Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tekeekö joku Suomessa Comboille hyviä suojahuppuja?
1 2
BigAgib
22.07.2015 19:49:02 (muokattu 22.07.2015 19:49:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tietoa, että tekeekö joku mittojen mukaan suojahuppuja comboille kotimaassa?
 
Gabe
22.07.2015 20:02:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan kuka tahansa vaate/kangasalan ammattilainen kysyttäessä.
BigAgib
22.07.2015 20:05:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näinhän se on epäilemättä
 
Asiaan erikoistunutta liikettä tuskin siis löytyy....
 
Juzpe
23.07.2015 08:46:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigAgib: Näinhän se on epäilemättä
 
Asiaan erikoistunutta liikettä tuskin siis löytyy....

 
Semmottia vaneerisia suojakoteloita tekee JL Caseshop tosa meillä Mansesa Koivistonkylällä. Sitten kuopiossa oli kans yks alan puulaaki ja Pirkkalasakin.
 
Töissä "Nopeampi kaula ei ole makuasia, se on fysiikkaa." musti-peruskoira
LaMotta
23.07.2015 09:49:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kaksi tarpeetonta mustaa fenderin suojahuppua.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
discominister
23.07.2015 11:24:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin kankaat ja laitoin kaverin ompelemaan hupun. Ei siitä ihan priima tullut, mutta aika hyvä kuitenkin!
 
Tympee Huttunen
23.07.2015 11:37:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun pitäis Ampegin 810:lle tehdä tai teetättää huppu. Mikä olisi hyvä ja halpa materiaali siihen? Ajattelin juuttikangasta, joka ei maksa juur mitään.
 
janskuukkeli
23.07.2015 11:46:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko kernikangas hyvä? Helppo putsata ja hylkii vettä. Löytyy kangaskaupoista ja mm. Etolasta
 
" I`m really quite a mess, yes "
discominister
23.07.2015 13:54:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli paremman puutteessa itse teettettyä aika pehmeästä ja "hienosta" kankaasta. Ei ollut paras mahdollinen, kannattaa mielummin valita joku kova ja kestävä.
 
basisti1971
23.07.2015 16:09:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 

 
BigAgib: Onko tietoa, että tekeekö joku mittojen mukaan suojahuppuja comboille kotimaassa?
 
Klassisesti moinen homma on langennut aikuisemmalla väellä puolisolle tai tyttöystävälle, nuoremmilla mutsille.
 
Hurjimmat toki lainaavat em. sidosryhmiltä ompelukonetta -luvalla tai ilman- ja päräyttävät itse ommellen halvimmasta kankaasta jonka sattuvat löytämään.
 

 
En ole koskaan tuntenut pehmeille hupuille tarvetta, mutta veneliikkeistä löytyvää verhoilumuovia joka on nahan näköiseksi kuvioitu käyttäisin itse.
 
Tuollainen paksumpi verhoilumateriaali vaatii kyllä sitten perus-singeriä jöpäkämmän ompelukoneen, varsinkin jos pipinginkin haluaa saumaan ujuttaa mukaan.
 
T:Samuli
 
varakeef
23.07.2015 16:22:54 (muokattu 23.07.2015 16:26:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluetone tekee omille tekeleilleen, ehkä tilauksesta muutenkin.
 
Uraltonella on monia kokoja.
 
Sitä olen miettinyt, mitä näillä suojahupuilla tekee. Roudaamisessa ne eivät suojaa kamoja juuri lainkaan. Kotona pölyltä?
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
LaMotta
23.07.2015 16:32:50 (muokattu 23.07.2015 16:38:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Sitä olen miettinyt, mitä näillä suojahupuilla tekee. Roudaamisessa ne eivät suojaa kamoja juuri lainkaan. Kotona pölyltä?
 
Kyllä ne suojaa roudaamisessa tolexia niin, ettei se kuoriudu irti jokaisesta pikkutöksystä. Sateella ei myöskään vesi pääse suoraan sisälle vahvistimeen.
 
