Laulava Kylätohtori 01.07.2015 15:33:54 | |
---|
Jeszse: Eiköhän tämä ollu tässä. Ehdottomasti kyllä. Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Kimmo72 01.07.2015 16:41:01 | |
---|
Väärä alue. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Entropia666 01.07.2015 17:07:12 | |
---|
Miten jos vaikka soittasitte sitä kitaraa välillä. |
Kefiiri 01.07.2015 21:22:48 | |
---|
Ihmettelisin että mitä hulluja täällä foorumilla pyörii jos tämä olisi eka koskaan lukemani M.net ketju. Mutta Hallun aloitus oli erittäin hyvä, siitä plussa. Yleensäkin pelkät linkit ilman vihjettä sisällöstä ovat rasittavia. En ole musiikin asiantuntija. |
novo 01.07.2015 23:27:42 | |
---|
Mikä helevetti tää Toledo-homma oikein on? Avatkaa niitä insideläppiänne, saatana. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Kefiiri 02.07.2015 00:11:55 | |
---|
novo: Mikä helevetti tää Toledo-homma oikein on? Avatkaa niitä insideläppiänne, saatana. Oli keskustelua siitä, vaikuttaako rungon materiaali sähkökitaran sointiin. Toledon yliopistossa tehtyä netistä löytynyttä tutkimusta ensin siteerattiin, ja sitten sen painoarvoa kyseenalaistettiin... jostain tuollaisesta se on peräisin. En ole musiikin asiantuntija. |
tender.insanity 02.07.2015 07:13:56 | |
---|
Jollain taitaa olla hiekanjyviä esinahan alla taas vaihteeksi :D |
Genitalripper 02.07.2015 07:17:28 | |
---|
Kefiiri: Oli keskustelua siitä, vaikuttaako rungon materiaali sähkökitaran sointiin. Toledon yliopistossa tehtyä netistä löytynyttä tutkimusta ensin siteerattiin, ja sitten sen painoarvoa kyseenalaistettiin... jostain tuollaisesta se on peräisin. Siinä muuten toinen mainio esimerkki ekaksi luettavaksi ketjuksi. Hoho. Tais olla vielä liian tuoteet haavat, jatketaan vaan ehdotuksilla. |
Laulava Kylätohtori 02.07.2015 08:34:56 | |
---|
Genitalripper: Siinä muuten toinen mainio esimerkki ekaksi luettavaksi ketjuksi. Hoho. Tais olla vielä liian tuoteet haavat, jatketaan vaan ehdotuksilla. Ehdotan, että pistät uuden ketjun asiasta, jos jäi mieltä kaihertamaan. Eiköhän aiheesta ole pahimmat rölökakat päästetty pönttöön, niin tällä kertaa voisi ihan kunnon keskustelukin onnistua. Olin edellisellä sivulla ihan tosissani sen kanssa, että tämä on keskustelupalsta, eikä täällä kannata niinkään totuuksia kertoa. Lähinnä tarkoittaen, että valitettavan usein täällä menee oma mielipide ja totuus sekaisin, siitä omasta mielipiteestä tuleekin totuus. Itse asiassa siitähän se Toledo-ketjun rölötyskin lähti liikkeelle. Eli pointtini oli ihan yleinen, vaikka lopun Toledo-vitsi siihen ketjuun viittasikin. Itse suhtauduin em. ketjuun vain huonona vitsinä, joten en nyt arvannut, että Toledo-vitsit saavat (huonoudestaan huolimatta) ihan tällaista vastakaikua. Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Genitalripper 02.07.2015 08:50:40 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ehdotan, että pistät uuden ketjun asiasta, jos jäi mieltä kaihertamaan. Eiköhän aiheesta ole pahimmat rölökakat päästetty pönttöön, niin tällä kertaa voisi ihan kunnon keskustelukin onnistua. Tänään oli kyllä suunnitelmissa reissu rautakauppaan, mutta vähän epäilen että sieltä niin pitkää keppiä löytyy jolla tuohon viitsisi enää koskea. |
hallu 02.07.2015 11:14:19 | |
---|
Minusta olisi kyllä mukavaa keskustella sähkökitaran puiden ja rakenteen vaikutuksesta kitaran sointiin varsinkin nyt kun olen koittanut tehdä omatoimisia kokeita ja olen koittanut asiaa havainnoida. Se keskustelu vaan viimeksi meni sellaiseksi ihme rölötykseksi kun muutamakin keskustelija poltti hihansa ja kadotti tolkun keskustelusta ja teki kaikkien muidenkin keskustelemisen asiasta mahdottomaksi. Nyt ei ainakaan itselläni riitä rohkeutta ottaa niitä kysymyksiä uudelleen esiin. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Kuplamuovi 02.07.2015 11:47:47 | |
---|
hallu: Nyt ei ainakaan itselläni riitä rohkeutta ottaa niitä kysymyksiä uudelleen esiin. Höpö höpö, ei tämä mikään muutaman hihanpolttajan dominoima reviiri saa olla :) Rinta rottingille ja rohkeasti vain uutta putkeen, keskusteluita kuitenkin lukee moni sellainenkin joka ei ikinä kommentoi. Älä anna rölökakalle yliotetta! The older I get, the better I was. |
Kun Wittgenstein sanoi "siitä mistä ei voi puhua täytyy vaieta" , tarkoitti hän juuri tuota runkopuu-asiaa ;) En ole musiikin asiantuntija. |
tender.insanity 02.07.2015 12:05:18 | |
---|
Kefiiri: Kun Wittgenstein sanoi "siitä mistä ei voi puhua täytyy vaieta" , tarkoitti hän juuri tuota runkopuu-asiaa ;) Heh, pitäähän se tuhansien eurojen tuhlaus jotenkin itselle vakuuttaa. Ihan niinkuin se soitto siitä paranisi, oli kitara tehty sitten pahvista tai tyrannosauruksen leukaluusta. |
pappasfin 02.07.2015 12:19:58 | |
---|
PappaSFin |
hallu 02.07.2015 12:30:14 | |
---|
pappasfin: Mitä sitä nyt puista enää vääntämään kun voi väntää vaikka magnesiumin vaikutuksesta soundiin ;D http://ogre.kr/ tekevät melko vängän näköisiä pedaaleita ja noita magnesium kitaroita. https://ogrezone.wordpress.com/ https://ogrezone.wordpress.com/products/guitars/ Ai saatana ! tommonen olisi kyllä ihan pakko saada. Mitenkähän nuo magnesiumnauhat mahtaa kestää kulutusta verrattuna teräsnauhoihin tai näihin muihin seoksiin? näyttäisi aika pomminvarmalta soittopeliltä eikä tarvitsisi miettiä tosiaan puuta enää tuon jälkeen :-). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
pappasfin 02.07.2015 12:47:30 (muokattu 02.07.2015 13:06:39) | |
---|
hallu: Ai saatana ! tommonen olisi kyllä ihan pakko saada. Mitenkähän nuo magnesiumnauhat mahtaa kestää kulutusta verrattuna teräsnauhoihin tai näihin muihin seoksiin? näyttäisi aika pomminvarmalta soittopeliltä eikä tarvitsisi miettiä tosiaan puuta enää tuon jälkeen :-). Ei mitään hajuakaan miten nauhat kestää mutta mitä tuota vähän tutkailin niin ei tarvinne välittää sään vaihteluista ym. kun tuo ei elä vaan pitää kuosinsa, tosin ei mulla ole tästä mitään omakohtaista kokemusta, luulis kuitenkin, että nauhta kestää vähintäänkin samalla tavalla kuin normi sähkökitaroissa. https://www.youtube.com/watch?v=yGrJX3kQIpg Kitaroissa on hieman eri värisävylläkin olevia, videolla mielenkiintoinen juttu tuo miten