Tangled** 30.05.2004 13:23:37 | |
---|
Eli, mitkä kapulat tassuissa heiluu? Mun palikat meinaa haljeta vähän turhan helposti. (Viimeisimpänä olleet Pro Markin, mutta kuolivat aika nopsaan ..) Nyt törmäsin musakaupassa mustiin muovisiin kapuloihin. Olivat pikkuisen painavammat ja kalliimmat. (Jotain 18e) Merkki oli jotain tyyliin Aquarian Formula X-10 Rock. Soittaako kukaan kyseisillä tai samantapaisilla? Onko ihan normaaliin soittoon tarkoitetut? (näin ainakin oletan, koska soiton ope soittaa tälläisillä) Oli kiirus, joten en sitten ehtinyt myyjältä jäädä kyselemään. Kaikki on kusipäitä, kunnes toisin todistetaan. -Frank Zappa- (ja mä olen parhaillani kehittelemässä tuota todistusta) |
J. Cool 30.05.2004 13:42:54 (muokattu 03.07.2004 17:04:39) | |
---|
dave weckl evolution. sillon tällön wecklin vanhempi punaruskee ja jos pitää vetää mahdollisimman hiljaa niin vic firth 7A. aivan hirrveetä menoa! |
Niskamies 30.05.2004 13:53:07 | |
---|
Mulla on ollut pelkästään Vic Firthiä: 5A:t, 5B:t, Dave Wekclit, ja Dave Weckl Evolutionit. 5B:t on tähän mennessä parhaat, ja kovassa käytössä on. Ostin nykysen parin viime vuoden syyskuussa, ja loistavassa kunnossa ovat, vaikka toinen tippi on pikkasen haljennut. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
anzelmosm 30.05.2004 13:54:45 | |
---|
ei oo vielä tähän päivään mennessä löytyny kestävää kapulaa.. ;) |
Tangled** 30.05.2004 13:59:21 | |
---|
Niin, kun sama vika on. Kestävää kapulaa ei meinaa löytyä... Siksi nuista muovisista kyselenkin. Jotenkin kuvittelisin, ettei sellainen lähde halkeamaan yhtä nopeasti. Kaikki on kusipäitä, kunnes toisin todistetaan. -Frank Zappa- (ja mä olen parhaillani kehittelemässä tuota todistusta) |
grooveri 30.05.2004 14:03:49 | |
---|
Tällä hetkellä regal tip RKX (rock X) loistavat zipulat. ?? |
Buusteri 30.05.2004 14:09:30 | |
---|
Jos meinaa kepit katketa, niin testaappa joitain Taman kepukoita. Itsellä juuri Taman kepit ovat kestäneet kauiten, tosin loppuaikoina ovat aika jyrsiintyneitä. Tällähetkellä alla Tama japanese oak- kepit. Toisina keppeinä pussista löytyy Vic Firthin punaset Wecklit; mainiot kepit nekin. Tippi erittäin mukava kuin myös painotuskin. Eivät vain yleensä kestä yhtä kauan kuin Tamat. Laiturilla haitari soi. Haita se harmitti, haita risoi.. |
Tangled** 30.05.2004 14:09:34 | |
---|
Eikö siis kukaan ole nuita muovisia testannut? Kaikki on kusipäitä, kunnes toisin todistetaan. -Frank Zappa- (ja mä olen parhaillani kehittelemässä tuota todistusta) |
JeeVes 30.05.2004 14:23:06 | |
---|
Eikö siis kukaan ole nuita muovisia testannut? Ei muovisia, lähtee perinteinen saundi. Ei sellaisia kestäviä kapuloita ole olemassa. Aikanaan ne kaikki hajoo. Ite käytän aika paljolti Vif Firth SSG (Steve Gadd-model) kepukoita. Tosi jees tatsin niillä saa, saundit symbaaleissa ja etenkin rummuissa tosi nam. Aika on rahaa, eikä minulla ole kumpaakaan. |
tulppu 30.05.2004 14:29:22 | |
---|
mulle käten parhaiten sopii zildjianin 5b:t . mulla on iso koura joten kokeilin myös 2b:tä koska se oli hieman paksumpi, ihan ok mutta kyllä 5b on mulle sopivin. hassu juttu , esimerkiksi vaterin 5b:t on panavemmat kun zildjianin 2b:t. mutta jos vaterilta ottaa 5 paria 5b kapuloita niistä ei oo yksikään pari toisten parien kanssa samanpainosia vaihtelu on suurta. toisin esim. pro mark ja vic firth. |
MoonDog 30.05.2004 14:30:54 | |
---|
Taitaapi olla Taman H214B:t käytössä tällä hetkellä ja ovat kestäneet jo useita kuukausia, yleensä kun on mennyt parissa kolmessa viikossa kapulat poikki. Nuo ainakin ovat todella hyvän tuntuiset ja vaikuttavat kyllä todella kestäviltä, kun eivät ole mitenkään aivan älyttömästi vielä kuluneetkaan. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
asa 30.05.2004 14:47:11 | |
---|
Hyväksi toteamani kapulat ovat Pro Mark 5A ja 707, niitä tulee käytettyä. Joissain tapauksissa myös tasapaksua Rock Knockeria. UP THE IRONS! |
Mikko A 30.05.2004 15:55:11 | |
---|
Eikö siis kukaan ole nuita muovisia testannut? Minä olen. Ne on hiilikuitua. Mun mielestä ihan kamalat; liian painavat ja joustavat, varsinkin peltisoundi on ihan hirveä ja lisäksi niistä lentelee sitä mustaa purua joka paikkaan ja kalvot ynnä pellit värjäytyy mustiksi. I hate your sex! |
Antti1997 30.05.2004 16:30:31 | |
---|
Mulla on ollut seuraavanlaisia kapuloita: Gdazek(?) Rock-140E => Katkesi Vic Firth 5A => Katkesi ProMark 5A Natural (taisi haljeta kulumisen johdosta) Vic Firth Sound 5B(vielä ehjänä) ProMark vaahtera(vielä ehjänä, hieman liian lyhyet) Vic Firth 5B natural (ollut käytössä n.viikon ja ihan kulunut jo siitä haikan kohdalta, täytyis kai lyödä hiukan erilailla...) Kyllä noi 5B naturaalit on parhaat kapulat, harmittaa toi haikka kun pellit on aina ihan eri kohdilla => kapulat kuluu tosi nopeesti. "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
dictatorsh*t 30.05.2004 16:33:52 | |
---|
Minulla on käytössä (siis setin soitossa) Pro*Markin 5B kapulat ja ne ovat kyllä ainakin minun käsissäni kestäneet hyvin. Aisasta toiseen, olen vähän ajatellut jotta jos sellaisia Aheadeja kokeilisi, mutta myydäänkö niitä jossain täällä Tampereen lähistöllä? Viitsi niiden takia lähteä esim. Helsinkiin. |
Tangled** 30.05.2004 16:41:56 | |
---|
Noista vaahteraisista olen pelkkää hyvää kuullut. Voisi sellaiset käydä hakemassa... Enpä mäkään kovin lujaa lyö (tytön voimilla, heh...) mutta haikka (ja ständi) on sen verran heikkoa tekoa, että haikan pellit ovat ihan eri kohdissa. Joka tosiaankin kuluttaa palikkaa ihan julmetusti. (luojan kiitos Zildjianin magea uusi haikka on tulossa, ehkäpä kapulatkin kestäisi, kun olisi kunnon haikka) Voispa tuollaiset muoviset (tai mitä hiilikuitua olivatkin) käydä ihan kokeilun vuoksi hakemassa. Painavemmat kuin ovat, niin voisi käsien lihaksia kehittää. Voisvat toimia osa-aika kapuloina. (vaihtelu virkistää) Mutta keikkapalikaksi niistä ei kyllä varmaan ole... Kaikki on kusipäitä, kunnes toisin todistetaan. -Frank Zappa- (ja mä olen parhaillani kehittelemässä tuota todistusta) |
J. Cool 30.05.2004 18:08:56 | |
---|
hiilikuitukapuloilla saa kyllä rikki lautaset, kalvot ja kädet. toki hajoamiset on enemmän kiinni omasta soittotyylistä. soundi lautasissa on aika kauhee. en suosittelis. makuasioita sanoi pentti ja pisti suolaa jäätelöön. aivan hirrveetä menoa! |
e r s k i 30.05.2004 18:09:53 | |
---|
Eli, mitkä kapulat tassuissa heiluu? Paskempaa kapulamerkkiä saa hakea, kuin Millennium, mutta niillä tulee enimmäkseen soiteltua halvan hinnan takia. 5A ja 5B käytössä useimmiten. Millennium käytössä siis lähinnä reenikämpällä, keikat tulee vedeltyä Vicfirthillä. |
Jeltz 30.05.2004 18:44:21 | |
---|
Vater 5B American Hickory, hyvin on kestäny Pulp |
Eli, mitkä kapulat tassuissa heiluu? Tama 0213p eli tammimiehiä. Mahdollisesti samasta ka-shi-versiokin menee, eroa en paljoa ole huomannut paitsi lakassa. Ohuehkoja joo käytän. "Black cloud crossed my mind,
blue mist round my soul,
feel so suicidal;
even hate my rock and roll.. Wanna die, yeah wanna die.
If I ain't dead already,
girl you know the reason why." |