Piirakka 28.05.2004 17:31:34 | |
---|
? ? "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
Chemo 28.05.2004 22:29:53 | |
---|
RI Deluxe Reverbistäkö? Ihan ovat kaverit kehuneet tuota. Ehkä vähän snadi joillekin keikoille jos ei voi mikittää. Mutta vielä kiva kantaa, ja kulkee porrasperäisessä henkilöautossa, toisin kuin jotkut Fenderin kombot... Toisaalta tuommoinen on uutena sen verran hintava, että vanhemmat käytetyt saattavat olla kiinnostavampia. Varsinkin jos piirilevyt pelottavat. Ramalamadingdong. |
Piirakka 29.05.2004 11:41:10 | |
---|
Deluxe Reverbiä joo.. Kyllä mä luulen että sopivan kaiuttimen kanssa tuo rumpalin alta potkii, ainakin saisi hyvän pääteroson.. Baarikeikoille tuo lähtisi, harvoin tulee kitarat PA:sta.. Ajattelin jättää 412 kaapin roudailematta sen sijaan roudata kahta vahvistinta.. Laneystä britimpää soundia ja Fenderistä sitten tuota Fender säröä, yhtäaikaa siis, pientä SRV tyylin munakomppisoundia siis hakusessa. Onhan mulla sitten Fuzzit ja Sparklet ja Octavian perkeleet sooloihin.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
Pluto 29.05.2004 13:40:35 (muokattu 29.05.2004 13:41:08) | |
---|
Ei mitään, taisin puhua väärästä masiinasta, sekasin kun olen... Dillon, you son of a bitch! |
Mikko Kankaanpää 29.05.2004 14:58:17 | |
---|
Pari olen putkittanut ja hyvältä ne (kunnon putkilla) on soundannut. Tehot pitäisi riittää pikku keikoillekkin, tai johtuu tietysti minkämoiset volumet teillä muuten on. Kaiken lisäksi aika monipuolinen peli. Mikko |
Piirakka 29.05.2004 16:53:20 (muokattu 30.05.2004 13:22:04) | |
---|
Jees Jees.. Onko kellään tietoa tai kokemusta näiden kestävyydestä ja laadusta? "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
Piirakka 30.05.2004 13:23:26 | |
---|
Eikö mitään muuta : ) "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
Mikko Kankaanpää 30.05.2004 14:35:00 | |
---|
Onko kellään tietoa tai kokemusta näiden kestävyydestä ja laadusta? Nykyään ei kannata tehdä laadukasta ja kestävää. Kuten täälläkin on huomattu pitäisisi se putkivahvistin saada halvalla. Firmat kuuntelevat asiakkaita ja tekevät halpoja vahvistimia. Tämä tarkoittaa säästämistä juuri laadussa, koska huonosoundista vahvistinta ei moni halua ostaa vaikka se maksaisikin vain puolet siitä mitä kilpalijan vastaava mutta hyvältä kuulostava. Tai kyllähän näitä 100e vahvistimia ostetaan vaikka ne täyttä sontaa ovatkin vaan sen takia että ovat halpoja. Tämä vahvistin nyt ei ihan halvimmassa hintaluokassa ole mutta liian edullinen ollakseen vuosikymmeniä kestävä. Jos haluat laadukkaan vahvistimen jota tuskin tarvitsee korjata vuosikausiin ja pikkusäädöillä kestää vuoskymmeniä osta 2-3kertaa kalliimpi boutique malli. Ei nyt kaikki boutique vahvistimetkaan mitään huoltovapaita ole, mutta keskimäärin kyllä kestävämpiä. Uudet re-issue fenderit on ihan ok laatuisia uusiksi piirilevyvahvistimiksi ja kestää luultavasti ihan hyvin jos käsittelet niitä varoen. Huolotoja joutuu tekemään ennemmin tai myöhemmin ja silloin huollot on tietysti vähän kalliimpia kuin ei-piirilevyä-vahvistimet. Kuitenkin omasta mielestä järkevintä, jos haluaa hyväsoundisen ja kestävän putkivahvistimen, on ostaa käytettynä joku 60-70 luvun tunnetusti laatupeli ja tarvittaessa huollattaa se perusteellisesti. Usein samalla rahalla mitä uudet vastaavat maksavat saa monesti paljon laadukkaamman pelin. Kannattaa myös katsella "merkittömmiä" vanhoja putkivahhistimia, kuten dynacord, klemt, farfisa, eko jne. fender, marshall, vox akselilla maksaa merkki. kannattaa hieman karsastaa 60-70 luvun vahvistimia jotka on tehty piirilevylle, koska silloiset piirilevyt olivat todella huonolaatuisia. Voit tarvittaessa vaihtaa/vaihdattaa tuollaiseen vahvistimeen kaiuttimet, putket, konkat jne. ja silti hinta on edelleen puolet halvempi kuin uusi piirilevyvahvistin. Mikko |
Komppaan Mikkoa täysillä tässä asiassa! Ramalamadingdong. |
kaukopoika 31.05.2004 17:47:36 | |
---|
Ja jos haluat ,niin multa saat virheettömän yksilön,joka on siis 65' reissue.Soundi on erinomainen ja viimeksi eilen tuli todettua treeneissä,kun kaveri sitä kokeili,että kyllä riittää tehot rumpujen kanssa,ei tarvi täysillä luukuttaa.Tämä ei ole markkinapaikka,mutta ota yhteyttä,niin katotaan sopiva hinta sille,uusi taitaa maksaa 1200-1300 euroo,tämä on paljon halvempi ja on kaikki paperitki matkassa,jopa alkuperäinen pahvilaatikkokin.Syy miksi myyn tuon pois,on se,että mulla on nyt kova Voxi kiima päällä ja se on kallis kiima se ;-(.AC-10 65' on jo hommattu ja AC-30 64' on tulossa,joten rahaa ei liikaa nyt meidän talossa näy.Jäähän mulle sitten vielä 73'Fender Vibrolux,että ilman Fenkkua ei olla.0405306063 |
Piirakka 31.05.2004 22:35:35 | |
---|
Iltavuorosta.. Juuri vasta kerkesin työt aloittaa, palataan heinäkuussa kun kerkää tiliä karttuun.. Mul on nyt käynnissä vahvistinten kilpailutus ja budjetin teko, toivottavasti tänävuonna ei terassit kartuta koko tienestejä.. Reissue Voxeissa muuten paljon "sitruunoita" joukossa.. "I play stratocasters because no one good has ever played one!" |
kaukopoika 01.06.2004 10:32:40 | |
---|
No reissue vokseista en mitää tiedä,mulla kun on työn alla nimenomaan noi oikeasti wanhat. |