Aihe: Mikä kitara lapselle?
1
randomnewbie
25.06.2015 21:17:01
Moi,

lapsi (5v) tahtoisi opetella soittamaan kitaraa. Itse olen aihepiirin suhteen totaalisen ummikko ja tahtoisin itsekin tutustua asiaan samalla.

Ensisijaisesti oli ajatuksena hommata akustinen kitara, mutta tausta-ajatuksena oli että saisi toimia myös rocksmithin kanssa. Joten olin päätymässä elektroakustiseen kitaraan. Luonnollisesti kun on lapsesta kyse, niin pitäisi olla vähän normaalia pienempi sen kapistuksen.

Tälläinen tuli vastaan näillä taka-ajatuksilla:
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … kustinen-kitara-Old-Violin-Sunburst

Olin jo melkein tilaamassa sitä, mutta sitten vertailin hintoja thomannin ja fazer musicin kanssa ja jäin miettimään miksi tuo on niin paljon halvempi kuin mallit mitä sieltä löysin.

Pärjäämmekö tuolla kitaralla? Onko se liian iso lapselle? Mitä muuta tarvitsen? Onko parempia ideoita?

Kiitoksia jo etukäteen.
perttime
26.06.2015 11:15:43
Teräskielet on aluksi aika epämukavat aikuisellekin aloittelijalle. Nylonitkin tuntuu aluksi vähän pahalta pehmeissä sormissa.

Kannattaa totutella aluksi ihan rauhassa jollain helpoilla ja aika lyhytkestoisilla jutuilla, mistä silti tulee onnistumisen elämyksiä.
nisumaka
26.06.2015 14:50:15 (muokattu 26.06.2015 14:51:37)
Olin jo melkein tilaamassa sitä, mutta sitten vertailin hintoja thomannin ja fazer musicin kanssa ja jäin miettimään miksi tuo on niin paljon halvempi kuin mallit mitä sieltä löysin.

Tota ei mee ihan noin. Kitaroita on niin paljon erilaisia, että vertailua on vaikea tehdä. Hinnat ovat aika lähellä toisiaan nykyään kaikilla kauppiailla, koska ei kukaan ostaisi ylihinnoiteltua soitinta. Tuo Yamaha, jota olet katsonut, on iso lapselle ja pieni sinulle (tod näk). Siinä on niin kapea kaula, että et voi soittaa ko soitinta oikein kunnolla. Kuitenkin puhutaan jo satasista. Huono ratkaisu ei ole sekään, että ostat kaksi kitaraa ;-)

Sinuna menisin F-musiikkiin tai johonkin asiansa osaavaan musiikkiliikkeeseen, jossa myyjä osaa neuvoa sinua, ja pääsette kokeilemaan soitinta. Yleisin syy, miksi lapsi lopettaa soittoharrastamisen on se, että soitin on liian raskas soittaa. Satasella saat ihan hyvän skitan, ja siihen tarvittavat tykötarpeet (pussin, vähän varakieliä, plektroja, virittimen, kirjallisuutta jne.).
Funkånaut
26.06.2015 19:35:33

Suosittelen kahta kitaraa ihan sen takia, että 5-vuotiaalle ja aikuiselle sopivan kokoinen kitara ei ole aivan saman kokoinen. Muksulle koosta riippuen 1/2 tai 3/4 naikkari on ihan pätevä aloitussoitin. 3/4 naikkari voi aikuisellakin vielä toimia jossakin määrin, mutta 1/2 kokoinen taitaa olla jo turhan pieni.

Yks villi vaihtoehto tietty on ukulele. Ostin kummitytölle viime vuonna joululahjaksi sellaisen. Ja, jos vaihtaa oktaavia matalemman 4-kielen, niin sehän on kuin kitara.
"Siihen karavaani päälle."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)