Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: midinä rumput muiden biiseistä.. mistä?
1
TimOlli
24.07.2015 13:22:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heips
 
En oikein tiedä termistöä aiheelle, mutta etsin midinä rumpuraitoja Motörheadin ja vastaavien biiseihin joita sitten voisin kaverini kanssa soitella kotona (ilman oikeaa rumpalia). Löytyy Sonar X1 ja EzDrummer2 Metal -lisukkeella.
 
Joskus kauan sitten minulla oli kokeilussa gp2 tai joku sellainen kitaratabulatuuri ohjelma jossa oli kauhea määrä kaikenlaisten bändien biisejä ja niistä sai ongittua rumpuraitoja (kaverini oli sen ja biisit jostakin ladannut.. piraatti siis). En kaipaa piraatti ohjelmia, vaan pelkkiä midirumpuraitoja. Mahtaako löytyä ilmaiseksi? En millään jaksaisi muutamaa kertaa varten ryhtyä itse naksuttelemaan rumpukomppeja.
 
Kaikki apu kelpaa.. linkit, vinkit jne.
 
McLeach
24.07.2015 21:21:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä tuo guitar pro taida montaa kymppiä kustantaa. Ilmaiseksi voi käydä hankalaksi...
 
daredevil
24.07.2015 21:42:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PowerTab on ilmainen ohjelma, mutta ei niin helppokäyttöinen kuin Guitar Pro.
 
http://www.power-tab.net/
 
Tuolta löytyy kaikenmaailman kitaramerkintöjä ja tabulaareja.
 
http://www.ultimate-guitar.com/
 
... aihe sopisi paremmin Tietokoneet ja musiikkiohjelmat osastolle.
 
Neljä kanavaa riittää musiikin tekemiseen
järjestyssäännöt
24.07.2015 23:03:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PASKA HAITSU! EI JATKOON!
 
Megadethh2
25.07.2015 03:58:09 (muokattu 25.07.2015 03:58:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lataa Tuxguitar, ilmainen ja hyvä vastine Guitar Pro-ohjelmalle, tuolla saat Guitar Pro-tiedostoja avattua ja niistä exportattua midit erikseen vaikka niitä rumpuja varten. Lataat sitten ne Guitar Pro-tiedostot vaikkapa juuri tuolta Ultimate Guitarista, monesti noissa tabeissa on ne rummutkin mukana ja suunnilleen oikein kirjoitettuina vielä, riippuu tietysti siitä kuinka huolellisesti ne tabit on väsätty, mutta luultavasti täyttää tehtävän hienosti jos tarkoituksena on vain kotona jammailla biisien mukana.
 
Tästä: http://tuxguitar.herac.com.ar/
 
Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark.
TimOlli
26.07.2015 00:08:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä ilmaisin toiveeni hieman huonosti, mutta en kaipaa niinkään ohjelmaa vaan niitä midibiisejä, joista sitten kalastella rummut.
 
Linux puolella olen tutustunut tuohon TuxGuitariin, joten ehkä sillä sitten "kalastelen". Sen saanee sitten myös Windowsiin?
 
Ja juu. Osasto ei ehkä ole oikea, mutta...
 
Kiitollinen olisin linkeistä, joista noita biisejä voisi löytyä. Olen löytänyt muutamia, mutta aina pitäisi rekisteröityä ja/tai maksaa. Hö!
 
Megadethh2
26.07.2015 16:13:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TimOlli: Ehkä ilmaisin toiveeni hieman huonosti, mutta en kaipaa niinkään ohjelmaa vaan niitä midibiisejä, joista sitten kalastella rummut.
 
Linux puolella olen tutustunut tuohon TuxGuitariin, joten ehkä sillä sitten "kalastelen". Sen saanee sitten myös Windowsiin?
 
Ja juu. Osasto ei ehkä ole oikea, mutta...
 
Kiitollinen olisin linkeistä, joista noita biisejä voisi löytyä. Olen löytänyt muutamia, mutta aina pitäisi rekisteröityä ja/tai maksaa. Hö!

 
TuxGuitarin saa myös Windowsille jolla sitä olen itsekkin käyttänyt, exporttaat siitä sen midi-tiedoston jossa on ne rummut (poista vaikka ne muut paitsi rumpuraita ennen exporttausta jos et niitä tarvitse, toki ne rummut saa sieltä pelkästään kun avaat DAW:ssa sen miditiedoston jossa on ne kaikki muutkin soittimet tallella).
 
Ultimate Guitarista noita Guitar Pro tiedostoja saa, haet biisin nimen, etsit sieltä Guitar Pro-version jolla on eniten tähtiä, sitten avaat sen sivun ja menet sinne sivun alas jossa on linkki josta voit ladata sen Guitar Pro-tiedoston, ihan ilmaista on.
 
Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark.
TimOlli
27.07.2015 21:00:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos! Näitä kaipaan. Jee!
Vieläkin voi laittaa linkkejä jos tietää hyvän ja helpon.
Siispä surffaamaan...
 
TimOlli
31.07.2015 18:58:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jee! Nyt toimii. Kiva soitella Lemmynä ja yrittää kitarallakin... itsekseen, saati sitten kaverin kanssa. Rok! Kiitos vielä!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «