Aihe: Kokemuksia m.net torista.
1 2 3 4 533 34 35 36 37
Krice
23.06.2015 21:26:44 (muokattu 23.06.2015 21:29:32)

Laulava Kylätohtori: Ei kai yhdestä tai kahdestakaan kannata suuttua.

Kovin on pieni vaiva vastata asiallisesti.

Sinulla on tässä nyt kaksi oletusta, joissa molemmissa olet väärässä. Myös itse tässä asiassa olet väärässä. Myynti-ilmoitus ei ole vaihtoilmoitus. Niin ja tarkennuksena, että suuttumus ei kuvaa tuntemuksiani, vaan tässä on kyseessä ainoastaan ihmisten logiikan ja ajattelukyvyn puute kun ne ehdottavat vaihtoa myynti-ilmoitukseen. Miksi turhaan kuluttaa kaikkien aikaa kun ilmoituksesta pitäisi oletusarvoisesti käydä selville, että kyse ei ole vaihtamisesta vaan myymisestä.
Funkånaut
23.06.2015 21:29:54 (muokattu 23.06.2015 21:30:46)

varakeef: Mää myyn, ilmoittamaani hintaan. Jos en ole ilmoittanut hinnaksi kappaa perunoita, 30-luvun dobroa tai tuoreehkoa Alesiksen rumpukonetta en koe velvollisuudekseni paapoa näiden tarjoajille erillisiä kieltäviä vastauksia.

Toisaalta hinnan ollessa järkevä näitä vaihtoesineitä tarjoavia sankareita ei ehdi vaivoiksi asti kertymäänkään.

Silti en myöskään paheksu ennakkoluulotonta vaihtoesineen tarjoajaa. Voihan se olla kiinnostavakin laite.

Parasta kommunikaatiota myynti-ilmoitukseen on "ostan, saisinko tilinumeron, osoitteeni on..."

Pikiksessä pitää lukea otsikkona vaan OSTAN!.

Mut joo, en itse ole kovin tuskaisena hommana nähnyt kirjoittaa Ladan kampiakselin/naapurin raskaana olevan eukon/nakkien tarjoajille pikaviestiä Sori, ei vaihtoa vastaa lainaten -napin avulla. Vie noin viisi sekuntia.

E: Mutta mä en olekaan mikään jobbari, niin.
Jumalauta, nakkeja! - Kotkala-Hammaslärvänen
Tympee Huttunen
23.06.2015 21:33:30 (muokattu 23.06.2015 21:36:51)
Krice: Sinulla on tässä nyt kaksi oletusta, joissa molemmissa olet väärässä. Myös itse tässä asiassa olet väärässä. Myynti-ilmoitus ei ole vaihtoilmoitus. Niin ja tarkennuksena, että suuttumus ei kuvaa tuntemuksiani, vaan tässä on kyseessä ainoastaan ihmisten logiikan ja ajattelukyvyn puute kun ne ehdottavat vaihtoa myynti-ilmoitukseen. Miksi turhaan kuluttaa kaikkien aikaa kun ilmoituksesta pitäisi oletusarvoisesti käydä selville, että kyse ei ole vaihtamisesta vaan myymisestä.

Sun kannattaa huomioida myös se, että vaihtoa tarjoava on kiinnostunut laitteesta - hän saattaisi sen rahallakin ostaa. Se ei vain tule ilmi, jos ei vastaa tiedusteluun tai haistattaa pitkät.

Ja mieti asiaa myös niin, että joku tarjoaisi sulle vaihdossa jotain samanhintaista, mutta helpommin torilla liikkuvaa ei-hevikirvestä. Sä voit surkutella seuraavatkin vuodet, kun Dean ei mene kaupaksi, tai vaihdat sen toiseen keppiin, joka voikin mennä helpommin kaupaksi.
Laulava Kylätohtori
23.06.2015 21:42:10
Krice: Sinulla on tässä nyt kaksi oletusta, joissa molemmissa olet väärässä. Myös itse tässä asiassa olet väärässä. Myynti-ilmoitus ei ole vaihtoilmoitus. Niin ja tarkennuksena, että suuttumus ei kuvaa tuntemuksiani, vaan tässä on kyseessä ainoastaan ihmisten logiikan ja ajattelukyvyn puute kun ne ehdottavat vaihtoa myynti-ilmoitukseen. Miksi turhaan kuluttaa kaikkien aikaa kun ilmoituksesta pitäisi oletusarvoisesti käydä selville, että kyse ei ole vaihtamisesta vaan myymisestä.

Ei jumalauta, Krice. :D

Johan täällä on jo kerrottu, että jengi vaan tykkää, että vaihtoja tarjotaan. Eli huomenna on uusi päivä, tori toimii kuten ennenkin ja hyvä niin, ei siinä sun turhat nillityksesi paljon paina.

Ihminen hommaa oletusarvoisesti myös sellaisen kitaran, jossa on volapotikka kohdillaan, ettei tarvitse asiasta netissä itkeä, mutta joskus siinäkin voi pienen ihmisen logiikka pettää ja ajattelukyvyn puute vaivata...

Olen mielelläni väärässä, ei se mua haittaa. Mutta silti tai juuri siksi koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
23.06.2015 21:48:59
Lastinen: Sun kannattaa huomioida myös se, että vaihtoa tarjoava on kiinnostunut laitteesta - hän saattaisi sen rahallakin ostaa. Se ei vain tule ilmi, jos ei vastaa tiedusteluun tai haistattaa pitkät.

Ja mieti asiaa myös niin, että joku tarjoaisi sulle vaihdossa jotain samanhintaista, mutta helpommin torilla liikkuvaa ei-hevikirvestä. Sä voit surkutella seuraavatkin vuodet, kun Dean ei mene kaupaksi, tai vaihdat sen toiseen keppiin, joka voikin mennä helpommin kaupaksi.

Juuri näin. Itse näin kerran torilla yhden haluamani vahvistimen johon tarjosin vaihdossa yhtä itselleni käyttämättömäksi jäänyttä vahvistinta, katsoin myyjän profiilista että on tyyliltään sellainen mikä häntä voisi kiinnostaa. Minulla oli rahat kyllä valmiina ja olin varautunut maksamaan pyydetyn hinnan ja postikulut jos vaihdokki ei kelpaa. Noh, myyjä haistatti minulle pitkät ja haukkui vielä tarjoamani vaihdokinkin maan rakoon, viesti oli vielä höystetty parilla hyvin valitulla kirosanalla ja muutamalla kirjoitusvirheellä. Eipä siinä mitään, ostin vastaavan tuotteen toiselta myyjältä vaikka hänen pyyntihintansa oli edelliseen sankariin nähden vähän korkempi. Tämä tuota oli ainakin vielä jokunen viikko sitten torilla ja nousee aina aika ajoin esiin uudella ilmoituksella, olisi mennyt kaupaksi jo puoli vuotta sitten jos myyjä olisi vittuilun sijaan laittanut vaikkapa: "Hei! En huoli vaihdokkeja tällä kertaa, kiitos kuitenkin. "

Itse huolin yleensä kalliimpaa rompetta kaupatessa jonkun purkin osana hintaa. Laitan sen sitten torille, tällä tyylillä on yleensä saanut hyvin menemään kaupaksi.
mpekkanen
23.06.2015 21:53:17
Laulava Kylätohtori:
Kovin on pieni vaiva vastata asiallisesti. Sellaistakin on tapahtunut, että vaihtotarjoukseen kieltäytymisen jälkeen on ostettu rahalla. Ainakin itse usein tarjoan ensin vaihdokkia ja jos se ei kiinnosta, niin ostan rahalla. Jos myyjä ei vastaa, niin ei siinä mitään, en mä siitä kiukuttele, mutta en kyllä osta enää rahallakaan.

Lainaan tohtorilta tuon pätkän ja se on minusta oikeasti hyvä. Tämä ei ole sitten tarkoitettu ketään vastaan tai kenellekkään henkilökohtaisesti.
Vaan ihan oikeasti näinhän tämä asia menee.
Ainakin itsellä on paljon ylimääräisiä soittimia, jotka ovat minulle tarpeettomia kun soittelen lähinnä akustisilla ja sähkökitaroillakin aika puhtailla soundeilla ja pienellä volumella nykyään.
Jos jollain on minua kiinnostavaa laitetta kaupan, niin kyllähän minä ainakin kysyn ensin olisiko minulla jotain sellaista joka vaihdossa kiinnostaisi. Silloinkin kun pystyisin sen ostamaan ihan suoralla rahalla.
Jos sieltä ei kuitenkaan tule mitään vastausta, niin en minä myöskään häneltä rahallakaan enää osta yhtään mitään.
Itse ainakin olen laittanut kaikki tarjoukset aina asiallisesti ja jos niihin vastaa jotenkin kettuillen tai ei ollenkaan, niin miksipä minäkään häneltä mitään ostaisin. Myöskään jatkossakaan.
Näinkin on muuten päässyt käymään muutaman kerran ja ei ainakaan minun maailma ole kaatunut, mutta joiltain on jäänyt kauppa tekemättä.

Kerran kun minulla oli myynnissä yksi Korealainen kitara alle kahden sadan ja ilmoitukseen laitoin, että voi myös ehdottaa vaihtoa ja voin maksaa väliäkin tarvittaessa.
Eräs kaveri ehdotti vaihtoa sellaiseen kitaraan josta pyysi itse reilusti yli tonnin enemmän kuin itse olin kitaraa myymässä.
Kyllä minä hänellekkin vastasin ja olisin voinut vaikka kitarat vaihtaa jos se hänen kitaransa olisi muutoin ollut sellainen, että sille olisi ollut käyttöä. Minun olisi pitänyt kuitenkin maksaa väliä yli tonni ja alunperin olin myymässä alle 200 euron soitinta.
Veikkaisin kuitenkin, että aika pieni todennäköisyys on sille että yleensä tuollainen kauppa onnistuu käytännössä.

Myyn Bad Monkey OD purkin ja vaihdossa voi tarjota jotain kivaa. Voin maksaa tarvittaessa myös väliä.
Sitten tähän tarjoaa joku jotain PRS Customia 10 kannella :)

Tällaisestakin voi kieltäytyä ihan asiallisesti jos ei sitten ole halukas tekemään kauppoja. Ei sinne tarvitse mitään älyttömiä elämän tarinoita kirjoittaa. Sekin riittää kun laittaa, vaikka:
Kiitoksia tarjouksestasi, mutta valitettavasti kitarasi(tai joku muu) ei ole sellainen mitä etsin.
Toivottavasti saat soittimesi kaupaksi ja hyvää kesää :)

T: oma nimi/nimimerkki
Laulava Kylätohtori
23.06.2015 22:12:21
^^^ Tuosta tuli mieleen hauska anekdootti menneiltä vuosilta, kun vielä oli tapana käydä baareissa enemmän. Kerran jossain baarissa tuli joku helvetin ärsyttävä (ennestään tuntematon) kaveri tuli selittämään jotain todella ärsyttäviä ja väsyneitä juttuja. Olisi tehnyt mieli käskeä painua helvettiin ja antaa vaikka vähän vauhtia perään. Maltoin kuitenkin mieleni ja käyttäydyin ystävällisesti.

Lähdin sitten loppuillasta kävelemään yksin kaverin luokse. Ja tämä sama tapaus tuli pimeällä sivukadulla vastaan jonkun hirvittävän mörssärin kanssa. Täytyy sanoa, että olin todella onnellinen, että käyttäydyin fiksusti, sillä muuten olisi siinä kohtaa tullut ikimuistettava turpasauna meikäläiselle. Sen siitä ainakin oppi, vaikkei mitään sattunutkaan, ettei koskaan tiedä, koska ne omat teot kävelevät yön hämärässä vastaan.
JaaGeRMaisTeR
23.06.2015 22:14:35
Lastinen: Sun kannattaa huomioida myös se, että vaihtoa tarjoava on kiinnostunut laitteesta - hän saattaisi sen rahallakin ostaa. Se ei vain tule ilmi, jos ei vastaa tiedusteluun tai haistattaa pitkät.

Näin on ainakin täällä käynyt kerran, jos toisenkin. Vaihtotarjous jota ei hyväksytä. Oma kepakko kaupaksi ja sitten ostetaan rahalla. Varmasti olisi jäänyt kaupat tekemättä, jos myyjä ei viitsi vaivautua vastaamaan mitään tai takasin tuleva viesti on vinkumista.

Myös tätä vaihtoa ja myymistä tuli harjoitettua. Siinä pääsi jopa vahingossa voitolle.

Lastiselle voisin täräyttää tuota plussaa. Oikein pätevä kirjoitus ja aikalailla torin toimintatapa ainakin vuodesta 2012.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
AngieRainbow
23.06.2015 22:23:35 (muokattu 23.06.2015 22:23:51)
Gabe: Juuri näin. Itse näin kerran torilla yhden haluamani vahvistimen johon tarjosin vaihdossa yhtä itselleni käyttämättömäksi jäänyttä vahvistinta, katsoin myyjän profiilista että on tyyliltään sellainen mikä häntä voisi kiinnostaa. Minulla oli rahat kyllä valmiina ja olin varautunut maksamaan pyydetyn hinnan ja postikulut jos vaihdokki ei kelpaa. Noh, myyjä haistatti minulle pitkät ja haukkui vielä tarjoamani vaihdokinkin maan rakoon, viesti oli vielä höystetty parilla hyvin valitulla kirosanalla ja muutamalla kirjoitusvirheellä. Eipä siinä mitään, ostin vastaavan tuotteen toiselta myyjältä vaikka hänen pyyntihintansa oli edelliseen sankariin nähden vähän korkempi. Tämä tuota oli ainakin vielä jokunen viikko sitten torilla ja nousee aina aika ajoin esiin uudella ilmoituksella, olisi mennyt kaupaksi jo puoli vuotta sitten jos myyjä olisi vittuilun sijaan laittanut vaikkapa: "Hei! En huoli vaihdokkeja tällä kertaa, kiitos kuitenkin. "

Tässä on hyvä opetus ja kannattaa muistaa vanha sanonta: "Se joka myyntiin lähtee myynnin kestäköön!"
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Krice
24.06.2015 00:01:42 (muokattu 24.06.2015 00:01:57)

Lastinen: Se ei vain tule ilmi, jos ei vastaa tiedusteluun tai haistattaa pitkät.

Taas kerran kaksi oletusta, jotka on molemmat väärässä minun kohdallani. En haistattele tai yleensä jätä vastaamatta. Mutta en myöskään ihmettele jos joku tekee niin, koska vaihtoilmoitusten tarjoaminen (myynti-ilmoitukseen) on ensinnäkin ärsyttävää ja toiseksi huonoa käyttäytymistä.
Gary the pine
24.06.2015 00:24:57
Krice: Taas kerran kaksi oletusta, jotka on molemmat väärässä minun kohdallani. En haistattele tai yleensä jätä vastaamatta. Mutta en myöskään ihmettele jos joku tekee niin, koska vaihtoilmoitusten tarjoaminen (myynti-ilmoitukseen) on ensinnäkin ärsyttävää ja toiseksi huonoa käyttäytymistä.

Mikähän se teikäläisen main-malfunction mahtaa olla?
Tulin, näin, paskoin housuun.
Myrkky Nuoli
24.06.2015 00:44:22
Krice: Taas kerran kaksi oletusta, jotka on molemmat väärässä minun kohdallani. En haistattele tai yleensä jätä vastaamatta. Mutta en myöskään ihmettele jos joku tekee niin, koska vaihtoilmoitusten tarjoaminen (myynti-ilmoitukseen) on ensinnäkin ärsyttävää ja toiseksi huonoa käyttäytymistä.

Tässä on nyt sulla se olettamus, että muut jakaa tän sun näkemyksen asiasta. Mää vähän epäilen, että valtaosa kuuntelee ne vaihtotarjoukset ihan mielellään, mukaanlukien minä. Huonoa käytöstä se ei oo kyllä millään standardeilla mitattuna.
More Nintendo, less Marshall.
mpekkanen
24.06.2015 00:45:57
Minusta vaikka on myynti-ilmoitus ja siinä ei erikseen lue "ei vaihtoa", niin kyllä siihen voi laittaa kysymyksen kiinnostaako joku soitin/vehje mitä profiiliini olen listannut. Siellä on suurin osa soittokamoistani. Ei se minusta ole huonoa käytöstä, jos sen ihan asiallisesti kysyy.
Myyjänhän ei tarvitse toki vaihtoon suostua, mutta kyllä senkin voi asiallisesti ja muutamalla sanalla myös ilmoittaa.

Joskus voi olla niinkin, että vaikka se vaihdossa ehdotettu soitin/laite ei itselle käyttöön tulisikaan on se kuitenkin helpompi myydä pois kuin se oma myynnissä oleva tuote.
Ymmärrän kyllä, ettei kaikkia kiinnosta jatkuva puljaaminen, mutta monesti siinä saa myös jonkun tavaran ja välirahaa. Se vaihdossa oleva tuote saattaa olla helpompi myydä tai sen arvo voi olla suurempi(ehkä jopa suurempi kuin sen oman myynnissä olevan) jos sen antaa johonkin liikkeeseen. Tämä on hieman liikekohtainen, mutta joskus voi olla kannattavaa tehdä myös kauppa näinkin.

Se ei ole ainakaan kannattavaa, että sama kitara/vahvistin/kaappi/efektit jne. ovat vuodesta toiseen samalla kaverilla myynnissä.
Vaikkakaan niissä ei olisi mitään vikaa, aika moni tuntuu ajattelevan että kun se on kokoajan myynnissä ja kukaan ei sitä osta on siinä oltava jotain...
Näin sitten nekin jotka voisivat sen jopa ostaa, eivät sitä hommaa kun luulevat sen olevan huono yksilö tai muuten jotenkin huono.

Joskus kannattaa ottaa vaihdossa tavaraa, vaikka sille ei olisikaan niin käyttöä. Tosin nämä ovat vain omia mielipiteitäni ja kaikilla saa olla omansa.
Itsekkin kyllä vaihtaisin mieluiten ylimääräiset tavarat rahaan, mutta aina se ei kuitenkaan mene niin kuin minä sen haluaisin.
Sarko
24.06.2015 06:24:39
Nyt kahlataan syvissä vesissä, voi veljet!
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Lancelot
24.06.2015 08:26:05
Sarko: Nyt kahlataan syvissä vesissä, voi veljet!

Kaksi oletusta, joissa olet väärässä. Ensinnäkin syvissä vesissä kahlaaminen on täysin invalidi funktio, toisekseen emme ole sinun veljiä!
TTV
24.06.2015 08:57:57 (muokattu 24.06.2015 08:59:22)
Lancelot: Kaksi oletusta, joissa olet väärässä. Ensinnäkin syvissä vesissä kahlaaminen on täysin invalidi funktio, toisekseen emme ole sinun veljiä!

Joo, ja invalidi ei usein paljon kahlaile ;-)

Hyvin on porukka päässy asian ytimeen, kirjoitelkaa vähän tiheämmin, niin kuluu sateinen lomapäivä mukavammin viihteen parissa....

Itse tarjoan monesti vaihdokkia myynti-ilmoitukseen ihan sen takia, että tila loppuu muuten kesken. En kuitenkaan sellaisiin ilmoituksiin, joissa vaihdot selkeästi kielletään. Useimmilta kauppakumppaneilta saa ihan asiallisia vastauksia, joissa kieltäydytään vaihdoista ja sitten vaihto onkin ihan mieleinen. Itse myös vastaan omien ilmoitusteni myötä tulleisiin vaihtoehdotuksiin, sillä se kuuluu hyviin tapoihin. Ei ole minulta pois kirjoittaa "kiitos tarjouksestasi, mutta tällä kertaa vaihdokille ei ole tarvetta", varsinkin kun sen ajan suhteuttaa täällä M.netissä päivittäin vietettyyn aikaan. Tää nykyajan nettipöhö on valitettavasti heikentäny useiden kommunikointi- ja käytöstapoja. Haistattelu on herkässä, viesteihin ei vastata, viesteihin vastataan ilman sisältöä ja usein ilman minkäänlaista allekirjoitusta. Mielestäni pikaviestiin on kohteliasta laittaa loppuun vaikka "T. Tero" (tai joku muu yhtä hieno nimi). Varsinkin kauppaa hierottaessa on huomattavasti mielekkäämpää sopia tapaamista nimellisen henkilön kanssa kun nimettömän...

Mut joo, vaihdokkien tarjoaminen ei itelle ole mikään ongelma, osaan niistä kieltäytyä kohteliaasti, vastaavaa taitoa toivon muiltakin. Jos muutama jäsen on nyt kilahtanut, että myynti-ilmoitukseen EI saa tarjota vaihtoa, niin miten sitten pitäisi suhtautua myynti-ilmoon, jossa tuote pitäisi maksaa aakkosilla: Xxx euroa? Tää pyyntihintojen arvuuttelu on mielestäni paljon vammasempaa kaupanteossa, kuin vaihdokkien tarjoaminen. Itse jätän arvausilmoitukset suosiolla väliin, vaikka olisi kuinka kiinnostava tuote tarjolla.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
iec
24.06.2015 09:16:01

En tiedä sitten kuinka valtavan kiinnostuksen muiden myynti/ostoilmoitukset saavat aikaan... Liekö vallan tuhansia yhteydenottoja per ilmoitus ja sitten on aivan mahdoton urakka vastailla kaiken maailman vaihtotarjouksiin :D. Vai onko se ihmiskontakti sitten niin kauhea asia. Hui kauhea, joku vastasi mun myynti-ilmoitukseen jotain muuta kuin että "anna tilinumero niin maksan kamppeen". Pirulainen kyselee kaikkea mahdollista ja haluaa vaikkapa lisäkuvia. On kyllä varmasti huijari...

Oman kokemuksen perusteella voin sanoa, että ei niitä yhteydenottoja tule yleensä kuin muutama. Ei ole ollut kovin vaikea vastata jokaiselle jotain asiallista, vaikka ei kaupan syntymisen ehdot täytykään. Voihan toki olla, että mulla myynnissä olleet kitarakamppeet eivät ole olleet niitä halutuimpia ja ehkä vielä sekin vaikuttaa, että asun kehäkolmosen ulkopuolella. Tosin olen tähän mennessä ollut myös valmis lähettämään kaiken matkahuollon/postin välityksellä :)

Olen kyllä samaa mieltä muutamien kanssa siitä asiasta, että vaihdossa saattaa tulla jotain mielenkiintoista (jos niitä kitaroita tms on kertynyt), tai sitten jos myyjälle ei vaihtokampe käy, niin ostaja olisi valmis maksamaan kuitenkin pyydetyn hinnan tai tarjoamaan jotain järkevää hintaa. Pakkohan ei ole myydä alle pyyntihinnan, mutta joskus euro sinne tai tänne ei merkitse käytännössä mitään.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
24.06.2015 09:24:13
iec: En tiedä sitten kuinka valtavan kiinnostuksen muiden myynti/ostoilmoitukset saavat aikaan... Liekö vallan tuhansia yhteydenottoja per ilmoitus ja sitten on aivan mahdoton urakka vastailla kaiken maailman vaihtotarjouksiin :D. Vai onko se ihmiskontakti sitten niin kauhea asia. Hui kauhea, joku vastasi mun myynti-ilmoitukseen jotain muuta kuin että "anna tilinumero niin maksan kamppeen". Pirulainen kyselee kaikkea mahdollista ja haluaa vaikkapa lisäkuvia. On kyllä varmasti huijari...

Kaupat pitäisi tietysti hoitaa niin, että ostaja ei ota mitään yhteyttä, vaan pistää rahat kirjekuoreen, jonka päälle on kirjoitettu ostettavan tuotteen nimi. Sitten ostaja pudottaa sen postiluukusta sisään ja menee piiloon. Myyjä ottaa rahat ja jättää myyntikohteen oven taa mennen itse tämän jälkeen vessaan piiloon, jotta ostaja voi rauhassa hakea tavaran oven takaa ja juosta pois.

Ei turhia kysymyksiä, kontakteja, tarjouksia, vaihtoehdotteluja, tinkauksia, puheluja, keskusteluja tai muutakaan hirviömäisen kammottavaa toimintaa, joka on suoraan verrattavissa rikokseen ihmiskuntaa vastaan....

On meitä moneen junaan... *huoh*
AngieRainbow
24.06.2015 10:41:54 (muokattu 24.06.2015 10:45:58)
Tossa vaihtohommassa on se hyvä puoli varsinkin kalliimpien laitteiden kohdalla, että näin saa monesti kuitenkin huomattavan summan myös rahaa. Mulla on monesti myynnissä noin 2,5 k euron kitara, mitä on vaikea saada käteisellä menemään. Otan ihan mielelläni 1k euron arvoisen kitaran + 1,5k käteistä. Näin saa heti jonkin verran rahaa, koska sen takiahan sitä tavaraa on myynnissä. Vaikka sitä vaihdossa otettua kitaraa ei olisikaan aikomusta pitää, niin sillä on monesti mukava soitella muutama viikko ennen kuin sen myy pois sillä 1k eurolla.

Sama toimii toiseen suuntaan. Vaihtojen avulla on mahdollista hankkia jotain todella arvokasta, mihin ei muuten olisi varaa. Tämä siksi, että vuosien mittaan kitarakamaa on kertynyt aika paljon. Ostin hiljattain kaveriltani 4k euron kitaran, vaikka ei minulla mitään 4000 euroa ollut. Annoin vaihdossa Fender CS kitaran + 2k euroa käteistä. Sitä ennen myin vahvistimia 1,5k eurolla. Näin ostin 4000 euron kalliin kitaran, eikä ylimääräistä mennyt kuin 500 euroa (+vahvistin, kaappi ja CS Fender). Näin myös frendini sai heti 2000 euroa käteistä sen sijaan, että olisi odottanut vuosi tolkulla käteisostajaa 4k euron kepille.

Tässä teille kamarunkkauksen alkeet ;)

Kaikki hyötyy, kaikki tykkää ja kaikilla on kivaa. Rok rok!
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)