollut tuota samaa Laneyn mallia 60w nuppi käytössä vuoden päivät ja toistaiseksi oon ollu tyytyväinen. Tuosta saa mättösäröjen ohella ihan oikeasti hyviä pienempiä ruttuja, ainakin omasta mielestä. Jopa paremmat bluesrock soundit kuin metallisoundit. Ja kliinit on tosi hyvät kans.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)