Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Seymour duncan jb & 59
1 2
Tuoppi99
24.07.2015 17:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu elikkä olen aikeissa hommata Esp ltd ec-1000 kitaran joka on varustettu kyseisillä duncaneilla. Ei ole mahdollisuutta juuri nyt lähteä uudestaan testaan sillä ollaan reissussa ja paluu matkalla voisin ottaa kitaran kyydille. Kävin sen verran testaan että tuntu täydelliseltä käsissä itselle. Myyjällä ei kuitenkaan ollut vahvistinta joten kysymys kuuluu lähteekö noilla Duncaneilla metalli saundit? En tarkoita nyt mitään mörkömetallia.. enemmänkin metallica, megadeth yms. saundit? Toki tähän asiaan vaikuttaa vahvistinkin :). En vain haluaisi ostaa emg versiota tästä kitarasta sillä en pidä niiden clean tonesta. Joten voinko löytää Duncaneilla ihan hyvin hakemani metalli saundin?
 
freakingenius
24.07.2015 17:33:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan varmasti lähtee.
 
heviäijä
24.07.2015 18:19:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itselläni on jb tallassa ja kyllä lähtee juuri tuollainen soundimaailma. Jos et kuitenkaan diggaa niin eihän se ole iso homma vaihtaa. Monet soittajat vaihtelevat mikkejään. Dave Mustaine on joskus soittanut tuolla mikillä seymour duncanin sivujen mukaan.
 
Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan.
TTV
24.07.2015 18:22:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JB on mun lemppari tallassa ja '59 toimii hyvin kaulassa, voit huoleti ostaa kitaran ainakin mikkien osalta. Megadethiin noi pelaa hyvin, kunhan soittotaito on kohdillaan ;-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Tuoppi99
24.07.2015 18:49:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista :). Kyllä varmaan laitan ton kitaran. Onko muuten tulevaisuutta ajatellen passiivien vaihto aktiiveihin kova homma?
 
TTV
24.07.2015 19:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Kiitos vastauksista :). Kyllä varmaan laitan ton kitaran. Onko muuten tulevaisuutta ajatellen passiivien vaihto aktiiveihin kova homma?
 
Ei ole, yleensä aktiivien mukana tulee kaikki tarvittava potikoita ja jakkia myöden. Kannattaa rauhassa tutustua noihin Seymour Duncaneihin, säätää niiden korkeutta ja tarvittaessa myös napapalojen korkeutta mieleisen saundin ja soittotuntuman löytämiseksi, ennen kuin vaihdat aktiiveihin...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Tuoppi99
24.07.2015 19:15:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vielä yksi kysymys mieleen. Mulla on ollut Epiphone les paul custom jonka myin uutta kitaraa varten. Mulla on tällä hetkellä vielä Jackson js32t rhoads jacksonin omilla mikeillä jonka myös myyn. Ja tilalle tosiaan tulisi tämä esp. Ja haluisin että tulee edistystä edellisistä kitaroista joten voinko olettaa äänen laadun parantuvan verrattuna vanhoihin kitaroihin näiden mikkien myötä?
 
TTV
24.07.2015 19:57:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Tuli vielä yksi kysymys mieleen. Mulla on ollut Epiphone les paul custom jonka myin uutta kitaraa varten. Mulla on tällä hetkellä vielä Jackson js32t rhoads jacksonin omilla mikeillä jonka myös myyn. Ja tilalle tosiaan tulisi tämä esp. Ja haluisin että tulee edistystä edellisistä kitaroista joten voinko olettaa äänen laadun parantuvan verrattuna vanhoihin kitaroihin näiden mikkien myötä?
 
Kyllä tuo LTD aika laadukas kitara on. Uskoisin sun kokevan positiivisen saundimuutoksen, kun saat sen kouraasi :-) Toki kielet ja kitaran säädöt vaikuttaa kokonaisuuteen, mutta nehän varmasti hoidat kuntooon ..
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Tuoppi99
24.07.2015 20:03:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kovasti vastauksistasi ovat olleet suuresti avuksi :D!
 
heviäijä
24.07.2015 20:26:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalliimmissa kitaroissa puut valitaan huolellisemmin, ja myös soitettavuus voi olla parempi. LTD:n tonnisarjalaiset ovat olleet hyviä kitaroita mielestäni, vaikka tuohon hintaan saa aidon ESP:n käytettynä. En kuitenkaan usko että metsään menee jos tuon EC-1000:n ostat.
 
Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan.
Tuoppi99
24.07.2015 20:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu :). Aikoinaan ku kattelin 1000 sarjalaisista videoita youtubesta sattu kohalle joku video jossa se Esp:n edustaja kerto kuinka Gary Holt oli niin pitäny ec-1000:sta että otti semmosen käyttöön kiertueelle aidon eclipsen sijasta :D.
 
jpaa
24.07.2015 21:44:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Juu :). Aikoinaan ku kattelin 1000 sarjalaisista videoita youtubesta sattu kohalle joku video jossa se Esp:n edustaja kerto kuinka Gary Holt oli niin pitäny ec-1000:sta että otti semmosen käyttöön kiertueelle aidon eclipsen sijasta :D.
 
Propagandaa.
 
Ei vaan, kyllä ne ihan ok pelejä on. Siittä vaan uus kitara kainaloon.
 
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
Metalkallo
25.07.2015 00:41:55 (muokattu 25.07.2015 00:52:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki ei tykkää normi JB:stä les paulissa, itse kuulun juuri tuohon ryhmään osittain. JB toimii paremmin leppä runkoisessa kitarassa (alder) kuin mahonki (mahogany), mutta makuja on monia ja kitaroita erilaisia. Juuri les paulit tuppaa olemaan sellaisia malleja että niissä voi olla eroja soinnissa vaikka ne olis samaa puuta.
 
Jos JB ei tunnu sun mikiltä les paulissa niin sen tilalle hyvä vaihtoehto on tuo duncanin 59b eli 59 mikin tallaversio. 59 talla sopii paremmin les paulille omasta mielestäni koska se ei ole yhtä keskialue voittoinen ja ärhäkkä kuin JB, vaikka kyllä 59b:kin tehoa löytyy sen verran että sillä vetää heviä.
 
Toinen hyvä JB:n tilalle (mitä tosin itse en ole kokeillut koskaan, lukenut vain muiden mielipiteitä) on varmaankin tuo duncan SH-5 eli custom custom. Kuuma mikki myös kuten JB.
 
59n eli kaulaversio 59 mikistä on kyllä hyvä kaulassa ja sopii juuri les paul malliin ehkä parhaiten. Tosin mitä itse harrastanut magneetin vaihtelua tuohon mikkiin niin en enää voi palata stock versioon kun alnico 2 ja alnico 3 versiot kuulostaa niin paljon paremmilta. Mutta sun Tuoppi ei kannata murehtia näitä magneetti asioita. :)
 
Kitaramikkiä ei kannata omasta mielestäni valita tehon mukaan vaan mikä mikki sopii kitaralle parhaiten ja tuo ulos kitaran parhaita puolia. Jos vahvarista ei irtoa tarpeeksi tehoa niin silloin voi ostaa särö tai overdrive pedaalin avittamaan, mutta tietty mikkikin auttaa tuomaan tehoa jos se on tehokas, itse kuitenkin ottaisin säröt mieluummin vahvarista tai vahvari+pedaalista.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
TTV
25.07.2015 09:14:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Kaikki ei tykkää normi JB:stä les paulissa, itse kuulun juuri tuohon ryhmään osittain. JB toimii paremmin leppä runkoisessa kitarassa (alder) kuin mahonki (mahogany), mutta makuja on monia ja kitaroita erilaisia. Juuri les paulit tuppaa olemaan sellaisia malleja että niissä voi olla eroja soinnissa vaikka ne olis samaa puuta.
 
.

 
Totta tämäkin. Tuo EC-1000 ei puistaan huolimatta ole kovin tumma saundiltaan ja siihen tuo JB sopii mielestäni hyvin. Kirkkautta/tummuutta voi kompensoida myös kielien paksuudella, mikin ja napapalojen etäisyydellä kielistä, volume ja tone potikoilla.
 
Jos JB tuntuu liian tummalta, niin tuo mainittu SH-5 on hyvä ehdokas kokeiltavaksi, itse tykkään myös SH-6 (distortion), joka on erotteleva ja mukavan tehokas just tuollaiseen rässin jyystöön :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Entropia666
25.07.2015 10:13:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV:
Jos JB tuntuu liian tummalta, niin tuo mainittu SH-5 on hyvä ehdokas kokeiltavaksi, itse tykkään myös SH-6 (distortion), joka on erotteleva ja mukavan tehokas just tuollaiseen rässin jyystöön :-)

 
Tätä on helppo kompata. Mulla on omassa rhoadsissa SH-5/59 -setti ja edellisessä lespassa oli tallassa myös SH-5. Vedettiin levylle molemmilla kitaroilla kompit, soundinäytettä voi ihmetellä: https://youtu.be/RdckjZxCBQ8
 
Oikealla lespa ja vasurilla rhoads.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
Decadetroll
25.07.2015 11:09:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jb:stä saa magneetin vaihdolla distortionin halutessaan. Multa ainakin löytyy pari noita tuplapaksuisia keraamisia, millainen on distortionissakin. Toimi mielestäni paremmin kuin jb mahongissa.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Tuoppi99
25.07.2015 11:16:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli loppujen lopuksi jos oikein olen ymmärtänyt jb/59 on hyvä lähtökohta jota voi lähteä muokkaamaan tai vaihtelemaan myöhemmin tarpeen mukaan?
 
heviäijä
25.07.2015 11:40:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän. Eikä tuo mikkien vaihto iso homma ole. (Sanoo mies joka ei ole itse mikkiä vaihtanut :D) Tuo metalkallon mainitsema magneetin vaihto kannattaa varmaan myös pitää mielessä. Itse en kyseisestä hommasta kuitenkaa paljoa tiedä.
 
Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan.
Entropia666
25.07.2015 11:43:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Eli loppujen lopuksi jos oikein olen ymmärtänyt jb/59 on hyvä lähtökohta jota voi lähteä muokkaamaan tai vaihtelemaan myöhemmin tarpeen mukaan?
 
On sillä setillä aika monta klassikkolättyäki purkitettu.
 
Doctrine of Damnation ulkona 17.8 Inkvisitor || Uusi saitti rokkikuville: H A J E . F I
TTV
25.07.2015 11:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuoppi99: Eli loppujen lopuksi jos oikein olen ymmärtänyt jb/59 on hyvä lähtökohta jota voi lähteä muokkaamaan tai vaihtelemaan myöhemmin tarpeen mukaan?
 
Juuri näin. Totuttelet tuohon kaikessa rauhassa ja sitten tuunailet mikäli tarvetta ilmenee :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «