Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5114 115 116 117 118347 348 349 350 351
tender.insanity
23.06.2015 14:33:08
mpekkanen:
Sivistyneessä yhteiskunnassa pitäisi rangaistuksen olla sellainen, että syylliinen voi ottaa virheestään oppia ja tehdä muutoksen elämäänsä.

Kyllä. Tämäkin meni juuri noin:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1434948035510.html
hallu
23.06.2015 14:55:33
tender.insanity: Kyllä. Tämäkin meni juuri noin:

Toivottavasti menee ja tekijä voi ottaa opikseen ja uhri kokee saaneensa oikeutta. Itseäni kauhistuttaa eniten ajatus, että tuomioita annettaisiin huutoäänestyksellä joidenkin lehtijuttujen perusteella. Seksirikokset ja monesti muutkin väkivaltarikokset on tosi hankalia tuomita kun niihin liittyy niin paljon tunteita ja pelkoja ettei teon ja kärsimyksen objektiivinen arvioiminen ole helppoa. Sen näkee siitäkin, että koulutetut asiantuntijat ja oikeusalan ammattilaisetkaan eivät meinaa kunnialla siitä selviytyä. Maallikot haluaisivat aina telottaa kaikki ja siksi on hyvä etteivät maallikot jaa oikeutta sivistysyhteiskunnassa.

Muutenhan seksirikokset eivät taida liittyä m.netin torin huijauksiin..... jos ei sitten joku halua maksaa luonnossa ja myyjä vaatii kiskurimaista ylihintaa ;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
johanssen
23.06.2015 15:03:55

tender.insanity: Kyllä. Tämäkin meni juuri noin:

Meillä jokaisella on omanlaisensa oikeustaju ja kyllä min mielestä tässä kyseisessä jutussa tekijä selvisi helvetin vähällä.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
heviäijä
24.06.2015 12:57:28
Miten ihmeessä löydätte huijareita torilta. Olen keskustellut ainakin neljän kitaramyyjän kanssa ja kaikki vaikutti luotettavilta. Tosin en päässyt edes testaamaan kun välillä kitara ehti mennä välillä ehdin kiinnostua toisesta. On minulla ollut yksi ostoilmoituskin. Syynä voi ehkä olla että kitaralla huijaaminen postimyynnin kautta on vaikeaa.
heviäijä
24.06.2015 12:58:20
Seurailen toria paljon, mutta silti en löydä sieltä epäilyttäviä ilmoituksia.
oksatboys
24.06.2015 13:04:34

heviäijä: Seurailen toria paljon, mutta silti en löydä sieltä epäilyttäviä ilmoituksia.

Nää huijarit vastailevat ostoilmoihin. Eivät ainakaan usein väsää ilmoituksia itse.
"Hieno mekanismi sinäänsä, jos ei olisi näin saatanan tyhmä." -Lihis96
heviäijä
24.06.2015 13:08:56
oksatboys: Nää huijarit vastailevat ostoilmoihin. Eivät ainakaan usein väsää ilmoituksia itse.

Näin vähän veikkasinkin. Tuskin kovin moni väsää kitarailmoa jos ei omista edes. Minua on ainakin ihan pyydetty testaamaan yhtä kitaraa. Luulempa että huijarit viihtyvät tuolla pedaali puolella tai vastaavissa millä on helpompi huijata.
Mr. Speed
24.06.2015 13:15:16
heviäijä: Miten ihmeessä löydätte huijareita torilta. Olen keskustellut ainakin neljän kitaramyyjän kanssa ja kaikki vaikutti luotettavilta. Tosin en päässyt edes testaamaan kun välillä kitara ehti mennä välillä ehdin kiinnostua toisesta. On minulla ollut yksi ostoilmoituskin. Syynä voi ehkä olla että kitaralla huijaaminen postimyynnin kautta on vaikeaa.

Joo, pääpiirteittäin tori-kaupat menee todella nätisti. Itse olen varmaan jo toista sataa kauppaa tehny M-netin torin kautta enkä ole huijatuksi tullut *kopkopkop*. Toki muusikkouteen välillä kuuluvaa huithapeliutta on tullut havaittua.
min
24.06.2015 19:24:23
heviäijä: Profiiliin kurkkaaminen on kanssa hyvä tapa tsekata myyjän luotettavuus. Välillä siellä kun näkyy rivitolkolla tätä. "Kiitoksia asiallisista kaupoista. Suosittelen". Sittenhän se potuttaa kun näkyy tuote X torilla joka kaasuttaa mutta myynti-ilmo on nihkeä ja profiilissa on hädin tuskin avatar.

Erään toisen harrastuksen puitteissa velipojalle ja läjälle muita hemmoja kävi kylmät, kun foorumeilla mukavaks ja luotettavaks kaveriks tunnettu skaiffari ilmeisesti jollain asteella naksahti ja tehtaili yht`äkkiä läjän huijauksia. Että näinkin voi käydä.
Laulava Kylätohtori
24.06.2015 19:51:55
min: Erään toisen harrastuksen puitteissa velipojalle ja läjälle muita hemmoja kävi kylmät, kun foorumeilla mukavaks ja luotettavaks kaveriks tunnettu skaiffari ilmeisesti jollain asteella naksahti ja tehtaili yht`äkkiä läjän huijauksia. Että näinkin voi käydä.

Eikös täälläkin ollut tapaus, jossa ostaja oli tehnyt ensin hyvät kaupat myyjän kanssa ja toisella kertaa oli rahat kadonneet ja tavara jäänyt tulematta.

Se herkkä koneisto tuo ihmisen pää, ei siellä paljon tarvitse vikaan mennä, kun alkaa tapahtumaan ihmeitä...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
_psyklon_
26.09.2015 04:15:08 (muokattu 26.09.2015 05:16:11)
Onko Arto Korhonen Oulusta tuttu kenellekään?

Tarjosi minulle kitaraa, jota olen pitkään hakenut. Maili tuli gmail-osoitteesta, josta lähetti kaksi erit. huonoa kuvaa. Kitaran hinnasta pyysi tekemään tarjousta. Enempää kuvia ei tietenkään lähettänyt, kun ei mukamas ehtinyt. Hinnaksi sovittiin 1320 ja halusi tulla lähetyskustannukset vastaan.

Tänään olikin lähettänyt kitaran, ilman, että annoin lopullisen suostumuksen sen ehdottamaan järjestelyyn: 1.rahat tilille 2.kitara matkahuoltoon EI bussiennakolla (koska sillä on huonoja kokemuksia)

Mukamas yritti tavoittaa mua puhelimella, vaikka ei mitään puhelinsoittoa ole tullut siltä. WA:ssa lähettikin 046-liittymästä viestejä, että kitara tulossa eikä suostunut antamaan minulle seurantaanumeroa Matkahuoltoon. Lopuksi halusikin puolet hinnasta tililleen ja oli mukamas lapsellista vaatia siltä lähetystietoja .

WhatsApissa:ssa oli copy pastannut jonkun Tony Kristianin viestejä mulle, ilmeisesti vahingossa :)

noi kusettajaurpot jaksaa yrittää
arijuki
26.09.2015 10:12:20
En tunne tyyppiä, mutta kuvailemasi perusteella en maksaisi enkä luottaisi!
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
toivase
26.09.2015 10:32:37
Yllättävän isoilla yksittäisillä summilla yritetään näköjään harrastaa vilunkia.
Dunga
26.09.2015 10:37:29 (muokattu 26.09.2015 10:50:59)
_psyklon_: Onko Arto Korhonen Oulusta tuttu kenellekään?

Tarjosi minulle kitaraa, jota olen pitkään hakenut. Maili tuli gmail-osoitteesta, josta lähetti kaksi erit. huonoa kuvaa. Kitaran hinnasta pyysi tekemään tarjousta. Enempää kuvia ei tietenkään lähettänyt, kun ei mukamas ehtinyt. Hinnaksi sovittiin 1320 ja halusi tulla lähetyskustannukset vastaan.

Tänään olikin lähettänyt kitaran, ilman, että annoin lopullisen suostumuksen sen ehdottamaan järjestelyyn: 1.rahat tilille 2.kitara matkahuoltoon EI bussiennakolla (koska sillä on huonoja kokemuksia)

Mukamas yritti tavoittaa mua puhelimella, vaikka ei mitään puhelinsoittoa ole tullut siltä. WA:ssa lähettikin 046-liittymästä viestejä, että kitara tulossa eikä suostunut antamaan minulle seurantaanumeroa Matkahuoltoon. Lopuksi halusikin puolet hinnasta tililleen ja oli mukamas lapsellista vaatia siltä lähetystietoja .

WhatsApissa:ssa oli copy pastannut jonkun Tony Kristianin viestejä mulle, ilmeisesti vahingossa :)

noi kusettajaurpot jaksaa yrittää

Tony Kristian Grönlund, grönberg mikälie koitti minua kusettaa vähän vastaavalla keinolla, moni ilmeisesti menikin miinaan. Ensin vaati koko summan etukäteen ja kieltäytymisen jälkeen kelpasi jo puoletkin.

Vähän samalta heebolta vaikuttaa.
War... war never changes.
toivase
26.09.2015 10:43:00
Void: Tony Kristian Grönlund koitti minua kusettaa vähän vastaavalla keinolla, moni ilmeisesti menikin miinaan. Ensin vaati koko summan etukäteen ja kieltäytymisen jälkeen kelpasi jo puoletkin.

Eikös tuollaisen pitäisi herättää hiukan epäilystä...
a.korhonenn
26.09.2015 10:44:43
Tähän on nyt pakko puuttua. Sovimme että lähetän kitaran matkahuollolla jonka tein, tämän jälkeen herra pyörtää sanansa ja ei saa kiinni vaikka ilmoitin ajan koska voin viedä ja vien matkahuoltoon. Sen jälkeen korostusta omasta erinomaisuudesta jne ja useita lupauksia siirtää rahat. Kaikki pelkkiä puheita ja tilanne se että lähetin kitaran ilman matkaennakkoa kuten sovimme ja minä tein kuten sovittiin, Julius taas on puhunut vain ja minulla on kitara matkalla eikä hänellä mitään. Kauppakumppanina en suosittele, kaikki sovittu muuttui ja mikään ei hänen puolelta pitänyt.

Arto
Dunga
26.09.2015 10:48:13
toivase: Eikös tuollaisen pitäisi herättää hiukan epäilystä...

Pitäisi varmasti, mutta tulokset voi lukea hakemalla kirjoituksista TKG.

Luultavasti suurinhan osa huijauksista on sellaisia että ihmiset laittavat etukäteen rahat tilille.
War... war never changes.
a.korhonenn
26.09.2015 10:49:00
Lisätään vielä että ensin sovimme että hän noutaa mikä oli ok ja sen jälkeen ilmoitti että matkahuolto ja kun sanoin että 12-13 vien niin parin tunnin kuluttua ilmoittaa että hakee. Lupauksia maksuista on yli 5kpl ja tilanne se että minulla on kitara matkalla eikä tällä sankaria ole kuin suuret puheet sekä luulot itsestä. Aina kannattaa muista että asioissa on kaksi puolta.

Arto
toivase
26.09.2015 10:55:30
Mielenkiintoinen tilanne.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)