Aihe: Elvis, mitäs siitä?
1 2 3 4 522 23 24 25 2632 33 34 35 36
RockFanatic
08.07.2015 22:10:41
No, onkos Elppu noissa linkittämissäni vuoden '76 keikkavideoissa mielestänne lihava? I think he's not.
Mahti
08.07.2015 22:33:55
RockFanatic: No, onkos Elppu noissa linkittämissäni vuoden '76 keikkavideoissa mielestänne lihava? I think he's not.

Eipä oo lihavuus se asia, joka noista tulee mieleen. Olen kyllä samaa mieltä tuosta lihavuuden myyttisyydestä. Kaikenlaisia legendoja liikkuu iltapalahampurilaisten määristä sun muusta, eikä E.P. kuitenkaan ollut mies, joka vain lihoi lihomistaan loppua kohden. Ehkä itseäni on kummastuttanut tuo lääketurvotuksesta ja jojolaihdutuksesta johtuvat merkittävät vaihtelut herran habituksessa lyhyen ajan sisään 70-luvulla. Välillä tuntuu, että katsellessa ihan muutamien päivien välisiä keikkatallenteita, niin ulkonäkövaihtelut ovat huomattavia. Linkkejä ehkä joskus...
Jokainen paistaa omat makkaransa
Timetokill
08.07.2015 23:23:29
Tässä vielä Elviksen viimeiseltä lomareissulta Havaijilla, vain muutama kuukausi ennen kuolemaa.

http://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/1977_march_hawaii.html

En kuvien miestä kutsuisi millään muotoa lihavaksi. Ei ehkä hyväkuntosein näköinenkään ja maha ehkä vähän roikkuu vyön päällä (niinkuin 90% perheenisistäkin), mutta ei todellakaan lihava sanan varsinaisessa merkityksessä.
RockFanatic
09.07.2015 08:34:20
Noissa kuvissa iso E on tanakka, pönäkkä ja hanakka, muttei todellakaan lihava.
RockFanatic
09.07.2015 09:19:11
Ei vittuperkelesaatana, että tää jätkä oli kova laulaja ja esiintyjä:

https://youtu.be/Wb0Jmy-JYbA

Sanalla sanoen parasta ikinä.
AP
09.07.2015 09:38:59
Timetokill: Tässä vielä Elviksen viimeiseltä lomareissulta Havaijilla, vain muutama kuukausi ennen kuolemaa.

http://www.elvispresleymusic.com.au/pictures/1977_march_hawaii.html

En kuvien miestä kutsuisi millään muotoa lihavaksi. Ei ehkä hyväkuntosein näköinenkään ja maha ehkä vähän roikkuu vyön päällä (niinkuin 90% perheenisistäkin), mutta ei todellakaan lihava sanan varsinaisessa merkityksessä.

Näinpä se on. Turvotuksen määrä oli loppuviimeksi aika paljon kiinni siitä, oliko menossa hyvä vai huono jakso.

Kai tuossa on eniten ihmetyttänyt se, minkä Peter von Bagh kirjassaan muotoilee aika osuvasti: "liikkeen iloa ilmentäneen vartalon muuttuminen punkeromaiseksi". Kun mies on ollut symboli hoikkuudesta ja sähäkkyydestä ja nuoruudesta, tuntuu pahalta nähdä, miten tästä tulee vähän kuin vanhus ennen aikojaan. Ja niin solakan jänteikäs ja säteilevä kaveri vielä lavoille paluun aikaan 1969 oli.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.co … e1d2a80063005c4e4d218b15f1c2aff.jpg
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
RockFanatic
09.07.2015 12:22:14
Hirvittävän huono konsertti... ja vitut! Tee perässä, motherfuckin' Justin Bieber!

https://youtu.be/tzhQ6CmZsq0
Alfons Åberg
09.07.2015 17:55:15 (muokattu 09.07.2015 17:57:53)
Mahti: Olen kyllä samaa mieltä tuosta lihavuuden myyttisyydestä. Kaikenlaisia legendoja liikkuu iltapalahampurilaisten määristä sun muusta, eikä E.P. kuitenkaan ollut mies, joka vain lihoi lihomistaan loppua kohden. .

Ehkpä tuo lihavuusmyytti on osittain sitäkin, että 70-luvulla Elvis oli suhteellisesti lihavempi kuin mitä tänä päivänä olisi. Käsite "normaalipaino" kun on muuttunut.

Vuonna 1977 normaalipainoinen mies on näyttänyt suunnilleen tältä https://img1.etsystatic.com/000/0/5585185/il_fullxfull.247300687.jpg BMI siinä vähän parin kympin päälle.

Nykyäänhän "normaalipainoinen mies" on sellainen joka käy salilla pari kertaa viikossa vetämässä kolme kierrosta penaa, ottaa selfien, antaa muille isännän elkein tekniikkavinkkejä ja sitten ravistellaankin shakerissa EXTRA WHEY 3000-palkkarit ja kommentoidaan että just alotin massakauden (kuten myös kuukausi sitten. Ja sitä edellisenä kuuna).
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Timetokill
09.07.2015 18:41:11
Presidentti: Ehkpä tuo lihavuusmyytti on osittain sitäkin, että 70-luvulla Elvis oli suhteellisesti lihavempi kuin mitä tänä päivänä olisi. Käsite "normaalipaino" kun on muuttunut.

Vuonna 1977 normaalipainoinen mies on näyttänyt suunnilleen tältä https://img1.etsystatic.com/000/0/5585185/il_fullxfull.247300687.jpg BMI siinä vähän parin kympin päälle.

Nykyäänhän "normaalipainoinen mies" on sellainen joka käy salilla pari kertaa viikossa vetämässä kolme kierrosta penaa, ottaa selfien, antaa muille isännän elkein tekniikkavinkkejä ja sitten ravistellaankin shakerissa EXTRA WHEY 3000-palkkarit ja kommentoidaan että just alotin massakauden (kuten myös kuukausi sitten. Ja sitä edellisenä kuuna).

Joo. Toisaalta kun päivitellään armeijan alokkaiden Cooper-tulosten heikentymistä, ei muisteta kuitenkaan mainita, että samojen alokkaiden voimataso on noin 200% parempi kuin vuonna 1969.
reaper666
10.07.2015 21:32:08
Join pullon elvis vii tä äsken. Hyvää!
AP
10.07.2015 22:07:11
Elokuva-asiasta tuli mieleen, että Elvistähän vielä 1976 puuhattiin filmin "A Star is born" miespääosaan. Jälkikäteen voi vaan harmitellla, ettei tämä toteutunut; siinä olisi ollut tsemppauksen ja näytön paikkaa, ja kunnon tuotannossa kaikenmoisten kököstysten jälkeen.
https://en.wikipedia.org/wiki/A_Star_Is_Born_(1976_film)
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
reaper666
10.07.2015 22:07:48
AP: Elokuva-asiasta tuli mieleen, että Elvistähän vielä 1976 puuhattiin filmin "A Star is born" miespääosaan. Jälkikäteen voi vaan harmitellla, ettei tämä toteutunut; siinä olisi ollut tsemppauksen ja näytön paikkaa, ja kunnon tuotannossa kaikenmoisten kököstysten jälkeen.
https://en.wikipedia.org/wiki/A_Star_Is_Born_(1976_film)

Ai että oikein mies pääosaan
RockFanatic
10.07.2015 23:51:18
Pilkunnussintaahan tämä tietysti on, mutta käsittääkseni Elppua vonkailtiin ko. leffaan vuonna 1975.
RockFanatic
11.07.2015 09:43:09
Elpun ylenmääräinen reseptilääkkeiden ja huumeiden käyttö on tunnetusti puhuttanut ihmisiä siitä lähtien, kun asia tuli herran (oletetun) kuoleman aikoihin laaja-alaisesti ihmisten tietoon. Itsekin olen moneen otteeseen ihmetellyt, kuinka vaatimattomasta, ystävällisestä, rauhallisesta ja kaikin tavoin mallikelpoisesta kansalaisesta saattoi tulla pillereiden vaikutuksesta lähes hirviö. Erään kerran "mafioso" Red Westin kimpaannuttua Elviksen lääketieteellisistä harrastuksista herra Presley aluksi nieleskellen myönsi olevansa samaa mieltä Westin kanssa, mutta heti seuraavana päivänä West seurasi kauhuissaan sivusta, kun Elvari heitteli ja potki Gracelandin-huoneistonsa irtaimistoa pitkin lattioita ja karjui: "Vai en minä, vittu, ole enää oma itseni? Minulla on, helvetti soikoon, oikeus elää omaa elämääni ja toimia itsenäisesti! Jumalauta, Red, etkö ymmärrä, että minä tarvitsen sitä kamaa?"
Eräällä toisella kerralla Elviksen alkoholisoituneen Delta-tädin saatua jonkinlaisen mielenterveyshäiriökohtauksen (the longest logical word I've ever heard/seen) veljenpoikansa kiertuelentokoneessa pilleripöhnäinen Elppu ilmoitti koneen henkilökunnalle: "Heivatkaa tämä känninen huora vittuun täältä!"
Seuraavana yönä Memphis Mafian jäsenet heräsivät hotellihuoneissaan hirvittävään jyskytykseen, joka kuului Elviksen sviitistä. Viimein Joe Esposito rohkeni mennä katsomaan, mitä oli meneillään, ja kauhistui, kun näki Elviksen huumehuuruissaan viskelevän tavaroita ympäriinsä. "Voi vittu, minä tapan sen saatanan huoran! Minä ompelen sen pillun umpeen ja heitän hänet, helvetti soikoon, muurin yli! Voi vitun vittu, Joe, minä otin sen huoran mukaan hyvää hyvyyttäni ja nyt minä potkin hänestä paskat pihalle! Hänhän nolasi minut aivan kokonaan, saatanan saatana!"
AP
11.07.2015 09:45:56
RockFanatic: Pilkunnussintaahan tämä tietysti on, mutta käsittääkseni Elppua vonkailtiin ko. leffaan vuonna 1975.

No niin no joo, varmasti, jos -76 on leffa jo saatu ensi-iltaan.
Bonham
11.07.2015 10:39:41
RockFanatic: Elpun ylenmääräinen reseptilääkkeiden ja huumeiden käyttö on tunnetusti puhuttanut ihmisiä siitä lähtien, kun asia tuli herran (oletetun) kuoleman aikoihin laaja-alaisesti ihmisten tietoon. Itsekin olen moneen otteeseen ihmetellyt, kuinka vaatimattomasta, ystävällisestä, rauhallisesta ja kaikin tavoin mallikelpoisesta kansalaisesta saattoi tulla pillereiden vaikutuksesta lähes hirviö. Erään kerran "mafioso" Red Westin kimpaannuttua Elviksen lääketieteellisistä harrastuksista herra Presley aluksi nieleskellen myönsi olevansa samaa mieltä Westin kanssa, mutta heti seuraavana päivänä West seurasi kauhuissaan sivusta, kun Elvari heitteli ja potki Gracelandin-huoneistonsa irtaimistoa pitkin lattioita ja karjui: "Vai en minä, vittu, ole enää oma itseni? Minulla on, helvetti soikoon, oikeus elää omaa elämääni ja toimia itsenäisesti! Jumalauta, Red, etkö ymmärrä, että minä tarvitsen sitä kamaa?"
Eräällä toisella kerralla Elviksen alkoholisoituneen Delta-tädin saatua jonkinlaisen mielenterveyshäiriökohtauksen (the longest logical word I've ever heard/seen) veljenpoikansa kiertuelentokoneessa pilleripöhnäinen Elppu ilmoitti koneen henkilökunnalle: "Heivatkaa tämä känninen huora vittuun täältä!"
Seuraavana yönä Memphis Mafian jäsenet heräsivät hotellihuoneissaan hirvittävään jyskytykseen, joka kuului Elviksen sviitistä. Viimein Joe Esposito rohkeni mennä katsomaan, mitä oli meneillään, ja kauhistui, kun näki Elviksen huumehuuruissaan viskelevän tavaroita ympäriinsä. "Voi vittu, minä tapan sen saatanan huoran! Minä ompelen sen pillun umpeen ja heitän hänet, helvetti soikoon, muurin yli! Voi vitun vittu, Joe, minä otin sen huoran mukaan hyvää hyvyyttäni ja nyt minä potkin hänestä paskat pihalle! Hänhän nolasi minut aivan kokonaan, saatanan saatana!"

Onko sulla kaikki ihan hyvin?
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
AP
11.07.2015 11:13:12
Bonham: Onko sulla kaikki ihan hyvin?

Samaa mietin. Toisaalta on niin, että tuo vuodatus on ainakin loppuosiltaan melkein sanatarkka lainaus Guralnickin kirjasta, ja ei kai se copipeistaaminen nyt vielä ihmistä hulluksi tee.

Totta toki on, että Elvis aikaansai viimeisinä vuosinaan sai aikaan kaikenlaisia kohtauksia.
RockFanatic
11.07.2015 11:56:08
Olen käsittääkseni psyykkisesti täysin terve. En vain yksinkertaisesti viitsinyt kopsata Guralnickin/The King-lehden juttuja suoraan (syynä tekijänoikeudet), vaan halusin pienillä lauserakenteen ja sanojen muutteluilla kertoa täällä oleilevalle kansalle "oman" tulkintani siitä, millaiseksi kahjoksi Dr. Nickin (ja kakkoslääkäri Elias Ghanemin) ihmepöperöt Elpun tekivät.
RockFanatic
11.07.2015 14:36:58
Eipä taida olla kovin järkevää. Tästä lähtien en tee sitä enää.

Hyvät ihmiset, tässä se nyt on: kaikkien aikojen kaunein ja koskettavin duetto - Lisa Marie Presley ja isäpappa Elppu esittävät kappaleen In The Ghetto.

https://youtu.be/yWg2vLEyRZc

PS. Kumpaakohan asiaa Lissu tuossa videossa itkee - sitä, että on menettänyt isänsä, vaiko sitä, että joutuu vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen peittelemään isänsä elossaoloa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)