Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Säröt
1
telecaster67
18.07.2015 11:16:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Olen sellainen kohtuullisesti soitteleva, mutta kuitenkin yli 40-kymppinen kitara-aloittelija. Välinepuoli ei ole kokonaan täysin lelua, kitara on mielestäni hyvä Yamaha 611 SD:n kaula P-ysillä /tallahumpparilla.
 
Family man-tilanne ei salli Fender Champion 100-settiä kummempaa styrkkaria. Siitä saankin kohtuuhyvät cleanit.
 
SRV:n tapaista .. ehkä myös Albert J:n Rock Me- kappaleen tyyppisiä kohtuullisia lämpimiä säröjä sen sijaan kaipaan. CCR lie joillekin kirosana, mutta i minulle. Niitä ja näitä ei mielestäni tuosta muuten hyvästä trankkuheebosta saa esiin. Siinä on tuon vahvarin suurin puute minun mielestäni siis. Mitään metallisahausta en kaipaa silti.
 
Pedaalin tuohon saisi, onkos kokemuksia joistakuista säröistä(ja muistakin) tuon vahvarin kanssa. ? Esim. Tevari Hämeenlinnassa tarjoaa aina joskus "poistomyynnissä" jopa mad proffan purkkeja, mutta en tajua niistäkään tuon pöläystäkään; mistä saa minkälaistakin säädettyä esiin. Efektipurkkeja on se muutaman tuhat tarjolla, mutta niistä en osaa ihte kaivaa juur mitään. Eli mikä on millainenkin.
 
Näytti olevan jopa Tube Screameria tyyliin se vihreä 808 tarjolla.
Tuleeko turhaa vaivannäköä jos hankkii jonkin screamerin tahi kunnon säröpurkin ja pistää tuollaisen vahvarin kanssa settiin? Likviditeetti riittäisi sellaiseen kokeiluun mutta ei tällä hetkellä kunnon putkivahvarin hankintaan, nääs :)
 
Tukewylde
18.07.2015 22:24:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mxr särö pedaaleilla saa hyvän särön, kannattaa juutuupista kahtoo video esittelyitä.
 
Kefiiri
20.07.2015 08:48:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tubescreamer toimii yleensä aika hyvin. Pitää vaan ajan kanssa kokeilla eri säätöjä vahvariin ja pedaaliin. Yleensä sitä säröä tulee laitettua liikaa ja soinnista jää dynamiikka puuttumaan.
 
En ole musiikin asiantuntija.
sepisti
20.07.2015 08:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ottaisi tubescreameria. Leikkaa liikaa alapäätä, joka toimii bändikontekstissa, mutta todennäköisesti ei tuo toivottua tulosta kotisoittoon. Bad Monkey vois olla kova aloittelijalle ja halpa myös. Sillä saa bassopuoltakin korostettua.
 
http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo
Kefiiri
20.07.2015 09:11:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mä en ottaisi tubescreameria...
 
Bad Monkey on kyllä hyvä ja halpa, ehdottomasti.
 
En ole musiikin asiantuntija.
telecaster67
20.07.2015 21:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep jep, tänks.
 
Pitääpi kokeilla, tuollaiset bassopuolen(kin) säädöt on hyvä olla. Jotkut joskus hehkutti jotain halpaa Behringer VT999- lootaa mutta putkensa kaiketi kandeis vaihtaa etc.
 
313
21.07.2015 00:21:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää noin nelikymppinen kitaranyyppä on ollut tyytyväinen Bad Monkeyyn, Fulltone OCD halpisklooniin ja Blackstarin 1-wattiseen comboon. Sen lisäksi että olen persaukinen taloudessa on jäseniä jotka eivät täysin arvosta korkeakylttyyriä kitaransoiton(opettelun) muodossa. Noi kamat ovat edullisia, monipuolisia ja voin toteuttaa stadionfantasiat kuulokkeet päässä. YouTubesta löytyy mallipätkiä ja torilla on yleensä apinoita ja blackstareja järkevin hinnoin tarjolla. Suosittelen ainakin tsekkaamaan.
 
Two wrongs don't make a right, but three lefts do.
telecaster67
21.07.2015 00:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hankin Blackstar Fly 3:n sisäsoittoon. Ihan hyvät soundit itse asiassa, ei lelu.
 
telecaster67
25.02.2016 10:08:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Juu, Bad Monkey toimii ihan jees. Samoin niinkin outo virityskuin T-rex Tonebug OD :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «