Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Taman on pakko olla vitsi
1 2 3 4
kekkuliheikki
06.07.2015 14:21:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://nashvillepublicradio.org/pos … ars-are-here-stay-even-purists-fret
 
En allekirjoita.
Bluesmies
06.07.2015 14:43:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä otsikko!
 
Itse aiheeseen: kyllä, ilmeisesti tuo on nimenomaan vitsi.
Lancelot
06.07.2015 14:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä, vain Ludarit voi ottaa tosissaan.
 
Gabe
06.07.2015 15:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä mieltä arvon raati muuten on robotti virittimistä? Hot or Not? Jääkö Gibson hyllyyn uudistusten myötä vai onko askel oikeaan suuntaan?
Sammo
06.07.2015 15:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mitä mieltä arvon raati muuten on robotti virittimistä? Hot or Not? Jääkö Gibson hyllyyn uudistusten myötä vai onko askel oikeaan suuntaan?
 
Mä olen miettinyt että kun Tronical tuo markkinoille PRS:ään sopivat E-tunet ("We hope that we can get your model into our product line soon") laitan DGT:en ne ja JTV Variax lähtee kiertoon. Kokeilin kaupassa (ilmeisesti) 2015 Les Paulia ja sitä ei saanut vireeseen koneella eikä käsin, joten en ole enää yhtä innostunut omasta suunnitelmasta.
 
Itellä olisi erikoisvireille käyttöä kyllä bändin kanssa, joten idea on sinällään hot. Joskus ajattelin että pikku R&D:lla tuolla tekniikalla ja muutamalla polkimella saattaisi saada tavallisesta sähkiksestä jotain pedalsteel-juttuja ulos ...
 
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
Progorava
06.07.2015 15:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mitä mieltä arvon raati muuten on robotti virittimistä? Hot or Not? Jääkö Gibson hyllyyn uudistusten myötä vai onko askel oikeaan suuntaan?
 
Minä en ymmärrä miksi tämä on kynnyskysymys kitaraa hankittaessa. Minulla on tämän vuoden gibson. Leikin robovirittimillä kuukauden, totesin ettei ole mun juttu, pistin robot torille ja laitoin normivirit spessuun. Jäi vielä taskurahaakin yli. Hyvä näin.
 
Hirveää märisemistä joka paikassa noista. Itse en ole koskaan kitaraa ostanut virittimien perusteella.
 
Yleensä soittaja on signaaliketjun heikoin lenkki
AngieRainbow
06.07.2015 15:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mitä mieltä arvon raati muuten on robotti virittimistä? Hot or Not? Jääkö Gibson hyllyyn uudistusten myötä vai onko askel oikeaan suuntaan?
 
Mun mielestä perinteinen ja itsellenikin kaikista rakkain (kyllä sanoin sen) merkki saisi pysytellä perinteisissä ratkaisuissa. Uskoisin, että tämä ei vetoa suurimpaan osaan asiakaskuntaa. Mulle ja varmaan myös monelle muulle kitaran virittäminen on osa soittotapahtumaa. Henkilökohtainen toimenpide, jota en halua minkään robotin tekevän.
 
Muistatteko pojat ja tytöt sen Firebird X:n vai mikä se nyt oli? Kitara jossa oli efektit sun muut itsessään. Mitäköhän vittua sillekin nykyään kuuluu?
 
Eiku löytyihän se näköjään vielä sieltä: http://www2.gibson.com/Products/Ele … Firebird/Gibson-USA/Firebird-X.aspx
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
pappasfin
06.07.2015 15:40:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mitä mieltä arvon raati muuten on robotti virittimistä? Hot or Not? Jääkö Gibson hyllyyn uudistusten myötä vai onko askel oikeaan suuntaan?
 
Ei ole ainakaan mun juttu nuo robo-virttimet, viritän ite korvin ja tunerin avulla, kitarat pysyy vireessä hyvin, ite en näe mitenkään tarpeelliseksi hankkia tuollaisia robo-virittimiä, saati että ostaisin kitaran jossa ne on valmiina, vaihtaisin varmaan ihan normi virittimiin jos sellaiset olis kitarassa, joka muuten miellyttäisi.
 
PappaSFin
Lunnu
06.07.2015 15:41:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla aiba silloin tällöin virittäessä kieli 'napsahtaa' eli tekee pienen loikan (göntsää satulassa?), varsinkin g-kieli. Tästä syystä, ja muutoinkin virittäessä löystytän ensin kunnolla ja lähestyn oikeaa korkeutta alhaaltapäin.
Mitenkäs nää automaattirobottiviritelmät oikein homman hoitaa? Pitää ilmeisesti satula ja kielenohjaimet olla hyvin öljyttyjä?
 
Nostalgy is not what it used to be
Carvel
06.07.2015 16:09:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tama on dolmio paiva !
 
tele09
06.07.2015 16:19:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sit kun ne saa tuon mötikän paloiteltua jokaisen virittimen sisään, ostan
 
Metalkallo
06.07.2015 19:16:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson on kyllä menossa aivan väärään suuntaan. Tämmöistä se aina on kun perustaja kuolee, jatkajat muuttaa jo hyvän reseptin ja usein mokaa.
 
Mun mielestä Gibson les paul on sellainen kitara ettei sitä pitäisi mennä muuttamaan siitä mitä se on ollut koska se mitä se oli teki siitä juuri niin hyvän.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Kontiak
06.07.2015 19:34:25 (muokattu 06.07.2015 19:34:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Polytune on ok, mutta ei tämä? Ei aukea mulle.
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
hallu
06.07.2015 19:55:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara on epävireinen soitin ja mietiskelin tässä, että miten tuollainen robottiviritin osaa tehdä kompromisseja joita vireen kanssa on lähes aina tehtävä. Olen kuullut, että jotkut virittää kitaran jokaista biisiä varten vähän eri intervallien vireisyyttä painottaen koska kitara ei koskaan ole joka paikassa täydellisesti vireessä. Vai meneekö se niin, että tuo viritin heittää kitaran oikealle hehtaarille ja soittaja itse viimeistelee vireen toivomallaan tavalla? ainakin viritysmittarit ovat vähän jähmeitä pelejä paikoitellen kitaran virittämiseen. Aina kitarassa on niitä "ongelma kohtia" joissa täytyy tehdä vähän kompromissia suuntaan tai toiseen riippuen soitettavan musiikin vaatimuksista.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
varpio
06.07.2015 20:53:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Mun mielestä Gibson les paul on sellainen kitara ettei sitä pitäisi mennä muuttamaan siitä mitä se on ollut koska se mitä se oli teki siitä juuri niin hyvän.
 
Kyllähän niitä ehdittiin tehdä ilman robottivirittimiä jo varmaan miljoonia. Luulisi ettei ne kesken lopu vaikka uudet tehtäisiinkin eri tavalla.
 
Alfons Åberg
06.07.2015 21:09:39 (muokattu 07.07.2015 11:47:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei minun mielestäni. Ihan asiallisia settejähän TAMA on valmistanut
 
https://www.pearldrummersforum.com/ … achmentid=341979&stc=1&d=1232018003
 
Ja kerta kiellon päälle
 
https://www.youtube.com/watch?v=upmtawWwXmg
 
E: Painakaahan plussaa
 
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
The Jack
06.07.2015 23:07:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulisi yrityksen ymmärtävän että perinteisyydellä heidän kitaroitaan on aika pitkälti myyty tähän saakka. Kyseinen viritelmä sopii kaikkein huonoiten juuri Les Paul Standardiin kaikista maailman kitaroista. Jos ostat tämän kitaran, haluat siinä mukana tietyn perinnehenkisyyden, olet todennäköisesti soittanut myös jo muutaman vuoden ja osaat virittää kitarasi. Näitä vempaimia ymmärtäisi paremmin jossain 300 € aloittelijoille suunnatuissa kepeissä, mutta ei ikinä 3 000 € maksavissa laatukitaroissa. Kolmentonnin kitarassa pitää olla niin hyvät virittimet ettei sitä tarvitse virittää edes joka soittokerralla, ja toiseksi näitä soittimia soittavilla ei pitäisi tulla mieleenkään yhtäkkiä vaihtaa kitaranvirettä kokonaisella sävelasteella. No, ehkä markkinointipuoli on tehnyt laskelman jonka mukaan heidän pääkohderyhmänsä ovat amerikkalaiset rikkaat teinit joille näitä hankitaan kertakäyttöleluiksi.
 
Ihan sama mulle, kun Gibsonit on hankittu ja uusiin ei ole hinnankorotusten jälkeen varaa eikä tarvetta. Gibsonilla oli hemmetin hyvät mallistot 20 vuotta, nyt homma ryssittään kunnolla. Muutaman vuoden päästä palataan perinteisiin, mutta onko jo myöhäistä? Hinnankorotukset meni jo muutenkin niin övereiksi, ja muiden laadukkaiden keppien määrä markkinoilla lisääntyy koko ajan.
 
Ei hyvillä virittämillä varustettua kitaraa tarvitse virittää perusteellisesti muuta kuin kieltenvaihdon yhteydessä, silloin oleellista on kielten venyttäminen (jota robottimme ei tee). Muulta osin ei pitäisi joutua tekemään kuin pientä hienosäätöä, joka riippuu pitkälti soittajan otteen raskaudesta (tätäkään ei voi robotti hoitaa). Eri intervallien painottaminen on sitten Van Halenien ja muiden ammattimiesten hommaa, johon ei kannata robotin tai amatöörin puuttua.
 
Ziggy Bubba
06.07.2015 23:40:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson on ampunut itteään jalkaan ja lujaa tällä uudella sarjallaan. Iso osa soittajista ei vaan halua auto-virittimiä kitaraansa. En ymmärrä miksi ne pitää pakottaa kaikkiin perusmalleihin. Sama pätee näihin uusiin satuloihin ja Les Paul -logoihin.
 
Oisivat edes korjanneet ne LP:n perusongelmat, eli lapakulman ja kaularakenteen.
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
hallu
07.07.2015 00:08:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Gibson on ampunut itteään jalkaan ja lujaa tällä uudella sarjallaan. Iso osa soittajista ei vaan halua auto-virittimiä kitaraansa. En ymmärrä miksi ne pitää pakottaa kaikkiin perusmalleihin. Sama pätee näihin uusiin satuloihin ja Les Paul -logoihin.
 
Oisivat edes korjanneet ne LP:n perusongelmat, eli lapakulman ja kaularakenteen.

 
Ei se olisi enää LP jos sen rakenteet mentäisiin muuttamaan. Se olisi sama homma kuin kaikissa uudistuksissa ei kelpaisi meille, ei alkuunkaan;-)
 
Mutta olen kanssasi samaa mieltä, että nuo robottivirittimet on vähän arveluttavat. En sellaisia myöskään halua, mutta ne varmaan olisi ihan käytännölliset. Minä suhtaudun vaan kitaroihin pikkuisen kuten prätkiin eli en halua mitään automaattisia robotteja puuttumaan mihinkään enkä erityisesti halua luovuttaa mitään tehtävää koneen hoidettavaksi, vaan haluan tehä ite. Siksi ei prätkääni tule ABS:iä sun muita eikä kitaraani robottivirittimiä. Jos robotten tielle lähdetään, niin minä pian istun junassa ja kuuntelen robotin soittoa:-).... ei ei ei riski on aivan liian suuri. Ruuvaan robotin heti irti kitarastani jos sellainen kotiini hiippailee ;-D
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Gabe
07.07.2015 00:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Gibson on ampunut itteään jalkaan ja lujaa tällä uudella sarjallaan. Iso osa soittajista ei vaan halua auto-virittimiä kitaraansa. En ymmärrä miksi ne pitää pakottaa kaikkiin perusmalleihin. Sama pätee näihin uusiin satuloihin ja Les Paul -logoihin.
 
Oisivat edes korjanneet ne LP:n perusongelmat, eli lapakulman ja kaularakenteen.

 
Mietin juuri samaa. Tuo uusi satula, robotti virittimet, leveämpi otelauta jne. Ovat kaikki sellaisia ominaisuuksia joita en omaan kitaraani haluaisi. Jos Gibson näitä haluaa tarjota niin mikäs siinä, mutta miksi ne kaikki pitää olla tuollaisia? Luulisi olevan mahdollista pitää rinnalla myös mallisto ilman näitä. Jos tosiaan on kauhea uudistamisen tarve niin olisivat aloittaneet juuri noista ongelmakohdista kaulan rakenteessa. Nyt tuntuu että korjattiin vähän keksittyjä ongelmia kun oli polttava tarve uudistua.
 
Jännä nähdä myykö uusi mallisto hyvin vai palaavatko häntä koipien välissä hyväksi havaittuun malliin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «