Aihe: Bare Knuckle Pickups
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1024 25 26 27 28
LesPaul70
14.11.2014 18:12:22
Myrkky Nuoli: Mutta jokusen ohmin, tai edes jokusen kymmenen ohmin heitto on täysin mitäton. Kaupallisissa mikeissä saattaa heitto olla helposti esim. 500 ohmia.

My bad. Ajatuskatkos perjantai-iltapäivän kunniaksi ja siitä seurannut massiivinen pilkkuvirhe.
Muutaman kilo-ohmin varianssia tarkoitin.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
Myrkky Nuoli
14.11.2014 21:51:03
LesPaul70: My bad. Ajatuskatkos perjantai-iltapäivän kunniaksi ja siitä seurannut massiivinen pilkkuvirhe.
Muutaman kilo-ohmin varianssia tarkoitin.

Missä mikeissä tämmöstä on tullu? Tuossahan ei oo enää mitään järkeä. Jos speksit on 8kohm ja oikeesti on 11kohm niin sehän on jo ihan täysim eri mikki eri tarkotukseen. Jos jollain oikeesti vippaa muutamalla kilolla niin se on vähintään kyseenalaistamisen, jos ei suorastaan boikotin paikka.
More Nintendo, less Marshall.
jhlamm
14.11.2014 22:34:45
Myrkky Nuoli: Missä mikeissä tämmöstä on tullu? Tuossahan ei oo enää mitään järkeä. Jos speksit on 8kohm ja oikeesti on 11kohm niin sehän on jo ihan täysim eri mikki eri tarkotukseen. Jos jollain oikeesti vippaa muutamalla kilolla niin se on vähintään kyseenalaistamisen, jos ei suorastaan boikotin paikka.

Itsellä oli kanssa ostetussa mikissä about 0,7 kohmin ero. Tosin todella kovalta peliltä kuulosteli ettei sen puoleen mitään valitettavaan kyllä ollut. Vähän harmittaa kun tuli myytyä.

Piru kun alkoi tän ketjun luku taas kuumottelemaan. Heti kun kama lähtee kiertoon niin käyn Nallelta Tubesoundista hakemassa muutaman parin soittoon.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Gabe
14.11.2014 22:48:00
jhlamm: Piru kun alkoi tän ketjun luku taas kuumottelemaan. Heti kun kama lähtee kiertoon niin käyn Nallelta Tubesoundista hakemassa muutaman parin soittoon.

Minä pistin jo Nallelle kyselyä. :)
LesPaul70
15.11.2014 09:10:46
Myrkky Nuoli: Missä mikeissä tämmöstä on tullu? Tuossahan ei oo enää mitään järkeä. Jos speksit on 8kohm ja oikeesti on 11kohm niin sehän on jo ihan täysim eri mikki eri tarkotukseen. Jos jollain oikeesti vippaa muutamalla kilolla niin se on vähintään kyseenalaistamisen, jos ei suorastaan boikotin paikka.

Olis varmaan muuten, joo, mutta jos muistat aiemmasta viestistäni, niin puhuin asiakkaan pyynnöstä yli- tai alikäämityistä mikeistä, jollaisia voi siis kustomina tilata BKP:ltä aivan siinä kuin eri kuorivaihtoehtoja, seiska- ja kasikielisen mikkejä jne. Et varmaanlähtisi boikotoimaan custom-kitarapajaakaan sen takia, että sieltä tulee samaa kitaramallia vaahtera-, ruusupuu- tai eebenotelaudalla asiakkaan toiveiden mukaan.

Lopputulos kuitenkin on, että saman mikkimallin yksilöillä voi olla aika lailla hajontaa noissa kilo-ohmeissa, kun niitä yli- ja alikäämitään asiakkaan pyynnöstä, eikä siksi yhden BKP-mikin mittarilukemasta voi välttämättä suoraan päätellä mikin mallia.
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan.
Myrkky Nuoli
15.11.2014 09:41:43
LesPaul70: Olis varmaan muuten, joo, mutta jos muistat aiemmasta viestistäni, niin puhuin asiakkaan pyynnöstä yli- tai alikäämityistä mikeistä, jollaisia voi siis kustomina tilata BKP:ltä aivan siinä kuin eri kuorivaihtoehtoja, seiska- ja kasikielisen mikkejä jne. Et varmaanlähtisi boikotoimaan custom-kitarapajaakaan sen takia, että sieltä tulee samaa kitaramallia vaahtera-, ruusupuu- tai eebenotelaudalla asiakkaan toiveiden mukaan.

Lopputulos kuitenkin on, että saman mikkimallin yksilöillä voi olla aika lailla hajontaa noissa kilo-ohmeissa, kun niitä yli- ja alikäämitään asiakkaan pyynnöstä, eikä siksi yhden BKP-mikin mittarilukemasta voi välttämättä suoraan päätellä mikin mallia.

Aivan, no nyt oon kärryillä. Luulin, että tässä puhuttiin kahdesta ihan eri asiasta. Ei sit midistä! Ihan tottahan tuo on. Tosin suht valistuneita arvauksia voi tehdä, koska valtaosa luultavasti tilaa standardimalleja kummiskin.
passe
01.07.2015 15:27:17 (muokattu 01.07.2015 15:29:49)
No niin. Mulla on 1982 Ibanez Artistiin mikit haussa, pitäisi vaan osata luovia perille. Bare Knuckle on jostain syystä muodostunut miltei pakkomielteeksi, eli niillä mennään. Mutta mitäs mallia laitetaan?

Kuten useimmat tietänevätkin, kitara on huolella Lespaan päin kallellaan oleva mahonki-tyttö. Nyt siinä on kiinni Gibsonin humsize P90:t. Kuulosti tubessa ja nettikeskusteluissa kauhian kivalta ja hyvältä, mutta nyt on kyllä paljon rokimpaa ja kuumempaa soundia haussa. Lussu soundi ja hirveä kohina kotistudio puuhissa.

Haussa kuitenkin sellainen mikkisetti, jolla irtoaa modernin raskaan rockin lisäksi myös classic rock vemputukset aina tarpeen sattuessa. Erotteleva ja ainakin kohtuullisen in your face soundipaletti toiveena.

Tuben pätkät ovat lähes järjestään siantappo musaa, ei niistä oikein tahdo löytyä vastauksia. Jotain ideoita on toki jo itsellänikin, mutta kiva olisi kuulla kokemuksia "Lespa"-Bare Knuckle puolelta.
"Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin".
Shredator
01.07.2015 15:53:05

Kuulostaa Riff Raffilta. Itsellä on LP:ssä ja voin suositella.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
kojones
01.07.2015 16:39:34
Myrkky Nuoli: Mutta jokusen ohmin, tai edes jokusen kymmenen ohmin heitto on täysin mitäton. Kaupallisissa mikeissä saattaa heitto olla helposti esim. 500 ohmia.

Jo pelkkä muutaman asteen lämpötilaero voi muuttaa mikin resistanssia ton verran.
teukka
05.07.2015 15:35:45
Nyt tarttis ehdotuksia minkä BKP tallamikin tai setin hommaisin Grover Jackson KV:n kylkeen. Mun Amfisoundeissa on Warpigit mutta vois se olla jokin muukin. Outputti pitäs olla saman tasoinen mutta sävy voinee pikkasen muuttua. Aftermath tai Nailbomb voisi myös thrashin soitossa toimia?
Keppihän lienee poppelia.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
jhlamm
06.07.2015 00:23:55
Itsellä oli pitkään painkiller ja sekin oli mielestäni melko pureva ja räikeä soundinen. Mielestäni menevä tommoseen trashiin...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Shredator
06.07.2015 07:57:26

teukka: Nyt tarttis ehdotuksia minkä BKP tallamikin tai setin hommaisin Grover Jackson KV:n kylkeen. Mun Amfisoundeissa on Warpigit mutta vois se olla jokin muukin. Outputti pitäs olla saman tasoinen mutta sävy voinee pikkasen muuttua. Aftermath tai Nailbomb voisi myös thrashin soitossa toimia?
Keppihän lienee poppelia.

Mulla on molemmat. Aftermath on varmasti tiukkasoundisin mikki millä olen soittanut. Keraaminen Nailbomb on hiukan pyöreämpi, mutta samalla rouheampi. Ei aivan yhtä turboahdettu, mutta erittäin loistava soundi. Painkiller taas on tiukka, mutta siinä ei ole purentaa aivan yhtä paljon.
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
teukka
06.07.2015 09:55:10
Kiitos vastauksista. Kyllä se jokin BKP on varmasti. Pysyäkö vanhassa vai päivittääkö...
Pitää noita ääninäytteitä selailla, mutta sekään ei totuutta kerro.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
winstoni
07.07.2015 01:13:03
Mulla on lespassa BKP:n Mule-setti ja voin suositella lämpimästi. Paras yksittäinen kitarakamaostos mitä on tullut tehtyä, Torilta tottakai ;)

PAF-tyyliset mikithän ne on ja erittäin hyvin erottelevat. Hotsittaisi hommata Floikka-ESPiin VHII-setti.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
Myrkky Nuoli
07.07.2015 16:06:56
winstoni: Mulla on lespassa BKP:n Mule-setti ja voin suositella lämpimästi. Paras yksittäinen kitarakamaostos mitä on tullut tehtyä, Torilta tottakai ;)

PAF-tyyliset mikithän ne on ja erittäin hyvin erottelevat. Hotsittaisi hommata Floikka-ESPiin VHII-setti.

Mulet on kyllä todella hyvät. Nämä ja Riff Raffit on ehottomasti mun lempparihumpparit BKP:lta.
Gabe
14.07.2015 01:45:56
Onkos hyviä kokemuksia Black Dogeista?

Olisi haussa tuollainen pienellä extra potkulla varustettu vintage henkinen mikki. Maltillisesti yläpäätä ja enemmän ruutia keskialueella.. Alapäätä saisi myös olla. Ei kuitenkaan tumppu. Muita hyviä ehdokkaita?
Gary the pine
14.07.2015 19:38:13 (muokattu 14.07.2015 19:38:58)
Gabe: Onkos hyviä kokemuksia Black Dogeista?

Olisi haussa tuollainen pienellä extra potkulla varustettu vintage henkinen mikki. Maltillisesti yläpäätä ja enemmän ruutia keskialueella.. Alapäätä saisi myös olla. Ei kuitenkaan tumppu. Muita hyviä ehdokkaita?

Juu, mulla on tuossa -04 Tuksussa. Ens alkuun olin niitä vaihtamassa pois kun en meinannut tulla juttuun niiden kanssa lainkaan; tosi hieno soundi mutta kiersi ku pieni sika.

Onneksi en ehtinyt vaihtaa, pitkällisen säätämisen jälkeen sain ton kirkumisen talttumaan lähes kokonaan ja on nyt oikein mieluisat. Toi sun kuvaus on aika korrekti, just tota Black Dogit on; vanhahtava soundi, ei ylikireetä yläpäätä, keskialueella munaa ja rouheutta ja alapäätä sopivasti ilman umphfia. Ja erottelee nimittäin.

On hyvät.
Tulin, näin, paskoin housuun.
winstoni
14.07.2015 20:12:57 (muokattu 14.07.2015 20:31:14)
Onkos jengillä antaa kokemuksia BKP:n VHII-mikeistä tai niiden verrattavuutta EVH:n Frankenstein mikkiin? Frankenstein taitaa olla ainakin stydimpi ulostuloltaan?

Lähinnä haen yhteen keppiin sellaista "Brown Soundia" tai Warren DeMartini-tyylistä soundia, mikä on You're In Love ja Lay It Down-biiseissä, mutta mikin pitäisi myös puhdistua hyvin. BKP:n kyky erotella äänet hyvin houkuttelee ja Muleistahan mulla on vain hyviä kokemuksia.
"Monet ihmiset antavat huolilleen uimaopetusta sen sijaan, että hukuttaisivat ne."
Gabe
14.07.2015 21:41:57
Gary the pine: Juu, mulla on tuossa -04 Tuksussa. Ens alkuun olin niitä vaihtamassa pois kun en meinannut tulla juttuun niiden kanssa lainkaan; tosi hieno soundi mutta kiersi ku pieni sika.

Onneksi en ehtinyt vaihtaa, pitkällisen säätämisen jälkeen sain ton kirkumisen talttumaan lähes kokonaan ja on nyt oikein mieluisat. Toi sun kuvaus on aika korrekti, just tota Black Dogit on; vanhahtava soundi, ei ylikireetä yläpäätä, keskialueella munaa ja rouheutta ja alapäätä sopivasti ilman umphfia. Ja erottelee nimittäin.

On hyvät.

Kuulostaa hyvältä. :) Pitää pistää tilaukseen.

Mojossa on The Boss, ihan parhautta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)