northern 03.07.2015 15:00:39 | |
---|
Megadethh2: Joo kyllähän Biasistakin saa ihan varmasti aivan kelpo soundiakin, monet ovat saaneetkin mitä nyt vähän olen klippejä kuunnellut. Sitäkin voi miettiä, että jos toista ilmaista vahvistinsimulaatiota on väännetty vaikka kuinka kauan ja toisesta vaan otetaan summassa joku presetti johonka hädin tuskin edes varmaan kosketaan, onko kyseessä kovinkaan reilu vertailu jonka perusteella toinen on vaan paska peli, mutta ei tuokaan kaikille varmaan sovellu, kukin käyttäkööt sitä mistä tykkää. Olisihan tuotakin ihan siisti varmasti testata itse niin saisi paremman kuvan koko pelistä. Kyllähän sitä säätämällä parempaa saa aikaan, mutta ei ainakaan pikasen kokeilun jälkeen ole saanut parempaa kuin ilmaset plugarit. Varmaan on käyttäjässäkin vika, mutta youtubesta löytyy paljon noita klippejä missä valkataan vaan suoraan presetti ja kuulostaa hyvältä, ihan erilaiselta kuin itellä. Jossain siis täytyy olla vikaa. Biassin demon saa ladattua ilmaseks, sillä oon itekkin testaillut. Ihan hyvän hevibasso soundin oon siitä saanut ruuvailtua, mitään muuta käyttökelposta en oo onnistunut saamaan irti. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
Marzi 03.07.2015 15:17:18 | |
---|
northern: Kyllähän sitä säätämällä parempaa saa aikaan, mutta ei ainakaan pikasen kokeilun jälkeen ole saanut parempaa kuin ilmaset plugarit. Varmaan on käyttäjässäkin vika, mutta youtubesta löytyy paljon noita klippejä missä valkataan vaan suoraan presetti ja kuulostaa hyvältä, ihan erilaiselta kuin itellä. Jossain siis täytyy olla vikaa. Biassin demon saa ladattua ilmaseks, sillä oon itekkin testaillut. Ihan hyvän hevibasso soundin oon siitä saanut ruuvailtua, mitään muuta käyttökelposta en oo onnistunut saamaan irti. Jokaisesta nykymallintavasta saa irti käyttökelpoista live/levykamaa. Toisista se irtoaa äkkiä, toiset vaatii loputonta twiikkausta. Axe FX:ää on kehuttu parhaasta soundista, miinusta se saa loputtomasta säätövarasta. Kemperiä kehutaan terveestä lähtösoundista, moitetta se saa efektien vähyydestä. Uus Line6 Helix ei oo ulkona vielä, mutta veikkaan, että taas alkaa sama rutina säröpedaaleista kuin aiemminkin. Guitar rigiä on kehuttu monipuolisuudesta, mutta styrkkarien lähtösoundia ei niinkään. Bias-osastoa taas on kehuttu nimenomaan styrkkarien lähtösoundista, mutta niiden tehdaspresetit on aika huonoja. Yhteistä kaikille on se, että niitä voi säätää todella paljon ja lopputulos on vaan säätäjästä kiinni. Ei oo olemassa hyvää ja huonoa soundia, on vaan erilaisia makuja ja käyttökohteita. :) Tarpeeksi on aivan liian vähän. |
Megadethh2 03.07.2015 16:46:30 | |
---|
Noniin, vihdoinkin kerkesin testaamaan uutta Westoneani vähäsen ja sain purkitettua lupaamani DI-vertailun, toivottavasti tästä on jollekkin edes vähän iloa, ero on omaan korvaan ainakin ihan selkeä Palmerin hyväksi, kohina on PALJON alhaisempi ja transientit eivät ole samanlaista kompressoitunutta mössöä mitä Audiolinkin instrumenttitulosssa. Westone Thunder III-kitaralla siis purkitettu, kielet on ihan uudet ja intonaatio säädettynä, sinkkutallamikillä mennään käyttäen keskihumbuckerin toista kelaa luoden "faux-humbckerin", riffinä sai toimia Rock You Like a Hurricanen pääriffi. Tästä: https://copy.com/7qCQRccTD9YR6cqmVihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
thekarppa 03.07.2015 21:10:33 | |
---|
Kyllä minun mielestä Biasin mallinukset kuulostaa paremmalta kuin iRig, Amplitube, Line6 mallinnukset, joista on kokemusta. Hyvä dynamiikka ja paljon säätövaraa. Yamahan THR10 usb interfacella äänitelly, eikä huomattavasti ole latenssia vaikka livenä käyttää. You might be a cunning linquist but I'm a master debator. |
northern 04.07.2015 17:28:32 | |
---|
Megadethh2: Noniin, vihdoinkin kerkesin testaamaan uutta Westoneani vähäsen ja sain purkitettua lupaamani DI-vertailun, toivottavasti tästä on jollekkin edes vähän iloa, ero on omaan korvaan ainakin ihan selkeä Palmerin hyväksi, kohina on PALJON alhaisempi ja transientit eivät ole samanlaista kompressoitunutta mössöä mitä Audiolinkin instrumenttitulosssa. Westone Thunder III-kitaralla siis purkitettu, kielet on ihan uudet ja intonaatio säädettynä, sinkkutallamikillä mennään käyttäen keskihumbuckerin toista kelaa luoden "faux-humbckerin", riffinä sai toimia Rock You Like a Hurricanen pääriffi. Tästä: https://copy.com/7qCQRccTD9YR6cqm En saa auki, jää vaan latamaan sivulle eikä mitään tapahdu. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
