Aihe: Harjoittelemaan Steve Vain Kappaleita
1 2 3 4
Tony Narrows
25.05.2004 13:23:25
Edelleen väitän että Vailta ei löydy yhtään kokonaisuutena helppoa biisiä.
Tender Surrender ei tod. ole helpoimmasta päästä. Biisiin soolo on todella hankala ja teknisesti vaativa.
Toni A Salmi
KJT
26.05.2004 22:24:33
Jibboom on aika upeen kuulonen ja The Attitude Song on aika hankala mut hyvän kuulonen tekutusbiisi
Tonight`s gonna be something wild!!!!!
Tony Narrows
27.05.2004 11:26:15
Steve Vailla on aika paljonkin upeita biisejä :D ja hankalia kaikki.
Toni A Salmi
KJT
27.05.2004 11:37:34
Steve Vailla on aika paljonkin upeita biisejä :D ja hankalia kaikki.

Niin no näinhän se asia kyl on....:)
Eugene´s trickbag vois olla yks sielt helpommast päästä olevia lyhyt biisejä Vailta
Tony Narrows
28.05.2004 12:23:14
No on helppo sanoa mikä on ehkä helpoimmasta päästä,mut Eugene's Trick Bag ei ole todellakaan helppo sekään. :D
Tietenki jos soitat tempolla 60 bpm ni ehkä sitten :D
Toni A Salmi
Swan
28.05.2004 12:31:13
Boy from Seattle, Sisters ja Frank on näitä Vain teknisesti helppoja biisejä. Vaativat kyllä ehdottoman hyvää tatsia, että kuulostavat hyvältä.
"If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge
sarkjan
28.05.2004 14:57:13
Ei kyllä se on toi 'Ballerina 12/24' se helpoin, koska jopa minäkin saan sen menemään kokonaan, heh. Vaati ainoastaan harmonizer -efektin, johon saa viivettä.
c|-õ-õ|
drlecter
28.05.2004 21:56:49

Steve pitäs treenailla olen myömässä wah-pedaaliani :)
http://www.fretboardfromhell.tk/
KJT
29.05.2004 10:24:29
No on helppo sanoa mikä on ehkä helpoimmasta päästä,mut Eugene's Trick Bag ei ole todellakaan helppo sekään. :D
Tietenki jos soitat tempolla 60 bpm ni ehkä sitten :D

Nii no silleenhän se on viel helpompi mut ihan sillä oikeella temmolla...Paljonkohan se nyt sit oikee ois? En sano mitään...
Swan
29.05.2004 20:05:12
Nii no silleenhän se on viel helpompi mut ihan sillä oikeella temmolla...Paljonkohan se nyt sit oikee ois? En sano mitään...

130 bpm on hyvä veikkaus. Ja otetaan vielä huomioon, että Vai alternatepikkaa kaiken. Tarkoittaa ihan kaikkea, jopa niitä arpeggioita ennen Paganini-osaa.
"If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge
KJT
29.05.2004 23:05:56
130 bpm on hyvä veikkaus. Ja otetaan vielä huomioon, että Vai alternatepikkaa kaiken. Tarkoittaa ihan kaikkea, jopa niitä arpeggioita ennen Paganini-osaa.

Niin oon kuullu kerottavan et se pikkais kaiken, multa ei toi ihan luonnistu...Vedän ne sviippaamalla...130bpm kuullostaa kyl aika hyvältä
Chrissie
29.05.2004 23:50:17
Bad Horsie on hauska biisi.

Totta. Sen osaa jopa soittaakin :)
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
Chrissie
30.05.2004 14:53:22
Haluaisin kyllä kuulla kuinka osaa soittaa Bad Horsien.
En taida uskoa että osaat kaikkia osia.

Juu, en toki kaikkia osia, mutta suurinpiirtein sinne päin se menee. Mutta se on myös niitä harvoja Vain kappaleita, joita olen yrittänyt, joten voit uskoa kuinka paljon harjoitusta siihen sisältyy.
Zami
30.05.2004 15:21:54
Kannattaa kokeilla Vain blood & glory kappaletta. On aika helppo ja ihan siistin kuulonen.
Tony Narrows
31.05.2004 09:15:51
Juu, en toki kaikkia osia, mutta suurinpiirtein sinne päin se menee. Mutta se on myös niitä harvoja Vain kappaleita, joita olen yrittänyt, joten voit uskoa kuinka paljon harjoitusta siihen sisältyy.

Juu,epäilinki että et kaikkea osaa. :D
Toni A Salmi
Chrissie
31.05.2004 20:51:20
Juu,epäilinki että et kaikkea osaa. :D

Voisin varmaan tituleerata itseäni tulevaksi Vain inkarnaatioksi jos kaiken osaisin :)
Svensson
31.05.2004 21:10:00

For the love of god kannattaa reenata . (Osaan ite muuten paitsi tilun.)
Bad horsie on kans jänskä , oli eka vaikun biisi jota opettelin.
Wal nut - onko se sitten seinähullu vai saksanpähkinä?
Starlia
31.05.2004 21:16:18 (muokattu 31.05.2004 21:17:25)
Ostinpa joskus Vain nuottikirjan, missä kuuden biisin taustat CD:llä. Tulipahan perkele soiteltua niitä, kun meikäläistä pyydettiin kiertelemään paikkakuntani koulujen musatunteja läpi näyttämässä kitaransoittoa.

For The Love Of God, Crying Machine, Juice, Hand On Heart ja Attitude Song alkoivat siinä vaiheessa menemään ihan hyvin. Joka soittokerta oli aina vähän erilainen, kun varsinkin FTLOGiin ja Crying Machineen oli helppo ja hauska keksiä kaikkea omaa väliin sooloihin sun muuta.

Viime kerrasta kun olen noita reenaillut on varmaankin jo vuosi aikaa, joten pitäis varmaan taas kaivaa CD esiin ja soitella.

PS: Hand On Heartin outro on ihan vitun hiano!!!!
Tony Narrows
01.06.2004 15:18:02
Juu minä kehota kanssa että ihmiset reenaisivat Vain biisejä. Todella opettavaisia,sekä teknisesti että teoreettisesti.
Itse soitan tällä hetkellä Steve Vain musiikkia ja kun saan asiat kuntoon niin voin laittaa tänne pätkiä vaikka muiden kuultavaksi.

Sen jälkeen ku Steve Vaihin tutustuin ja todella innostuin niin olen aivan jumissa :D Haluan todella soittaa herran musiikkia ja soitanki. Tälläkin hetkellä on projekti menossa. Tarkoitus ois ens keväänä soittaa täys pitkä keikka vain VAIn musiikkia =) Olinpas hauska.
Tosin en ole vielä aivan varma että mitä biisejä tulen soittamaan,mutta kyllä tästä vielä tulen yhdenmukaiseen päätökseen itseni kanssa. :D
Toni A Salmi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)