Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fenderin mij kasari kitaroiden arvo
1
nurmikko1
29.06.2015 16:23:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei mnetin suuret tietäjät! Pahoitellut nyt ensi alkuun jos aihe on jo käsitelty aiemmin, itse kun en löytänyt vanhaa keskustelua. Elikkäs viimeaikoina on ollut suuri straton metsästys meneillään ja omassa sivistyksessä on suuri aukko fenderin japanilaisten "vintage" stratojen kohdalla. Olen jäänyt käsitykseen, että nuo on laatu soittimia ja ihan kokeilemisen arvoisia, mutta mikäpä mahtaa ollaa sopiva hinta tuollaisesta? Onko esimerkiksi mielestänne mnetin torilla olevien japanilaisten fenderien hinta kohdillaan ja onko eri vuosimalleissa/malleissa suuria laadullisia eroja? Sen olen tuossa nettiä tutkimalla ja silmäilemällä huomannutkin, että joissakin vuosikerroissa on ainakin tuo jännän näköinen "contemporary bridge".
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
Kontiak
29.06.2015 19:03:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=223469
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Laulava Kylätohtori
29.06.2015 19:19:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontiak: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=223469
 
Tuolla ketjussa ei taideta pahemmin hintoja käsitellä. Ihan vaan vinkiksi ennen kuin kahlaa 45 sivua läpi. :)
 
Samoin 'Mitä maksaa'-ketju on ketju, jossa on enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.
 
Enpä ole noiden hintoja niin tarkkaan seurannut, mutta mutuna heittäisin, että vähän uudemmat 500-600 ja 80-luvulta vähän enemmän ~700-800, hyvä kuntoiset voi olla enemmänkin, mutta alle tonnin kait kuitenkin...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
nurmikko1
29.06.2015 19:26:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Tuolla ketjussa ei taideta pahemmin hintoja käsitellä. Ihan vaan vinkiksi ennen kuin kahlaa 45 sivua läpi. :)
 
Samoin 'Mitä maksaa'-ketju on ketju, jossa on enemmän kysymyksiä kuin vastauksia.
 
Enpä ole noiden hintoja niin tarkkaan seurannut, mutta mutuna heittäisin, että vähän uudemmat 500-600 ja 80-luvulta vähän enemmän ~700-800, hyvä kuntoiset voi olla enemmänkin, mutta alle tonnin kait kuitenkin...

 
Kiitos vastauksesta. Olen itsekin haistellut, että asiallinen hinta olisi n 700-800e haarukassa. Olen vaan hämmästellyt, kun torilla näyttää aikas tiuhaan tahtiin liikkuvan noita japanilaisia ja hinnat heittelee ihan laidasta laitaan. Kyllähän noissa toisaalta ymmärtääkin, että ajan patina ja kaiken maailman kulumat aiheuttaa automaattisestikin tuota variaatiota hinnoissa.
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
tuquoque
29.06.2015 19:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aron Soittimella on jostain syystä ollut aika paljon noita japseja myynnissä. Heillä näyttää olevan standardihinta 695 euroa. Tuohon hintaan olen siellä nähnyt useammankin straton. Nytkin on yksi tarjolla. Eli jos kaupasta tuohon hintaan niin yksityiseltä pitäisi kaiketi irrota halvemmalla, jos tuote on sama.
 
Ja eBay kannattaa tietysti tsekata referenssiksi. Aika paljon on munsta japanilaisia kauppiaita liikkeellä ja hinnat sopivia, sen minkä nyt olen niitä silmäillyt. Ja tiedän itsekin ainakin pari tyyppiä, jotka roudaa noita japseja tänne ja myy pikkuvoitolla.
 
m.
Gabe
29.06.2015 20:06:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos 650e saa joltain torilla moisesta niin on tehnyt hyvät kaupat. Lähtisin varmaan kuudestasadasta liikkeelle, 500-550e on varmaan summa jolla ainakin kauppa syntyy. Riippuu vähän kunnosta ja tarkasta vuosiluvusta.
nurmikko1
29.06.2015 20:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen itse huomannut japseissa, ihan niin kuin oikestaan kaikissa ei murica fuck yeah kitaroissa, että hinnat on esimerkiksi jenkeissä todella alhaalla. Katsoin muutamalta keskustelupalstalta ja laskeskelin 80-luvun kitaroiden hintakeskiarvon olleen jenkkilässä n 400-500 $, kun taas vastaavasti täällä torilla kyseiselle vuosikymmenelle sijoittuvat kitarat on hinnoiteltu n 700-800€ paikkeille. Tuntuu vielä tuo 800€ olevan täällä se trendi. Sitähän en tiedä mihin hintaan ne on täällä sit oikeasti myyty. On vaan itsellä niin kauhea pelko, että saan käsiini jotain shittiä ylihintaan, kun köyhänä opiskelijana on varaa vain yhteen kitaraan kerralla :)
 
Tuolta tavoittaa 050 435 1423
Gabe
29.06.2015 20:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nurmikko1: Mä olen itse huomannut japseissa, ihan niin kuin oikestaan kaikissa ei murica fuck yeah kitaroissa, että hinnat on esimerkiksi jenkeissä todella alhaalla. Katsoin muutamalta keskustelupalstalta ja laskeskelin 80-luvun kitaroiden hintakeskiarvon olleen jenkkilässä n 400-500 $, kun taas vastaavasti täällä torilla kyseiselle vuosikymmenelle sijoittuvat kitarat on hinnoiteltu n 700-800€ paikkeille. Tuntuu vielä tuo 800€ olevan täällä se trendi. Sitähän en tiedä mihin hintaan ne on täällä sit oikeasti myyty. On vaan itsellä niin kauhea pelko, että saan käsiini jotain shittiä ylihintaan, kun köyhänä opiskelijana on varaa vain yhteen kitaraan kerralla :)
 
Itse olen noita muutaman ostanut ja myynyt, sinne 550-700e pintaan on ne hinnat asettuneet. Täällä on vähän korkeampi hintataso kuin rapakon takana, tosin sieltä ostettaessa tulee rahti, tullit ja verot siihen päälle.. kannattaa ottaa huomioon jos suunnittelee vaikka esim. ebaystä hankkivansa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «