Defrayer 29.05.2004 09:16:50 | |
---|
Älkää nyt alkako haukkua joksikin uushevariksi, mutta minuun ei oikein iske juuri muut bändit/biisit ennen 90-lukua paitsi Metallica. Ja 2000-luku r0ks x) Mutta tämä vastaus liittyykin lähinnä minun musiikkimakuuni. "This is gonna suck for sure, so don't stress over it" -kuultu eräällä foorumilla. |
sub zero 29.05.2004 09:30:25 (muokattu 29.05.2004 09:31:41) | |
---|
70-luvusta puhujien tulisi muistaa että puolivälissä tapahtui taite. Proge ei ollut enää suosittua, sen sijaan disco ja punk nousivat. Pet Sounds (tai Clapton & Mayall levy) voisi olla se joka aloitti populaarimusiikin parhaat kymmenen vuotta. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
pakokauhu 29.05.2004 10:44:40 | |
---|
Musiikille hedelmällisin aikakausi oli 65-75. Silloin julkaistiin melkein mitä vain. Kyllähän nykyäänkin ja eritoten kasarilla (bogart company?!?). Artistilta ei vaadittu kovinkaan selkeää brändiä tai kohderyhmää. Levy-yhtiöt tökki kepillä jäätä vaihtelevin tuloksin, jonka seurauksena nimen omaan kokeileva musiikki sai aikaisempaa enemmän julkaisumahdollisuuksia. Kuluttajakunnan mieltymyksiin vaikuttaminen on tärkeää taiteenlajin eteenpäin viemiseksi. Tietty tämä toimii myös regressiivisessä mielessä kuten mtv tai tietty ent. suomalainen heviyhtiö julkaisukriteereineen. On eri asia, mikä musa kenenkin mielestä on hyvää. "Perfectionist" is mostly an eufemism for a pain in the ass. |
sub zero 29.05.2004 11:17:45 | |
---|
Musiikille hedelmällisin aikakausi oli 65-75. Silloin julkaistiin melkein mitä vain. Kyllähän nykyäänkin ja eritoten kasarilla (bogart company?!?). Artistilta ei vaadittu kovinkaan selkeää brändiä tai kohderyhmää. Levy-yhtiöt tökki kepillä jäätä vaihtelevin tuloksin, jonka seurauksena nimen omaan kokeileva musiikki sai aikaisempaa enemmän julkaisumahdollisuuksia. Kun etsitään selityksiä aikakaudelle niin se liittyy varmaan musiikille otollisen sukupolven kehittymiseen USA:ssa ja Britanniassa samoihin aikoihin kuin itse musiikki muuttui sellaiseen suuntaan että tuli mahdolliseksi kehittää sitä eteenpäin luovalla tavalla. Nykyiseltä Nintendo-sukupolvelta ei onnistuisi. Samoin musiikintyylien mahdollisuuksia on aika pitkälle jo koluttu läpi. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
U.Honey 29.05.2004 14:07:05 | |
---|
J.S. Bach muuten syntyi vuonna 1685. My name is Baron, U.Honey Baron. |
pakokauhu 29.05.2004 14:54:17 | |
---|
Paul McCartey muuten kuoli jo -64 autokolarissa. Nykyinen on hänen kaksoisveljensä, joka on täysin saman näköinen ja kuuloinen. "Perfectionist" is mostly an eufemism for a pain in the ass. |
Antti1997 29.05.2004 15:01:18 (muokattu 29.05.2004 15:01:47) | |
---|
PRKL! Doubled. "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
Antti1997 29.05.2004 15:01:29 | |
---|
1980-luku. "Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua. |
Tee 29.05.2004 15:45:05 | |
---|
Miten saatoin unohtaa 70-luvulta Pink Floydin, on sitä hyvää musaa tehty silloinkin, mutta myös Yes Sir, I Can Boogiet :K |
sub zero 29.05.2004 17:15:42 | |
---|
J.S. Bach muuten syntyi vuonna 1685. Puhe oli musiikista eikä Musiikista What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Mika Antero 29.05.2004 20:00:14 | |
---|
Jos 1900 -luvusta puhutaan, niin 20-40 -luku oli järjettömän loistavaa aikakautta. Niin kyllä tietysti oli 50-60 -lukukin. 70 -luvullakin tuli valtavasti hyvää musiikkia. 80 -lukukin on paljon mainettaan parempi ja kun itse vietin silloin sen hehkeimmän nuoruuteni, niin sen ajan musiikilla on ihan oma erityinen paikka sydämessäni. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
Thomy 29.05.2004 21:43:50 | |
---|
Eihän tästä ole minkäänlaista epäselvyyttä, ajatelkaapa nyt: Prince, Michael Jackson, Depeche Mode, Bruce Springsteen, U2, Duran Duran, niin ja tietysti Laura Branigan ! It' the 80's !!!!! |
Kozelek 29.05.2004 22:48:09 | |
---|
Kyllä minäkin siihen 65-75 "vuosikymmeneen" kallistun, mutta ei nykyajassakaan mitään vikaa ole. |
Mr. Mustard 29.05.2004 23:14:25 | |
---|
Kyllä minäkin siihen 65-75 "vuosikymmeneen" kallistun, mutta ei nykyajassakaan mitään vikaa ole. Näin juuri. Tyhjentävästi sanottu! "Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon. |
2000-luku. Ihan viime vuosina on tullut vaan yhä parempaa musaa. Popinkin puolella, hirveiden 80-90-lukujen jälkeen. Kai se on siitä lähinnä kiinni, et nykyään voi yhdistellä kaikkea vanhaa hyvää jne. Tällä hetkellä siis parasta musaa tehdään. Menneistä aikakausista 70-luku on aika kirkkaasti paras: funk, soul proge, pop jne. tuolta ajalta on vieläkin ihan loistavaa.. EDIT: Tai no, ei ne 80-90-luvutkaan niin hirveitä olleet. Hyvää musaa on tehty aina ja tullaan varmaan aina tekemäänkin. Mikäs sen parempaa.. Kaikenlainen turha dogmaattisuus on ehkä ainoo juttu joka on fundamentaalisesti perseestä. Ja
jotta poikkeus vahvistaisi säännön kai sekin voi vaikuttaa lopputulokseen
positiivisesti. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
Blue Moon 30.05.2004 13:50:31 (muokattu 30.05.2004 13:50:50) | |
---|
Kenkkunen: Jos 1900 -luvusta puhutaan, niin 20-40 -luku oli järjettömän loistavaa aikakautta. Niinpä. Ja tuota varhaisempaa onkin vaikea analysoida, koska äänitallenteita ei käytännössä juurikaan ole. - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - |
Deathrace King 30.05.2004 14:12:22 | |
---|
Mielestäni 80-luvun loppu/90-luvun alku. Parhaimmassa vedossa olivat metallin suuret nimet Metallica, Sepultura, Pantera, Iron Maiden, Slayer jne. Thrash and mosh 'till death! |
agentti 30.05.2004 14:13:53 | |
---|
2000-luku. Ihan viime vuosina on tullut vaan yhä parempaa musaa. Popinkin puolella, hirveiden 80-90-lukujen jälkeen jaa-a, jos avaa radion ja laittaa pystyyn tietokilpailun että kuka laulaa niin siitä ei tule mitään kun kaikki kuullostaa ihan samanlaiselta. kaikenmaan laurit säveltää omia kappaleitaan. "Tällä naamalla voi vain kusta muuntajaan" -Metallityöläinen
| MEKKALA #7
Kyllä Esa osaa. |
Tapani L 30.05.2004 14:23:52 | |
---|
jaa-a, jos avaa radion ja laittaa pystyyn tietokilpailun että kuka laulaa niin siitä ei tule mitään kun kaikki kuullostaa ihan samanlaiselta. kaikenmaan laurit säveltää omia kappaleitaan. Tuo on täysin subjektiivista. Sinä et ehkä pysty sanomaan kuka siellä laulaa, mutta minä taas pystyn erottamaan x-kertaa paremmin 90-00-lukujen laulajia kuin joitakin vanhempia. Ei ne sen ajan äänet mun mielestä yhtään sen persoonallisemmilta kuulosta kuin nykyajankaan. Mutta näin minä asiat kuulen. Ja itse kysymykseen vastaan, että suurin osa minua eniten liikuttaneista biiseistä on tehty 1990- ja 2000-luvuilla. Tosin on 80-luvullakin todella paljon musiikkia, josta pidän, joten se taitaa olla sitten se toiseksi paras. Melkein kaikki 80-lukua ennen tehdyt levytykset ovat minulle täysin yhdentekeviä. |
agentti 30.05.2004 14:25:11 | |
---|
Tuo on täysin subjektiivista. Sinä et ehkä pysty sanomaan kuka siellä laulaa, mutta minä taas pystyn erottamaan x-kertaa paremmin 90-00-lukujen laulajia kuin joitakin vanhempia. Ei ne sen ajan äänet mun mielestä yhtään sen persoonallisemmilta kuulosta kuin nykyajankaan. Mutta näin minä asiat kuulen. Ja itse kysymykseen vastaan, että suurin osa minua eniten liikuttaneista biiseistä on tehty 1990- ja 2000-luvuilla. Tosin on 80-luvullakin todella paljon musiikkia, josta pidän, joten se taitaa olla sitten se toiseksi paras. Melkein kaikki 80-lukua ennen tehdyt levytykset ovat minulle täysin yhdentekeviä. olet aivan oikeassa, makuasioitahan nämä on, kuka mistäkin tykkää "Tällä naamalla voi vain kusta muuntajaan" -Metallityöläinen
| MEKKALA #7
Kyllä Esa osaa. |