Aihe: APUA tarvitsen!
1
cherrysing
03.07.2015 21:00:20
Haluisin ihan hulluna tehdä itse elektromusiikkia koneella ja mulla on (ilmais) fruity loops softakin jo ladattuna mutta kun mä en osaa :( En jotenkin ymmärrä näitä ohjelmistoja ja mielestäni ohjeet eivät ole selkeitä.
Motivaatiota siis löytyy mutta oon ihan käsi. Olen siis laulaja ja biisintekijä, lisäksi osaan soittaa pianoa ei siinä, mutta kaikki elektroniikkapaska on aina ollut vaikea pala purtavaksi.
Auttakaa ihmiset! Onko mulla kohtalotovereita jotka ovat kenties selättäneet tämän vaiheen? Vai joudunko menemään jollekin apukurssille (järjestetäänköhän edes sellaisia)?
Luovuttaa en aio.
Ps. antakaa ny ees joku vinkki mikä ois hyvä softa aloittelijalle? kaikki kehuu FL:lää mut en uskalla ostaa jos ja kun en osaa käyttää sitä.
Turhauttaa..!
Barfunkel
04.07.2015 08:16:55
Luulisi että youtubesta löytyy tutoriaaleja myös fruity loopsiin.

Muutoin kysymyksesi on aivan liian laaja, kattavan vastauksen kirjoittamiseen menisi viikko.

Lyhyt vastaus: Senkun vaan läiskii nuotteja ja rytmejä kunnes kuulostaa hyvältä. Ei se sen monimutkaisempaa ole.
KTR
04.07.2015 09:48:01
cherrysing:
Ps. antakaa ny ees joku vinkki mikä ois hyvä softa aloittelijalle? kaikki kehuu FL:lää mut en uskalla ostaa jos ja kun en osaa käyttää sitä.
Turhauttaa..!

Kantsii lueskella vähän netistä eri softien puolista ja sitten valita sopiva. Ei mitään softaa osaa käyttää heti kättelyssä, se on oma prosessinsa opetella se. Tämä siis tarkoittaa sitä, ettei kannata pelätä ja lannistua heti alkuunsa.
FL tuntuu olevan monille aloitussofta ja ilmeisesti edistyneempiäkin tyyppejä touhuaa sen parissa. Ableton Liveä käyttää myös hirveän monet konemusan parissa.

Tosta esim. latailee tuon ja youtube-tutoriaalien parissa ottaa vähän tuntumaa: https://www.ableton.com/en/products/live-lite/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)