Megadethh2 04.07.2015 17:38:32 | |
---|
northern: En saa auki, jää vaan latamaan sivulle eikä mitään tapahdu. Kumma juttu, itse äsken koitin ladata ja toimi ihan niinkuin pitääkin, koitas vaihtaa vaikka selainta latauksen ajaksi jos sitten vaikka toimisi, jos ei niin voin pistää tuon johonkin muualle tai vaikka lähettää sähköpostiisi jos haluat. Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
Megadethh2 05.07.2015 16:35:30 | |
---|
Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
northern 06.07.2015 22:08:24 | |
---|
Megadethh2: Koitin nyt vielä lMegadethh2: Koitin nyt vielä laittaa tuon tännekkin, jos vaikka nyt toimisi paremmin: http://www.mediafire.com/download/k … .+Audiolink+II+instrument+input.zip Toi toimii, ehkä ei selain tykännyt ekasta linkistä. Tossa Audiolinkin pätkässähän ääni on ruvella. Välillä vähän särisee ja aaltomuoto ei näytä terveeltä. Säröjen jälkeen kyllä erot muuttuu huomattavasti pienemmäks. Noi on siis molemmat nyt DI boxin läpi soitettu, et pistänyt kitaraa suoraan äänikorttiin kiinni? Tein taas omia äänityksiä. Tuolta https://www.dropbox.com/sh/gjzosp7e … 2x2e/AACZGUtiOTevtrpL2gYsiSX_a?dl=0 löytyy nyt Audiolink_palmer_Alesis_LeGion_Bias.wav jossa siis eri ääninäytteet menevät järjestyksessä: 1) Audiolink + Legion 2) Audiolink + Bias 3) Palmer + Legion 4) Palmer + Bias 5) mun äänitys suoraan äänikorttiin + Legion 6) mun äänitys suoraan äänikorttiin + Bias Tällä kertaa lähdin biasin presettiä säätelemään ja sainkin sun äänityksiin mun mielestä ihan hyvän soundin. Omissa taas ilmaset plugarit hakkaa biasin. Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä. |
Megadethh2 07.07.2015 13:03:51 | |
---|
northern: Megadethh2: Koitin nyt vielä l Toi toimii, ehkä ei selain tykännyt ekasta linkistä. Tossa Audiolinkin pätkässähän ääni on ruvella. Välillä vähän särisee ja aaltomuoto ei näytä terveeltä. Säröjen jälkeen kyllä erot muuttuu huomattavasti pienemmäks. Noi on siis molemmat nyt DI boxin läpi soitettu, et pistänyt kitaraa suoraan äänikorttiin kiinni? Tein taas omia äänityksiä. Tuolta https://www.dropbox.com/sh/gjzosp7e … 2x2e/AACZGUtiOTevtrpL2gYsiSX_a?dl=0 löytyy nyt Audiolink_palmer_Alesis_LeGion_Bias.wav jossa siis eri ääninäytteet menevät järjestyksessä: 1) Audiolink + Legion 2) Audiolink + Bias 3) Palmer + Legion 4) Palmer + Bias 5) mun äänitys suoraan äänikorttiin + Legion 6) mun äänitys suoraan äänikorttiin + Bias Tällä kertaa lähdin biasin presettiä säätelemään ja sainkin sun äänityksiin mun mielestä ihan hyvän soundin. Omissa taas ilmaset plugarit hakkaa biasin. Tuo Palmer-klippi on Palmerin DI-boksi Audiolinkin mikkietuasteeseen kytkettynä, tuo Audiolink-klippi taas on kitarapiuha suoraa Audiolinkin omaan instrumentti-inputtiin kytkettynä ilman mitään erillistä DI:tä, tuo Audiolink tosiaan klippaa gainit minimissäkin vaikka interfacen klippivalot ei siinä palakkaan, ihan paska se onkin kyllä... :D. Kuuntelen nuo pätkät tässä myöhemmin kun vaan kerkeän. Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
Megadethh2 08.07.2015 00:52:12 | |
---|
northern: Megadethh2: Koitin nyt vielä l Toi toimii, ehkä ei selain tykännyt ekasta linkistä. Tossa Audiolinkin pätkässähän ääni on ruvella. Välillä vähän särisee ja aaltomuoto ei näytä terveeltä. Säröjen jälkeen kyllä erot muuttuu huomattavasti pienemmäks. Noi on siis molemmat nyt DI boxin läpi soitettu, et pistänyt kitaraa suoraan äänikorttiin kiinni? Tein taas omia äänityksiä. Tuolta https://www.dropbox.com/sh/gjzosp7e … 2x2e/AACZGUtiOTevtrpL2gYsiSX_a?dl=0 löytyy nyt Audiolink_palmer_Alesis_LeGion_Bias.wav jossa siis eri ääninäytteet menevät järjestyksessä: 1) Audiolink + Legion 2) Audiolink + Bias 3) Palmer + Legion 4) Palmer + Bias 5) mun äänitys suoraan äänikorttiin + Legion 6) mun äänitys suoraan äänikorttiin + Bias Tällä kertaa lähdin biasin presettiä säätelemään ja sainkin sun äänityksiin mun mielestä ihan hyvän soundin. Omissa taas ilmaset plugarit hakkaa biasin. Noista omista äänittelemistä pätkistäni Bias-versioissa oli parempi soundi huomattavasti, ja niinkuin itsekkin totesit, noissa äänityksissäsi Legion toimi paremmin, sillä varmaan kannattaa sitten mennä Biasin sijaan, tuo TSE X50II kannattaa ainakin demottaa jos et vielä ole kokeillut, siitä löytyy myös X30:n päivitetty versio, ENGL-simulaatio siis kyseessä, tuo X50 on taas 5150/6505-mallinnus. Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
Tarpeeksi on aivan liian vähän. |