Aihe: Keikalla kuin kotona?
1
welho
18.11.2002 22:29:24

Pukedutko keikalle kuin olisit kotona eli ei mitään väliä?

Vai pukeudutko kenties kotona kuin keikalla! Elikkäs nahkabyysat jalassa, rusetti kaulassa ja ilman paitaa.
Ei väliä vaikka olis -50c pakkasta ja lähimmästä Siwasta täytyy hakea pussikaljaa kävellen. Tyylistä ei tingitä

Itselläni on muutama vaates mitä ei kyllä tule käytettyä kuin rokkikeikalla!

Veivasin joskus hetken myös yhdessä kantribändissä mistä sain paidan jota ei kehdannut laittaa edes kys. bändin keikalle=o)
Ossi
18.11.2002 23:39:15

Kyllä kiitos. Kuljeskelen suunnilleen samanlaisissa kutimissa niin töissä, kotona kuin keikoillakin. Selvyyden vuoksi mainittakoon, että vaatekaapista eikä päältäkään löydy missään tilanteessa verkkareita, tuulipukua tai pyjamaa. No, jollekin hääkeikalle on tullut pukeuduttua kuten ihmiset.
Baila Mi Hermana
kivi
19.11.2002 10:17:38
Selvyyden vuoksi mainittakoon, että vaatekaapista eikä päältäkään löydy missään tilanteessa verkkareita, tuulipukua tai pyjamaa.

Noinhan se on nähtävä. Mutta kyllä mulla on tapana pyrkiä soundcheckin ja soiton välissä ehtiä vaihtamaan keikalle housut ja paita, ihan jo sen takia että roudatessa ja lavanpystytyksessä konttaillessa pitää olla rähjäisemmät ja kestävämmät (ja ennen kaikkea halvemmat! housunpolvet kestää puolisen vuotta) farkut, ja toisaalta keikan mittaan paita kastuu sen verran läpimäräksi, että kuiva paita on pakkojuttu ennen kotimatkaa.

Hah, mulla muuten on verkkarit. Mustat raappahousut. Pari kertaa vuodessa niitä tulee käytettyäkin. Pitkiä alushousuja sen sijaan en omista, vaikka maalla asunkin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kusve
20.11.2002 10:50:47

höm... suunnilleen samoissa kuteissa kulen kaikkialla... mutta kyllä löytyy kaapista verkkareita ym. turhaa ihan siitä syystä että välillä tulee urheiltua...
Fuck you, and fuck your dog!
the jokke
21.11.2002 20:41:46
pyh! keikalle mennään ilman paitaa, hattu päässä, jotkut sadehousut tahi työmaahousut ja maiharit jalassa.. kunhan vaan joskus pääsis kunnon keikalle
Dumb
21.11.2002 20:43:37

mulla on tapana pyrkiä soundcheckin ja soiton välissä ehtiä vaihtamaan keikalle housut ja paita

Sama juttu. On ihan mukava laittaa keikan jälkeen taas se kuiva paita päälle eikä olla loppuiltaa siinä hikisessä 'keikkapaidassa'.

Pitkiä alushousuja sen sijaan en omista, vaikka maalla asunkin.

Mä en oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka ei käytä pitkiä kalsareita. Olkoon sitten vaikka minkälaiset erotiikan tappajat hyvänsä, mutta onhan se lämpöisyys kuitenkin ihan kiva juttu. 8-)
Fortune
22.11.2002 00:29:34
Mä en oikeasti ymmärrä ihmisiä, jotka ei käytä pitkiä kalsareita. Olkoon sitten vaikka minkälaiset erotiikan tappajat hyvänsä, mutta onhan se lämpöisyys kuitenkin ihan kiva juttu. 8-)

Minulla ainakin on Harald Hirmuiset aktiivikäytössä heti kun elohopea vajuu alle nollan.

Enkä yleensä bussipysäkillä pakkasessa seisoessa joudu muutenkaan eroottisesti latautuneisiin tilanteisiin. Paitsi ehkä joskus krapulassa.

?
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
Chemo
22.11.2002 10:29:51

Ainakin paita pitää vaihtaa. Sitä voi jopa funtsata, miltä keikkapaita näyttää kauempaakin katsottuna; tuota asiaa ei tule paljon mietiskeltyä kotosalla ollessa...

Pitkät kalsarit ovat Suomen ilmastossa enemmän kuin jees, mutta niitten päällä pitää sitten keikalla olla vielä housut ;-)
Mya
22.11.2002 11:44:07
Kyllä se on silleen että kun keikalle mennään niin kannattaa pikkusen katsoa mitä päälleen pukee! Ketä kiinnostaa katsoa jotain juntteja jotka heiluu lavalla paskasissa farkuissa ja hikisessä teepaidassa? Niin ja vielä huivi päässä.
Kyllä se pukeutuminen esiinnyttäessä on yhtä tärkeä juttu kun itse musiikki, ja paska bändi voi olla kiinnostava kun tyypit on pukeutuneet hyvin/hauskasti/eriskummallisesti/persoonallisesti.
Että kiinnittäkäähän huomiota siihen miltä NÄYTÄTTE.
Fortune
22.11.2002 13:06:58 (muokattu 22.11.2002 13:09:54)

Kyllä se pukeutuminen esiinnyttäessä on yhtä tärkeä juttu kun itse musiikki, ja paska bändi voi olla kiinnostava kun tyypit on pukeutuneet hyvin/hauskasti/eriskummallisesti/persoonallisesti.

En kiistä sitä, että keikalla pitää pukeutua tilanteen edellyttämällä tavalla ja että hommassa on kyse kokonaisuudesta, mutta uskallanpa väittää, että sitten kun pukeutuminen on _yhtä_ tärkeää kuin soitto, ollaan pikkuisen väärillä jäljillä.

Vertaisin tilannetta mihin tahansa muuhun työntekotilanteeseen, ojankaivuun pukeudutaan tilanteen vaatimalla tavalla, mutta kyllä se lapion heiluttaminen on siellä tärkeämpää kuin kumikengät, vaikka nekin ovat tärkeät.

Vaikea asiahan tämä sikäli on, että esimerkiksi itse en ole mister-mittainen alusvaatemalli enkä näytä hyvältä kirveelläkään. En myöskään voisi kuvitella pukeutuvani erityisesti keikalle, jos ei musta kelpaa niin ei sitten.
Toki verkkarit jäävät kotiin :)

Mutta silti tykkään soittaa ihmisille ja toivon, että soittoni miellyttää yleisöä. Tuntisin oloni epämukavaksi, jos se soittaminen ja kaikkensa antaminen ei riittäisi, vaan pitäisi vielä huolehtia siitä, miltä näyttää.
Dam-di-dam-di-dam.
Vilhelmus
25.11.2002 14:05:19 (muokattu 25.11.2002 14:05:31)

Heh, ehdottomasti keikkavetimet on hieman erilaiset kuin ne tavallisimmat. Ei ehkä niin hirveesti mutta buutsitkin on nykyään lähinnä keikkakengät.

Ja iskelmäkeikoilla on yleensä puku, jota en käytä päivittäisissä toiminnoissani =)
Mustanaamio meni ostamaan maitoa. "Ei ole", myyjä sanoi, vaikka oikeasti maitoa oli litrakaupalla.
Dr. Lazer
27.11.2002 15:49:43
Sillä ei ole mitään väliä millaset vetimet siula on, kunhan on asenne ja meininki kohdallaan.

Kaikki muu on naurettavaa etiketti pelleilyä.
Tietty nyt mielellään soittaa samoissa vetimissä kuin muutenkin viihtyy.
Tosin jos joku jossain tietyissä tilaisuuksissa esim. häissä soittaapi niin sitten asia on eri.

Mutta jos vaikka oman bändin kanssa jotain heviä tai rokkia vääntää lavalla, niin tietynlaiset esiintymisasut ovat IMO kyllä naurettavuuden huippu...
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
kusve
28.11.2002 15:47:08

...IMO...

???
Fuck you, and fuck your dog!
Fortune
28.11.2002 17:23:44

...IMO...

???

In My Opinion.

IMHO=In My Humble Opinion

Nettilyhenteitä.
Dam-di-dam-di-dam.
Kosminen
30.11.2002 18:00:03

Kotona kuin keikalla.
Iso-Jaakko
05.12.2002 19:25:26

Minä ainakin haluan että esiintymiseni on kaikkia aisteja kutkuttava ja mullistava Suur-elämys! Kuulo, Näkö, Tunto, Haju, Maku ja Tasapaino!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)