Aihe: Väärin kuullut lyriikat
1 2 3 4 558 59 60 61 6282 83 84 85 86
NHR
27.05.2015 18:06:32

Tajusin vasta jäsen reaper666:n mainitessa asiasta jossain ketjussa, että Leevi & The Leavingsin biisin Mitä kuuluu, Marja-Leena? loppupuolella naisääni (puhelimessa) sanookin: "Voi, kuule Leevi..." Itse olin aina tähän asti kuvitellut sen sanovan: "Voi, kuulemiin!" Mutta aika selvä tapaus kyllä minusta, nyt kun tietää mitä kuuntelee... ;)

Toinen oli Dingon biisissä Nimeni on Dingo rivi: "Katson taakse vielä pahaan kaupunkiin." Olin sen jo joskus kauan sitten 80-luvulla kuullut väärin, muodossa "palaan kaupunkiin", eikä kukaan ystävällinen ihminen ollut viitsinyt tuotakaan kuuntelumokaani koskaan edes korjata... :D
"Never high-five a rabbi!" - Jimmy Carr
NHR
30.05.2015 10:48:08

Antti Matikaisen biisissä Pyöräilen kuvittelin kertsissä laulettavan: "Minäpoika pyöräilen yli harjan teen...", mutta se seuraava lause ei enää sopinutkaan tuohon tekemieen kovinkaan hyvin. Harjanteen yli pyöräilystähän siinä okeasti laulettiinkin... ;)
Epämuusikko
31.05.2015 10:39:39
Se on hyvä se CCR:n biisi jossa huudetaan että ÄLÄ LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
NHR
31.05.2015 10:56:28

Epämuusikko: Se on hyvä se CCR:n biisi jossa huudetaan että ÄLÄ LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ, LÄIKYTÄ

Eipä ollutkaan CCR:n biisi tuo, mutta ei myöskään Status Quon, kuten itse kuvitelin, vaan John Fogertyn soololevytys vuodelta -75. Status Quon pari vuotta myöhemmin levytetty versio on ainakin minulle se tutuin. Rockin' All Over the World, siis.
oskari 2002
22.06.2015 13:22:21
Mun pikkuveli kuuli Aerosmith-hitistä näin:
"Hard this plane!"

Vaikka oikeasti se on:
"Walk this way!"

Ja Rollareiden Midnight Ramblerissa lauletaan:
"Talkin' 'bout midnight rambler, everybody got to go..."

Ja minä luulin, että:
..."Talkin' 'bout midnight rambler, everybody got to know..."
tsugaru
12.07.2015 11:03:01 (muokattu 12.07.2015 11:04:01)
Joo, kyllä mulle aina uraani aukesi nuorempana (vaikkei se rimmannutkaan valkean kanssa).
"Pidän barokkimusiikista, mutta se on myös paras hörhökarkoitin - kuin seiväs vampyyrin sydämeen." Kontulalainen antikvaarikauppias
jyrivaan
16.07.2015 16:40:16
Eppujen Linnunradan laidalla-biisistä väärinkuultu eli:

V: Linnunradan laidalla olet kai jossain
O: Linnunradan laidalla olet kainalossain.
HaloOfFlies
17.07.2015 17:09:09

Olen miettinyt, että laulaako Jonna Tervomaa Minä toivon-kappaleessa "näin elävän Kekkosen" vai "näin elävän peipposen". Eilisellä keikalla sain vastauksen ja se oli "näin elävän Kekkosen".
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
juhokoo
17.07.2015 18:09:02
Anna Abreu - Bandana.

V: Mustanaamio vanhana.
O: Muistellaan viel vanhana.
Lesko
23.07.2015 11:09:54
Herra Ylpön uusi biisi, jossa se laulaa "Taunuksen musta".
Väittävät sen myös laulavan "Tää on uusi musta". En tiedä totuutta.
NHR
27.07.2015 20:19:00 (muokattu 27.07.2015 20:27:18)

Eissääh, nyt vasta huomasin kuunnella Pulkkinen-tv-sarjan Ruusu-laulun B-osaa hieman tarkemmalla korvalla:

V: On laulujeni lunnaat takanain...
O: On laulujeni lunnaat taakkanain...

Montakos vuosikymmentä tämänkin tajuamiseen nyt taas menikään? Vähän toistako vain?
"Orava ei ole muuta kuin pörröinen rotta hyvällä PR-kampanjalla." - Funkånaut
Epämuusikko
20.08.2015 01:43:23
Tämä ei ollut väärin kuultu, vaan oman mielikuvituksen sopivasti vääristämä. Maksullisissa käymisestä kertovasta laulusta Lady Marmelade:

He sat in her boudoir while she freshened up
Boy drank all that MONGOLIA wine
germaani
29.08.2015 00:44:08
Ilmeisesti johonkin jääkiekon MM-kisoihin liittyen ( Suomessa ) oli joku renkutus: " Haluan sen pokaalin... " Kuulin sen niin, että " Haluuks Seppo kaalii..? " Mitä ..ttua? Onko Seppo joku vegetaristi..?
Luck... Runs... Out!!!
NHR
29.08.2015 10:20:21

germaani: Ilmeisesti johonkin jääkiekon MM-kisoihin liittyen ( Suomessa ) oli joku renkutus: " Haluan sen pokaalin... " Kuulin sen niin, että " Haluuks Seppo kaalii..? " Mitä ..ttua? Onko Seppo joku vegetaristi..?

Voihan tuon käsittää uhkauksenakin: "Vittu haluutsä nyrkist kaalii, häh?!" ;)
"Orava ei ole muuta kuin pörröinen rotta hyvällä PR-kampanjalla." - Funkånaut
reaper666
01.09.2015 23:24:37
germaani: Ilmeisesti johonkin jääkiekon MM-kisoihin liittyen ( Suomessa ) oli joku renkutus: " Haluan sen pokaalin... " Kuulin sen niin, että " Haluuks Seppo kaalii..? " Mitä ..ttua? Onko Seppo joku vegetaristi..?

Jos kyseessä se fintelligenssin biisi niin itse kuulin sen "haluu seppo kaalii" :D

Jotkut biisti kuulee tahallaan väärin, niin ne on hauskempia.
Esim. Juha Tapio laulaa: "tykkään susta niin, että laukeen.."

Sinä ansaitset kultaa-biisin kertsi menee: "mä satutin, potkaisin ja puukotin.." tms..
santakasa
02.09.2015 12:35:40
reaper666:
Sinä ansaitset kultaa-biisin kertsi menee: "mä satutin, potkaisin ja puukotin.." tms..

Mulle tulee tosta kappaleesta aika irstaita ajatuksia. Ansaitet "kultaa" tirsk
kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka
jyrivaan
11.09.2015 17:03:28
Ehkä yksi yleisimpiä väärinkuultuja on Marionin Tom tom tom. Lähinnä Marion painotuksen takia nimittäin.

O: Puvustasi nappi jos puuttu, naura sille reiusti vaan.
V: Puvusta sinappi jos puuttuu, naura sile reilusti vaan.

Tiettyä logiikka tosin tuossa väärinkuullussakin. Eiköhän siitä ole syytä iloita jos puvusta ei likatahroja löydykään.
nirzin
11.09.2015 17:12:18
Ei ihan otsikon mukainen kontribuutio, mutta:

Joskus aikoinaan kenties 70-80 luvun vaihteen seutuvilla Ylen rinnakkaisohjelman kuuluttaja (saattoi olla Michael Monroen isukki) kuulutti Bonnie Tylerin biisin "It's a Heartache" lausuen sen siten kuin se lausuttaisiin, jos nimi olisikin "It's a Hear-teach".

Niinpä siitä lähtien aika usein kun laulattaa, niin laulelen että "Its ö hiötiitsh, natting badö hiötiitsh...."
Epämuusikko
30.10.2015 19:35:53
Porque tu vas / Miksi sä meet

V: (sun) Peräsilmä itkee, pieren lapsen lailla.
O: (sun) Perääsi mä itken pienen lapsen lailla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)