Ei se tietenkään flightcasen veroinen ole, mutta toimi itsellä ainakin maakuntasarjan puuhasteluissa mainiosti. Lavatkin oli keskimäärin niin ahtaita, ettei oikeastaan edes tullut mieleen hankkia flightcasea.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
BigAgib
23.07.2015 16:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Minulla on kaksi tarpeetonta mustaa fenderin suojahuppua.
 
Hei
 
Minkä kokoisia huppuja sulla on?
Jos vaikka sattuis sopimaan tohon mun sessionette 75
 
435x375x250 (mm)
 
Anssi
 
LaMotta
23.07.2015 17:59:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigAgib: Hei
 
Minkä kokoisia huppuja sulla on?
Jos vaikka sattuis sopimaan tohon mun sessionette 75
 
435x375x250 (mm)
 
Anssi

 
Varmasti sopivat, koska toinen lienee Twinin mitoilla ja toinen mahdollisesti DeVillen....täysin varma en ole.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Rämppy
23.07.2015 18:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Sitä olen miettinyt, mitä näillä suojahupuilla tekee. Roudaamisessa ne eivät suojaa kamoja juuri lainkaan. Kotona pölyltä?
 
Itse roudaavalle amatöörikeikkailijalle suojahuppu on hyvä. Ei vie täpötäydessä autossa tilaa niin paljon kuin flight case ja isommankin combon jaksaa itse kantaa rappusia ravintolasaliin. Esim. meikä kulkee keikoille useimmiten omalla farkulla, joka on lastattu tosi täyteen soittokamaa. Flight case olisi mulla turha tilan viejä ja painolasti. Suojahuppu suojaa vahvistimen pintaa kuljetuksessa, lastaamisessa ja purkamisessa uhkaavilta roudausihottumilta sekä kastumiselta. Ja itse kun kannan kamat, niin enpä niitä pahemmin heittele ja kolhi. Flight case on ehdoton sitten, kun keikkailu on ammattimaisempaa ja kamojen siirtely on henkilökunnan hommia.
Sitä paitsi ihan treenikämpälläkin suojahuppu suojaa potikoita kosteudelta ja pölyltä. Potikoiden rahinat pysyvät poissa kun on huppu. Tämän olen huomannut, kun hommasin suojahupun vuonna 1995.
 
Saahan sitä sanoa.
iec
23.07.2015 18:29:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: ...Sitä olen miettinyt, mitä näillä suojahupuilla tekee. Roudaamisessa ne eivät suojaa kamoja juuri lainkaan. Kotona pölyltä?
 
Öö... kissa + kynnet + vahvarin etukangas. Tai sitten perheen pienimmät jäsenet saattavat myöskin vaurioittaa kamppeita. Itse juuri hommasin Fenderille suojahupun ennekuin kissanpentu tuli taloon. Toistaiseksi on vahvari saanut olla rauhassa, kun ei kissan sitä suojahuppua tee mieli raapia :)
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
LaMotta
23.07.2015 18:41:51 (muokattu 23.07.2015 18:44:02)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigAgib: Minkä kokoisia huppuja sulla on?
 
Tuossa Fenderin suojahuppujen mittoja jos löytyy joku niitä tarvitseva.
 
27x51x67 cm
26x45x62 cm
 
Itse mittasin. Pientä heittoa luultavasti.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
askomiko
23.07.2015 20:00:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Farkkukangas, joka reunaan anttilan perus 1cm retkipatjasta suojat, ja toinen farkkukangas päälle. Tosi hyvä! Jos nyt kasan alimmaksi laita niin suojaa kolhuilta oleellisesti.
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
lavaamo
23.07.2015 21:06:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

janskuukkeli: Olisko kernikangas hyvä? Helppo putsata ja hylkii vettä. Löytyy kangaskaupoista ja mm. Etolasta
 
Montakohan kerniä pitää tappaa yhden kombon suojapussin takia?
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
iec
23.07.2015 21:16:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lavaamo: Montakohan kerniä pitää tappaa yhden kombon suojapussin takia?
 
Entäs ne genuiinit sitten :D
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «