Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5116 117 118 119 120215 216 217 218 219
mopar
03.07.2015 00:40:02

Laulava Kylätohtori: Nyt on testissä 2+2 Dusty Road eli Dusty, jossa on omat pääteputket molemmille kanaville. Tässä tapauksessa Crunch kanavassa on EL34:t ja Clean kanavalla 6L6:t.

Aika veikeä peli kieltämättä. Tuntuu oudolta, että särökanavassa on EL34:t, mutta kun vaihtaa puhtaalle, niin siinä on 6L6:ten soundi. Ei siis tarvitse tehdä kompromisseja ollenkaan. Ainakaan itse en ole tykännyt EL34:sta puhtaassa kanavassa, enkä 6L6:sta särökanavassa. Soundi on siis luonnollisesti aivan loistava ja kanavan vaihto tapahtuu kuin missä tahansa kaksikanavaisessa vahvarissa. Päätteen vaihtumista ei huomaa mistään, ei outoja ääniä eikä viiveitä tms.. Lisäksi molemmille kanaville on oma itsenäinen master volume, joten molemmat kanavat saa täydellisesti balanssiin ilman kompromisseja soundin kanssa...

Pitää nyt testailla vielä lisää, mutta todella mielenkiintoinen peli. Tässä on lisäksi putkireverb molemmille kanaville, kaksi eri boost vaihtoehtoa sekä jotain muutakin pientä eroa omaan Dustyyn nähden. Kutkuttaa ikävästi ostohammasta...

Kaikkea ne keksii. Olen kyllä kuvitellut että mulla on vahvistin jonka vaihtoa ei tarvitse koskaan miettiä, mutta nyt.....
antnis
03.07.2015 01:07:45
Mäkin haluan putkikaiun crunchille! Ainoa asia, jonka tuossa haluaisin olevan eri lailla kuin nyt.
Kontiak
03.07.2015 01:09:10
Täähän menee kohta ihan simul-classiksi.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Mr. Speed
03.07.2015 08:25:30
Laulava Kylätohtori: Nyt on testissä 2+2 Dusty Road eli Dusty, jossa on omat pääteputket molemmille kanaville. Tässä tapauksessa Crunch kanavassa on EL34:t ja Clean kanavalla 6L6:t.

Aika veikeä peli kieltämättä. Tuntuu oudolta, että särökanavassa on EL34:t, mutta kun vaihtaa puhtaalle, niin siinä on 6L6:ten soundi. Ei siis tarvitse tehdä kompromisseja ollenkaan. Ainakaan itse en ole tykännyt EL34:sta puhtaassa kanavassa, enkä 6L6:sta särökanavassa. Soundi on siis luonnollisesti aivan loistava ja kanavan vaihto tapahtuu kuin missä tahansa kaksikanavaisessa vahvarissa. Päätteen vaihtumista ei huomaa mistään, ei outoja ääniä eikä viiveitä tms.. Lisäksi molemmille kanaville on oma itsenäinen master volume, joten molemmat kanavat saa täydellisesti balanssiin ilman kompromisseja soundin kanssa...

Pitää nyt testailla vielä lisää, mutta todella mielenkiintoinen peli. Tässä on lisäksi putkireverb molemmille kanaville, kaksi eri boost vaihtoehtoa sekä jotain muutakin pientä eroa omaan Dustyyn nähden. Kutkuttaa ikävästi ostohammasta...

Saakos tässä kytkettyä myös molemmat puolet samaan aikaan käyttöön? Olisikohan tässä mahkuja saada myös stereopääte?
harryk
03.07.2015 08:52:35

Mr. Speed: Saakos tässä kytkettyä myös molemmat puolet samaan aikaan käyttöön? Olisikohan tässä mahkuja saada myös stereopääte?

Molempien pääteputkiparien yhtäaikainen käyttö tarkoittaa sitä, että sekä verkkomuuntajan, että päätemuuntajan pitää olla kaksi kertaa nykyisiä isommat, jotta ne kestävät 4 pääteputken tehon. Tällaine vehje on kyllä periaatteessa mahdollista tehdä. Olen tehnyt aikanaan customina yhden stereopäätteellä varustetun Bluetone kitaravahvarin, joten sekään ei ole ongelma.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
madu
03.07.2015 10:24:40
uuh kylläpä kuulostaa hyvältä tuollainen EL34+6L6 dusty...

Oman Dustyn 2x6V6 pelaa cleaneilla todella upeasti, mites Dustyjen kanssa cleanien suhteen eroja tulee 6V6 vs 6L6 parilla? 6v6 ainakin käsittääkseni säröytyy aiemmin mutta onko muuten soundissa isoja eroja?
steelduck
03.07.2015 11:01:42

Kiitos Tohtori kenttätestistä 2+2:sta... Olen tässä jo pitkään suunnitellut Crossroadsia, Bugaboo, Dusty ja Fender" etuasteilla. Nyt mietityttää miten nuo päätteet asettelisi kanaville. EL34:set Dusty kanavalle ja 6L6:set bugaboolle ja fenderille vai pitäisikö bugabootakin ajaa EL34:lla.

Onko bugaboo miehillä mielipidetta millä putkillä kanavalla on parhaat "modernit soundit"?
tommiot
03.07.2015 12:16:31 (muokattu 03.07.2015 12:18:11)
Näkisin että 2+2 on mahdollista helposti toteuttaa myös niin, että kanavakohtaisesti voidaan valita mitkä putket käytössä. Tällöin toisen putkiparin rikkoutuessa esim. keikalla viallisen putkiparin voi napata irti koneesta ja käyttää ehjää putkiparia kaikilla kanavilla. Myös mainittu molempien putkiparien yhtäaikainen käyttö olisi hauska ominaisuus.
Gabe
03.07.2015 12:32:07 (muokattu 03.07.2015 12:35:42)
Kiitos vain tohtorille raportista. Tätä on odotettu, vaikuttaa pirun hyvältä.

Valaiskaapa joku minua stereopäätteistä?
steelduck
03.07.2015 12:38:19

Gabe: Kiitos vain tohtorille raportista. Tätä on odotettu, vaikuttaa pirun hyvältä.

Pohdin samaa ja ainoa, mitä itse keksin että siitä olisi varmaan iloa jos sulla on efekti-lenkissä jotain stereo-efektejä.
Mr. Speed
03.07.2015 12:39:27
Gabe: Kiitos vain tohtorille raportista. Tätä on odotettu, vaikuttaa pirun hyvältä.

Siis pointti olisi se, että saisi esimerkiksi stereoefektit oikeasti käyttöön niin että vaikka dilsa pomppisi kaappien välillä.
Gabe
03.07.2015 12:50:46
Mr. Speed: Siis pointti olisi se, että saisi esimerkiksi stereoefektit oikeasti käyttöön niin että vaikka dilsa pomppisi kaappien välillä.

Ok, sitten en tee sillä itse mitään. Ajattelin että jos olisi molemmat päätteet saanut päälle yhtä aikaa, se olisi voinut olla mielenkiintoinen. Olisko tuollaista 2+2 päätettä muuten mahdollista laittaa yksikanavaiseen nuppiin? Jollain kytkimellä voisi valita pääteputket joita haluaa käyttää tai kenties kummatkin yhtä aikaa.. se olisi mielenkiintoinen. KT66 + EL34 voisi olla esim. toimiva mulle.
Mr. Speed
03.07.2015 12:53:46
Gabe: Ok, sitten en tee sillä itse mitään. Ajattelin että jos olisi molemmat päätteet saanut päälle yhtä aikaa, se olisi voinut olla mielenkiintoinen. Olisko tuollaista 2+2 päätettä muuten mahdollista laittaa yksikanavaiseen nuppiin? Jollain kytkimellä voisi valita pääteputket joita haluaa käyttää tai kenties kummatkin yhtä aikaa.. se olisi mielenkiintoinen. KT66 + EL34 voisi olla esim. toimiva mulle.

Tuossa harry jo totesi, että saa päälle yhtä aikaa joten luulisi ettei yksikanavainen olisi ongelma.

Vielä kun vie ajatusta pidemmälle, niin kuinka hienoa olisi jos saisi vaikka kaksi etusta samaan aikaan päälle? :D SLO100 ja Bugaboot yhtäaikaa, niin kyllä jytiiisssööö!!!
juki
03.07.2015 13:36:37
Mr. Speed: Tuossa harry jo totesi, että saa päälle yhtä aikaa joten luulisi ettei yksikanavainen olisi ongelma.

Vielä kun vie ajatusta pidemmälle, niin kuinka hienoa olisi jos saisi vaikka kaksi etusta samaan aikaan päälle? :D SLO100 ja Bugaboot yhtäaikaa, niin kyllä jytiiisssööö!!!

Tällainen oli mielenkiintoinen kyllä, eli kaksien eri päätekynttilöiden ajo samanaikaisesti. Eikös Bogner Duende ole jotain vastaavaa A, B, A+B -kanavavalinnoilla, vai onko siinä mitään päätteiden kanssa puljausta ensinkään vaan etuasteiden..?
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
harryk
03.07.2015 13:39:37

Mr. Speed: Tuossa harry jo totesi, että saa päälle yhtä aikaa joten luulisi ettei yksikanavainen olisi ongelma.

Nuo kaikki edellämainitut esitetyt vaihtoehdot onnistuvat ainakin periaatteessa. Siitä voi vaan tulla aika monimutkainen matriisi jos kaikki eri kombinaatiot pitää toimia samassa laitteessa. Koska olemme custom-paja, mikä tekee yleensä sitä mitä asiakkaat haluavat, voimme varmaan tuollaisiakin yhdistelmiä saada aikaan tarvittaessa.
Gabe
03.07.2015 13:45:42 (muokattu 03.07.2015 13:53:11)
harryk: Nuo kaikki edellämainitut esitetyt vaihtoehdot onnistuvat ainakin periaatteessa. Siitä voi vaan tulla aika monimutkainen matriisi jos kaikki eri kombinaatiot pitää toimia samassa laitteessa. Koska olemme custom-paja, mikä tekee yleensä sitä mitä asiakkaat haluavat, voimme varmaan tuollaisiakin yhdistelmiä saada aikaan tarvittaessa.

Onnistuuko tuohon minun Shade Customiin 2+2 pääte Variacilla. Olisi päheä jos vaikka jalkakytkimellä saisi valittua onko käytössä KT66, EL34 vai molemmat. Ja siihen jos saa tuon Variacin niin en kyllä keksi enää mitä muuta voi pieni ihminen enää vahvistimelta toivoa.
Mr. Speed
03.07.2015 13:49:26
harryk: Nuo kaikki edellämainitut esitetyt vaihtoehdot onnistuvat ainakin periaatteessa. Siitä voi vaan tulla aika monimutkainen matriisi jos kaikki eri kombinaatiot pitää toimia samassa laitteessa. Koska olemme custom-paja, mikä tekee yleensä sitä mitä asiakkaat haluavat, voimme varmaan tuollaisiakin yhdistelmiä saada aikaan tarvittaessa.

Ei saatana. Olishan se hurjaa jos olis 4 päätekynttilällä oleva stereopääte, jossa saisi vaikka kaks kanavaa omiin päätteisiinsä yhtä aikaa. Tää kaikki vielä midiohjattavaksi niin hyvä tulis :D Pitääkin alkaa suunnitella.
harryk
03.07.2015 13:54:22

Gabe: Onnistuuko tuohon minun Shade Customiin 2+2 pääte Variacilla. Olisi päheä jos vaikka jalkakytkimellä saisi valittua onko käytössä KT66, EL34 vai molemmat. Ja siihen jos saa tuon Variacin niin en kyllä keksi enää mitä muuta voi pieni ihminen enää toivoa.

En muista enää ulkoa onko siinä sinun vahvarisi "konehuoneessa" tilaa ylimääräiselle pääteputkiparille, jonka 2+2 pääte vaatii. Sen lisäksi vaihtoon menisivät verkko- ja päätemuuntaja + muuta rompetta. Nuo esittämäsi modit kyllä periaatteessa onnistuvat. Sen "variac"-jutun osalta meillä on ensimmäisen testikoneen rakennus paraikaa työn alla. En uskalla luvata sitä asiakkaille, ennenkuin itse toteamme, että se pelittää halutulla tavalla.
Gabe
03.07.2015 14:05:44
harryk: En muista enää ulkoa onko siinä sinun vahvarisi "konehuoneessa" tilaa ylimääräiselle pääteputkiparille, jonka 2+2 pääte vaatii. Sen lisäksi vaihtoon menisivät verkko- ja päätemuuntaja + muuta rompetta. Nuo esittämäsi modit kyllä periaatteessa onnistuvat. Sen "variac"-jutun osalta meillä on ensimmäisen testikoneen rakennus paraikaa työn alla. En uskalla luvata sitä asiakkaille, ennenkuin itse toteamme, että se pelittää halutulla tavalla.

Kyllä siellä pitäisi tilaa olla. Odottelen että julkistatte Variacin ja juonitaan sitten lisää, se Variac kiinnostaa enemmän ja verkkomuuntaja sen kanssa vissiin ainakin menisi vaihtoon?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)