Aihe: ProTools 11 upgrade tarjous
1 2
pappasfin
12.12.2014 17:46:03 (muokattu 12.12.2014 17:55:28)
...and activate your Pro Tools 11 software by December 31, 2014:

Mitäköhän tuo nyt tarkoittaa käytännössä?

Eikös se jo riitä, että on tuosta kaupat tehnyt ja kyseiset asennuspalikat näkyy Avidin sivuilla kuin sinne menee tunnuksillaan?

Jos ne palikat on jo siellä niin eikös ne saa asennettua vaikka 1.1.2015?

Vai mitä tuo nyt tarkoittaa siis käytännössä.. vielä meinaan odottelen ILOKia saapuvaksi ja eikös sitä tarvita tuon saattamisessa lopulliseen kuosiin eli asennuksessa.

Pitkääköhän tuo kysästä Avidilta.

Hmm.. joo taitaa tuo olla jo tehtynä koska olen suorittanut alla olevan:

"use the activation code in your Avid account to activate the installers into the Avid account: after you enter it, you are asked to enter the ilok ID (the username you chose for the Ilok account) and then you are asked to enter the hardware serial number that came with PT 8 LE. (this is the reason why you you pay less for the crossgrade - because you are asked to enter the hardware serial number)

Eli aktivoinnissa siis nuo asennuspalikat eli "installers" tekstin kohta tullu tehtyä ja siitä merkkinä ne palikat on siis näkyvissä omalla tilillä.

Toivottavasti ajattelen oikein eikä kyse ole jostain aktivoinnista kun palikat on asennettu koneelle ja sen jälkeisestä aktivoinnista.

Jos huomaatte tässä mun asiassa korjattavaa niin kertokaa, tärkeätä on antaa tässä oikeaa tietoa asiasta ja varsinkin jos kyse on myös aikarajoista jossa homma pitää tehdä.
PappaSFin
pappasfin
18.12.2014 21:43:57
Jaahas, onpas mielenkiintoista kun en osaa tuota asentaa ;D

Protools 11 asennus kun ei anna vaihtaa sitä levyä/kansiota, johon tuon haluan asentaa.

En meinaan halua tuota asentaa käyttis levylle vaan toiseen SSD levylle, jonka varta vasten olen tätä tarkoitusta varten ostanut.

Olenko vain kädetön apina vaiko oikeasti tuo asennus ei anna vaihtaa kansiota/levyä ja pakottaa tuon käyttis osioon :D
PappaSFin
washburn
18.12.2014 21:51:29

pappasfin: Jaahas, onpas mielenkiintoista kun en osaa tuota asentaa ;D

Protools 11 asennus kun ei anna vaihtaa sitä levyä/kansiota, johon tuon haluan asentaa.

En meinaan halua tuota asentaa käyttis levylle vaan toiseen SSD levylle, jonka varta vasten olen tätä tarkoitusta varten ostanut.

Olenko vain kädetön apina vaiko oikeasti tuo asennus ei anna vaihtaa kansiota/levyä ja pakottaa tuon käyttis osioon :D

En osaa tuohon sanoa onko mahdollista vai ei. Mutta onku sulla tähän joku erityinen syy? Lähtökohtaisesti asentaisin toolsin käyttöjärjestelmälevylle ja äänittäisin/pitäisin projektit sillä toisella SSD:llä.
Live long and Prosper
pappasfin
18.12.2014 22:51:44
washburn: En osaa tuohon sanoa onko mahdollista vai ei. Mutta onku sulla tähän joku erityinen syy? Lähtökohtaisesti asentaisin toolsin käyttöjärjestelmälevylle ja äänittäisin/pitäisin projektit sillä toisella SSD:llä.

En halua käyttis SSD:lle muuta kuin käyttiksen ja virustorjunnat ja tietysti mitä sinne menee pakosti mm. ajuria ja muuta.

Protarille haluan omistaa sen toisen SSD:n ja sitten käsiteltävät tiedostot mitä protarilla muokataan on sitten taas toiselle levyllä eri diskillä eli itse ohjelma ja käsiteltävä aineisto on siis eri levylle tarkoitus laittaa.

Käyttis osioon en halua koskaan laitella muuta kuin käyttiksen ja sen kylkiäiseen tulevat perussoftat kuten virustorjunnan ym. vastaavat.

Käyttis osio jo muutenkin ajan mittaan pienenee kun asentaa ison määrän softaa muille SSD:lle tai kovoille (kuitenkin ne vie sinne käyttis puolelle kamaa pakosti, joka syö sitä käyttis tilaa, jota ei sitten ajan mittaan ole paljoa jos sitten käyttikselle asentaa vielä ohjelmiakin.

Sinänsä olen yllättynyt, ettei tuo asennus anna vaihtaa sitä levyä/kansiota vaan ikään kuin pakottaa kamat käyttis levylle tiettyyn kansioon mikä ei ole ihan tätä päivää jos asennus softasta puhutaan eli ettei sitä voi vaihtaa.

Mutta kysyin tätä asiaa siksi, että ihmettelen enkö vain oikeasti osaa vai onko tuo asennus noin kökkö :D
PappaSFin
Henri Henri Olavi
19.12.2014 00:06:53
Ehdottomasti käyttislevylle. Ne tekee Avidilla vaan sun elämästäs helpompaa kun eivät anna asentaa sitä muualle.
Miksi muuten pidät virustorjuntaa koneellasi? Käytätkö audio-konettasi netissä?
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
hapo
19.12.2014 09:17:06 (muokattu 19.12.2014 09:17:46)
Päivitin ElevenRackin mukana tulleen PT 8 version PT 11 versioon eli nyt on molemmat versiot koneella. Onko siitä haittaa kun molemmat versiot on levyllä, pitäisikkö tuo aikaisempi versio poistaa (PT 8).
pappasfin
19.12.2014 11:14:48 (muokattu 19.12.2014 12:44:39)
Henri Henri Olavi: Ehdottomasti käyttislevylle. Ne tekee Avidilla vaan sun elämästäs helpompaa kun eivät anna asentaa sitä muualle.
Miksi muuten pidät virustorjuntaa koneellasi? Käytätkö audio-konettasi netissä?

Samalla koneella kaikki toiminnot (harrastelija kun olen).

Samalla koneella siis musajuttuja, pelaamiset, nettisurffailut jne.

Ei ole tarvetta kahdelle koneelle ja eikä olis niille tilaakaan.

Virustorjunta ei ole koskaan ollut mulle ongelma koneissa, ne kun on toiminut nätisti ja niitä voi säätää jos vain tietää mitä tekee.

Avidilta tuli muuten vastaus, että tuo vaatii asennuksen käyttislevylle ja ei ole muita vaihtoehtoja. Joten joudun elämään tuon kanssa.

"Please note that Pro Tools needs to be installed on the same hard drive as the operating system to function, this is the reason for the inability of the destination to be changed.
"

Jos olis tuo ollut tiedossa niin sitten olisin pistelly heti alkuun isomman SDD levyn koneeseen käyttiksen käyttöön. Täytyy jossain vaiheessa tuo sitten laitella uudelleen asentaen jos oikeasti loppuu SSD:lta tila.
PappaSFin
von spets
19.12.2014 21:11:42
Itellä on Win 7 surffailuun ja muuhun kikkailuun ja Win 8.0 64bit musalle pelkästään. Kummatkin omilla SSD-levyillä. Buuttaavan käyttöjärjestelmän valitsen emolevyn menusta. Win 8 ei kertaakaan päivitetty ja toimii kuin unelma. Suosittelen erilisiä systeemejä!!!
www.facebook.com/thebadcaseband
pappasfin
19.12.2014 21:25:35
Jokainen menee sillä omalla tarpeella ja vermeillä minkä katsoo itselleen parhaaksi ;D

Nykyisin mennään win8.1 tässä uudessa, vanha oli win7 (molemmat 64 bittisiä tietysti).
PappaSFin
pappasfin
20.12.2014 18:12:32 (muokattu 22.12.2014 13:43:47)
Protari 11 on asennettu, mutta pientä pettymystä vai pitäskö sanoa isoa kun ei tuo Winukka 8.1 ja Protari 11 oikein tunnista ollenkaan midikiipparia vaikka ois kytketty se oikein USB 2:een (Kronos).

FL9:llä toimii ilman mitään, no ei kait auta kun hakkaa päätä lisää sienään ja kiroilla kun ei toimi Protari 11 / Win8.1 / Midikiipparina Kronos.

Ehkä se onkin tarkoitus, että joulupyhät menee sauhut korvissa ihmetellen miksi tuo yhdistelmä ei toimi.

EDIT:

- Laittelin tuon silleen, että ohjelma pyörii järjestelmävalvojan oikeuksilla, ei auttanu sekään (ainakaan pelkästään)

- Kokeilin kaiken maailman midi asetuksien muutoksia optionsin alta vai oisko se ollu Setupin alta eikä nekään auttanut ja purkasin ne pois.

- Loppujen lopuksi kun olin kaikenlaista tehnyt ja boottailukin useampaan otteeseen niin laitoin täpän päällä kohtaan midi thru ja sen jälkeen välittömästi protari 11 vastas korking toimintaan midi-kiipparina (muistaakseni tuotakin kokeilin aikaisemmin mutte toiminu mutta voin muistaa väärinkin kun kokeili kaikenlaista ihmeellistä).

- Oisko ollut niin, että järkkärinä ja tuo midi thru täppä yhdessä pistivät tuon asian kuntoon (tämä on vain arvaus)
- Nyt siis homma toimii
PappaSFin
mattim
21.12.2014 09:22:56 (muokattu 21.12.2014 09:24:01)

pappasfin: Protari 11 on asennettu, mutta pientä pettymystä vai pitäskö sanoa isoa kun ei tuo Winukka 8.1 ja Protari 11 oikein tunnista ollenkaan midikiipparia vaikka ois kytketty se oikein USB 2:een (Kronos).

FL9:llä toimii ilman mitään, no ei kait auta kun hakkaa päätä lisää sienään ja kiroilla kun ei toimi Protari 11 / Win8.1 / Midikiipparina Kronos.

Ehkä se onkin tarkoitus, että joulupyhät menee sauhut korvissa ihmetellen miksi tuo yhdistelmä ei toimi.

Törmäsin samaan ongelmaan. Muista käynnistää protari administraattorina. Asennuksessa syntyvä letusikoni käynnistää softan normikäyttäjänä.
.
master plan
31.12.2014 10:52:30 (muokattu 31.12.2014 19:08:26)
Jos ostan esim tuon pt 10 upgrade 11, niin saako sen heti maksun jälkeen ladata vai meneekö siinä muutama päivä, ennenkuin lataus tulee tilille?

E: No hetihän sen sai ladata. Toimii kuin junan vessa!
Master Plan
pappasfin
26.03.2015 12:08:26
Nyt pitäs olla proTools 12 mutta ei ainakaan mulla vielä näy valikoimissa josta sen vois imuttaa.

Näköjään samaa ongelmaa on muillakin protarin käyttäjillä kun heidän foorumiltaan kävin lukasemassa. Kestää ilmeisesti jostain syystä hieman, että se ilmestyy sinne omaan listaan mistä sen sitten saa imutettua.

No, ootellaan hetkosen ja jos ei ala kuulua niin pistän Avidille viestiä että missä viipyy tuo 12 versio.
PappaSFin
von spets
26.03.2015 16:42:26
pappasfin: Nyt pitäs olla proTools 12 mutta ei ainakaan mulla vielä näy valikoimissa josta sen vois imuttaa.

Näköjään samaa ongelmaa on muillakin protarin käyttäjillä kun heidän foorumiltaan kävin lukasemassa. Kestää ilmeisesti jostain syystä hieman, että se ilmestyy sinne omaan listaan mistä sen sitten saa imutettua.

No, ootellaan hetkosen ja jos ei ala kuulua niin pistän Avidille viestiä että missä viipyy tuo 12 versio.

Minä en ainakaan päivitä 12-versioon koska sehän ei tarjoa mitään uutta oleellista!
www.facebook.com/thebadcaseband
Danko
26.03.2015 17:29:04

von spets: Minä en ainakaan päivitä 12-versioon koska sehän ei tarjoa mitään uutta oleellista!

Paitsi tuo pilvimeininki, jos sellaisesta tykkää. http://www.pro-tools-expert.com/hom … ro-tools-11-with-cloud-collabo.html
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
pappasfin
26.04.2015 22:00:38 (muokattu 26.04.2015 22:00:53)
Tulihan tuo Protools 12 laiteltua sitten koneelle ja 11 Protari tuli pois koneesta, nehän ei istu samaan koneeseen.

Vähän tota joutu odottamaan ja kyselemäänkin Avidilta kun ei näkyny omissa ladattavissa viakka oli julkaisusta aikaa useampi viikko.

Muuten homma tuntuu pelittävän mutta Protools 12 asennuksessa oli ongelmia.
Protools 12 asennus herjasi mulla puuttuvasta tiedostosta, jonka loppu osa oli 412.dll
Tuo johtui siitä, että itse asennuspaketista tuo puuttui, kyseinen tiedosto löytyy Protari 11.3.1 asennuspaketista joten kopsasin sen tuonne Protari 12 asennuspaketin tiedostoihin ja homma asentui.

Tuossa Protari 12 mukana asentuu se Application Manager mikä on ihan kätevä, sen kun laittaa päälle ja loggautuu Avidille sen kautta niin se katselee onko tarvettä päivittää jne.

Ihan jees tuo uusi 12 versio tuntuu olevan näin alkumetrien kokemuksen perusteella.
PappaSFin
Öyvind
29.04.2015 21:12:15
Kertokaas nyt urpolle että saako tuota PT12:sta ilman mitään kuukausimaksua? Itselläni hyrrää tässä koneessa vielä 9 ja olisi kohta jo kiva päivitellä käyttöjärjestelmää, joka vaatisi uudemman version protarista. En oikein saa tolkkua noista sivuista etenkään opiskelijapuolella tutkiskellessani.
mattim
12.10.2015 11:32:21

Onko kellään kokemusta uusimpien Protareiden myynnistä. Miten se käytännössä onnistuu ? En haluaisi luopua ILok tilistäni, Avid tilini saisi mennä mukana.

Matti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)