pystyy soittamaan tuolla kädessä olevalla "koukku laitteella", itse asiassa aika hyvä soundi tuossa näin äkkiseltään kuunneltuna. Hinnalla ei vissiin ole kitarat pilattu, jostain kattelin että siinä 1300 € paikkeilla eli ei nyt halpa muttei ökykalliskaan. Bassoakin löytyy https://www.youtube.com/watch?v=49lBuahKj7Yhttps://www.youtube.com/watch?v=ELPzFTQwXjw Edit: Niin ja tuohon Hallun aloitusviestissä olevaan ideaan eli ihan hyvä, jos kertoo kuvaavaasti mitä linkistä löytyy koska linkit voivat tosissaan esim. olla toimimattomia jos niissä on muutoksia jne. PappaSFin |
hallu 02.07.2015 13:02:27 | |
---|
Kuplamuovi: Höpö höpö, ei tämä mikään muutaman hihanpolttajan dominoima reviiri saa olla :) Rinta rottingille ja rohkeasti vain uutta putkeen, keskusteluita kuitenkin lukee moni sellainenkin joka ei ikinä kommentoi. Älä anna rölökakalle yliotetta! No varmaan pelkään eniten tulevani itse sotkeutuneeksi myyttien soppaan ja ajaudun puolustuskannalle jonkin ajatusrakennelmani kanssa. Toisaalta olen oppinut kaikkein eniten silloin kun olen joutunut luopumaan jostakin totena pitämästäni myytistä hyvien perusteluiden tai konkreettisten todisteiden edessä :-). Kun maailma avartuu niin mikään hinta ei siitä ole liian kallis, voi vaikka vähän nöyrtyä omista fantasioista :-D. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
hallu 02.07.2015 13:04:01 | |
---|
pappasfin: Ei mitään hajuakaan miten nauhat kestää mutta mitä tuota vähän tutkailin niin ei tarvinne välittää sään vaihteluista ym. kun tuo ei elä vaan pitää kuosinsa, tosin ei mulla ole tästä mitään omakohtaista kokemusta, luulis kuitenkin, että nauhta kestää vähintäänkin samalla tavalla kuin normi sähkökitaroissa. https://www.youtube.com/watch?v=yGrJX3kQIpg Kitaroissa on hieman eri värisävylläkin olevia, videolla mielenkiintoinen juttu tuo miten pystyy soittamaan tuolla kädessä olevalla "koukku laitteella", itse asiassa aika hyvä soundi tuossa näin äkkiseltään kuunneltuna. Hinnalla ei vissiin ole kitarat pilattu, jostain kattelin että siinä 1300 € paikkeilla eli ei nyt halpa muttei ökykalliskaan. Bassoakin löytyy https://www.youtube.com/watch?v=49lBuahKj7Y https://www.youtube.com/watch?v=ELPzFTQwXjw Eipä ole hinta paha. Luulisi, että vallankin keikkamuusikot arvostavat kohtuuhintaista luotettavaa ja vakaata peliä, joka on vielä näyttävän näköinenkin. Itselläni on kitaroita jo vähän liikaakin, mutta kyllähän tuommoinen peli olisi aika muikea. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Tsugu Way 02.07.2015 16:06:31 | |
---|
hallu: olen oppinut kaikkein eniten silloin kun olen joutunut luopumaan jostakin totena pitämästäni myytistä hyvien perusteluiden tai konkreettisten todisteiden edessä :-). Kun maailma avartuu niin mikään hinta ei siitä ole liian kallis, voi vaikka vähän nöyrtyä omista fantasioista :-D. Hyvien dialogisten keskustelujen edellytys - ja paras anti on se, että kumpikaan keskustelija ei yritä väkisellä saada toista uskomaan itseensä, vaan toista kunnioittavan keskustelun tuloksena syntyy kokonaan uusi ymmärrys asiaan. The Blues is Allright! |