steelduck 26.06.2015 20:02:47 | |
---|
Olen täällä kesälomo-reissussa Straton ja iPhonen Bias / Jamup:n varassa ja nyt on tullut soitettua virtuaali univibellä virtuaali Twiniin ja kauhea Univibe kuume nostaa päätään. Onko kokemuksia noista nykypäivän Univibevaihtoehdoista? |
Gabe 26.06.2015 20:11:27 | |
---|
steelduck: Olen täällä kesälomo-reissussa Straton ja iPhonen Bias / Jamup:n varassa ja nyt on tullut soitettua virtuaali univibellä virtuaali Twiniin ja kauhea Univibe kuume nostaa päätään. Onko kokemuksia noista nykypäivän Univibevaihtoehdoista? Jam Pedals RetroVibe on loistava, samoin Guitarsystemsin Vibetool, Fulltone Minidejavibe on erittäin kelvollinen. FoxRoxin uusi Vibe on kuulemma hyvä samoin kuin Drybellin vibe. |
Laulava Kylätohtori 26.06.2015 20:19:23 (muokattu 26.06.2015 20:21:34) | |
---|
steelduck: Olen täällä kesälomo-reissussa Straton ja iPhonen Bias / Jamup:n varassa ja nyt on tullut soitettua virtuaali univibellä virtuaali Twiniin ja kauhea Univibe kuume nostaa päätään. Onko kokemuksia noista nykypäivän Univibevaihtoehdoista? Mulla on Vibe Machine ja se on hyvä. Eipä ole tarvinnut sen jälkeen vibejä gasitella... Mutta koska nämä ovat makukysymyksiä, niin tuolta vähän apuja valintaan: http://www.gilmourish.com/?page_id=4537 http://www.gilmourish.com/?p=3814 Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
steelduck 26.06.2015 21:51:34 | |
---|
|
Gabe 26.06.2015 22:34:43 | |
---|
|
Shredator 26.06.2015 22:56:18 | |
---|
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking. |
jii.haanpaa 27.06.2015 00:57:06 | |
---|
Drybellin intensity-säätö söi muistikuvien mukaan saundista yläpäät. Ei varmaan haittaa soittamista, mutta kamanysväröintiä ehkä hieman :) Loistava spetaali kuitenkin. Effectroden ja Electronic orangen vipettäjät pitää vielä joskus testata, sitten saa luvan loppua tämäkin hulluus. |
steelduck 27.06.2015 01:40:03 (muokattu 27.06.2015 01:43:49) | |
---|
Eipä noista vaihtoehdoista mikään huonolta kuullosta... Voodoo Labsin Micro Vibekin kuullostaa aika hyvältä ja on aika "edukas". https://www.youtube.com/watch?v=kZ08XWwF5AE MXR:n pieni Uni Vibekin kuullosti ihan mukiinmenevältä... ... DryBell on silti noista YouTube videoista minusta huikein. Onpas taas vaikeaa... |
Jukka Häikiö 27.06.2015 02:35:43 | |
---|
Tommottine Fulltone MDV3 on aikas mainio, saa vauhdissa vatkata speediä, kun on toi keinulauta. Jukka-sedän aivan ehdoton valinta. Meinasin ton jo tosin myydäkin, kun ei sillä sinänsä kauheasti ole käyttöä, niin kuin ei muidenkaan purkkien käyttöaste ole korkea, mutta on vaan NIIN KIVA lelu, ettei sit malttanutkaan. Peevelin kallis vaan, mut jos vertaa vaikka Voodoo labin Micro vibeen, niin mun mielestä on kuin vertais 68 Camaroa ja Fiat Puntoa keskenään, mutmut, makuasioita taasen. Analogman chorus tuli ostettua tossa, siitä ei kyllä enää kyseinen muljutin paljoa voi parantua. Vaikkei noita purkkeja paljoakaan tule käytettyä, kun valtaosa biiseistä tulee veettyä kitara-piuha-vaffari-soundilla, niin on ne jossain kohtaa biisiä aina välillä hyvä mauste, chili ja currykin on jees, sopivassa määrin, vaan jos ei itse pöperö enää maistu sieltä läpi... Terveisiä pizzerian nurkasta....
-herra Huu |
steelduck 27.06.2015 03:05:04 | |
---|
Pitääpä käydä Custom-Soundissa testailemassa... Fulltonekin vaikuttaa mainiolta.. Mä olen tässä harrastuksessa siinä vaiheessa, että purkit on kivoja kun niillä saa tän räpeltämisen kuullostamaan (omasta mielestä) hienolta. Sitten kun osaan soittaa, niin piuhalla suoraan 5E3:seen, siihen saakkaa Fuzzia ja muljutinta... ;) |
Myrkky Nuoli 27.06.2015 08:54:27 (muokattu 27.06.2015 08:54:35) | |
---|
Pakko oli yhessä vaiheessa itekin koklata univibeä. Tää on Madbeanin Harbinger One projekti jota oon vähän modaillut. Nopeus menee niin äärimmäisyyksiin, että kuulostaa vähän harmoniselta tremololta tuolla loppupäässä. Hehkulampun kalibrointi oli vähän ärsyttävää, mutta saundi on kohtuu makoisa: https://dl.dropboxusercontent.com/s/xnsfe4dvygfirge/univibe.mp3More Nintendo, less Marshall. |
juki 27.06.2015 10:58:39 (muokattu 27.06.2015 11:01:08) | |
---|
Jukka Häikiö: Tommottine Fulltone MDV3 on aikas mainio..........jos vertaa vaikka Voodoo labin Micro vibeen, niin mun mielestä on kuin vertais 68 Camaroa ja Fiat Puntoa keskenään, mutmut, makuasioita taasen. Samoilla linjoilla, Vertailin joskus rinnakkain ja Microvibe on vähän kuin POD2.0 samasta aiheesta. Lisäisin edellä mainittujen purkkien listaan tsekattavaksi EarthQuakerin The Depths, jonka demot kuulostaa mainioilta ja joka on saanut hyviä arvioita osakseen. Kellään omakohtaista kokemusta tästä vielä? http://earthquakerdevices.com/shop/The%20Depths/cat/13100 Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI! |
Gabe 27.06.2015 15:18:00 | |
---|
On muuten ihan älyttömän hyvä purkki tuo Catalinbread Belle Epoch. Ostin sen satunnaista Delay ilottelua silmällä pitäen, mutta onkin käynyt niin että sehän on ihan kokoajan päällä. :) Todella mukavaa maustetta tuo tuollainen kevyt Delay siellä taustalla kera lievän huojumisen ja nauhasaturaation. Lisäksi tuota voi siinä samalla käyttää vahvistimen yliohjaamiseen, minkä se tekee loistavasti. Tuosta lähtee kyllä myös niitä erittäin häiriintyneitä rutisevia ja huojuvia loputtoman pitkiä toistoja sellaisen tarpeeseen. En ihmettele yhtään että niin moni EP:stä tykkää. Belle Epoch on minusta paljon parempi vaihtoehto Delaylle kuin Mad Professorin Deeb Blue Delay kun ei halua pelata looppien kanssa. |
Redneck Thunder 01.07.2015 16:56:37 | |
---|
80's delay jossa on 2 delay pedaalia peräkkäin niin mitä käytätte pedaaleina ja miten säädätte että saa sen ison lead soundin? |
Redneck Thunder: 80's delay jossa on 2 delay pedaalia peräkkäin niin mitä käytätte pedaaleina ja miten säädätte että saa sen ison lead soundin? short ja long http://www.foreverjoe.com/IMG_0771.jpg Kevyellä kattauksella kohti kesää, onko aina pakko olla niin tosissaan |
heviäijä 11.07.2015 20:09:32 | |
---|
T-rex mean machine on majaillut talossa jonkun aikaa. Alunperin ajoin sillä puhtaan kanavan rutulle, mutta nyt käytän sitä boostaamaan crunch kanavaa. Hyvin toimii. Onko kenelläkään kokemuksia T-rexin pedaaleista? Etenkin niiden potentiometreistä. Tone potikan vaikutus on todella pieni. Vika vai ominaisuus? Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan. |
heviäijä 12.07.2015 23:21:45 (muokattu 12.07.2015 23:36:19) | |
---|
heviäijä: T-rex mean machine on majaillut talossa jonkun aikaa. Alunperin ajoin sillä puhtaan kanavan rutulle, mutta nyt käytän sitä boostaamaan crunch kanavaa. Hyvin toimii. Onko kenelläkään kokemuksia T-rexin pedaaleista? Etenkin niiden potentiometreistä. Tone potikan vaikutus on todella pieni. Vika vai ominaisuus? Ettei mene ihan OT:ksi, niin vastaan tähän minun omaan viestiin jossa on paljon yhdys sana virheitä. Onko kenelläkään kokemuksia T-rexin särö pedaaleista tai vastaavista. Kovin on treblekäs soundi minun transistori kompolla soitelessa hevi metallia. Jännästi tuon tone säätimen vaikutus vaikuttaa tosipieneltä. P.S no offense Omistan suomen ja m.netin huonoimman ja rumimman pedaalilaudan. |
VTI 17.07.2015 18:51:50 | |
---|
Mitä mieltä kundit on (hyvistä) multiefekteistä verrattuna vanhan liiton steppilautoihin? Mulla on käytössä Boss gt-100 ja ei ole tullu vastaan tarvetta muille soundeille ainakaan keikkakäytössä. Muutamia ongelmia ollu softan kanssa mut muuten mahtava laitos. Löytyykö muita ketkä käyttää kompakteja multiefektisysteemejä täyspäiväisesti? |
Tsugu Way 17.07.2015 18:58:36 | |
---|
VTI: Löytyykö muita ketkä käyttää kompakteja multiefektisysteemejä täyspäiväisesti? Löytyy. Minä käytän. Treeniksellä ja aina keikoilla Boss ME-50. Ja kotona Blackstarin etuasteena Boss ME-70. Eli voi sanoa, että täysipäiväisesti. Eli aina soitan jommankumman Bossin läpi. Kyseiset Bossit käyttäjäystävällisä. Ei (välttämättä) tartte stepata prsettien välillä vaan toimivat ikäänkuin olisi 4-6 irtopurkkia lattialla. Riittävän hyvät säröt (ainakin 50:ssä), hyvät delayt ja Wahi. ja mukana kuitenki sitte aina muita muljuttimia kaupanpäälle jos yhtäkkinen tarve iskee. Jotenki mulle ollu helpoin ja kätevin juttu käyttää tuota ME-50:stä keikoilla. The Blues is Allright! |
VTI 18.07.2015 12:29:27 | |
---|
Tsugu Way: Löytyy. Minä käytän. Treeniksellä ja aina keikoilla Boss ME-50. Ja kotona Blackstarin etuasteena Boss ME-70. Eli voi sanoa, että täysipäiväisesti. Eli aina soitan jommankumman Bossin läpi. Kyseiset Bossit käyttäjäystävällisä. Ei (välttämättä) tartte stepata prsettien välillä vaan toimivat ikäänkuin olisi 4-6 irtopurkkia lattialla. Kyseisen irtopurkkisysteemin oon kans huomannu tosi käytännönläheiseksi kun soittaa oma HT-40 club venuen läpi. Toisaalta tykkään myös että jos on pienempi keikka niin voi lyödä pelkän päälikön suoraan pieneen PA:han ja kytkeä bossin omat etuasteet päälle. toimii! |