Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5114 115 116 117 118215 216 217 218 219
mpekkanen
13.06.2015 19:18:41
harryk: Bluetone Stalker on 1x10 comboversiona suunniteltu enemmänkin clean- ja reunasäröosastolle. Fysiikan lait sanelevat osaltaan sen mitä pienestä ja kevyestä pikkucombosta saadaan ulos eri tyyppisillä saundeilla. Pakko vaan on todeta se, että tuo vahvarimalli toimii meidän mielestämme erilaisten kaappien kanssa aika hyvin. Pitää tehdä yksi Stalker nuppiversiona Tampereelle sopivan kaapin kanssa, jotta porukka pääsee testaamaan sitä eri versioina. VVR ei tuo mielestäni mitään lisäarvoa tässä tapauksessa säröpuolen hallintaan.

Tämä on kyllä jo nolo kysymys, senkin takia että on tullut soitettua todella kauan ja oltua joskus vielä soitinkaupassa myymässäkin soittimia ja muita juttuja.

Eli voiko kitaranupille tehdä kaappien kanssa sellaisen AB-tyylisen kytkimen, jolla valitsee vaikka 1x10 kaapin ja sitten vaikka 2x12 kaapin väliltä?
Tai sellaisiahan on jo ihan muutenkin, ettei niitä tarvitse erikseen tehdä. Sitä en vain tiedä, voiko vahvariin liitettyja kaappeja valita tuollaisella lennosta?

Miksipä siinä ei voisi olla useampaakin, mutta kahdella erilaisella kaappiratkaisulla saisi tuollaisen pienemmän vehkeen aika paljonkin monipuolisemmaksi.

Jos tuollainen onnistuisi, niin silloinhan tuosta 1x10 combostakin saisi lisäkaapilla jo huomattavasti enemmän potkua kun vaihtaisi "kaappia" tällä pedaalilla.
JaaGeRMaisTeR
13.06.2015 20:26:01
harryk: Bluetone Stalker on 1x10 comboversiona suunniteltu enemmänkin clean- ja reunasäröosastolle. Fysiikan lait sanelevat osaltaan sen mitä pienestä ja kevyestä pikkucombosta saadaan ulos eri tyyppisillä saundeilla. Pakko vaan on todeta se, että tuo vahvarimalli toimii meidän mielestämme erilaisten kaappien kanssa aika hyvin. Pitää tehdä yksi Stalker nuppiversiona Tampereelle sopivan kaapin kanssa, jotta porukka pääsee testaamaan sitä eri versioina. VVR ei tuo mielestäni mitään lisäarvoa tässä tapauksessa säröpuolen hallintaan.

Onpas vain mukava cleanisoundi tuossa stalkerissa. Aika jees nuppi.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
repomies
13.06.2015 21:52:02

Ei lainkaan huono idea ihan kilpailumielessäkin. Nimittäin Sepollahan on siellä esimerkiksi mad proffaa kombona, nuppina ja kaappina.

Sinänsä erilaisia hyviä kaappejahan Kitarakuusta löytyy jo nyt, on Änäkäistä ynnä muuta. Vain oma laiskuus esti kokeilemasta noita Stalkerin kanssa, olisihan se onnistunut. En sinänsä väitä, etteikö kaiuttimella olisi merkityksensä, kyllähän jollain vintagekolmekymppisellä saa esimerkiksi aikaan sellaisen nasaalin keskiäänisärön (halusi tai ei) kun kääntää nuppia kaakommas. Se särön laajempi tyyppi sitten taas ei muutu mielestäni kaapilla, kyllä marshall-särö on yhä marshall-särö kaapista huolimatta ja fender on yhä fender, jne. Sävyt vaihtelee, taajuusvaste vaihtelee, ja jotkut kaapit tuovat mukaan oman rosonsa, mutta eipä peavey muutu boogieksi vaikka kaappi boogie olisikin.
Gabe
13.06.2015 21:53:18
harryk: Bluetone Stalker on 1x10 comboversiona suunniteltu enemmänkin clean- ja reunasäröosastolle.

Pakko vaan on todeta se, että tuo vahvarimalli toimii meidän mielestämme erilaisten kaappien kanssa aika hyvin.

Jep, tällaiseen käyttöön sen itse ostin ja tässä se ajaa hommansa vähintään mallikkaasti. Säröhommiin on sitten muut koneet. Stalker on kieltämättä yksi niistä harvoista vahvistimista mikä kuulostaa hyvältä vähän minkä kaapin ja kaiuttimen läpi hyvänsä. Kokeilin tuota Stalkeria heti alkuun kymppituumaisen lainakaapin läpi enkä ihan samalla tavalla innostunut kuin 2x12 kaapin kanssa.
Peteh83
16.06.2015 18:38:39
hallu: ...Mutta palatakseni tähän bluetone aiheeseen, niin aika paljon löytyy keskustelua niiden ulkonäöstä, soundista ja sen sellaisesta. Aiakaspalvelusta takuustakin löytyy jokunen kommentti, mutta laitteiden kestävyys ja käytettävyys siis roudattavuus ja sellainen on saanut vähemmän huomiota. Minusta ainakin on merkittävä tekijä, että bluetonet ovat kevyitä ja helposti pinottavia ja kaikinpuolin funtionaalisia laitteita. Luulisi että ainakin keikkailevat muusikot arvostaisivat tuollaisia piirteitä. Myös se että ne on suunniteltu helposti käyttäjän huollettavaksi on mielestäni merkittävää.

Mä voisin tän tiimoilta laittaa hieman omia käyttökokemuksia. Teen arviolta n. 100 keikkaa vuodessa, joihin kuuluu musaa laidasta laitaan (humpat, rokit, jassit ja sensemmoset) ja oon käyttänyt nyt keikoilla viimeisen parin vuoden aikana Dusty Road -nuppia ja 2x12" -kaappia. Heti ensimmäisenä positiivisena juttuna mainittakoon paketin koko ja paino. Verrattuna muihin saman teholuokan vahvistimiin sekä kaappeihin, nämä on kyllä rakennettu todella näppäräkokoisiksi ja kevyiksi. Aluksi ajattelin, että saattaahan se jossain vaiheessa alkaa ***pimään nuppi-kaappi-yhdistelmän roudaus, kasaus ja purku. Mutta ei, kyllä toi käy näppärästi. Teetin heti alkuun näille Bluescasella kotelot ja niidenkään kanssa paino ei ole kummoinen.

Kestävyydestä ja luotettavuudesta sen verran, että itse vahvistin tuntuu olevan erittäin huolellisesti rakennettu ja kasattu. Ainut varsinainen vika, joka vahvistimeen tuli jossain vaiheessa, oli "bias-mittauspisteen anodijännitteen pudotusvastuksen" jalan katkeaminen. Tämä aiheutti sen, että mittari näytti ihan sekopäisiä lukemia. Vika oli helppo paikallistaa (Harryn kehotuksesta) käymällä läpi komponentteja vahvarin sisäpuolelta. Sitäkin helpompi se oli korjata. Vähän näytti kolvia ja homma siltä osin selvä. Aikaa meni purkamisineen ja kasaamisineen n. 15 minuuttia.

Toinen vika, mikä ei varsinaisesti liity itse laitteeseen oli putkivika. Tung Sol 6V6 -setti päätti päivänsä aika väkivaltaisesti kesken keikan. Settien välissä takaluukku auki, varaputket sisään, biassäätö mittarilla ja luukku kiinni. Keikka jatkui normaalisti.

Kritiikkiä on pakko antaa noista Dustyn kanavanvaihtopedaaleista. Ne on ilmeisesti (tai varmaan) jotain kiinalaisia tarvikepedaaleita. Mulla on tällä hetkellä kolmas jalkakytkin kierroksessa. Mielestäni kohtalaisen hyvin oon pitäny spedua (ihan kiinni efektilaudassa, enkä ole taitellut johtoa), mutta silti johto murtui jostain kohtaa kahden ensimmäisen pedaalin kanssa.

Dusty Road on mulle kuitenkin ennen kaikkea työkalu ja todella luotettava sellainen. Ja laitteiston varmatoimisuus on kuitenkin loppuen lopuksi se tärkein ominaisuus, jos laitteen soundi miellyttää omaa korvaa. Ihan sama kuinka uskomattoman taivaallinen tone myllystä lähtee, jos se ei kestä keikkaelämää. Jatkuva huollattaminen ja pelko perseessä eläminen ajaa loppuen lopuksi siihen, että kampe lähtee kiertoon. Tai niin mun kohdalla ainakin on käynyt. Sen enempiä jeesustelematta, mun mielestä Bluetonen jäbät tekee hyvää työtä. Jatkakaa samaan mallin (mut miettikää, oisko ottaa ihan oma footswitch valikoimaan) :)

"Here's why reliability is job one: A great sounding amp that breaks down goes from being a favorite piece of gear to a useless piece of crap in less time than it takes to read this sentence." -Bruce Zinky
harryk
17.06.2015 14:33:42

Peteh83: Mä voisin tän tiimoilta laittaa hieman omia käyttökokemuksia. Teen arviolta n. 100 keikkaa vuodessa, joihin kuuluu musaa laidasta laitaan (humpat, rokit, jassit ja sensemmoset) ja oon käyttänyt nyt keikoilla viimeisen parin vuoden aikana Dusty Road -nuppia ja 2x12" -kaappia. Heti ensimmäisenä positiivisena juttuna mainittakoon paketin koko ja paino. Verrattuna muihin saman teholuokan vahvistimiin sekä kaappeihin, nämä on kyllä rakennettu todella näppäräkokoisiksi ja kevyiksi. Aluksi ajattelin, että saattaahan se jossain vaiheessa alkaa ***pimään nuppi-kaappi-yhdistelmän roudaus, kasaus ja purku. Mutta ei, kyllä toi käy näppärästi. Teetin heti alkuun näille Bluescasella kotelot ja niidenkään kanssa paino ei ole kummoinen.

Kestävyydestä ja luotettavuudesta sen verran, että itse vahvistin tuntuu olevan erittäin huolellisesti rakennettu ja kasattu. Ainut varsinainen vika, joka vahvistimeen tuli jossain vaiheessa, oli "bias-mittauspisteen anodijännitteen pudotusvastuksen" jalan katkeaminen. Tämä aiheutti sen, että mittari näytti ihan sekopäisiä lukemia. Vika oli helppo paikallistaa (Harryn kehotuksesta) käymällä läpi komponentteja vahvarin sisäpuolelta. Sitäkin helpompi se oli korjata. Vähän näytti kolvia ja homma siltä osin selvä. Aikaa meni purkamisineen ja kasaamisineen n. 15 minuuttia.

Toinen vika, mikä ei varsinaisesti liity itse laitteeseen oli putkivika. Tung Sol 6V6 -setti päätti päivänsä aika väkivaltaisesti kesken keikan. Settien välissä takaluukku auki, varaputket sisään, biassäätö mittarilla ja luukku kiinni. Keikka jatkui normaalisti.

Kritiikkiä on pakko antaa noista Dustyn kanavanvaihtopedaaleista. Ne on ilmeisesti (tai varmaan) jotain kiinalaisia tarvikepedaaleita. Mulla on tällä hetkellä kolmas jalkakytkin kierroksessa. Mielestäni kohtalaisen hyvin oon pitäny spedua (ihan kiinni efektilaudassa, enkä ole taitellut johtoa), mutta silti johto murtui jostain kohtaa kahden ensimmäisen pedaalin kanssa.

Dusty Road on mulle kuitenkin ennen kaikkea työkalu ja todella luotettava sellainen. Ja laitteiston varmatoimisuus on kuitenkin loppuen lopuksi se tärkein ominaisuus, jos laitteen soundi miellyttää omaa korvaa. Ihan sama kuinka uskomattoman taivaallinen tone myllystä lähtee, jos se ei kestä keikkaelämää. Jatkuva huollattaminen ja pelko perseessä eläminen ajaa loppuen lopuksi siihen, että kampe lähtee kiertoon. Tai niin mun kohdalla ainakin on käynyt. Sen enempiä jeesustelematta, mun mielestä Bluetonen jäbät tekee hyvää työtä. Jatkakaa samaan mallin (mut miettikää, oisko ottaa ihan oma footswitch valikoimaan) :)

"Here's why reliability is job one: A great sounding amp that breaks down goes from being a favorite piece of gear to a useless piece of crap in less time than it takes to read this sentence." -Bruce Zinky

On todella ikävää jos se pedaalin piuha ei kestä tuota enempää. Olemme törmänneet samaan ongelman viime aikoina myös joissain muissa tapauksissa. Olemme hankkineet kaikki 2-nappiset jalkakytkimemme tähän asti Uraltonesta, jonka pitäsi myydä laatutavaraa asiakkaille. Nyt kuitenkin täytyy näköjään ottaa plan B käyttöön ja alkaa tehdä myös nämä jalkakytkimet itse, jotta tuollaisilta ongelmilta vältytään jatkossa.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Hanok
17.06.2015 14:35:13
Peteh83: miettikää, oisko ottaa ihan oma footswitch valikoimaan :)

Eikö Dustyyn käy ihan standardi 2-nappinen footswitch? Eli voi ottaa jonkun muun merkin kytkimen käyttöön ihan sellaisenaan?

Jalkakytkimistä tuli juteltua jokin aika sitten Harryn kanssa. Silloin tilanne oli sikäli hankala, että omien koteloiden teettäminen niitä varten on todella kallista pienissä erissä. Crossroadin kanssa lisäpulmana on vielä moninapainen piuha, joten valmiita jalkakytkimiä ei ole saatavilla. Tähänkin oli ainakin jotain muutosta pohdinnassa, olisikohan tästä mitään uutta kerrottavaa?

Minullakin on kyllä mielessä vara-footswitchin hommaaminen Crossroadiin. Siinähän ei saa särökanavia edes päälle ilman footswitchiä.
TTV
17.06.2015 14:43:52
Hanok: Eikö Dustyyn käy ihan standardi 2-nappinen footswitch? Eli voi ottaa jonkun muun merkin kytkimen käyttöön ihan sellaisenaan?

.

Kyllä käy, samoin käy nuo Bluetonen kytkimet muihin vastaavalla tavalla toimiviin nuppeihin.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Gabe
17.06.2015 15:20:57
Uusi kierros Stalkerin kanssa uudella mikillä ja pedaalikasan kera. Nyt siitä alkoi saada sellaista pörinää kuin olen kaivannut! Se aiempi 14kohmin mikki oli näköjään yksinkertaisesti liikaa tälle, nykyinen 8kohmin BKP The Boss vaikuttaa olevan kaikin puolin hyvä valinta vähän joka tilanteeseen. Nyt saa Stalkeristakin oikein pätevää rokkiruttua kun vääntää volmet auki ja pedaaleitakin se nielee oikein mallikkaasti, OD:lla kun vähän kutittelee niin maukasta säröä tuuttaa. Yllätyksekseni tuo ei pane edes fuzzeja pahakseen, moni saman teholuokan kone menee totaalisen tukkoon kun tuuttaa fuzzin eteen. Etuasteputkena säilyi 12AY7, se tuntuu sopivan tuohon koneeseen kuin nenä päähän. Jos joku on ostamassa Stalkeria niin suosittelen nuppiversiota, testasin tuota vielä 10 tuuman kaapin kanssa eikä se kyllä päässyt lähellekään sitä potentiaalia mikä tuossa on, 2x12 kaapin kun lyö alle niin jo on ihme jos ei rokki lähde.

Myös Shade Customin osalta tehtiin vielä pientä säätöä. Ne aiemmin teettämäni treble-lisäys ja gain-lisäys modit purettiin, kotona ylimääräinen yläpää ja vähemmän bassoa on hyvä mutta treeniksellä se kääntyykin ihan toisinpäin. Kytkentää vietiin samalla pikkuisen enemmän takaisin JTM45:n suuntaan mikä se ihan alkujaan olikin, pääteputkina säilyi KT66:t. Nyt se alkaa olla kyllä viimeistä piirtoaan myöden ihan täydellinen. Tämän koneen kanssa Bluetonen yksi hienouksista on todella auennut minulle, on mahtavaa kun konetta pystyy näin helposti ja nopeasti hienosäätämään kun tilanne ja käyttötarkoitus muuttuu. Aiemmin olisin varmaan myynyt koneen ja ostanut uuden sopivamman tilalle, nyt sama vanha jo hyväksi havaittu luottopeli säilyi käytössä vaikka tilanne muuttui eikä koko homma kustantanut montaa kymppiä.

Näiden muutosten myötä etuasteesta hävisi gainia jonkun verran ja soundi on aimpaa nähden paksumpi, mikä toimii mulle erittäin hyvin. Nyt tuo on verrattain low gain vekotin, mutta tykkää pedaaleista ihan älyttömästi, headroomin määrä on melkoinen. En ole aiemmin saanut pedaaleista irti näin paljon kuin tämän koneen kanssa, mikä on myös kiva koska nyt kun särön määrää pystyy nostamaan ja laskemaan asteittain on paljon helpompi siirtyä biisistä toiseen. Ja mikä parasta tässähän on hyvä syy hankkia pari uutta fuzzia. ;) Yllättäen tuo etuastekanavien sarjaankytkentäkin heräsi ihan uudella tavalla eloon, nyt siitä saa jo oikein munakasta runttausta aikaan ihan ilman purkkejakin.
Rämppy
17.06.2015 15:24:36
harryk: On todella ikävää jos se pedaalin piuha ei kestä tuota enempää. Olemme törmänneet samaan ongelman viime aikoina myös joissain muissa tapauksissa. Olemme hankkineet kaikki 2-nappiset jalkakytkimemme tähän asti Uraltonesta, jonka pitäsi myydä laatutavaraa asiakkaille. Nyt kuitenkin täytyy näköjään ottaa plan B käyttöön ja alkaa tehdä myös nämä jalkakytkimet itse, jotta tuollaisilta ongelmilta vältytään jatkossa.

Ratkeaako ongelma sillä, että asentaa jalkakytkimeen jakin ja käyttää irroitettavaa plugillista laatupiuhaa. Mites 3-nappiset kytkimet? Tulevatko Uraltonelta vaiko jostain muualta?
Saahan sitä sanoa.
harryk
17.06.2015 16:26:10

Rämppy: Ratkeaako ongelma sillä, että asentaa jalkakytkimeen jakin ja käyttää irroitettavaa plugillista laatupiuhaa. Mites 3-nappiset kytkimet? Tulevatko Uraltonelta vaiko jostain muualta?

Vikaongelma on esiintynyt vain 2-nappisessa kytkimessä. 3-nappisessa on kestävämpää johtoa ja Crossroadissa on irrotettava 5-piikkinen DIN-piuha, jonka pitäisi myös kestää paremmin. Olemme vaihtaneet pyydettäessä takuuna joihinkin hajonneisiin 2-nappisiin kytkimiin irrotettavan ja kestävämmän piuhan.
harryk
17.06.2015 16:30:29

Gabe: Uusi kierros Stalkerin kanssa uudella mikillä ja pedaalikasan kera. Nyt siitä alkoi saada sellaista pörinää kuin olen kaivannut! Se aiempi 14kohmin mikki oli näköjään yksinkertaisesti liikaa tälle, nykyinen 8kohmin BKP The Boss vaikuttaa olevan kaikin puolin hyvä valinta vähän joka tilanteeseen. Nyt saa Stalkeristakin oikein pätevää rokkiruttua kun vääntää volmet auki ja pedaaleitakin se nielee oikein mallikkaasti, OD:lla kun vähän kutittelee niin maukasta säröä tuuttaa. Yllätyksekseni tuo ei pane edes fuzzeja pahakseen, moni saman teholuokan kone menee totaalisen tukkoon kun tuuttaa fuzzin eteen. Etuasteputkena säilyi 12AY7, se tuntuu sopivan tuohon koneeseen kuin nenä päähän. Jos joku on ostamassa Stalkeria niin suosittelen nuppiversiota, testasin tuota vielä 10 tuuman kaapin kanssa eikä se kyllä päässyt lähellekään sitä potentiaalia mikä tuossa on, 2x12 kaapin kun lyö alle niin jo on ihme jos ei rokki lähde.

Myös Shade Customin osalta tehtiin vielä pientä säätöä. Ne aiemmin teettämäni treble-lisäys ja gain-lisäys modit purettiin, kotona ylimääräinen yläpää ja vähemmän bassoa on hyvä mutta treeniksellä se kääntyykin ihan toisinpäin. Kytkentää vietiin samalla pikkuisen enemmän takaisin JTM45:n suuntaan mikä se ihan alkujaan olikin, pääteputkina säilyi KT66:t. Nyt se alkaa olla kyllä viimeistä piirtoaan myöden ihan täydellinen. Tämän koneen kanssa Bluetonen yksi hienouksista on todella auennut minulle, on mahtavaa kun konetta pystyy näin helposti ja nopeasti hienosäätämään kun tilanne ja käyttötarkoitus muuttuu. Aiemmin olisin varmaan myynyt koneen ja ostanut uuden sopivamman tilalle, nyt sama vanha jo hyväksi havaittu luottopeli säilyi käytössä vaikka tilanne muuttui eikä koko homma kustantanut montaa kymppiä.

Näiden muutosten myötä etuasteesta hävisi gainia jonkun verran ja soundi on aimpaa nähden paksumpi, mikä toimii mulle erittäin hyvin. Nyt tuo on verrattain low gain vekotin, mutta tykkää pedaaleista ihan älyttömästi, headroomin määrä on melkoinen. En ole aiemmin saanut pedaaleista irti näin paljon kuin tämän koneen kanssa, mikä on myös kiva koska nyt kun särön määrää pystyy nostamaan ja laskemaan asteittain on paljon helpompi siirtyä biisistä toiseen. Ja mikä parasta tässähän on hyvä syy hankkia pari uutta fuzzia. ;) Yllättäen tuo etuastekanavien sarjaankytkentäkin heräsi ihan uudella tavalla eloon, nyt siitä saa jo oikein munakasta runttausta aikaan ihan ilman purkkejakin.

Hyvä juttu jos mieluisat saundit alkavat löytyä. Stalker kehitettiin alunperin kevyeksi ja hyväsaundiseksi pikkucomboksi, joka on parhaimmillaan cleaneilla ja reunarutulla, sekä nielee pedaaleita mallikkaasti. Sen nuppiversio synnytettiin vasta vähän myöhemmin kun huomattiin miten hyvin se toimii myös muilla kuin combon omalla 10" kajarilla.
Gabe
17.06.2015 17:09:41
harryk: Hyvä juttu jos mieluisat saundit alkavat löytyä. Stalker kehitettiin alunperin kevyeksi ja hyväsaundiseksi pikkucomboksi, joka on parhaimmillaan cleaneilla ja reunarutulla, sekä nielee pedaaleita mallikkaasti. Sen nuppiversio synnytettiin vasta vähän myöhemmin kun huomattiin miten hyvin se toimii myös muilla kuin combon omalla 10" kajarilla.

Voi olla hieman kaiuttimestakin kiinni, tuo testaamani kymppituumainen Jensen oli ihan älyttömän kirkas. No, 2x12 kaapilla jytisee just sopivasti. :)
JaaGeRMaisTeR
18.06.2015 02:34:45 (muokattu 18.06.2015 02:36:32)
Nyt on jotain käsitystä lead jr:stä. Onhan tuo aika jännä peli. Miten tuollainen pikkupiru saa aikaiseksi niin hyvän ja erottelevat soundin niin pienellä volumella. Tuota pystyi soittelemaan puhevoimakuuksilla ja se kuulosti hyvälle. Vähän kun antoi lisää hönkää niin sehän innostui vallan. Etusesta repii säröä aivan tarpeeksi, eikä gainin tarvitse olla edes kaakossa. Sitten kun gainit lähellä nollaa ja vokke ollessa täysillä tulee iloista pikkukipakan, joka saa tälläisen ruman ja tatuoidun keskivartalolihavan humppahevibasistin soittelemaan mielellään vähän kevyempiäkin säveliä. Eikä edes susijaska kitaran, vielä huonompine mikkeineen jaksanut lannistaa. Enpä tiennytkään ennen, että tuollaisenhan tarvitsinkin.

Kivan pelin ovat Bluetonella tehneet.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Juzpe
18.06.2015 09:16:57

harryk: On todella ikävää...

Itse suosin jalkakytkimiä, joissa on jakki ja piuhana toimii ihan normaali monopiuha. Tai mikäli kytkimessä on useampi funktio, piuha/funktio. Paskaksi menneen piuhan voi vaihtaa noin viidessä sekunnissa ja homma pelittää taas. Itse kytkimissä ei ole ollut mitään ongelmaa. Mikä tahansa standardi releohajukseen tarkoitettu kytkin (Musicom, CarlMartin... yms) on toiminuta moitteetta BT:n oman kytkimen lisäksi.
Juzpe
21.06.2015 12:21:18

Ny on arvontalaulu laulettu, suunnittelut suunniteltu, toleksit ja etupaneelin fontit päätetty. Elokuussa sitten pääsee ilmeisesti ottaan tyypit ja tarkoitus olisi, että uusi nuppi saadaan syyskuussa alkavalle rundillekin mulle käyttöön.
Peruskoneiden äärellä ollaan, lähtökohtaisena ajatuksena se, että kyseessä on ultimaattinen pedaalialusta, joka toimii myös ilman pedaaleja.
Juzpe
21.06.2015 12:39:41

teleman: Oiva lähtökohta ;)

Perussoundit oon yleensä ottanu nupista sellaisenaan ja sitten stydimmät säröt TS:llä tai Trebleboosterilla, joten nuo boost-toiminnot tai high-gain etunen vahvarissa eivät ole mitenkään olennaisia juttuja. Wanhanaikaiset boosterit ja OD:t värittävät soundia juuri sopivasti, kun niillä boostaillaan valmiiksi säröllä olevaa vahvistinta. Lisäksi niiden avulla on helppo tuunailla soundi käyttötarkoitukseen sopivimmaksi.
Yritän kuitenkin omaksi iloksi ja muiden harmiksi kuulostaa itseltäni, joten SFS-standardin mukainen ValViRan tyyppihyväksymä kitarasoundi ei ole mikään thö juttu. Pedaalilautani on kuitenkin melko eläväistä sorttia kun noita pöristimiä ja sähistimiä löytyy moneen lähtöön. Vahvistimen pitää sitten vastaavasti olla sen verran yksinkertainen perusvehje, että pedaaliraiskaus on mahdollista.
teleman
21.06.2015 12:53:32
Juzpe: Perussoundit oon yleensä ottanu nupista sellaisenaan ja sitten stydimmät säröt TS:llä tai Trebleboosterilla, joten nuo boost-toiminnot tai high-gain etunen vahvarissa eivät ole mitenkään olennaisia juttuja. Wanhanaikaiset boosterit ja OD:t värittävät soundia juuri sopivasti, kun niillä boostaillaan valmiiksi säröllä olevaa vahvistinta. Lisäksi niiden avulla on helppo tuunailla soundi käyttötarkoitukseen sopivimmaksi.
Yritän kuitenkin omaksi iloksi ja muiden harmiksi kuulostaa itseltäni, joten SFS-standardin mukainen ValViRan tyyppihyväksymä kitarasoundi ei ole mikään thö juttu. Pedaalilautani on kuitenkin melko eläväistä sorttia kun noita pöristimiä ja sähistimiä löytyy moneen lähtöön. Vahvistimen pitää sitten vastaavasti olla sen verran yksinkertainen perusvehje, että pedaaliraiskaus on mahdollista.

Samoilla linjoilla mennään. JTM45 on vakiintunut ittelle parhaaksi "yleisvahvariksi". Toimii hyvin yksin ja yhdessä sekä kotona ja kämpällä/keikalla. Tosin kotonakin voi soitella kovilla volumeilla.
Komppikitaristi
Juzpe
21.06.2015 13:05:51

teleman: Samoilla linjoilla mennään. JTM45 on vakiintunut ittelle parhaaksi "yleisvahvariksi". Toimii hyvin yksin ja yhdessä sekä kotona ja kämpällä/keikalla. Tosin kotonakin voi soitella kovilla volumeilla.

Ohan tossa tulevassa BT:ssä "featureja" neljäfemmasta aika paljon, mm. päättäri ja säröetusen tonestäkki on neljävitoseen pohjautuvia. Toki sit toi säröetunen on sitä 2203/ hot rodattu 1959 osastoo. Kuitenkin ois tarkotus ilman keinokuormaa pärjätä :D
PPIMV:tä tulee kaksin kappalein jalkakytkimen taakse. Siltä varalta, että jos ujopissa iskee niin voi laittaa napin painalluksella itsensä mutelle :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)