Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mielipiteitä feikki Gibsoneista, Chibsoneista
1 2 3 4 57 8 9 10 11
H.Corruption
15.07.2015 22:52:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Talvella iski Gibson GAS ja etsiessä netistä itselleni "sitä oikeaa", törmäsin näihin feikki Gibsoneihin.
Oma Gibson löytyi ihan kotimaisesta musiikkiliikkeestä, enkä ole ostostani katunut.
 
Sittemmin Gibsonin omistajana alkoi kiinnostaa se, että minkälaiset henkilöt ostavat Kiinassa tehtyjä feikkejä ja millä perustein. Joukossa näytti olevan ihan ammattimuusikoitakin ja perusteluina oli jotain kaljaroiskeilta varjelun ja uusien Gibsonien huonon laadun väliltä.
 
Itse en menisi näitä väärennöksiä hankkimaan, mutta mitä mieltä olette arvon mnettiläiset. Pitäisikö nämä feikit takavarikoida, sitten polttaa ja lähettää tuhkat takaisin Kiinaan, kuten joku jenkki asian ilmaisi.
 
hallu
15.07.2015 23:02:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne pitäisi ilman muuta polttaa ja takavarikoida ja haudata peruskallioon seuraavaksi miljoonaksi vuodeksi. En ala arvailemaan kuka niitä ostaa ja miksi, mutta ne on kuten rantaroleksit en tajua.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
15.07.2015 23:12:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En keksi mitään hyvää syytä tuoteväärennöksen ostamiselle. Siinä ei voita kukaan muu kuin se väärentäjä. Jos siihen lapaan on pakko sasda Gibson niin sitten ei auta muu kuin ostaa se Gibson. Jos ei halua maksaa niin helvetin hyviä mutta edullisempia laillisia vaihtoehtoja on vaikka kuinka paljon.
zedder
15.07.2015 23:31:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tunnettu muusikko soittaa julkisesti "Chibsonilla" joka on tuunattu Gibsoniksi, niin lisääkö se Gibsonin vai "Chibsonin" mainetta ja myyntiä?
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Osteri
16.07.2015 00:07:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Jos tunnettu muusikko soittaa julkisesti "Chibsonilla" joka on tuunattu Gibsoniksi, niin lisääkö se Gibsonin vai "Chibsonin" mainetta ja myyntiä?
 
Vakavasti otettavalla muusikolla pitää olla tunnettu kitaramerkki ja sehän tunnistetaan siitä mitä lavassa lukee. Maailmasta on puolet sitä miltä asiat näyttävät, ei kukaan tule yleisön puolelta sitä tutkimaan onko laite Gibsonin vai Chibsonin valmiste.
 
Se että soittaako tunnettu muusikko sitten oikeasti jollain Kiinan kopiolla niin rohkenen epäillä. Joku harrastelija saattaisi pikemminkin tunata tuollaisen "aidohkon" vehkeen, jos ajattelee, että se jotenkin nostaa soittajan arvoa siellä yleisön puolella. Maailmasta kun on......
 
Itse kysymykseen vastaan että maine taitaa mennä Gibsonin piikkiin. Oletan näin.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
Jeszse
16.07.2015 00:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: Vakavasti otettavalla muusikolla pitää olla tunnettu kitaramerkki
 
:D
 
ka uja teletabbies sa o yy sa o kaa sano koo fatpipe -megatherium || The Jasser Arafats || Crimson Day
pappasfin
16.07.2015 00:13:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tykkää näistä tuoteväärennöksistä ja ite en niitä osta.
Enkä tiedä yhtäkään kovinkaan tunnettua kitaristia Suomessa enkä muuallakaan, jotka oikeasti niillä sitten soittais keikoillaan, ei ole ainakaan silmiin osunut.
 
Mun mielestä tälläisten tuoteväärennösten ostaminen edes kokeilumielessä ei ole oikein kun sillä tukee sitä tuoteväärentäjän liiketoimintaa, joka ei kunnioita kansainvälisiä sopimuksia tai hyvän rehellisen liiketoiminnan periaatteita.
 
Ihan tarpeeksi jo tuetaan muutenkin valmistusta tietyissä maissa ja samalla aiheutetaan työttömyyttä täällä Suomessa sekä EU:ssa, ei tähän enää kaivattaisi näitä tuoteväärennöksiä, jota erään tutkimuksen arvion mukaan on Kiinankin tuotannosta todella paljon.
 
Jo pelkästään se, että toimitaan epärehellisesti ja vastoin lakeja on huono asia puhumattakaan siitä vaikutuksesta mikä tällä tuoteväärennöksellä aiheutetaan rehelliselle liiketoiminnalle niin valmistajien kuin myös myyjienkin ym. oheisliiketoimintojenkin alalla työskenteleville ihmisille.
 
Ja kun puhutaan ongelman laajuudesta niin kyse ei ole mistään pikku rahasta vaan satojen miljardien luokan tuoteväärennös liiketoiminnasta, jonka avulla sitten otetaan jalansijaa myös ns. rehellisestä bisneksestä kun on tuoteväärentäjillä massia ostaa rehellisia toimijoita pois markkinoilta.
 
Ongelma on iso ja paha ja itse en suostu tätä tukemaan missään muodossa ja enkä ainakaan tietoisesti (ikävää kyllä mm. Elektroniikassa on komponenteja / osia, joista ei vain yksinkertaisesti voi tietää mistä ne tulee ja siellä myös on näitä tuoteväärennöksiä, niitä on ihan joka paikassa lähtien Fiskarsin saksista, vaatteista jne.
 
Varmaankin tästä tuli mun mielipide selvästi esille ;D
 
PappaSFin
Timo JM
16.07.2015 00:22:18 (muokattu 16.07.2015 00:28:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen tilannut kolme omien toiveiden mukaan tehtyä kopiota Kiinasta. Olen kuitenkin pyytänyt kaikki ilman lapamerkintää. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka jokaisella on oma hupiarvonsa, niin jokaisessa on myös jotain mikä tökkii. Vaativat siis tuunausta, mikä luonnollisesti lisää kustannuksia. Olen kyllä kuullut/lukenut, että jotkut olisivat onnistuneet saamaan ihan hyviäkin soittimia sieltä. Oma kokemus on kuitenkin, että laadukkaamman soittimen saa, kun ostaa jonkun virallisen halpamerkin kitaran. (Esim. Squier, Epiphone, Cort, jne.) Niissä näyttäisi olevan parempi laadunvalvonta.
 
Gabe
16.07.2015 00:31:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Mä olen tilannut kolme omien toiveiden mukaan tehtyä kopiota Kiinasta. Olen kuitenkin pyytänyt kaikki ilman lapamerkintää. Täytyy kyllä sanoa, että vaikka jokaisella on oma hupiarvonsa, niin jokaisessa on myös jotain mikä tökkii. Vaativat siis tuunausta, mikä luonnollisesti lisää kustannuksia. Olen kyllä kuullut/lukenut, että jotkut olisivat onnistuneet saamaan ihan hyviäkin soittimia sieltä. Oma kokemus on kuitenkin, että laadukkaamman soittimen saa, kun ostaa jonkun virallisen halpamerkin kitaran. (Esim. Squier, Epiphone, Cort, jne.)
 
Yleensä jos jo lähtökohta on se Tuoteväärennökset niin paras mahdollinen lopputuote ja asiakastyytyväisyys on viimeisenä listalla.. Vai liekö edes listalla.
 
Nykyään saa jo niin hyviä kitaroita pikkurahallakin että on vähän vaikea nähdä hyötyä näille tuoteväärennöksille.
Osteri
16.07.2015 00:51:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeszse: :D
 
Joo, joo, olen ihan oikeasti törmännyt ihmisiin jotka ei soita mitään mutta arvioivat esitystä lähinnä sen mukaan onko kitaristilla Fender vai Gibson ja lukeeko vahvistimessa se tuttu Marshall. Huvittavaa, eikö :D
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
tele09
16.07.2015 00:56:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

80's japsit : Greco, burny, orville ovat usein parempia kuin nykypäivän gibsonit
 
Laulava Kylätohtori
16.07.2015 08:24:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H.Corruption: Joukossa näytti olevan ihan ammattimuusikoitakin ja perusteluina oli jotain kaljaroiskeilta varjelun ja uusien Gibsonien huonon laadun väliltä.
 
Heh, johan on naurettavia "perusteluja". Eikä siinä ole kyse muusta kuin pahoista itsetunto-ongelmista, suunnattomasta typeryydestä (idiotismista) ja pahimman lajin alemmuuskompleksista. Joka tuollaisia tuoteväärennöksiä tilaa, on idiootti, jolla on pahoja vaikeuksia olla itsensä kanssa.
 
Itse en menisi näitä väärennöksiä hankkimaan, mutta mitä mieltä olette arvon mnettiläiset. Pitäisikö nämä feikit takavarikoida, sitten polttaa ja lähettää tuhkat takaisin Kiinaan, kuten joku jenkki asian ilmaisi.
 
Saunan pesään vaan...
 
Timo JM: Mä olen tilannut kolme omien toiveiden mukaan tehtyä kopiota Kiinasta. Olen kuitenkin pyytänyt kaikki ilman lapamerkintää..
 
Juur näinhän se kuulu tehdä. Kyllä sitä voi ostaa Kiinasta, mitä haluaa, ei siitä ole kyse, mutta tuoteväärennöksille ehdoton ei...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Timo JM
16.07.2015 11:04:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan noi kaksi kiinalaista ihan nättejä koristeita, mutta kyllä oikeanpuoleinen Epiphone Wildkat on silti noista kolmesta laadukkain.
 
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153020336427557&l=3320009302
 
Spiral
16.07.2015 13:05:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos jotain pitää apinoida niin se pitäisi vetää härskisti yli, tai ohi.
Esim.
- Sateenkaari Gayson
- Eläinaiheinen Gibbon
- reverse lavalla (siis kaulan suunnassa reverse) Nosbig
jne.
 
Aakoo
16.07.2015 18:23:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ehkä ihan kiinan chibson, mutta eikö eräs Slash levyttänyt erään appetite for destruction levyn kitara osuuksia les paul replicalla? Sinäänsä hupaisaa, että jälkeenpäin kopiosta tehtiin kopio itse iso-G:n toimesta. Eikö Gibson melkolailla osoittanut hyväksyntää piraateille toimiessaan näin?
 
zedder
16.07.2015 18:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisiköhän erottaa toisistaan ihan aihetasolla kiinalaiset piraattikitarat ja taitavien pajojen laadukkaa, "ghost built" ja "replica" -tuotteet...?
--
Periaatteessa kun lavassa on ilman lupaa toisen firman logo, niin rumaahan se on. Mutta yksityishenkilö toki saa omaan kitaraansa kirjoitella ja logoilla mitä lystää, niin se kai on nykylainsäädännön vallitessa.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
fox
16.07.2015 18:48:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari aivan eri asiaa ovat replica ja piraatti.. Eipä tässä muuta. Jos kuvittelee että satasen kiinan-piraatti on edes käytettyjen ruuvien osalta jotakuinkin lähimain saman tasoinen kuin "aito asia" niin saa ihan vapaasti kuvitella.
Piraattien tarkoitus on tuottaa sille piraatti-tehtailijalle minimaalisella rahallisella panostuksella maksimaalinen voitto tyhmien asiakkaitten kustannuksella. Jotkut idiootit sitten koittavat noita eteenpäinkin kaupitella, kun ei se sitten niin käyttökelpoinen soittopeli ollutkaan.
Piraattien ostoa ja myyntiä täällä on käsitelty monen monituista kertaa, siihen on yksiselitteisesti Suomenkin laissa kumminkin omat säädöksensä.
Toki on totta, että yksittäisten kappaleitten osalta aika harvoin mitään "sanktioita ja seuraamuksia" tulee, mutta kuitenkin mahdollisuus on olemassa.
Yleensä noitten piraattien (kyllä, muitakin brändejä todellakin piratoidaan!) takana on mm. järjestäytynyttä rikollisuutta yms. mutta aina löytyy sellasia jotka riemumielin tukevat heidän toimintaansa.
Kannattaa myös muistaa sellanenkin juttu, että joka ainoa kierrossa oleva piraatti-soittopeli vähentää eri tahojen intoa ottaa ylipäätänsä mitään soitinta esim. vaihdossa, joka sitte kolahtaa jokaisen soittimen vaihtajan omaan nilkkaan. Siis jos se soitinkaupan setä ei suostukaan edes siitä aidosta Ibanezin Jemistä antamaan edes kohtuullista hyvitystä vaihdossa siihen Mesa-Puukin pinoon, jota soittaja mielittelee, kun ei se soitinkaupan setä oikein pysty äkkiseltään toteamaan, onkopa nyt kyseessä oikee Jemi vaiko sellanen kiinalainen näköispainos eli tuoteväärennös..
Olettaen siis, että kyseessä on sellanen "normi soitinkaupan setä" jolla nyt kertakaikkiaan ei oo syventävää tietämystä ihan joka soittimesta. Sellasiakin on, runsaasti.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Aakoo
16.07.2015 18:54:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Pitäisiköhän erottaa toisistaan ihan aihetasolla kiinalaiset piraattikitarat ja taitavien pajojen laadukkaa, "ghost built" ja "replica" -tuotteet...?
--
Periaatteessa kun lavassa on ilman lupaa toisen firman logo, niin rumaahan se on. Mutta yksityishenkilö toki saa omaan kitaraansa kirjoitella ja logoilla mitä lystää, niin se kai on nykylainsäädännön vallitessa.

 
Mä en näe mitään merkitystä sillä kuka sen leiman on lyönyt päälle. Väärennös on väärennös, riippumatta oliko se hyvä vai huono. Tuossa mun mainitsemassa tilanteessa kitara oli rakennettu pajassa, ja lavassa luki Gibson. Käsitykseni mukaan Slash ei itse rakentanut, tai tilannut kitaraa, vaan se kiikutettiin hänelle. Miten tämä poikkeaa siitä että paja olisi Kiinassa ja asiakas saa online tilata kitaran haluamiaan teksteillä? Kuka sanoo, että made in China on automaattisesti paskaa, ja ameriikanpaja tekee laatua?
 
Pointti oli se, että Gibson ahneuksissaan osoitti kaksinaismoralismia, hyväksyi kopion ja käytti sitä jopa mallina slashin signature mallille.
 
Aakoo
16.07.2015 19:02:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...en muuten mitenkään ole kopioiden ja piraattien puolestapuhuja. En tykkää... mutta mielestäni trademarkin pitäisi kertoa siitä, mistä laite on tullut, ja siitä minkä vastuun laitteesta valmistaja on valmis kantamaan. Eli replicasta ei tule originaalia, vaikka se olisi tehty kuinka hyvin. Kovin mustavalkoista siis. GIBSON ei ole Gibson, jos se ei tule oikealta tehtaalta oikeilla sarjanumeroilla.
 
Dr. Muff
16.07.2015 19:02:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tele09: 80's japsit : Greco, burny, orville ovat usein parempia kuin nykypäivän gibsonit
 
Juu niin varmasti. Ihan varmasti. Ja tokait, ne vasta parhaita ovat.
 
En kyllä mitenkään pysty ymmärtämään miksi joku ostaisi Kiinassa tehdyn tuoteväärennöksen. Tai ylipäätään mitään halpista. Se on tätä nykypäivää kun kaiken pitää olla niin halpaa että kaikilla on varaa kaikkeen. Kamalaa haaskausta. Mitä tavoittelemisen arvoista tai omistamisen riemua siinä on jos on pullonpalautusrahoilla ostanut kitaran?
 
Halpis kaljaroiskeiden varalta? Kaikki tänäpäivänä legendaariset kitarat näyttävät siltä että niitä on soitettu ja se on hienoa jos mikä. Kun kitaristi soittaa lähinnä yhdellä kitaralla, se kuluu ja relicoituu hänelle tyypilliseen tapaan. Eli hän ikäänkuin koko uransa luo taideteosta, sivallus sivallukselta. Ja joidenkin lopputulos on ihailtavan hieno; SRV #1, Claptonin Blackie, Rory Gallagherin '61, Youngin Blackie jne onhan noita.
 
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «