Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apuja midikytkentään?
1
johnny-boy
30.06.2015 13:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ada-mp1 etuasteen kanssa olisi tarkoitus saada toimimaan lexicon mpx-100 efektilaite. Olen koittanut kytkeä/säätää asetuksia ja lukea ohjeita, vaan kun ei mene tuo midikäyttäytyminen jakeluun, niin ei. Tarkoituksena olisi siis saada lexiconista adan bankeille tallennettua efektejä. Toistaiseksi en ole oikein saanut tuota midisignaalia kulkemaan noiden välillä ilmeisestikkään. Olisi jollain viisaammalla antaa neuvoja miten nämä kytketään/asetukset säädetään, että homma pelittäisi?
 
http://www.voodooamps.com/home/Portals/0/pdf/Voodoo_MP1_Manual.pdf
 
http://rdn.harmanpro.com/product_do … 00_User_Guide_Eng_Rev0_original.pdf
 
Jormaz
30.06.2015 13:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midilauta OUT -> ADA IN. ADA THRU -> Lexicon IN
Sit valkkaat laudasta, etuasteesta ja efektistä saman midikanavan. Adassa ainakin pysty valkkaamaan kanavaksi ALL vai oliko se OMNI.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
aschrode
30.06.2015 13:47:15 (muokattu 30.06.2015 13:48:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPX:n manuaalissa oli myös näemmä asetus System Mode Parameters -> MIDI Pgm Change Disable/Enable. Jos tuo on "disable", niin Lexicon ei tottele ohjelmanvaihtokäskyjä.
 
Lexiconin manuskan sivulla 44 on myös ohjeet midi learnille, jolla voi opettaa sen tottelemaan Adan lähettämiä program change -käskyjä.
 
Look behind you, a three-necked guitar!
johnny-boy
30.06.2015 14:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on adassa ollu tuo ALL-midi päällä ja samoten lexissä on enabled program change messaget. Jos oikein käsitin, niin lexiconissa pitäis tuo edit valo vilkkua learn-modessa, mikäli havaittavissa on midisignaalia. Toistaiseksi ei oo vielä onistunut. Epäilen että oiskohan joku asetus pielessä, mitä ei vaan hoksaa. Adan lankun oon saanu toimimaan kyllä moitteetta aiemmin. Nimenomaanko pitää olla adasta thru->, eikä out?
 
Jormaz
30.06.2015 15:07:02 (muokattu 30.06.2015 15:08:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

johnny-boy: Mulla on adassa ollu tuo ALL-midi päällä ja samoten lexissä on enabled program change messaget. Jos oikein käsitin, niin lexiconissa pitäis tuo edit valo vilkkua learn-modessa, mikäli havaittavissa on midisignaalia. Toistaiseksi ei oo vielä onistunut. Epäilen että oiskohan joku asetus pielessä, mitä ei vaan hoksaa. Adan lankun oon saanu toimimaan kyllä moitteetta aiemmin. Nimenomaanko pitää olla adasta thru->, eikä out?
 
THRU nimensä mukaisesti päästää sisään tulleen signaalin läpi sellaisenaan seuraavalle laitteelle jotta yhdellä kontrollerin viestillä voidaan käskyttää useampaa laitetta. OUT on sitä varten että laite voi lähettää mahdollisia omia midi-komentojaan eteenpäin. En tiedä onko sille MP-1:ssä käyttöä, ehkä sillä voi kopioida patcheja talteen tietokoneelle.
 
E: MPX-100:ssa on näköjään yhdistetty OUT/THRU-liitäntä. Voit kokeilla niinkin päin että piuha menee pedaalilta ensin Lexiconiin ja siitä ADA:lle jos siinä on vaikka jotain häikkää ulostulossa.
 
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «